Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer nesten på om Hyper-V Serveren burde fått seg en oppgradering. Ikke at Intel Xeon E3-1275v3 ikke holder mål, men 8-kjerner og 16-threads er jo gull for en server dedikert til virtualisering.

 

Men det er jo igjen et spørsmål om kontrollere på hovedkortet, støtte for diverse virtualiseringsteknologier osv.. Der er det fryktelig lite å finne og både Microsoft og VMWare anbefaler jo prosessor og hovedkort med minimum støtte for VT, VT-D og VT-X.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

AMD plans to launch six-core variants of its upcoming Ryzen processors in the second quarter of 2017 (April-June). This would mean that on March 2nd, you will be able to choose from only the top-tier eight-core Ryzen 7 series parts. The more cost-effective Ryzen 3 series will launch in the second half of 2017 (after June). Priced at $329, $399, and $499, the Ryzen 7-1800X, 1700X, and 1700 will likely cater to the high-end market, as they are priced either on par or greater than Intel Core i7-7700K. The 1700X and 1800X, according to AMD, even compete with Intel's larger HEDT Core i7 socket LGA2011v3 parts. Our older article, which deals with the pricing of the Ryzen 5 and Ryzen 3 series SKUs, reveals that some of these parts, such as the Ryzen 5-1600X offer very compelling value propositions at their price-points.

 

Kilde.

 

Alle modellene (så vidt vi vet nå) :

 

post-10067-0-66993400-1487855057_thumb.png

 

Kilde.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Min første tanke etter å ha sett på hovedkortene er at dette stinker midrange lang vei. Det er jo ingen "rampage extreme"-type kort i sortimentet, i det hele tatt. Kun kort med et par-tre x16-slotter og en haug ubrukelige x1.

 

Blir ikke noe kjøp her om de ikke har HK jeg er happy med, det er et minimumskrav. Føles som å se på APU-HK.

 

Har du bruk for funksjonaliteten til kort som Rampage Extreme da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min første tanke etter å ha sett på hovedkortene er at dette stinker midrange lang vei. Det er jo ingen "rampage extreme"-type kort i sortimentet, i det hele tatt. Kun kort med et par-tre x16-slotter og en haug ubrukelige x1.

 

Blir ikke noe kjøp her om de ikke har HK jeg er happy med, det er et minimumskrav. Føles som å se på APU-HK.

Kjøp mitt asrock x99 ws 10GB om du vil ha ALT på ett hk :)

Lenke til kommentar

 

Gleder meg til folk får disse i hus og får testa de. Skulle helst bestilt ny hardware i går, men Ryzen frister plutselig litt mer enn 7600K/7700K

Hvorfor det ? Er ikke Intel bedre da. Skal bygge pc til sommeren og vil jo kjøpe i7 som er best er det ikke ?

Tja, det er det jeg vil finne ut. Men er litt moro med noe nytt også.

Lenke til kommentar

 

Min første tanke etter å ha sett på hovedkortene er at dette stinker midrange lang vei. Det er jo ingen "rampage extreme"-type kort i sortimentet, i det hele tatt. Kun kort med et par-tre x16-slotter og en haug ubrukelige x1.

 

Blir ikke noe kjøp her om de ikke har HK jeg er happy med, det er et minimumskrav. Føles som å se på APU-HK.

 

Har du bruk for funksjonaliteten til kort som Rampage Extreme da?

 

Noen har jo åpenbart det, siden det finnes til andre plattformer. Men, ja - det hadde vært kjekt for meg med et par Ultra M.2, ekstra tempsensorer på HK (slik f.eks. R4E hadde), støtte for tre-veis-SLI og litt annet. Kan bare håpe at det dukker opp noen bedre kort etter hvert, for selv om jeg gjerne vil gi plattformen et forsøk er det ikke holdbart å gå fra X99 OC Formula til kort med 4 pcie x1.

Lenke til kommentar

 

Min første tanke etter å ha sett på hovedkortene er at dette stinker midrange lang vei. Det er jo ingen "rampage extreme"-type kort i sortimentet, i det hele tatt. Kun kort med et par-tre x16-slotter og en haug ubrukelige x1.

 

Blir ikke noe kjøp her om de ikke har HK jeg er happy med, det er et minimumskrav. Føles som å se på APU-HK.

Kjøp mitt asrock x99 ws 10GB om du vil ha ALT på ett hk :)

 

700kr pga det har Moldelukt? :p

Lenke til kommentar

 

 

Min første tanke etter å ha sett på hovedkortene er at dette stinker midrange lang vei. Det er jo ingen "rampage extreme"-type kort i sortimentet, i det hele tatt. Kun kort med et par-tre x16-slotter og en haug ubrukelige x1.

 

Blir ikke noe kjøp her om de ikke har HK jeg er happy med, det er et minimumskrav. Føles som å se på APU-HK.

 

Har du bruk for funksjonaliteten til kort som Rampage Extreme da?

 

Noen har jo åpenbart det, siden det finnes til andre plattformer. Men, ja - det hadde vært kjekt for meg med et par Ultra M.2, ekstra tempsensorer på HK (slik f.eks. R4E hadde), støtte for tre-veis-SLI og litt annet. Kan bare håpe at det dukker opp noen bedre kort etter hvert, for selv om jeg gjerne vil gi plattformen et forsøk er det ikke holdbart å gå fra X99 OC Formula til kort med 4 pcie x1.

 

Nå har vell Nvidia "offisiellt" droppet støtten for 3 og 4 way SLI, så dette kan muligens være ett trist hint til at AMD gjør det samme?

 

Enig i at de kunne kostet på seg en del andre ekstra ting da, flere m.2 slots, Dual Nic??? Eneste jeg har sett hittil er Gaming-5 kortet til gigabyte.

Thunderbolt 3?

Lenke til kommentar

 

 

 

Min første tanke etter å ha sett på hovedkortene er at dette stinker midrange lang vei. Det er jo ingen "rampage extreme"-type kort i sortimentet, i det hele tatt. Kun kort med et par-tre x16-slotter og en haug ubrukelige x1.

 

Blir ikke noe kjøp her om de ikke har HK jeg er happy med, det er et minimumskrav. Føles som å se på APU-HK.

Har du bruk for funksjonaliteten til kort som Rampage Extreme da?

Noen har jo åpenbart det, siden det finnes til andre plattformer. Men, ja - det hadde vært kjekt for meg med et par Ultra M.2, ekstra tempsensorer på HK (slik f.eks. R4E hadde), støtte for tre-veis-SLI og litt annet. Kan bare håpe at det dukker opp noen bedre kort etter hvert, for selv om jeg gjerne vil gi plattformen et forsøk er det ikke holdbart å gå fra X99 OC Formula til kort med 4 pcie x1.

Nå har vell Nvidia "offisiellt" droppet støtten for 3 og 4 way SLI, så dette kan muligens være ett trist hint til at AMD gjør det samme?

 

Enig i at de kunne kostet på seg en del andre ekstra ting da, flere m.2 slots, Dual Nic??? Eneste jeg har sett hittil er Gaming-5 kortet til gigabyte.

Thunderbolt 3?

Hjelper lite med mange m.2 slots, om man ikkje har nok pci-e lanes. M.2 pci-e x4 adapter funker også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...