Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

29 minutes ago, Gunfreak said:

VR tilhengere er de jeg nevnte som er spesialistene. Q 1&2 er for massene,  de som ikke allerde er VR tilhengere, skal ha nye folk til VR, de skal ha foreldre som kjøper Q2 til sine 13 år gamle unger til jul. Ikke 18-35 år gamle menn som bruke tusenvis av kroner hvert  år på spill utstyrt og spill. 

Når din potensielle bruker masse er 2.5 milliarder mennesker, er de nok ikke redde for noe Facebook boycott .

Facebook har sikkert regna på dette, sett hvor mange potensielle kjøp de taper,  vs hvor mange de tror de får.

Ok, heldigvis er det ingen barn i min nær eller fjern omgangskrets som har mast om noen Q1 eller Q2.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
24 minutes ago, Theo343 said:

Ok, heldigvis er det ingen barn i min nær eller fjern omgangskrets som har mast om noen Q1 eller Q2.

Vel ordet må jo også spres siden jeg tipper veldig mange ikke er klar over produktet. Så slik sett så er det jo også der vi som entusiaster kommer inn i bildet. Hadde det ikke vært for Facebook tullet så hadde jeg fremsnakket en teknisk nyvinning som Q2 til alle i min omgangskrets særlig nå i jula og med pandemien.

Nå avventer jeg bare hele situasjonen og håper en god konkurrent dukker opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (1 minutt siden):

Vel ordet må jo også spres siden jeg tipper veldig mange ikke er klar over produktet. Så slik sett så er det jo også der vi som entusiaster kommer inn i bildet. Hadde det ikke vært for Facebook tullet så hadde jeg fremsnakket en teknisk nyvinning som Q2 til alle i min omgangskrets særlig nå i jula og med pandemien.

Nå avventer jeg bare hele situasjonen og håper en god konkurrent dukker opp.

Apple sine CPUer og GPUer antakelig godt egnet til VR med litt nyvinninger, men blir vel ikke mer åpent i den leiren heller.

Lenke til kommentar

Morrowind i VR!

Instruksjoner for installasjon her:

https://www.reddit.com/r/Morrowind/comments/jzozr9/vr_morrowind_in_proper_virtual_reality_openmw/

The Elder Scrolls III Morrowind på salg hos Steam for 31kr 75% av.

https://store.steampowered.com/app/22320/The_Elder_Scrolls_III_Morrowind_Game_of_the_Year_Edition/

Utrolig nok så eide jeg ikke det fra før så dette passet fint! :D Er vel en 20 år siden eller noe siden jeg spilte dette sist. Og jeg har aldri vært i nærheten av å fullføre det. Men likevel mange gode minner!

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Gunfreak said:

Morrowind, favoritt rolle spillet mitt.

haha! regner med du er ironisk nå? 😄

Anyways har testet litt nå og det fungerer jo greit. Men tror modden trenger litt mer tid i ovnen før jeg starter en gjennomspilling. Det mest irriterende problemet er noe flimring/skurring i bildet som ikke var særlig behagelig og så fant jeg ikke ut hvordan jeg loader en savegame da jeg ikke har hender i spillets hovedmeny, så får ikke valgt lagringen min.

 

 

 

Lenke til kommentar

Tja vet ikke helt.. den grafikken kunne vel nesten ikke sett mer forferdelig ut. Tror jeg heller begir meg ut på Skyrim i VR. 

STAR WARS: Squadrons ligger forøvrig ute til 40% rabatt på Steam nå så det ble et kjøp. Vet ikke helt om det er et spill jeg liker, men jeg satser på jeg får noen timer for VR opplevelsen sin skyld - den dagen Komplett får inn HP G2...

 

 

 



 

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Enceladus said:

haha! regner med du er ironisk nå? 😄

Anyways har testet litt nå og det fungerer jo greit. Men tror modden trenger litt mer tid i ovnen før jeg starter en gjennomspilling. Det mest irriterende problemet er noe flimring/skurring i bildet som ikke var særlig behagelig og så fant jeg ikke ut hvordan jeg loader en savegame da jeg ikke har hender i spillets hovedmeny, så får ikke valgt lagringen min.

 

 

 

Nei, det er med god margin favoritt rollespillet mitt, med KOTOR  på en andreplass godt bak.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Gunfreak said:

Nei, det er med god margin favoritt rollespillet mitt, med KOTOR  på en andreplass godt bak.

ah da burde du jo gi dette et forsøk, men hvis du har spilt det i hjel tidligere så blir det vel mest for nostalgiens skyld.

Men kanskje vente litt til modden har fått noen flere oppdateringer da. Jeg fant ut hvordan jeg loader quicksaves så da fungerer i hvert fall det.

Men største hinderet for meg nå er denne flimringen i bildet bildet som er litt vond, den burde rettes opp i. Jeg forsøkte også å øke view distance men det gikk veldig utover ytelsen så tror nok det er greiest å bare la den være slik den var, da var det ganske ålreit stabilt fra det lille jeg har testet.

Testet også med mods og det fungerer, jeg brukte mod manager 2 til det, samme jeg bruker til Skyrim via nexus mods.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
24 minutes ago, MrL said:

Tja vet ikke helt.. den grafikken kunne vel nesten ikke sett mer forferdelig ut. Tror jeg heller begir meg ut på Skyrim i VR. 

STAR WARS: Squadrons ligger forøvrig ute til 40% rabatt på Steam nå så det ble et kjøp. Vet ikke helt om det er et spill jeg liker, men jeg satser på jeg får noen timer for VR opplevelsen sin skyld - den dagen Komplett får inn HP G2...

 

 

 



 

Ja grafikken er ikke allverdens men man kan modde da til å få det noe penere. Jeg synes det er sjarm da så tåler det og så er det nostalgi faktoren for meg. Viktigste for meg er at spillet kjørerer stabilt, noe som virket som et problem her så jeg venter litt.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...