Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Cardinal said:

Det kan være delvis pga disse X570 problemene som har vært rapportert? Det er mulig HP har valgt å utsette lansering hvor det ikke har vært tilgjengelig enda for å sjekke ut nøyaktig hva som er årsaken.

Jeg er en Intel man, så kan ikke noe om AMD, men hvis x570 er et vanlig hovedkort, er det jo teit å sende ut et produkt som ikke kan brukes av ganske mange forbrukere. 

Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt Intel de siste oppgraderingene og har fremdeles en Intel gammel maskin som har holdt til nå. Men nå vil jeg helt uten tvil kjøpe AMD og har tenkt tanken på å oppgradere. Og X570 og 5900X var det som var mest aktuelt. AMD kommer klart til å ta markedsandeler fra Intel med de 3x00 serien av prossessorer og nå 5x00 serien. Og X570 var liksom "top of the line" chipsettet, selv om B550 vel er litt nyere.

Så enig, det ville være teit av HP å lansere G2 nå hvis man ikke kan bruke det på de aller beste og dyreste maskinene.

Lenke til kommentar
Helpless/Green skrev (5 timer siden):

Kan du laste ned games der?
Og er de gratis?
Om så, innebærer det en risk om jeg gjør det?
Kan jeg få faceshit kontoen min sletta?
Jeg driter i den for den er fake anyway, men jeg har masse games lasta ned der nå.

Ja.
Masse bra spill og mange av dem er gratis.
Ingen risiko, Oculus vet godt om det. https://venturebeat.com/2020/09/12/facebook-adds-new-requirement-for-oculus-quest-sideloading/ Det krever noen steg å sette opp da.
Om kontoen er fake vil du få problemer, FB skal være deg, og kun 1 konto per person, så du må lage en legitim FB bruker med ditt navn og noe annen info som ikke trenger å være offentlig.

Flere av de beste spillene på Oculus butikken er gratis, og de fleste av de beste betalte spillene er der.
Uansett burde du sette opp Virtual Desktop for trådløs streaming av spill, så kan du spille HL:Alyx og alt annet på SteamVR.
Send melding eller spør på Discord for detaljer :)

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar
14 hours ago, Alexander4840 said:

Kjøp Q2, absolutt det beste first-timer headset i 2020. Jeg viste frem Q1 til familien og alle som prøvde digga det. Fikk Q2 igår og jeg ble mer fornøyd enn jeg forventa.
Du kan spille PCVR med Virtual Desktop, funker veldig bra for meg.
Også er det helt trådløst

Jeg kjøpte Q1 brukt, som første headset for 2 uker siden, PGA screen door effect måtte jeg bytte til Q2.
Forskjellen vertikalt er bare 1600 ifht 1920, men LCD gjør visst overgangen mellom pixels mildere.
Q1 hadde LED, og da så jeg det mørke mellomrommet mellom pixels veldig klart.

Da jeg først hørte om Quest platformen tenkte meg det var ''casual dritt-VR for plebs'', men det er så utrolig bra, og jeg har brukt Vive.
Snart kommer det nok en standalone-konkurrent til FB som ikke krever FB login.

Håper virkelig det dukker opp en skikkelig Quest konkurent. Synes det blir for dystopisk når det er Facebook som leder an med ingen konkurranse. Når jeg ser på de ulike subredditene så er det 4 ganger flere aktive folk på r/OculusQuest enn noen av de andre. Det sier noe om populariteten, og flere blir det nok særlig nå som julen nærmer seg og kanskje også hjulpet noe av pandemien?

Quest konkurrer vel også direkte mot spillkonsoller, eller den vil nok fort gjøre det på sikt når flere får øynene opp for den. Dette burde jo kreve et svar fra de andre aktørene vil jeg tro! Men hvor lenge må vi vente og hvem blir det som tar opp kampen?

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Enceladus said:

Håper virkelig det dukker opp en skikkelig Quest konkurent. Synes det blir for dystopisk når det er Facebook som leder an med ingen konkurranse. Når jeg ser på de ulike subredditene så er det 4 ganger flere aktive folk på r/Quest enn noen av de andre. Det sier noe om populariteten, og flere blir det nok særlig nå som julen nærmer seg og kanskje også hjulpet noe av pandemien?

Quest konkurrer vel også direkte mot spillkonsoller, eller den vil nok fort gjøre det på sikt når flere får øynene opp for den. Dette burde jo kreve et svar fra de andre aktørene vil jeg tro! Men hvor lenge må vi vente og hvem blir det som tar opp kampen?

Q2 konkurerer med console til en viss grad, men Facebook ser mer ut til å ville ha mobil gaming+ for hver core gaming experience på quest har du en drøss med "opplevelser" og sosiale greier.

Kanskje nå som Q2 er en en så stor suksess,  kanskje Facebook har fått opp øyene for å konkurrere mot de store konsoll gutta.

Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (4 timer siden):

Ja.
Masse bra spill og mange av dem er gratis.
Ingen risiko, Oculus vet godt om det. https://venturebeat.com/2020/09/12/facebook-adds-new-requirement-for-oculus-quest-sideloading/ Det krever noen steg å sette opp da.
Om kontoen er fake vil du få problemer, FB skal være deg, og kun 1 konto per person, så du må lage en legitim FB bruker med ditt navn og noe annen info som ikke trenger å være offentlig.

Flere av de beste spillene på Oculus butikken er gratis, og de fleste av de beste betalte spillene er der.
Uansett burde du sette opp Virtual Desktop for trådløs streaming av spill, så kan du spille HL:Alyx og alt annet på SteamVR.
Send melding eller spør på Discord for detaljer :)

OK, cool!

Lenke til kommentar

Prøvde blade and  sorcery i dag,  thing stemte ikke som det skulle,  sverd trackingen, vet ikke om det var fordi jrg spilte med virtual desktop og det var høy  latancy eller om det er siste update,  eller om det var fordi jeg brukte sverd fra mod som kom før siste update.

Men nå funker Saints and sinners veldig bra.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Halo: Combat Evolved said:

Planlagt utgivelsesdato:11. desember

Dette spillet skal etter planen låses opp om ca. 3 uker

Jeg skrev bokstavelig talt at det var 3 uker til at spillet skulle komme. Det jeg reagerte på er at det er ingen pris eller mulighet å forhåndsbestille. 

Vanligvis kan man forhåndsbestille et EA  spill et år i forvegen. Derfor skrev jeg at jeg mistenker utsettelse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (19 timer siden):

Håper virkelig det dukker opp en skikkelig Quest konkurent. Synes det blir for dystopisk når det er Facebook som leder an med ingen konkurranse. Når jeg ser på de ulike subredditene så er det 4 ganger flere aktive folk på r/OculusQuest enn noen av de andre. Det sier noe om populariteten, og flere blir det nok særlig nå som julen nærmer seg og kanskje også hjulpet noe av pandemien?

Quest konkurrer vel også direkte mot spillkonsoller, eller den vil nok fort gjøre det på sikt når flere får øynene opp for den. Dette burde jo kreve et svar fra de andre aktørene vil jeg tro! Men hvor lenge må vi vente og hvem blir det som tar opp kampen?

FB fokuserer nok ekstra på Quest pga Pandemi ja.
Quest er en konsoll og en konkurrent til Nintendo Switch mer enn noe annet.
Enten dør VR, eller så ser vi noen større selskaper ta opp konkurransen, jeg er ikke urolig.
Kina har minst 1 reel konkurrent, og VR er stort der, er nok ingen kinesiske selskaper som vil prøve å bli hoved butikken for VR-spill, det privilegiet tror jeg ligger komfortabelt hos Steam/FB eller kanskje Google/Apple, Kina er ikke gode som tjenesteleverandør, de er gode på Hardware-kopiering :)

Standalone VR er det eneste som kan ta over konsoll-markedet, og det tror jeg det vil, min far som aldri har vært litt interessert i spill ble trollbundet av min Q1.
Og denne konsollen er en langt bedre og mer fleksibel opplevelse, og er bærbar, konsoller lever på 'borrowed time'.

Endret av Alexander4840
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 11/18/2020 at 11:19 AM, Gunfreak said:

Jeg er en Intel man, så kan ikke noe om AMD, men hvis x570 er et vanlig hovedkort, er det jo teit å sende ut et produkt som ikke kan brukes av ganske mange forbrukere. 

Det samme gjorde Oculus i 2 omganger med veldig vanlige Renesas samt NEC USB kontroller på hovedkort. Oculus sitt svar var "kjøp en av disse USB PCIe kortene":

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...