Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

8 minutes ago, Dr.Peedee said:

G2 har bedre kontrast, farger og sortnivå enn Quest 2. Men senter er fortsatt skarpest. 

Det er mulig du har for store forvetninger. Jeg har fulgt VR omtrent fra starten og synes G2 er veldig bra. Men alt før den var såpass dårlig at... ja. nei, ikke sikkert du blir fornøyd med G2 hvis du forventer monitor kvalitet :)

Hadde demo av en oculus s når den ble lansert, kan ikke huske at den hadde en like liten sweet spot som Quest 2, mener den også hadde et større senter med skarphet. Blir spennende å se i morgen ihvertfall. Er det forsatt ikke noe for meg så prøver jeg på nytt igjen ved neste generasjon :)  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så gøy at Komplett endelig har fått inn nok :D Jeg hadde helt glemt at det faktisk var folk der ute som fremdeles ventet på sitt. Jeg tørr garantere at ingen blir skuffet over G2. Da har du veldig sannsynelig gjort et eller annet feil, slik jeg selv har gjort X-antall ganger for så å løse det og bli enda mer fornøyd enn jeg var opprinnelig.

 

Veldig spent på å høre tilbakemeldingene fra de av dere som får nå fremover :)

Lenke til kommentar
59 minutes ago, Zaith said:

Så gøy at Komplett endelig har fått inn nok :D Jeg hadde helt glemt at det faktisk var folk der ute som fremdeles ventet på sitt. Jeg tørr garantere at ingen blir skuffet over G2. Da har du veldig sannsynelig gjort et eller annet feil, slik jeg selv har gjort X-antall ganger for så å løse det og bli enda mer fornøyd enn jeg var opprinnelig.

 

Veldig spent på å høre tilbakemeldingene fra de av dere som får nå fremover :)

Hvilket hovedkort har du?

Lenke til kommentar
7 hours ago, zoqiet said:

Hadde demo av en oculus s når den ble lansert, kan ikke huske at den hadde en like liten sweet spot som Quest 2, mener den også hadde et større senter med skarphet. Blir spennende å se i morgen ihvertfall. Er det forsatt ikke noe for meg så prøver jeg på nytt igjen ved neste generasjon :)  

Rift S er veldig bra, eneste jeg ikke er fornøyd med der er at de gikk vekk fra de ekstremt flotte øretelefonene på CV1 (som index nå helt feil får all kred for i VR miljøet) samt screendoor effect, oppløsning, klarhet og fargestyrke. De siste 4 er årsaken til at jeg kjøper G2 men beholder nok Rift S likevel også fordi jeg har prescription lenses på det.

Andre som har installert Oculus og MSMR programvare på samme PC? Noen issues der?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Rift S er veldig bra, eneste jeg ikke er fornøyd med der er at de gikk vekk fra de ekstremt flotte øretelefonene på CV1 (som index nå helt feil får all kred for i VR miljøet) samt screendoor effect, oppløsning, klarhet og fargestyrke. De siste 4 er årsaken til at jeg kjøper G2 men beholder nok Rift S likevel.

I virkemåte er det vel en stor forskjell på CV1 og Index øretelefoner? CV1 ligger jo helt inntil øret, mens Index ikke berører øret. Altså er det fair å gi Index cred for nyvinning. Når det er sagt har jeg ikke testet disse to, så hvilke forskjeller det eventuelt er på lydkvalitet skal jeg ikke uttale meg om, og lydkvalitet og komfort er jo de to viktigste tingene med øretelefoner.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Zlatzman said:

I virkemåte er det vel en stor forskjell på CV1 og Index øretelefoner? CV1 ligger jo helt inntil øret, mens Index ikke berører øret. Altså er det fair å gi Index cred for nyvinning. Når det er sagt har jeg ikke testet disse to, så hvilke forskjeller det eventuelt er på lydkvalitet skal jeg ikke uttale meg om, og lydkvalitet og komfort er jo de to viktigste tingene med øretelefoner.

Kan ikke huske at det lå helt inntil øret når jeg eide det. Kjente aldri noen berøring der, virker så og si helt likt kanskje med unntak av lydkvalitet. Men husker jeg ble imponert.

Man kunne til og med kneppe de av på CV1 om man ønsket å bruke vanlige hodetelefoner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Theo343 said:

Hvilket hovedkort har du?

PT515-51 :)

Hvis du med MSMR mener MicroSoft Mixed Reality aka Windows Mixed Reality (WMR) så har jeg det og Ocolus installert på egen maskin. Det er jo slik man kjører Sidequest.

Til dere nye; kanskje like greit først som sist å bestille Mamut Grips til G2

https://www.mamutvr.com/products/mamut-touch-grip

Kontrollerne er virkelig helt elendige og jeg klarer ikke se meg selv spille uten de nå som jeg har prøvd.

Jeg har selv kjøpt de oppladbare batteriene som folk lenket til her fra AliExpress. De er veldig gode!

Er også en av de mange som har bidratt til å gjøre VRCover utsolgt for Oddysey covers :D Venter enda på levering dog.

 

Uansett har jeg et problem jeg sliter med; det å trykke Windows-knappen in-game gjør at Steam VR og alle eventuelle åpne spill lukker seg. Det skjer langt ifra hver eneste gang, men antall ganger man ved et uhell kommer borti Windows-knappen er jo ganske mange.. Tenk deg selv å ha kommet 20 minutter inn i et oppdrag, også accidentally klikker du Windows-knappen og derfor lukker spillet og ender opp i Windows Home. Ekstremt frustrerende! Leser flere som sliter med det samme etter den nye oppdateringen som introduserte muligheten for å åpne WMR som et lite vindu i SteamVR.

Er det noen andre som har opplevd det samme? Har ikke klart å finne noen løsning på problemet :(

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Theo343 said:

Kan ikke huske at det lå helt inntil øret når jeg eide det. Kjente aldri noen berøring der, virker så og si helt likt kanskje med unntak av lydkvalitet. Men husker jeg ble imponert.

Man kunne til og med kneppe de av på CV1 om man ønsket å bruke vanlige hodetelefoner.

CV1 hodetelefonene lå spent på øret. De hadde en fjær som presset de mot øret, og man kunne dra det unna til et "hakk" hvis man ville ha de vekk, men da stod de ut i 45 grader. Index er noe helt annet. De kan også skrus av på samme måte som Rift, men G2 har ingen mini jack. Kan være en grei løsning til trådløse hodetelefoner da. 

Lenke til kommentar

Hmm 

4 minutes ago, Alak87 said:

CV1 hodetelefonene lå spent på øret. De hadde en fjær som presset de mot øret, og man kunne dra det unna til et "hakk" hvis man ville ha de vekk, men da stod de ut i 45 grader. Index er noe helt annet. De kan også skrus av på samme måte som Rift, men G2 har ingen mini jack. Kan være en grei løsning til trådløse hodetelefoner da. 

Stemmer, jeg har de faktisk liggende her. Husket rett og slett feil, de har heller ikke samme metallnettingen som Index og G2 og sistnevnte har nok også vesentlig bedre lydkvalitet :) Men konseptet var bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Gunfreak said:

Hm, posten lot G2en bare ligge en ekstra dag på Stokke,  så blir ikke noe G2 i dag, og er jo mest sannsynlig ikke hjemme når den blir levert i mårra, da vi skal ut å kjøre i 2.5 timer for å komme til svigers.

Nysgjerrig på hva som skjer i slike tilfeller. Opplevd selv pakker som på ulogiskt vis blir liggende type en ekstra dag uten noen fremdrift.

Som jeg liker å si; desto nærmere Oslo desto raskere leveres ting :D

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Zaith said:

Nysgjerrig på hva som skjer i slike tilfeller. Opplevd selv pakker som på ulogiskt vis blir liggende type en ekstra dag uten noen fremdrift.

Som jeg liker å si; desto nærmere Oslo desto raskere leveres ting :D

Det er sant, men komplett har jo vanligvis sitt hovedlager i Sandefjord eller hvor det er, så kommer rett til Stokke, som er siste stopp før det leveres her dagen etter, så det pleier å gå fort, kan hende den ble liggende en dag ekstra bare fordi den skulle komme antatte leverings dagen. 

Lenke til kommentar
Zaith skrev (24 minutter siden):

Nysgjerrig på hva som skjer i slike tilfeller. Opplevd selv pakker som på ulogiskt vis blir liggende type en ekstra dag uten noen fremdrift.

Som jeg liker å si; desto nærmere Oslo desto raskere leveres ting :D

Min lå 3-4 dager hos Posten. Jeg tror bare de har for mange pakker akkurat nå, så de rekker ikke få ut alle pakkene like fort som vanlig.

Lenke til kommentar

Seriøst kondolerer til dere som ikke får den før jul altså. Det må være megakjipt! Så nær, men fremdeles helt ute av rekkevidde..

I tillegg nå som det er feriedager og tid for å teste det ut skikkelig uten forstyrrelser. Savnet det mye da jeg fikk det midt i en ordinær arbeidsuke :D

Det går vel ikke noe pakker igjen før 28 Desember? Selv da går det vel ikke med stor fart sikkert.. Krysser fingrene for at det skjer et lite mirakel for dere 🤞

Lenke til kommentar

Min blir levert i kveld 😁, gleder meg til å teste. 

Er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg setter den opp? Mener å ha lest feks at det anbefales å koble til strøm til slutt. 

Hva med konfigurering av streamvr / wmr? Noen settings jeg bør endre enn hva som er default / auto? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...