Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lenge sittet på min i7 2700k @ 4.6GHz, og det hadde vært flott å kunne oppgradere snart. Så en åtte kjerner AMD cpu som kanskje er bedre enn min gamle 2700k ville være artig. Og, hvis det er slik at enkelte av kjernene kan overklokkes selektivt, så virker Ryzen 1800x interessant. 

 

MEN

 

Jeg venter til testene dukker opp og kjøper ikke noe før den tid.

Lenke til kommentar

Jeg venter til testene dukker opp og kjøper ikke noe før den tid.

Jeg har samme innstilling som deg. Men nytt kabinett og en M.2 SSD er allerede bestilt, så slipper jeg lang leveringstid på disse.

 

Hovedkort, prosessor, og minne venter jeg med, så får vi se hva uavhengige tester viser. AMD vs Intel  :mrgreen: 

Lenke til kommentar

Første batch på 100+ 1800x er nå utsolgt på komplett.no de som ikkje har bestillt til nå må nok vente en uke eller 2 ekstra :) De går som varmt hvetebrød :p

 

Blir spennende å se hvor mange av dem som sender 1800X tilbake på angreretten også. Jeg mener vi har jo ikke sett skikkelige tester av den enda engang... Det meste har kommet fra AMD, eller lekasjer som AMD godtar. For mye usikkerhet rundt Ryzen til at jeg forhåndsbestiller iallefall.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Første batch på 100+ 1800x er nå utsolgt på komplett.no de som ikkje har bestillt til nå må nok vente en uke eller 2 ekstra :) De går som varmt hvetebrød :p

Rimelig sikker på at det selges mer loff enn cpuer om dagen.
Loff passer jo bare til ferske reker, dessuten er det dårlig til nistepakke. Usunt er det jo nesten :p

 

Kommer iallefall et par democpuer pga meg ☻

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Proshop har PM961 1TB på tilbud til 3400kr. Har egentlig 960 EVO 1TB i bestilling hos Komplett til Ryzen-bygget, til 4500kr. Skrivehastigheter er ikke kjempeviktig for meg. Skal kun brukes til midlertidig lagring av arbeidsfiler, som er bilder og video mellom 40 og 3000MB per fil. Muligens slenge inn BF1 og Adobe-pakka, men dette lastes egentlig greit nok fra vanlig 2.5" SSD. Lett å endre bestillingene. Noen som ser ulemper med PM961 kontra 960 EVO?

Lenke til kommentar

 

 

Viste seg å være falsk info...

 

Hadde 1600x hatt base på 4GHz og ukjent turbo så hadde vel alle kjøpt 1600x i stedet for 1700/1700x/1800x.

 

Varför skulle alla det?

 

En 6 kjerne med base frekvens 4GHz og turbo 4.4GHz til rundt 2600 kroner hadde vel blitt ett så godt kjøp at de fleste hadde nok kjøpt den. Jeg hadde da ikke klart å forsvart mitt kjøp av 1700x til 4200 i alle fall :)

Lenke til kommentar

Pm961 tilsvarer 960 evo. Ville lett kjøpt pm961 pga pris :)

 

Takk, bestilte den nå. ;) Gleder meg som en unge til den nye maskinen er oppe. Beholdt Frozr-kjøleren, ser den er blant de aller mest stillegående, og det er det viktigste for meg. Tåler at temperaturen under load er litt mer en på en middels god kjøler. Tvilsomt om jeg klarer å vente på Vega...

Lenke til kommentar

Vel virker som noen nå har testet 1700 oc potensialet er ikke stort. Den gjorde 4.050 max og kun 4.0 stabilt men kun i crosshair 6 kortet til asus. Minne virket å kunne kkøre 3000MHz på det samme kortet andre HK klarte ikke 2666MHz

 

For referanse sjekk redgamingtech siste video på youtube

Ikke gale å få 6900K ytelse for 3500kr vel? 4Ghz på alle kjerner så ligger den seg på 1800X ytelse. Referansen redgame har er Gibbo som driver OCUK som skrev det på forumet. Som wccftech igjen laget en sak av det han skrev der. Så nå kommer han (Gibbo) ikke til å skrive noe mer for ikke å bryte NDA før 2.Mars pga. av det der =p Satser på 1800X vil klare ligge på 4.3 - 4.5. 

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...