Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

57 minutes ago, Zaith said:

Er så enig i det du skriver. Jeg ser hvor mye omtale og oppmerksomhet Quest 2 får i forhold til Reverb G2 (og de andre konkurentene). Jeg klarer ikke la vær å tenke; hvor mange av de glisende ansiktene som holder en Quest 2 ved siden av seg i videobildene sine som er kjøpt og betalt? YouTube vet at jeg liker å se VR filmer, og algoritmen deres eksponerer meg for mye forskjellig.

Bare se på eksempelet under:

2016986926_Screenshotfrom2020-12-2211-21-32.png.bb14ee6718da82f910c3521ebed78de6.png

Akkurat hvor synlig Quest 2 og kontrollerne er, hvordan ansiktet gir så inntrykk av at han har the time of his life med den dingsen der! Det er så positive wibes at jeg kjenner at jeg får lyst på en Quest 2 selv allerede før jeg har sett videoen. Markedsføringsstrategien er på plass iallefall.. Er han ansatt hos Facebook? Det er ingen hemmelighet at Facebook har influencerprogrammer, men akkurat mengden av materiale der ute og ikke minst hvordan så mye av det er så overhvelmende positivt vinklet får meg til å tro at Facebook svir av mange løk på å få YouTubere til å reklamere for produktene sine.

Til sammenligning kan et noe mer nøytralt videobilde se slik ut:

954183987_Screenshotfrom2020-12-2211-26-44.png.8055543eaf40a72b7e7b3bde9d194084.png

De som ikke er så obviously kjøpt og betalt av Facebook melder som regel at headsettet er veldig bra, spesielt MTP pris. Det er langt ifra det beste der ute, men det er ganske mange som prøver litt for hardt å fremstille det på den måten. Spesielt nå som det florerer med "fake news" fra reviewers og brukere som klager på G2 (var en av de selv helt til jeg fikk alt riktig konfigurert) :D

 

Det jeg oppleverer vil jeg beskrive som social engineering, spesielt på en så stor skala.. Grensen mellom det og reklame/salg er ganske vag dog.

Han fra Virtual realitiy Oassis ser nesten alltid slik ut, han er enn sånn nesten alltid positiv til alt type kar, selv når han ikke var super overbevist over MOH sier han det på en veldig mild måte, han ser på sinn oppgave å spre VR budskapet, så han prøver å holde så mye negativitet unna alt han gjør. 

Du kan jo se på thrillseeker han er mye mer skeptisk til Q2, ikke så mye for hva det kan gjøre, men mer pga. all dritten facebook driver med. Q2 er og blir det beste allround headsettet enn så lenge, så er ikke så rart det får mye oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 hours ago, Gunfreak said:

T- 2 dager til G2 skal komme på lager, men komplett venter jo ofte til siste liten men å utsette lager forandringer. 

Så har man dette spillet. 

https://store.steampowered.com/app/1089780/Tales_Of_Glory_2__Retaliation/

Ja dette moderne skytespillet er en oppfølger til vr mount and blade klonen Tales of glory. 

T-1 dag.

Og jeg har nå prøvd Tales of Glory 2, er det faktisk litt kult, ja det føles smålig "enkelt" grafikken er ikke så bra, ting er litt janky etc. Men dette er en kar som har laget, og om han gjør som med tales of glory 1, vil det komme en drøss med patcher fortløpende, og han er på steam forumet og tar i mot kritikk og fikser ting veldig fort, så dette kan bli ett morsomt lite spill om man liker FPS i VR men ikke noe fan av multiplayer og coop.

Spillet kommer med gunstock calibration, noe bare contractors har hatt før. det støtter forcetube også. spille kamper mot flere hundre slemminger med dusinvis av folk på ditt lag.

Pluss et egent fireteam du kan gi ordere til ved hjelp av radio.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (1 time siden):

Microsoft Flightsimulator 2020 i VR. Ute nå eller straks. Første inntrykk fra en entusiast som har flydd mye VR i andre simulatorer, inkludert X plane. Han har 50 timer i MSFS 2020 VR og NDA hans er over - bør ses:

https://youtu.be/KKt7G8Qfuq8

Omtrent som det man kunne håpe på, "øyeblikk som føles som det er ekte". Tviler ikke på det da MFS leverer grafikk som til tider gir fotorealisme.

Synd at det mangler håndkontroller support og at man må stille ned en god del kvalitet for å få det til å fungere. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

JAMEN SÅ SEND DE DA TRENGER DA IKKE Å SITTE OG STIRRE PÅ DE HELE DAGEN HERR OG FRU KOMPLETT AAAAAARGH BARE GJØR DET INGEN GRUNN TIL Å VENTE BARE FÅ TAK I EN POSTMANN, PUTT GREIA MI I HENDA HANS, SETT HAN PÅ ET JAGERFLY, SKYT HAN I RETNING MEG, GI HAN MAGISKE HAIKER-MULIGHETER OG JADDA VIPPS SÅ ER DEN HOS MEG VETTU TUSEN TAKK KOMPLETT-SAMA, SÅ BARE KOM IGJEN

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

T-1 dag.

Snakket med Komplett ang. G2 og de mente datoen 23. desember bare var en placeholder og at de ikke visste når de kom. Hun mente den mest sannsynlig ville bli skjøvet på.

EDIT:
Det var kl. 09:00 i dag at kundeservice sa det, men nå :D
image.png.e4c061fce2cf2ee90fb586499a444c28.png

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Snakket med Komplett ang. G2 og de mente datoen 23. desember bare var en placeholder og at de ikke visste når de kom. Hun mente den mest sannsynlig ville bli skjøvet på.

EDIT:
Det var kl. 09:00 i dag at kundeservice sa det, men nå :D
image.png.e4c061fce2cf2ee90fb586499a444c28.png

Kundeservice hadde på en måte rett da, 23 var placeholder for 22 :D

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Etheralking said:

JAMEN SÅ SEND DE DA TRENGER DA IKKE Å SITTE OG STIRRE PÅ DE HELE DAGEN HERR OG FRU KOMPLETT AAAAAARGH BARE GJØR DET INGEN GRUNN TIL Å VENTE BARE FÅ TAK I EN POSTMANN, PUTT GREIA MI I HENDA HANS, SETT HAN PÅ ET JAGERFLY, SKYT HAN I RETNING MEG, GI HAN MAGISKE HAIKER-MULIGHETER OG JADDA VIPPS SÅ ER DEN HOS MEG VETTU TUSEN TAKK KOMPLETT-SAMA, SÅ BARE KOM IGJEN

Jeg fikk endret den til å leveres rett hjem :D

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Etheralking said:

HVORDAN!? Jeg fikk beskjed om at det ikke var mulig...

Man måtte gjøre det før den gikk til "behandles". Spurte om det når jeg snakket med kundeservice kl. 9. Da var det fortsatt mulig. I tilfelle den skulle komme på et tidspunkt hvor postbutikken her ikke er åpent.

Sjekket nå om det fortsatt var slik og det var det.
 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Man måtte gjøre det før den gikk til "behandles". Spurte om det når jeg snakket med kundeservice kl. 9. Da var det fortsatt mulig.

Sjekket nå om det fortsatt var slik og det var det.

Din snikpeis! Dette var det min dude sa:

"Hei ***************, 
 

Vi har dessverre ingen mulighet til å endre leveringsmåte etter en ordre er utført, slik at det eneste alternativet her dersom du ønsker ekspresslevering er å legge inn en ny bestilling og kanslellere original ordre. 

Når det gjelder å sende varer før release har vi strenge retningslinjer fra leverandør men kan vi på enkelte produkter sende varen dagen før release, men med klare instrukser her om at kunde ikke skal kunne motta produktet før lansering eventuelt. 

Jeg beklager ulempen dette medfører for deg. "
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Etheralking said:

Din snikpeis! Dette var det min dude sa:

"Hei ***************, 
 

Vi har dessverre ingen mulighet til å endre leveringsmåte etter en ordre er utført, slik at det eneste alternativet her dersom du ønsker ekspresslevering er å legge inn en ny bestilling og kanslellere original ordre. 

Når det gjelder å sende varer før release har vi strenge retningslinjer fra leverandør men kan vi på enkelte produkter sende varen dagen før release, men med klare instrukser her om at kunde ikke skal kunne motta produktet før lansering eventuelt. 

Jeg beklager ulempen dette medfører for deg. "

Jeg har også fått beskjed om det på andre ordre tidligere (skjermkort bla.) men jeg spurte for sikkerhets skyld igjen i dag tidlig siden det er "jul og alt dette kaoset". Men det gikk kun fordi jeg spurte før den stod til "behandles".

Nå gleder jeg meg til Star Wars Squadrons med G2 og flightstick i jula :D.
Har ventet med det selv om jeg har Rift S.

 

PS.
Fortalte det til en kamerat som også venter G2 og han fikk dette svaret.

Quote

Da den ligger til behandling nå får jeg dessverre ikke endret på leveringen.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Jeg har også fått beskjed om det på andre ordre tidligere (skjermkort bla.) men jeg spurte for sikkerhetsskyld igjen i dag tidlig siden det er "jul og alt dette kaoset". Men det gikk kun fordi jeg spurte før den stod til "behandles".

Nå gleder jeg meg til Star Wars Squadrons med G2 og flightstick i jula :D.
Har ventet med det selv om jeg har Rift S.

Jeg forstår deg. Har gjort klart alle spillene jeg skal bruke og optimlisert grafikkinnstillingene mest mulig.

Og spilt litt 👅

Men det blir nok uansett super duper nice med G2 altså, med mindre det er noe feil selvfølgelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Gunfreak said:

Min er også på behandling. jeg har ikke noe dårlig tid selv, da jeg ikke vil få noen mulighet til å teste den før langt ut i romjula, om ikke før etter nyttår.

Det er ikkenoe stress, jeg gjorde det kun fordi postbutikken her er truanes til å både gå tom for varer og holde stengt til helt nye tider med kort varsel. De 2 siste eierne har ikke akkurat godt håndtlag med å drive butikk. Men hvilken dag jeg får det vet jeg likevel ikke ennå :)

Satser på romjulskos siden det blir en litt annerledes jul i år uten besøk osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 minutt siden):

Min er også på behandling. jeg har ikke noe dårlig tid selv, da jeg ikke vil få noen mulighet til å teste den før langt ut i romjula, om ikke før etter nyttår.

Yeah, den kommer ikke til å være her før den 28 om den sendes i dag og 29 om den sendes i mårra.

Tilfeldigvis er jeg tilbake fra svigers den 28 :evil:

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Theo343 said:

Det er ikkenoe stress, jeg gjorde det kun fordi postbutikken her er truanes til å både gå tom for varer og holde stengt til helt nye tider. De 2 siste eierne har ikke akkurat godt håndtlag med å drive butikk. Men hvilken dag jeg får det vet jeg likevel ikke ennå :)

Satser på romjulskos siden det blir en litt annerledes jul i år uten besøk osv.

Jeg setter også hjemlevering, da det koster mer å ta bussen opp og ned for å hente noe på Spar enn det koster å få det på døra. Kona har bilen på dagen, og er ikke så ofte vi er den veien posten er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...