Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

  

1 hour ago, Gunfreak said:

Posten har rota bort en pakke fra storbritannia til meg, og da mener jeg rota den bort, de innrømte at de ikke aner hvor den er, og det er etter de først sendte den til feil utleverings sted, jeg har også en bok fra ark.no som ble sendt 16 November, ikke fått noe hentelapp eller fått en i post kassa. Også har en fra USA sendt meg en sak og den er også bare borte vekk.

 

Ellers er jeg tilbake fra Medal of Honor, ferdig med første mission, som jeg brukte ca. 1t og 40m på.

Både positive og negative ting, ikke helt forgjævlig, men et sånt spill man hele tiden ser ting som kunne hvert bedre.

Feks første mission så skal du gå i land i frankrike, du er på båt, så blir skjermen svart et sekund så er du i land, som at de ikke greide å lage at du går i land, så kjemper du mot noen tyskere og så henter du noen pappirer så blir det svart og oppdrag over, neste "oppdrag" sitter du på en bil med den franske motsanden, hvorfor kunne ikke de franske motstands folka komme løpende til deg og intordusere seg på første brett, så hele møtet er bare borte, du hopper 10 minutter? en time? frem. Det mangler noe liksom, Og sånn går det hele tiden, du planlegger et angrep på en konvot og motstanden på en eller annen måte har fått meg seg en ekstremt detaljert model av området ut i felten, en type diomrama som ville tatt timer om ikke dager å lage, og den er nå midt uti skogen, men du kan velge hvor du vil plasere bomer og dine allierte, og det var gøy. En annen gang står man og ser ned på en jernbane i fjellene, etter å ha snakka sammen igjen svart så er du nede ved jernbanen, hvorfor kunne du ikke gå dit? Jeg har hørt at første mission er det mest ekstreme på dette, men får se videre. Ellers ser jeg virkelig ikke hvor de 160gigene skal komme fra, jeg la spesielt merke til det når jeg sto og ventet på toget vi skulle sprenge, når man ser rundt seg er fjellene i det fjerne(og ikke så fjerne) helt glatte, bare grønne og grå saker,  skyrim Vr har mye bedre fjell for å si det slikt. 

Så har du gjort hva skal man si "gammaldagse" quality of life saker, våpene er festet i magisk usynlig strikk slipper du våpene flyr det magisk på plass, noen våpen som Thompson og MP40 funker jo "realistisk" i et du tar ut magasinet, henter nytt stapper inn tar lade grep på bolten, mens Garanden slipper du bare clipet nedi og bolten går magisk frem av seg selv. værste er hagla, hvor du are ser patronene magisk flyr inn i våpenet når du trykker A knappen.  Så unødvedig å gjøre dette, om poenget var å gjøre dette "nybegynner" vennlig, litt som Alyx var laget, hvorfor samtidig kreve kraftig Pc og 160gig plass, de to tingene passer ikke sammen... Alle våpen har tracers noe som gjør det lett å "hip" shoote, men kunne ønske man kunne slå de av. Kulene er større enn de egentlig er, jeg testa dette på skytebanen ved å med vilje sikte til siden for flasken, traff jeg den a likavel. 

På den mer positive saken, karakterer ser veldig bra ut, på høyde med Alyx der, jakkene ser ut som de er laget av stoff, man ser forskjell på bomulls jakka til sersjanten din og ull jakka til mostands dama. Kanskje litt cartoony trekk over noen av ansiktene spesielt harry potter gutten og hun ene franske dama, de har ikke noe særlig teksturer i ansiktet så ser litt gummi/tegna ut, på den andre siden drev jeg å studerte nøye ansiktet til Sersjanten min, man ser godt rynker og porer i huden, er ganske sikker på han tror jeg er gira på han, sånn som jeg stirra på han. Noen av brettene var veldig mørke med vanskelig å se kontraster, husket ikke de bretten var så mørke fra hva jeg har sett på youtube, fant ikke noe gamma innstilling i spillet. Jeg spiller på "high" hva enn det betyr og kjører helt fint uten noe problemer.

Selv om spillet er veldig arcade, er det overaskende lett å dø, det skal ikke så mye skade til før man dør, og tidvis kan ting være tricky, blant annet sleit jeg med en lett tanks på et togspor, den skøyt på meg mens tyskere gjorde det samme, og jeg tror jeg døde 3 eller 4 ganger på akurrat den delen, så det er jo bra, og selv om det er noe sikte hjelp i spillet, skal det ikke mye til å bomme, jeg er bortkjemt med gunstock så når jeg skal sikte uten den er jeg elendig, det hjelper ikke at våpene er veldig nærme øyenen dine, når du tar dem opp for å sikte er våpnene alt for langt bak, dette gjør at jeg fote bare skyter etter tracers, selv om på en viss distanse må man sikte. så er ikke bare å fyre løs. Kunne ønske man kunne forandre "FOV" i spillet så våpene kom lengre unna, det er speiselt Thompson og MP40 dette gjelder, pistolene og riflene er det ikke et like stort problem med syns jeg.

MEN ja det er drit kult å skyte tyskere i VR, (når jeg fant ut hvordan man fjernet "level" saken som svede over tysker hodene, det er bare synd man ikke får gjøre det nok. Det er et brett der man skal komme seg ut av en landsby, landsbyen ser flott ut, du har biler og murer å gjemme seg bak, det er skikkelig kult, desverre varer det kanskje 2 minutter, du får rundt en sving og da var det over, det skulle bare være mer av dette, dette området her hvor du skulle ut av byen, burde hvert minst 10 minutter lengre, hvor du beveger deg fra hus til hus, og plaffer ned nazi svin i beste Clint Eastwood stil. 

Jeg får se hvordan det blir videre, som sagt det skal bli litt mer "åpent" selv om disse svarte sekundene tydeligvis forsetter hele veien. 

En annen irritasjon er at man mister Thompson og Garanden sin midt i mission 1, så jeg var stuck med MP40 mesteparten av tiden, jeg vil ikke ha noe masse produsert stempla tykser tullball jeg vil ha den 5kg tunge Thompson min. Heldigvis på magisk vis hadde tyskerne en Trench gun liggende på et kontor og pumpe hagle er en fin måte å fjerne nazier fra jorda. 

Takk for inntrykkene! Dette blir nok noe jeg kjøper på salg tror jeg.

Ellers skulle jeg likt å vite litt mer om hvordan multiplayer føles :)

Lurer også litt på om det er noe muligheter for mods i dette spillet.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 minutes ago, Etheralking said:

Syns det ser kjempemorsomt ut. Ja, arcade og tullete, men det er helt greit.

Det er tidvis drit gøy, men kunne hvert så mye bedre, det er det som er problemet man føler at de som har lad det ikke har fulgt med på VR utviklina, feks, ingen ba om gummi strikk våpen det ser drit teit ut, og hvorfor de har gjort dette med disse black out sakene hele tiden, Jeg spilte nettopp et mission der jeg var i en bunker, også midt i ble det svart, greit nok brettet hadde vart en stund, men du kommer til en sånn screen som sier victroy og trykk neste, hadde hvert mye bedre med bare svart og loading i 5 sekunder også videre, du blir dratt ut hele tiden. det er liksom så mye dill dall som føles feil, uferdig osv osv. Spillet kunne blitt så mye bedre og det er synd.

Og hvis dette var laget for VR nybegynnere, gjorde de en stor feil å kreve 600kr, 160gig plass og 2080 kort. Den beste beskrivelsen jeg har er at det føles amatørmessig, og halv ferdig. Men jeg har 3 timer så langt i dag, så å påstår det ikke er gøy blir feil.

Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (14 timer siden):

Om G1 hadde et slør og var vanskelig å se ting i dybden, da må det definitivt bli G2 etterhvert.

Jeg hadde G1 i våres og syns det var et gigantisk løft fra de forrige headsetene jeg hadde prøvd til da (Rift og Vive)

Ikke vanskelig å se ting i dybden med G1, men det er bedre på G2. 

Lenke til kommentar

Ja mange har påpekt ww2 update  til Pavlov,  skal helt klart prøve. Er også ww2 våpen mod til Contractors. 

Hadde hvert awesome med "total conversion ww2" mod til Contractors,  gi bottene tysker våpen og uniformer,  og deg ww2 våpen, finnes allerede flere ww2 kart å laste ned(for det meste cod kart) 

Ellers kommer det en update innen noen dager til MOH, største saken er at du nå slipper disse "Victory" sakene hele tiden, for hvert 1-5 minutt ble skjermen svart og sånn victory screen dukket opp, tok deg helt ut av det du holdt på med, nå skal dette bare komme på slutten av hvert mission(altså 6 ganger) i stede for 60 ganger eller hva det er nå.

Noe våpen jankyness skal også fikses.

Lenke til kommentar

Saints & Sinners er blitt favoritten hitill av de VR spill jeg har testet. Måten spillet har lagt opp kontrollene på gjør at G2 sliter så enormt mye med trackingen. Nesten hver gang jeg skal stabbe en walker glitcher det seg og angrepene mine ender i katastrofe. Jeg må nesten utenlukkende bruker skytevåpen heller enn melee fordi det bare går ikke med G2.

 

Jeg vil spørre; er det flere med G2 som har prøvd Saints & Sinners? Har dere samme problem?

Jeg bare vil utelukke at det ikke er noe jeg gjør feil, type lysene i rommet jeg spiller i etc. Dersom det fungerer fint for andre kan jeg jo leke litt for å se om jeg får det til å fungere bedre. Jeg tror egentlig ikke det, siden trackingen fungerer flott ved alle andre scenario enn melee combat.

En annen mulighet er batteriene. Fått "low battery, haptics disabled" melding mens jeg spiller nå. Lest at noen batterier dropper under 1,5 volt når de har lav ladning. Bruker de batteriene som fulgte med, så regner jo med at de ikke er av denne typen. Kan det være det som er issuet?

Mine Mammut Grips ble sendt i dag. Fra Sverige ser jeg. Bør vel gå kjapt da. Gleder meg!

Lenke til kommentar

Kan ikke hjelpe der git, men er interesert i om du får det til å funke, da jeg også liker spillet og ville gjerne prøvd det med G2 når jeg får den. Man må nesten bruke mele våpen man har ikke nok ammo eller muligheter til å fikse skytevåpen at man bare kan bruke det.

Selv brukte jeg mele våpen på alle steder der det bare var mellom 1-4 zombier, også skytevåpen mot mennesker og når det ble mange zombier. Og selv da sleit jeg med både ammo og lage nye våpen.

 

Har nå 4.5 timer i MOH, kommet sånn kanskje litt over halvveis i Mission 3. Nå har jeg stormet strendene i Normandie og det var helt klart drit kult, endelig fikk jeg bruke mine flotte kapitalistiske amerikanske våpen. 

Men jeg har nå funnet hoved problemet med spillet, ja det er rare ting der, våpene er for nærme øyene dine, som gjør at man ofte ikke digger å sikte sikkelig med automat våpen ha sikte bare dekker hele skjermen. Hvorfor har bolt action rifler evig magasin? Hvorfor må man ta ladegrep på alle våpen selv om man lader det når det har en kule i kammeret? Hvorfor når man slår av fargekoden for ladning av våpen er det også da umulig å finne ut hvor mye ammo man har? Hvorfor alle disse oppbrytningene av oppdragene osv. Hvorfor ta spillet 160 gig, hvorfor krever det en 23 000kr PC å kjøre det. Hvorfor koster det 600kr.

Men spillet største problem og hovedgrunnen til at det har fått dårlige kritikker av spillere(ikke anmeldere) er førte mission, når du er i Frankrike med motstanden, disse 60-90 minuttene er det kjipeste i hele spillet, alt som er feil med spiller er super konsentrert i første mission, første mission er mye mer opphakket, oppdragene er mye kortere og mindre, med untakk av siste del er det få tyskere å faktisk skyte, ja førte mission er rett og slett ikke bra, og veldig mange som har lagt igjen dårlig review på steam har nettopp bare spilt første mission eller deler av første mission. andre mission er ikke perfekt, men mye kulere, brettene er bedre, mer skyting, osv osv.

 

Det jeg har spilt av 3 mission er enda bedre og hele spillet burde nok hvert sånn, det burde hvert krig ikke spion, sitte i higgens båtene og ser utover dusinvis av higgens båter styrte mot standa, løpe på stranda og se eksplosjonene, det kunne hvert enda bedre, kunne hvert flere soldater, mer eksplosjoner osv. Men det er kult. Neste del er enda bedre når du får nærmøte med en Panzer IV, man ser dette i et klipp i traileren, men fy faen så rått i VR, når man får størrelsen på den. Og senere kommer det noen Shermans og redder dere, og de er også STORE og detaljene er fantastiske, du ser sveise sømmene, du ser hakken, de ser ut som en tanks skal se ut, her fanget looken på en Sherman perfekt. Desverre skal du gjøre mer james bond saker i de andre missionene, men egentlig burde hele spillet hvert som Mission 3, KRIG! Respawn virkelig ødela for seg selv med Misssion 1, om det var meningen at dette skulle være en totural, gjorde de det helt feil, da er den alt for lang og treig. De få lysglimtene i mission 1 er alt for korte. Men i 2 og 3 er det mange av de og det er drit kult.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe håp for at de faktisk fikser opp spillet betydelig og ikke forlater det til en tidelig død? Sikkert mange som meg som har sett all den dårlige omtalen og venter på enten salg eller at feilene skal rettes opp. Om de gjør en god jobb med å patche spillet og lytter til kritikken så kan jo Steam omtalene fort snu til positiv som igjen betyr at flere våger å kjøpe og mer penger i kassa hos utvikleren.

Men ser for meg at det skal ganske mye til før de fikser mer enn bare småting og faktisk restrukturer hele oppdrag hvis det er der største problemet ligger.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Enceladus said:

Noe håp for at de faktisk fikser opp spillet betydelig og ikke forlater det til en tidelig død? Sikkert mange som meg som har sett all den dårlige omtalen og venter på enten salg eller at feilene skal rettes opp. Om de gjør en god jobb med å patche spillet og lytter til kritikken så kan jo Steam omtalene fort snu til positiv som igjen betyr at flere våger å kjøpe og mer penger i kassa hos utvikleren.

Men ser for meg at det skal ganske mye til før de fikser mer enn bare småting og faktisk restrukturer hele oppdrag hvis det er der største problemet ligger.

 

Jeg tviler på de gjør mye med våpene, men neste patch skal da fjerne disse "Victory" splash sakene, som  er en drøss av. Og unødvendig,  i stede blir det vel en svart skjerm og noe loading, for meg med M2 chip sak, vil det nesten ikke være loading. 

Men du vil vel alltid mangle ting. Du vil vel alltid få en svart skjerm og så flytte deg noe meter, selv om det naturlige bare ville være å gå dit selv. Dette er det mest av i mission 1, men dukker opp senere også,  blir spennende å se. 

Folk har også gått løs på ini filer hvor du kan justere grafikken i mer detalj enn den low/medium/high som er i options.  Så blir spennende om det dukker opp noen "mods/ferdig justeringer " dette spillet kan bli virkelig bra om moddere får gå løst og fikse på ting.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dr.Peedee said:

HP Reverb G2  -flere tanker og inntrykk:

Da har jeg fått testet litt mer gjennom helgen og dagen i dag. Blir mer og mer fornøyd. Håndtrackingen i Onward funker bra fortsatt. Inntrykket der har ikke endret seg der.

Population One: Der så jeg en video hvor Youtuberen mente å vise at G2 ikke holdt mål, da altså pga dårlig håndtracking. Klatring, av en eller annen grunn, gikk dårlig, mente han. Spillet er muligens patchet siden da fordi det er ingen grunn til at akkurat den funksjonen ikke skal funke bra. Klartring er ikke noe problem, med andre ord. I tillegg, fordi kontrollerne er litt store, så ble det sagt at det var vanskelig å bruke defbrilatoren og vekke lagkompiser, man fikk ikke gnidd flatene mot hverandre for lading uten at de fysisk kræsjet i den virkelig verden. Dette må også være patchet så langt jeg kan forstå, man kan med god margin gni hurting med defibrilatorflatene mot hverandre og lade som på Quest 2. Reverb G2 kontrollerne kræsjet ikke i hverandre i hele tatt. Så tror dette er noe som er blitt ordnet av utviklereren av Population One. Enten det eller så jugde Youtuberen - både om klatring og dette. Noe annet som ble hevdet, og tror det var i samme video, var at til og med flyging var vanskelig pga håndkontrolerne, at hendene ikke ble tracket ordentlig der man fløy med armene ut. Igjen - enten er det patchet eller han fyren jugde. Ingen problemer overhodet - og G2 har jo til og med kameraer på siden som ser armene når de er ut til siden. Så det ville jo vært rart. Skarphet og farger er selvsagt bedre enn på Quest 2. 

Så det negative om G2 og Population One. Selve trackingen av våpen i hånd tullet seg til noen ganger. Noen ganger, ikke ofte eller regelmessig - men noen ganger. Dette skjedde altså noen ganger hvis jeg holdt armene i "aim down the sights" posisjon og snudde meg hurtig fram og tilbake. Og det vil si i de mest stressede situasjonene hvor fienden kommer brått og nært på, eller det er flere av dem, og man snur seg hurtig hit og dit mens man prøver treffe. Det var akkurat som om våpenet ble hengende igjen til siden for meg der hvor jeg var for 0.3 sekunder siden. Hvis jeg oppførte meg roligere var det heller ikke her noe problem å sikte med armene foran seg på assault rifler og sniper våpen. Skal teste mere før jeg sier noe sikkert. Men de store problemene som har blitt beskrevet var det heller ikke i Population One.

Flight simulators:  DCS - Det ser jo fullstendig sinnsykt bra ut. Jeg har spilt mye DCS, i 2D, med HTC Vive, HTC Vive Pro, Reverb G1. De oppgraderte panelene og linsene på G2 gjør virkelig en forskjell her. Tenker da sammenlignet med Reverb G1 som jeg brukte før (med samme paneloppløsning, men dårligere panel og dårligere optikk). Her bruker jeg HOTAS system og trackball (i stedet for mus), så selvsagt ingen tracking problemer her heller. Reverb G2 + DCS = Perfekt kombinasjon! :)   X- Plane 11 -  Her har jeg noe tull med installasjonen tror jeg. Får det ikke til å funke, men det har neppe noe med VR å gjøre. Har modda og tullet til så mye så mulig jeg må til med en clean re-install.

Bilspill - Project Cars 2 - Her så jeg veldig tydelig forskjell fra min Reverb G1 til min Reverb G2. Den bedrede kontrasten og farger og klarhet ble virkelig merkbart her. I skurming, regnvær, når bilene foran bremser og det lyser opp i rødt foran --- fy steike for en stemning. Jeg har jo ratt og pedaler og racing stol, men dette er satt opp for DCS, så det ble en kjapp test med Xbox One kontroller til å styre med. Null headsett trackingproblemer, og håndkontrollene ble ikke brukt under kjøring selvsagt. Null problemer. Bare utrolig kult. 

Space Sim/spill Star Wars Squardons -  Ser bare tullete bra ut. Igjen et løft i klarhet, farger og kontrast. Og sortnivå. Elite Dangerous . - Her ser jeg tydelig forbedring i sortnivå i forhold til Reverb G1. 

Har lastet ned Pavlov - så kommer med rapport om håndtracking på den senere en gang. Samme med Saints and Sinners. Dette har jeg ikke i Steam, men har det på Quest 2 (hvis det er samme spillet da) så kan greit gjøre sammenligning da når jeg får kjøpt det. Skal se an prisen, er det for dyrt står jeg over.  MOH står jeg over.

Generelle tanker/inntrykk/tips:   Etter flere dager med G2 nå så er jeg fornøyd. For meg var oppgraderingen fra G1 verdt det. God optikk (linser) er viktig, og det er tydelig at optikken i G2 er bedre enn G1. Begge har jo 4320x2160 i total oppløsning, men G2 er godt skarpere. Dette er jeg jo vant med fra fotoustyret mitt også, kvaliteten på optikken avgjør skarphet, hvor mye som er skarpt utover mot sidene osv.. Men jeg setter virkelig pris på trykket i bildet med de oppgraderte panelene også, farger, kontrast og sortnivå. 

Viktig tips! Hodereima må festes riktig! Det fant jeg ut i dag. Jeg hadde tatt den på meg omtrent slik jeg har gjort med tidligere headset og syntes det var komfortabelt. Men neida, i dag først gjorde jeg det riktig, og fikk bakstykket langt nok ned på bakhodet, helt ned liksom. Og da - voila - akkurat som headsettet ble "svuppet på plass" - og ikke bare ble det enda mere komfortabelt - men noe må ha endret seg med vinkelen fra øya mine til linser og til paneler fordi sweet spot ble større! Forstå det den som kan. :) Hadde jo lest om større sweet spot på G2 og at noen skrøt av den, mens andre ikke var så imponert. Jeg var ikke så superimponert egentlig, men syntes vel den var grei nok. Men altså først i dag etter flere dagers bruk fant jeg ut det. Hehe. Flaut. Men viktig oppdagelse.

Tror du må gjøre G2 tutorial, med tanke på lys forhold osv. Du får jo bedre resultater enn de fleste "proffe" YouTubere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...