Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, Zaith said:

Av nysgjerrighet; hva med det likte du ikke? :)

Jeg var langt ifra noen fan etter tutorialen ei eller de første missionene, men det endret seg kjapt.

Jeg har også foreløpig bare spilt singleplayer, men er veldig ladd for multiplayer nå. Du kan customize våpenet ditt i Zero Caliber dog. Det gjør du jo alt i tutorialen? Elsker at du faktisk må plukke opp og sette på attachmentet på rett sted selv også :D

Føler Contractors gav litt mer CS wibes, om jeg ikke blander det med Onward? Har ikke prøvd det selv, men er mer fan av type Battlefield enn CS.

Multiplayer er noe CS aktig med et hint av COD, men COOPen er rå kult, noen enkle oppdrag mens dusinvis på dusinvis slemminger prøver å drepe deg/dere.

I motsetning til Zero Caliber, velger man våpen og utstyr utenfor matchen,  man kan lage 3 ferdige kit. Som man raskt kan bytte mellom. Spillet har også egen calibration sak, så alle våpen kan passe perfekt til gunstocks. Det gjør at stocken som jeg har stilt inn først og fremst MK18 i Onward, funker perfekt til alle de 30ish våpene i Contractors. 

Lenke til kommentar
59 minutes ago, Gunfreak said:

Multiplayer er noe CS aktig med et hint av COD, men COOPen er rå kult, noen enkle oppdrag mens dusinvis på dusinvis slemminger prøver å drepe deg/dere.

I motsetning til Zero Caliber, velger man våpen og utstyr utenfor matchen,  man kan lage 3 ferdige kit. Som man raskt kan bytte mellom. Spillet har også egen calibration sak, så alle våpen kan passe perfekt til gunstocks. Det gjør at stocken som jeg har stilt inn først og fremst MK18 i Onward, funker perfekt til alle de 30ish våpene i Contractors. 

@JonTj ah nei, selvfølgelig ikke :D

Skal gi Contractors et forsøk. Koster bare 145 ser jeg, og det ser rimelig heftig ut etter å ha sett litt gameplay. Elsker Zero Caliber, men godt mulig jeg elsker det Contractors enda mer :D  Får inntrykk av at det er veldig squad based. Har dårlig med kompiser som spiller VR og er lite fan av å squadde med randoms. Kan man spille det som solo spiller?

Av  nysgjerrighet: hvordan fungerer det egentlig å spille med gun stock? Jeg klarer ikke se for meg at det lar seg gjøre. Hvordan fungerer det når du bestemmer deg for å kaste rifla di og grabbe pistolen? Hvordan kan man lade? Hvordan kaster man granat?

Om jeg ikke har misforstått gun stock helt monterer du vel kontrolleren på gun stocken som gjør alt annet enn å sikte og skyte ganske vrient?

Endret av Zaith
Lenke til kommentar
56 minutes ago, Zaith said:

@JonTj ah nei, selvfølgelig ikke :D

Skal gi Contractors et forsøk. Koster bare 145 ser jeg, og det ser rimelig heftig ut etter å ha sett litt gameplay. Elsker Zero Caliber, men godt mulig jeg elsker det Contractors enda mer :D  Får inntrykk av at det er veldig squad based. Har dårlig med kompiser som spiller VR og er lite fan av å squadde med randoms. Kan man spille det som solo spiller?

Av  nysgjerrighet: hvordan fungerer det egentlig å spille med gun stock? Jeg klarer ikke se for meg at det lar seg gjøre. Hvordan fungerer det når du bestemmer deg for å kaste rifla di og grabbe pistolen? Hvordan kan man lade? Hvordan kaster man granat?

Om jeg ikke har misforstått gun stock helt monterer du vel kontrolleren på gun stocken som gjør alt annet enn å sikte og skyte ganske vrient?

Du kan spille contractors alene, den fikk en singleplayer modus samtidig som COOPen kom i siste patch, singeplayer er jo bare coop missionene uten folk som spiller med deg. Det er ikke noe problem å bare joine coopen, det er ikke mye teamplay man trenger, de jeg spilte med snakket nesten ikke, bare hjelp opp de som faller. 

Den stokcen jeg har har noen "kopper" du fester nede på kontrollene dine, de har magneter, som du igjen fester på stocken, så når du skal gripe en granat eller pistol bare bøyer du hendene dine til siden, så slipper mangetene, så faller stocken ned i reima, skal du ha et magasin, bøyer du bare den ene hånda til siden og henter et magasin, men du holder den andre hånda på grepet. 

https://www.protubevr.com/en/gunstock/180-magtube-gunstock.html

Om du har planer om å spille mye FPS, så Onward, Contractors, soul caliber, pavlov, og noen andre er det en bra inviserting. Ikke bare gjør det det lettere å sikte, men det hjelper veldig på innlevelsen, greia ser ikke ut som et våpen i det hele tatt, men når du er i VR og holder en MP5 eller M4 og du har denne stocken intil skulderen etc, lurer hjernen din deg veldig. Noen velger å ha midten av stanga løs, så du kan tilpasse der og da, men jeg likte ikke det, så jeg brukte tid på å tilpasse stocken til MK18 i Onward, det er en carbine, så det gjør at den passe bra nok til MP5, AG3 osv osv. De våpene jeg sliter med er M16 og noen andre rifler, da får jeg ikke siktet gjennom optikk sånn som stocken min er stilt inn, men siden jeg bruker MK18 90% av tiden og AG3, M249, SCAR-H og EBR alle passer også bra med de innstillingene har jeg ikke gjort noe annet med den, I Pavlov passet faktisk flere av våpene også bra med den måten jeg har stilt inn på, og i Contractors kan man som sagt justere hvert enkelt våpen til sånn som du har stocken. Litt dyr leke sak, men for meg helt klart hvert det, ikke bare lettere å skyte, men hjelper på innlevelsen. Når jeg fikk stocken til å virke med Garanden i Medal of Honor, ville jeg ikke en gang bruke Thompson for uten stocken føles det bare ikke like bra ut.

Det krever litt innlæring, jeg måtte stramme reima såpass at stocken holdt seg på plass jeg jeg greide å "finne den igjen" etter å ha trukket en pistol eller noe, så man må venne seg til det, så det blir muskel minne, men gikk fort. Også må man venne seg til teknikken med å bruke magnentene, drar man stocken rett opp sitter kontrollene, men bender man håndleddene til siden, hopper magnetene av, så man må lære når man skal bende og ikke bende. 

Det gikk også drit fort å få den, nå er det corona tider så tar kanskje litt mer tid, men når jeg bestilte den, bestilte jeg den med rekyl boksen og sto man måtte forvente 3 ukers leverings tid, jeg fikk den på døra med DHL etter 3 dager fra jeg la inn bestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har foresten update 2 til medal of honor kommet, så de jobber bra med updates her.

Denne legger til noen bug fixes, og mye mer options, både hvordan man styerer, og mye nye options for å fin justere grafikken.

Og til min store gleder, jeg kunne laste ned 3.1 gig update uten å måtte avinstallere og installere spillet på nytt.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Enceladus said:

Nå spiller jeg lite annet enn noen få sære indie titler på skjerm i forhold til VR så jeg har liten oversikt over hva annet enn VR som er der ute, men er det noen andre spill i år som fortjener GOTY mer enn Half Life Alyx?

 

 

Nei, det tror jeg ærlig ikke,  jeg må innrømme jeg haddet mer "gøy" når jeg spilte Medal of honor enn HL:A, men HLA, var mye mer wow opplevelse, mye mye bedre på det tekniske, på historie, osv. Og av ikke VR, nope ikke nye å skryte av der.

Lenke til kommentar
20 hours ago, Gunfreak said:

Takk for info, skal komme tilbake til DCS når G2 kommer,  hadde ikke plass til både DCS og MOH. 

Dagen er snart over og G2 ordren min står fremdles på 23. Så kan kanskje puste lettet ut.

Ny dag gått og min står heldigvis fortsatt på 23. desember. Håper på å få den litt over jul. Er ikke lenge igjen nå :D 

Lenke til kommentar
1 hour ago, TemporalFracture said:

Prøvde å kjøre OpenVR Benchmark med nye komponenter (3080 og 5900X), men fikk "Fatal error" når jeg skal kjøre selve benchmark. Eneste treff på internettsøk gav meg en steam tråd hvor problemet var dato rundt påske, så gav opp og spilte Alyx. Er det et nylig problem som gjelder ny hardware kanskje?

Uansett, hvordan tester dere utstyret deres?

Testet OpenVR Benchmark nå og får også fatal error. Så tror det er noe galt med programmet.

Ellers bruker jeg fpsVR når jeg justerer grafikken i spill for å få stabil framerate.

Endret av Enceladus
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, TemporalFracture said:

31 kr! Hvordan skal jeg få råd til det etter alle hardware kjøp i det siste?

Helt enig! 

*kjøper en ny bundle med skins i Warzone til 340,-*

Gleder meg veldig til å få tak i G2 nå kjenner jeg. Jeg har lyst til å prøve Blade & Sorcery og Star Wars Squadrons som nå ligger klart. Blade & Sorcery er kanskje ikke det mest optimale å bruke for min del både mtp. trackingen til G2 og plassmangel i leiligheten, men bare det å se alt i høy oppløsning blir gøy! 

Og så er det ny julekalender i "Hotdogs, Horseshoes and Hand Grenades" med nye våpen å samle hver dag. Uheldigvis går jeg glipp av gleden å finne en hver dag fra 1. desember grunnet forsinkelser på headsettet, men skal nå spille gjennom moden når jeg får headsettet i romjula/på nyåret. Blir så gøy :D

Lenke til kommentar
9 hours ago, JonTj said:

Nå tenkte jeg på problemet med X570 chipsettet.. har laptop'en din det?

USB-C på skjermkort skal fungere fint. Jeg hadde det på mitt gamle 1080Ti og Touring kort har ofte det.
I tillegg sies det at selv om man har X570 HK så skal G2 fungere fint så lenge man kobler til medfølgende strøm. Skal ikke være behov for å disable PCIe4 til PCIe3 og annet dilldall.

Personlig skal jeg bruke en USB-C jeg har bakpå hovedkortet. Worst case kjøper jeg meg en enkel USB 3.0 HUB med brytere så jeg enkelt kan slå av headsettet uten å måtte koble det av og på hele tiden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (3 timer siden):

Ikke lenge igjen nå! 22 Desember.

 

 

Hehe, jeg kjøpte RTX 3090 og HP Reverb G2 for dette. Og nå sitter jeg her da, på hytta uten PC, cockpit, VR Headset og Hotas til uti januar... Luksusproblem. Men nesten så jeg vurderer kjøre hjemover og hente alt samma, men da blir vel familiekosen lidende :)

Sliter litt med å skjønne engelsken til denne franskmannen. Han er som tatt ut av en komedie der de gjør narr av franskmenn med sær aksent. :D. Men tror han snakket noe om spesielle renderingteknikker som skulle avlaste cpu/gpu??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...