Gå til innhold

Snart må du kanskje vinke farvel til app-menyen i Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

hvis det blir standard og ikke kan endres på, kommer jeg bare til å holde meg på tidligere android versjoner.

 

men tipper det er et rykte bare for å få klikk og få folk til å bli irritert å håper det ikke skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ingen tro på at dette blir standard, en mer idiotisk ide skal man lete lenge etter. Har skånet min bedre halvdel for iPhone-kjøret i lang tid, men hun endte med en iPhone på jobb. Første reaksjon var "Hvorfor er alle ikonene på utover på starskjermen, det er jo fullt kaos!".

 

Selv om det er veldig usannsynlig at Google skal gjøre noe så idiotisk til standard så finnes det heldigvis en HAUG med launchere der ute som installeres på et lite minutt og som fikser problemet. Og ja, at ikoner legger seg på hjem-skjermen automatisk kan skrues av i Play-appen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Appene legges både på homescreen og i app menyen. Enkel sak å slette de fra homescreen hvis man ønsker det.

Ah, kan se hvordan det er et temmelig forvirrende system. "Jeg sletta appen, hvorfor er den her?"

 

 

Hva så om den ikke blir avinstallert tenker jeg da, er man så enkel bruker at det forvirrer, så er det neppe så viktig.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

For nerder og folk med mye apper er det en dårligere løsning. Men 95% av Android-brukerne er ikke nerder eller folk med mye apper, det er folk som blir forvirra over at appene forsvinner når de installeres.

 

Apper havner da som default som snarvei på homescreen når de installeres, så det er jo ikke noe man løser med dette?

 

AtW

 

Funksjonen kan skrus av i Play

 

 

"Som default".

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tror du undervurderer den jevne nordmann. De fleste som jeg hjelper med å kjøpe telefon er iallefall svært tydelig om de skal ha Android eller ios.

Jeg snakket ikke om nordmenn eller om folk som har interesse nok til å spørre en nerd.

 

(Er det ikke sånn at apper kun legges i app-menyen på stock Android altså? I såfall er jo dette en ren forverring for alle)

Standard ved install er at apper legges på skrivebordet.

Du må så fjerne dem om du ikke vil ha dem der.

 

For vanlige folk har fjerning av app mappa en stor ulempe.

Alle junkware applikasjonene på telefonen vil fylle opp forside skjermene og forvirre.

Det blir vanskelig å finne de appene man bruker i kaoset.

For avanserte brukere er ikke dette så farlig de installerer en ny front

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir rett over på Windows 10 mobile igjen da :D Heldigvis sier jeg! Tenkte jeg skulle prøve ut Android et år eller to med en Xperia Z5, ikke for det at jeg tror ikke Android 7 kommer til den engang............................ Men RAM problemet på Android er så frustrerende så håper det løser seg i Android 6, som forresten heller ikke har kommet enda...................... Finn.no + Surface Phone, here I come!

Lenke til kommentar

 

Hmm.. over til Windows Phone da. Blir et jæ*** rot med 100 ikoner/mapper på hjemmeskjermen.

 

Why? Bare å lageen mappe å plassere den der app-draweren er nå. Eller installere en ny launcher.. Er jo så enkelt å fikse på ;)

For avanserte brukere ja, ikke for amatører som nå har 10 sider med preinistalert junk apps og ikke finner ringe appen :)

 

Det var ikke vi som hadde mest problemer med Win8 heller det var amatørene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verken rart eller dumt at mainstream-operativsystemene blir likere og likere hverandre - god UX er temmelig universell.

 

Nja, jeg foretrekker å kun ha "favoritter" på hjemskjermen og heller skjule apper jeg sjelden eller aldri bruker bak en meny.

 

Det eneste denne endringen vil gjøre for min del er at jeg må lage en mappe der jeg må plassere alt jeg ikke bruker til vanlig. Så jeg må i realiteten lage min egen app-meny. Litt tåpelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For nerder og folk med mye apper er det en dårligere løsning. Men 95% av Android-brukerne er ikke nerder eller folk med mye apper, det er folk som blir forvirra over at appene forsvinner når de installeres.

 

Problemet er jo at Android kommer med en god del apps som standard, og spesielt når leverandørene skal slenge inn sine egne apper i tillegg.

Lenke til kommentar

 

For nerder og folk med mye apper er det en dårligere løsning. Men 95% av Android-brukerne er ikke nerder eller folk med mye apper, det er folk som blir forvirra over at appene forsvinner når de installeres.

 

Tror du forveksler med ios brukere. Ingen tvil om at den gjevne Android bruker er mer opptatt av å sette opp sin mobil som man selv vil enn ios brukere.

 

Det er stor tvil om det. Folk flest bryr seg ikke om å "sette opp" telefonen i særlig grad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...