Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ryzen sin CPU ytelse er èn ting, men hvordan IO ytelsen er på M.2 SSD'er er også viktig, iallefall for meg. Kjedelig om man kjøper seg en Samsung 960 PRO, og bare får 80% av ytelsen man skal ha. Så slike bencher er også viktig. Du tester dette også vel Nizzen når du får din 1800X? :D

Ja sm961 1TB nvme klaskes på ved første oppstart ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

http://www.anandtech.com/show/8774/intel-haswell-low-power-cpu-review-core-i3-4130t-i5-4570s-and-i7-4790s-tested[/url]

 

Her står det ganske tydelig at Intel binner brikkene sine, og utifra hvor godt de kommer ut så blir de plukket ut som en spesifikk modell. Så selv om de lager en type brikker, så blir det mange forskjellige CPUer. 

 

 

 

Åh, nei, sier du det?

 

Jeg har aldri sagt at binning ikke eksisterer eller ikke har en effekt. Det er noe annet enn å avkrefte at bedre binning for samme arkitektur og samme antall kjerner på samme tidspunkt kan gi 33% bedre strömforbruk. Og i tillegg til dette så skal AMD altså binne billigere utgaver av sine prosessorer bedre (at 1500 er binnet bedre enn 1600X -- hahahhahahahhaha). Ja, det gir fantastisk mening!

 

Resten av tekstveggen er nok en "jeg skal bevise hva du snakker om, så jeg skal skrive et essay om emnet, etter at jeg leste litt om det på nettet"-summering fra deg. Det er setninger på setninger som er tomme for mål og mening, og har ingen grunn til å eksistere i debatten utover ditt desperate forsök på å se smart ut. Paradoksalt nok er det, det som avslörer deg.

 

>"Så det er vel strengt tatt motsatt av det du skriver."

 

'Ja, la meg bare bevisst misforstå og si at du tar feil og det er motsatt'. Du forsto godt at jeg mente motsatt.

 

>"Det er heller ingen som har en turbo på 4 Ghz. "

 

De har alle maksimal turbo på 4 GHz.

 

>"Ellers ut ifra testen til Anandtech så er det vel rimelig å anta at de lot CPUene selv regulere boost frekvenser osv under denne testen. Og det er derfor de legger seg fint rundt 140W merke"

 

Tull. Det den testen viser er nettopp det motsatte. At prosessorer faktisk ikke legger seg under angitt TDP-verdi. At angitt-TDP verdi ikke kan tas seriöst fra AMD og Intel.

 

Dessuten vrir du diskusjonen om til noe vi aldri har diskutert. Dette handlet om binning og strömforbruk. Og for binning og strömforbruk er den testen fortsatt ubrukelig. 6950X har både lavere frekvenser og lavere andel kjerner på 4,0 GHz på boost enn 6900K, 6850K, osv.

 

>"Så med den første testen linket hvor TDP begrensede CPU testes. Begrenset på litt ulike måter, er det ikke rimelig å anta at det samme vil være tilfellet for AMD? Eller bruker AMD TDP tall helt annerledes enn det Intel gjør?"

 

Den testen viser at 4790K har offisiell TDP på 88W, men bruker 110W. Når skal du begynne å lese dine egne kilder og lese det motparten har skrevet til deg hele tiden?

 

>"Hvis folk mener dette er feil

 

Nei, DU mener dette er feil. Folk har ikke ment det. 80% av kommentaren din er et svar på spörsmål som du selv har stilt. Det har ingenting med det jeg har skrevet å gjöre.

 

Gjör oss alle en tjeneste og kom deg ut av denne tråden.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Kommer ikke 6- og 4-kjerner 2. mars?

De sa at de tre lanserte modellene nå, 1700, 1700X og 1800X kommer først, så kommer de lavere modellene på et senere tidspunkt. Tror ikke det finnes en bekreftet dato for dette enda. Ikke så uvanlig at alle CPUer i en serie blir sluppet samme dag, og virker som om AMD har prioritert å få ut sine beste CPUer først. 

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Da var det lagt inn bestilling på en 1800X. Så gjenstår det å finne HK og RAM. Hovedkort dukker det vel opp mer info om i løpet av de neste dagene, men hva slags RAM er det som anbefales nå om dagen? Sitter med en 2500k i dag, så det er en stund siden sist oppgradering...

Lenke til kommentar

Ble ny verdensrekord i cinebench på den release eventen med LN2 de hadde der. Video ble tatt vekk fra youtube, men noen tok å lagret den http://mirror.ninja/5vixv8

Skeptisk at det er verdensrekord. Sjekket hwbot.org?

 

Edit wr med 8 core kanskje...

 

2445 med 5960x er wr nå med 8 core

 

http://hwbot.org/benchmark/cinebench_-_r15/

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Ble ny verdensrekord i cinebench på den release eventen med LN2 de hadde der. Video ble tatt vekk fra youtube, men noen tok å lagret den http://mirror.ninja/5vixv8

Skeptisk at det er verdensrekord. Sjekket hwbot.org?

 

Edit wr med 8 core kanskje...

 

2445 med 5960x er wr nå med 8 core

 

http://hwbot.org/benchmark/cinebench_-_r15/

 

Yes, og de greide 2449 der på eventen :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...