Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Gunfreak skrev (4 timer siden):

Dere som har spilt DCS I nyere tid.  Hvordan er det nå?

Jeg har ikke spilt det siden det var nesten nytt.

Jeg ser de har både ww2 og moderne fly. Følger det med skikkelig oppdrag?

Kan jeg fly over Normandie i min P47 og sprenge flyktende tyske kolonner? Eller må jeg fly rundt over dagens USA og ikke gjøre noe annet med det?

Normandie er tilgjengelig, men kartet koster selvsagt ekstra. Det samme gjør WW2 assets. Synes de har blitt vel grådige på DLCene sine, men en del av dem er høy kvalitet.

Anbefaler deg å spille en del med det du har først, for å finne ut om det er noe for deg. Fort gjort å bruke veldig mye penger.

Har selv ikke spilt på en god stund. Har bare standard kartet, men tenker kose meg med modulene jeg har, F-86 og UH-1H Huey når jeg får VR.

Finnes visst to veldig bra mods også, A-4E og MB 339:
https://forums.eagle.ru/forum/english/dcs-world-topics/mods-and-apps/dcs-mods/243675-community-a-4e-c
https://forums.eagle.ru/forum/english/dcs-world-topics/mods-and-apps/dcs-mods/246080-mb-339a-pan-by-frecce-tricolori-virtuali-new-version

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3080, Vive Cosmos Elite, linseoppgradering, G2 Reverb, HOTAS. Det kan hende at jeg har tatt litt av...

 

De eneste tingene jeg ser for meg som kunne vært bedre er Index Knuckles istedenfor VIve wands, 3090 og 2.0 basestasjoner istedenfor 1.0. Ellers så ser det ut til, Gud villig, at det kommer til å bli ganske top notch.

Gleder meg veldig til G2 kommer, men skal kose meg med Cosmos Elite i mellomtiden.

 

Lenke til kommentar

Ser Proshop selger Valve Index-kontrollere + Valve Base Stations til 10 999kr. Venter fortsatt på min G2-bestilling, men hører dårlige ting om trackingen til kontrollerne. Noen her som har erfaring med bestilling av dette fra Proshop?


Vurderer sterkt å kjøpe om trackingen til G2 er ubrukelig til de fleste VR-spill og opplevelser. Er så og si solgt på selve headsettet fra anmeldelser av bl.a. Norm fra Tested, MRTV, Eric For President og flere. Gjenstår å se, men ser for meg jeg kommer til å bli frustrert om trackingen går bananas hver gang jeg har hendene nede.

Lenke til kommentar
Sisto skrev (5 timer siden):

Vurderer sterkt å kjøpe om trackingen til G2 er ubrukelig til de fleste VR-spill og opplevelser. Er så og si solgt på selve headsettet fra anmeldelser av bl.a. Norm fra Tested, MRTV, Eric For President og flere. Gjenstår å se, men ser for meg jeg kommer til å bli frustrert om trackingen går bananas hver gang jeg har hendene nede.

Det du KAN gjøre, er som meg, altså at du kjøper en Vive (helt vanlig vive, førstegenerasjon) for 2700 kroner på finn. Da har du basestasjoner og kontrollere. Vive headsettet kan brukes som mottaker for kontrollerne ved å ha headsettet koblet inn i en USB. Du følger så hvilken som helst guide som handler om å bytte ut kontrollerne med knuckles. Bortsett fra at det er Vive wands istedenfor knuckles. Så da får du perfekt tracking + perfekt headset ;) 

Endret av Etheralking
Lenke til kommentar
7 hours ago, Sisto said:

Ser Proshop selger Valve Index-kontrollere + Valve Base Stations til 10 999kr. Venter fortsatt på min G2-bestilling, men hører dårlige ting om trackingen til kontrollerne. Noen her som har erfaring med bestilling av dette fra Proshop?


Vurderer sterkt å kjøpe om trackingen til G2 er ubrukelig til de fleste VR-spill og opplevelser. Er så og si solgt på selve headsettet fra anmeldelser av bl.a. Norm fra Tested, MRTV, Eric For President og flere. Gjenstår å se, men ser for meg jeg kommer til å bli frustrert om trackingen går bananas hver gang jeg har hendene nede.

Kjøpte PC deler for oppgradering av PC for snart 2 år siden fr Proshop, null problemer med dem da.

Lenke til kommentar
Etheralking skrev (2 timer siden):

Det du KAN gjøre, er som meg, altså at du kjøper en Vive (helt vanlig vive, førstegenerasjon) for 2700 kroner på finn. Da har du basestasjoner og kontrollere. Vive headsettet kan brukes som mottaker for kontrollerne ved å ha headsettet koblet inn i en USB. Du følger så hvilken som helst guide som handler om å bytte ut kontrollerne med knuckles. Bortsett fra at det er Vive wands istedenfor knuckles. Så da får du perfekt tracking + perfekt headset ;) 

Absolutt et bra og rimelig alternativ, men jeg må innrømme at jeg er litt satt på knuckles og de siste basestasjonene for optimal tracking. Er 10 999kr litt i overkant å betale for dette settet kanskje? 
 

Så utrolig synd at Index ikke er tilgjengelig i Norge...

Lenke til kommentar
Sisto skrev (14 minutter siden):

Absolutt et bra og rimelig alternativ, men jeg må innrømme at jeg er litt satt på knuckles og de siste basestasjonene for optimal tracking.

Altså, 1.0 basestasjonene er optimale for tracking. 2.0 basestasjonene inneholder tracking-muligheter for andre typer teknologier enn det 1.0 gjør. Jeg kan ikke finne noen som sier at 1.0 basestasjonene ikke tracker perfekt.

Angående knuckles... ja, seff, de virker bedre. Men jeg kommer ikke til å være på VR chat for å flippe folk fuglen, og bryr meg heller ikke om at fingrene mine trackes perfekt eller ikke. Er litt mer pragmatisk enn det.

Er rimelig selvsikker på at med litt tid og tilvenning så kommer Vive wands til å kjennes helt greie ut.

Endret av Etheralking
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Sisto said:

Absolutt et bra og rimelig alternativ, men jeg må innrømme at jeg er litt satt på knuckles og de siste basestasjonene for optimal tracking. Er 10 999kr litt i overkant å betale for dette settet kanskje? 
 

Så utrolig synd at Index ikke er tilgjengelig i Norge...

Det blir da 2.750kr for hver enkelt dings og i motsetning til meg så har du norsk garanti. Vel ikke akkurat billig men det er da noe for et produkt som ikke har vært tilgjengelig her til lands på.. skal vi se.. bortimot 18 måneder som er ca så lenge jeg har hatt min. Tipper at leverandøren deres er i Kina og ikke direkte fra Valve siden headset mangler.

Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (12 timer siden):

Normandie er tilgjengelig, men kartet koster selvsagt ekstra. Det samme gjør WW2 assets. Synes de har blitt vel grådige på DLCene sine, men en del av dem er høy kvalitet.

Anbefaler deg å spille en del med det du har først, for å finne ut om det er noe for deg. Fort gjort å bruke veldig mye penger.

Har selv ikke spilt på en god stund. Har bare standard kartet, men tenker kose meg med modulene jeg har, F-86 og UH-1H Huey når jeg får VR.

Finnes visst to veldig bra mods også, A-4E og MB 339:
https://forums.eagle.ru/forum/english/dcs-world-topics/mods-and-apps/dcs-mods/243675-community-a-4e-c
https://forums.eagle.ru/forum/english/dcs-world-topics/mods-and-apps/dcs-mods/246080-mb-339a-pan-by-frecce-tricolori-virtuali-new-version

Er kanske vilt når man må ut med 800 kr for en modul. :) 

har f-14 f-18 f-16 og ka 50, hind og huey selv. Og svensken. Men nå er det stop. 

Lenke til kommentar

Kondolerer til alle G2 kjøpere som fikk beskjed fra komplett i august/september. "vil du ha med 10% kupongen din kan du bare avbestille og bestille på nytt da vi får langt over antalt bestilt til launch". Dette blir et langt lerret å bleke for europa.

Jeg gjorde heldigvis ikke det men vurderte det litt.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (10 minutter siden):

Kondolerer til alle G2 kjøpere som fikk beskjed fra komplett i august/september. "vil du ha med 10% kupongen din kan du bare avbestille og bestille på nytt da vi får langt over antalt bestilt til launch". Dette blir et langt lerret å bleke for europa.

Jeg gjorde heldigvis ikke det men vurderte det litt.

Jeg gjorde dette men instinktet mitt sa jeg ikke skulle kansellere den første uten rabatt før jeg ser de kommer på lager. Puh!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (3 timer siden):

Rota rundt i mailen,  og fant ut at det var en A10 jeg hadde kjøpt i 2013, så ikke så lenge siden som jeg trodde.

Hvordan funker DCS sin native i VR, det er ikke steam versjonen jeg har.

Det er SteamVR som blir brukt uansett for VR i DCS. Enten du har kjøpt og lastet ned fra DCS egen shop eller kjøpt spillet i Steam.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Ah ok, på mandag skal jeg sjekke om jeg kan bruke coden min til å registrere den på steam. Ellers må jeg forsette å bruke deres egen greie. 

Litt usikker hva du mener der. Med kode og registrere og sånn. -

Det som funker på DCS for meg er følgende: jeg har kjøpt spill og alle tillegg som fly, kart og campaigns via DCS egen hjemmeside/butikk. Installert spillet på vanlig måte, hvilket da lager et ikon på skrivebordet som vanlig. For å spille i VR så har jeg selvsagt headsettet plugget i, starter programmet Windows for mixed reality som er et steamprogram. Det programmet fyrer opp et annet program som heter Steam VR. Deretter klikker jeg på DCS ikonet på skrivebordet på vanlig måte. Med andre ord, DCS befinner seg ikke i Steam på noe vis.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Dr.Peedee said:

Litt usikker hva du mener der. Med kode og registrere og sånn. -

Det som funker på DCS for meg er følgende: jeg har kjøpt spill og alle tillegg som fly, kart og campaigns via DCS egen hjemmeside/butikk. Installert spillet på vanlig måte, hvilket da lager et ikon på skrivebordet som vanlig. For å spille i VR så har jeg selvsagt headsettet plugget i, starter programmet Windows for mixed reality som er et steamprogram. Det programmet fyrer opp et annet program som heter Steam VR. Deretter klikker jeg på DCS ikonet på skrivebordet på vanlig måte. Med andre ord, DCS befinner seg ikke i Steam på noe vis.

Det står spesifikt at modulene man kjøper på shoppen ikke er kompatible med steam versjonen. Og jeg foretrekker å ha alt på steam. I stede for et egent DCS program. Spesielt hvis det uansett starter steam VR.

Så jeg vil se om jeg kan bruke koden som følger med modulen jeg kjøpte til å løse inn på Steam så modulen er steam versjonen,  så jeg kan fortsette å kjøpe modulene på steam (de har oftere salg enn DCS sin egen side virker det som)

 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (6 timer siden):

Rota rundt i mailen,  og fant ut at det var en A10 jeg hadde kjøpt i 2013, så ikke så lenge siden som jeg trodde.

Hvordan funker DCS sin native i VR, det er ikke steam versjonen jeg har.

Du kan også vurdere å teste IL2 Battle of Stalingrad hvis det er WW2 du har lyst til å teste. Har ikke rukket spille det enda, men skal være mer tilgjengelig og ha bedre framerate enn DCS. Mister blant annet trykkbare knapper i cockpit. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (20 minutter siden):

Det står spesifikt at modulene man kjøper på shoppen ikke er kompatible med steam versjonen. Og jeg foretrekker å ha alt på steam. I stede for et egent DCS program. Spesielt hvis det uansett starter steam VR.

Så jeg vil se om jeg kan bruke koden som følger med modulen jeg kjøpte til å løse inn på Steam så modulen er steam versjonen,  så jeg kan fortsette å kjøpe modulene på steam (de har oftere salg enn DCS sin egen side virker det som)

 

Ok skjønner :) «DCS program» er jo spillet, så slik jeg så det er det samme for meg om det ligger i en steam mappe på pcn eller i en annen mappe :) Merker ikke forskjell, er de samme tre tingene som startes opp uansett, 1.Windows Mixed Reality for Steam VR, 2.SteamVR og 3.DCS. Blir sånn med Windows mixed reality headsett.

Jeg har kjøpt så himla mye til DCS allerede så ikke aktuelt for meg skaffe ny versjon. 

Men skjønner også argumentet for å ha DCS i steambiblioteket og handle moduler derfra 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...