Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Zlatzman said:

Må man selge sjela si til Facebook med Rift S? Eller er det bare de to Questene som krever Facebook-kobling for nye brukere?

Alle Oculus-kontoer må kobles til en privat facebook-konto. Spiller ingen rolle om du har Quest, CV1 eller Rift S 😕.

Endret av Alak87
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Zlatzman said:

Bleh. Da blir det uansett å vente videre på Reverb G2 eller andre alternativer tenker jeg.

Om du allerde hadde en Rift s kunne du vente med å linke Oculus   kontoen din til Facebook til 2023 eller noe, men jeg regner med om om du kjøper en ny rift s, må den linkes til Facebook med en gang. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Halo: Combat Evolved said:

Håper på noen tilbud på vr spill på Black Fredag

Jepp! Blir nok litt mer handel på meg også siden jeg har solgt massevis av steam trading cards.

https://steamcommunity.com/tradingcards/

Har solgt for over 200kr nå og enda har jeg massevis av kort igjen som ligger ute for salg og som jeg farmer med dette programmet. Har blitt en del kort opp gjennom årene. Har aldri har brydd meg med dette tullet før nå, å oppgradere profilen min med kortene driter jeg i, vil mye heller ha gratis spill! Og så gir det ekstra god følelse å kjøpe spill så billig som mulig med pengene på salg 😛

Lenke til kommentar
1 hour ago, Zlatzman said:

Bleh. Da blir det uansett å vente videre på Reverb G2 eller andre alternativer tenker jeg.

Angående andre alternativer så er jeg spent på hva dette kan være:

Blir nok en reportasje på det i løpet av de nærmeste dagene på RoadToVR: https://www.roadtovr.com/

Håper det er en Quest 2 konkurrent eller et nytt high end VR sett.

Jeg sikler på Quest 2 fortsatt men det er så jævlig irriterende at det er Facebook! Jeg har så sinnskyt lyst å gi et slikt headsett bort i julegave i år og særlig med pandemien så ville det passet ekstra godt! Tror jeg kunne frelst en hel ny gruppe med folk med Quest 2. Men så var det fuckings Facebook da.. :( For en god del så er nok også Facebook en fordel siden de allerede er avhengige av tjenesten og ellers ikke bryr seg om ulempene med Facebook.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
T3ster skrev (40 minutter siden):

@Gunfreak Er ikke så ille med SaitekX52 heller. Jeg har de fastmontert på plate med plass til et tastatur mellom. Funker som gull.
Når det toppes med Reverb2G blir det god jul og godt nytt år i tillegg

SaitekX52.jpg

Liker Cockpit ,en din. Hadde jeg vært ungkar ennå skulle jeg bygd en selv. Har plass i massehvis. Men når man blir 52 og har en gretten frue og unger er det ikke så enkelt :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gratis hvis man har en Quest 2. Men må aktiveres.

Quote

To qualify, you need to activate a Quest 2 and use it with a Link cable between today and January 31st, 2020. Make sure to download the Oculus PC app first, and connect your Quest 2 with a USB 3.0 cable or the original Link cable sold by Oculus.

https://www.roadtovr.com/oculus-asgards-wrath-quest-2-link/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
18 hours ago, Alak87 said:

Det er sinnsykt stort og grindy, men bare det å fly ut av en av romstasjonene i spillet er helt insane i VR. Eller å fly rundt i et asteroidebelte mens man gjør bountyhunting, med en gigantisk gassplanet i bakgrunnen. Eller å fly i frame shift, komme til en måne, og fly inn i atmosfæren og faktisk lande på planeten. Men igjen, spillet er ikke for alle. Det er veldig, veldig grindy. Men gratis, og fantastisk i VR :D

Ja nettopp! Og særlig med HOTAS!

Men synd at den nye skytedelen ikke kommer til VR, enn så lenge i hvertfall, kan jo være at den dukker opp etter hvert.

Håper nok folk maser på dem til at de må støtte VR.

Lenke til kommentar

Dere som har spilt DCS I nyere tid.  Hvordan er det nå?

Jeg har ikke spilt det siden det var nesten nytt.

Jeg ser de har både ww2 og moderne fly. Følger det med skikkelig oppdrag?

Kan jeg fly over Normandie i min P47 og sprenge flyktende tyske kolonner? Eller må jeg fly rundt over dagens USA og ikke gjøre noe annet med det?

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (3 timer siden):

Dere som har spilt DCS I nyere tid.  Hvordan er det nå?

Jeg har ikke spilt det siden det var nesten nytt.

Jeg ser de har både ww2 og moderne fly. Følger det med skikkelig oppdrag?

Kan jeg fly over Normandie i min P47 og sprenge flyktende tyske kolonner? Eller må jeg fly rundt over dagens USA og ikke gjøre noe annet med det?

DCS er bloody fantastic!! Det er flere WW2 campaings, hvis det er greia di. Hvor lange og omfattende campaignene er vet jeg ikke, da jeg ikke har lastet de ned. Men har normandie/WW2 kartet med assets. Ser veldig bra ut. Så tror det vil være bra ut fra det jeg har testet.

Ellers, steike.... jeg var vel 17-18 år da Top Gun med Tom Cruise kom på kino... og det å sette seg inn i F14, ta av fra hangarskip - fullt fungerende med alt simulert.... i solnedgang - i Virtual Reality HP Reverb G1--- OG fullt fungerende HOTAS (Joystick/throttle/pedaler) oppsett og cockpit stol.... gjør nesten i buksa. Og når jeg får Reverb G2... oj oj oj. 

Det er MYE mer å gjøre enn fly rundt i USA. Det er flere kart. Syria. Saudi osv... Masse, masse bra fly og campaigns.  Og i VR med sticker/throttle...  Ikke en gang tenk på å bruke håndkontrollere til VR. Du trenger presisjonen til joystick/gass. :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Dr.Peedee said:

DCS er bloody fantastic!! Det er flere WW2 campaings, hvis det er greia di. Hvor lange og omfattende campaignene er vet jeg ikke, da jeg ikke har lastet de ned. Men har normandie/WW2 kartet med assets. Ser veldig bra ut. Så tror det vil være bra ut fra det jeg har testet.

Ellers, steike.... jeg var vel 17-18 år da Top Gun med Tom Cruise kom på kino... og det å sette seg inn i F14, ta av fra hangarskip - fullt fungerende med alt simulert.... i solnedgang - i Virtual Reality HP Reverb G1--- OG fullt fungerende HOTAS (Joystick/throttle/pedaler) oppsett og cockpit stol.... gjør nesten i buksa. Og når jeg får Reverb G2... oj oj oj. 

Det er MYE mer å gjøre enn fly rundt i USA. Det er flere kart. Syria. Saudi osv... Masse, masse bra fly og campaigns.  Og i VR med sticker/throttle...  Ikke en gang tenk på å bruke håndkontrollere til VR. Du trenger presisjonen til joystick/gass. :D 

Jeg fikk stolen min i dag og HOTAS er straks på vei, ingen pedaler.  Og det går vel ikke å jukse med det g25 pedal settet. Jeg elsket flight sims når jeg var yngre. Husker godt et spill som het F22 air dominance fighter, det er det morsomste jeg har hatt i en combat flight sim. Div oppdrag og trening,  blant annet kunne man trene på å lande når hydraulikken gikk skeis go flyter prøverå komme snu seg på hode. Eller til og med lande hvia hjula var stuck i kroppen så du måtte mave lande. 

Spilte også alle de gamle Microsoft combat flight sim, og vanlig flight simulator. Nå i mine eldre dager føler jeg ikke at jeg har like mye tålmodighet til å sette meg inn i disse komplekse sakene.

Hvordan styrer man knapper og slikt i VR. Å drive å gå gjennom hele oppstarts prosessen på disse flya med tastarur og VR på hode, må jo være litt masete. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...