Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
55 minutes ago, Gunfreak said:

Når var dette?  CV1? rift?

Først med CV1 men det var fortsatt ikke løst med Rift S. Anbefalingen var den samme. Jeg hadde begge og med CV1 var det et helsikke å få det til å fungere, brukte mesteparten av 2 dager. På Rift S hadde jeg allerede maskinen klar og det var bare litt mikk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Theo343 said:

Først med CV1 men det var fortsatt ikke løst med Rift S. Anbefalingen var den samme. Jeg hadde begge og med CV1 var det et helsikke å få det til å fungere, brukte mesteparten av 2 dager. På Rift S hadde jeg allerede maskinen klar og det var bare litt mikk.

Rart at de var så slappe da, en ting er at de driter i forbrukere når de er eid av Facebook.  Men CV1 tiden var de jo helt avhengige av godviljen til noen få ihuga fans.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Gunfreak said:

Rart at de var så slappe da, en ting er at de driter i forbrukere når de er eid av Facebook.  Men CV1 tiden var de jo helt avhengige av godviljen til noen få ihuga fans.

Jeg satt faktisk 3 timer med Oculus support med CV1 første dagen og de bidro til å få meg forbi et par bøyger (en av de var en viss microsoft oppdatering) men det kjøret de fikk på support klarte de ikke opprettholde mange dager (2 uker?) og begynte å legge ut lister over USB kontrollere man kunne kjøpe osv. Så har det vært slik siden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Gunfreak said:

Sikkert quest 3. Helt lik Q2 bare svart og 5 grader mer field of view.

Og lansering om 2 måneder, til 1000,- lavere pris enn Quest 2 😛 

37 minutes ago, Enceladus said:
Spennende! Håper det ikke det er Decagear som vi hørte om for litt siden :p

Noen i tråden spekulerer om det kan være Samsung.

Samsung er vel et WMR headset også, slik som Odyssey Plus? I så fall er det vel bundet til samme kontrollere som G2, og jeg ser ikke hvorfor det skal være så mye bedre enn det. Kan jo vise seg å ha enorm FOV og bedre skjermer til en lavere pris. Vi får se :)

Lenke til kommentar

Da fikk jeg til slutt kjøpt meg en ny gaming stol og HOATS, ble ikke den HOTASen jeg ville, men alt er fuckings umulig å få tak i alle norske butikker har nesten ingen HOTAS inne. Så ble en Logitech G Saitek X52 Pro flight control system, ikke det jeg egentlig vil ha, men jeg har ingen planer om å dykke i det mørke hullet som er super hardcore simulator spilling. Men når den kommer kan jeg fortsette å spille SW squadrons, må vel børste støvet av DCS, jeg tror jeg lasta det ned for mange mange år siden, og kjøpte vel et par fly, for se hva jeg finner.

Lenke til kommentar

Ja elite dangerous er gøy om man liker sånne spill. Aldri helt greid å sette meg inn i det.

Tilbake fra en times tid med tales from the galaxy edge. Veldig gøy, sybsså langt det er kulere enn enn det light sabre spillet.

Spillet ser ut til å ha tatt mye fra Alyx, og da mener jeg mye. Vanligvis er jeg litt i mot uoriginalitet, men VR er ungt fremdles og Alyx hadde mange gode løsninger. AIen er overraskende bra, de prøver litt halvhjertet å flanke osv. Spillet er overaskende vanskelig (eller jeg er bare dårlig) døde mange ganger på samme sted. 

Det beste med hele spillet er å duel wealde Solo sine balastere, desverre har de bare sånn 6 skudd før de er tomme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sinnsykt stort og grindy, men bare det å fly ut av en av romstasjonene i spillet er helt insane i VR. Eller å fly rundt i et asteroidebelte mens man gjør bountyhunting, med en gigantisk gassplanet i bakgrunnen. Eller å fly i frame shift, komme til en måne, og fly inn i atmosfæren og faktisk lande på planeten. Men igjen, spillet er ikke for alle. Det er veldig, veldig grindy. Men gratis, og fantastisk i VR :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (5 timer siden):

Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge er ute på quest nå, skal vist være bra, et mini open world game.  Ca. 3-4 timer langt. Kommer vist en part 2 senere. 

Spilte litt på Quest 2 i kveld. Overraskende bra grafikk! Og jeg kjører altså ikke fra PC. I starten er det sånn litt typisk «dra i den spaken, reparer den bryteren, dra i den andre spaken» osv... men så blir det litt skyting.. og så kom jeg ikke så mye lenger i kveld. Men viser hva man kan få til på Quest 2. Og det er ganske utrolig.

Bethesda har jo gitt ut Skyrim ørti ganger og til alle plattformer flere ganger - hva med en Quest 2 versjon? Det hadde vært noe. Tror det kunne være mulig. Men spillmotoren er kanskje gammel og kanskje ikke så lett å optimalisere for et slikt headsett. Det finnes jo PCVR versjon på Steam da. Men en native applikasjon hadde vært noe. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Dr.Peedee said:

Spilte litt på Quest 2 i kveld. Overraskende bra grafikk! Og jeg kjører altså ikke fra PC. I starten er det sånn litt typisk «dra i den spaken, reparer den bryteren, dra i den andre spaken» osv... men så blir det litt skyting.. og så kom jeg ikke så mye lenger i kveld. Men viser hva man kan få til på Quest 2. Og det er ganske utrolig.

Bethesda har jo gitt ut Skyrim ørti ganger og til alle plattformer flere ganger - hva med en Quest 2 versjon? Det hadde vært noe. Tror det kunne være mulig. Men spillmotoren er kanskje gammel og kanskje ikke så lett å optimalisere for et slikt headsett. Det finnes jo PCVR versjon på Steam da. Men en native applikasjon hadde vært noe. 

Spillet finnes vel bare på Quest? Eller finnes den på PC Oculus butikken også?

Ja grafikken er ganske fin, og det blir mye action. Jeg har snart brukt en time på første "mission " så blir spennende å se hvor langt spillet blir for meg.

Questen var nedi bare 28% batteri, så langt ned har den ikke gått før.

 

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (18 minutter siden):

Rift S koster 3895,- hos Elkjøp nå. Vet ikke om det er av interesse for noen nå som det er så mange andre gode headsett ute, men greit å nevne uansett :) 

https://www.elkjop.no/product/gaming/vr-gaming/29718/oculus-rift-s-vr-briller

Må man selge sjela si til Facebook med Rift S? Eller er det bare de to Questene som krever Facebook-kobling for nye brukere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...