Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Gleder meg til å se ryzen inni disse grafene:

Cpuskalering i forskjellge spill

 

https://www.computerbase.de/2017-02/cpu-skalierung-kerne-spiele-test/#diagramm-battlefield-1-dx11-multiplayer-fps

 

7700K taper veldig mot 6900K i de benchene der.....hmmm.

 

 

Men I dx12 testen for bf1 i samme liste, så gjør 7700k det bedre, er ikke det rart?

Endret av Athos70
Lenke til kommentar

Det er vel nettopp en av disse tingene DX12 skulle gjøre, og det var å gjøre spille mindre CPU-bound. Ser ut som det funker i BF da :)

Spillet går dårligere i dx12 hos meg med 1 gpu. Med sli så funker ikkje dx12 engang.

 

Blir lavere fps i testen som er linket til også. Atm er det lite lurt å bruke dx 12 med nvidiakort med bf1.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Få X370 har lika bra specs som asrock sitt i vart fall.

 

https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813157756&cm_re=asrock_x370-_-13-157-756-_-Product

 

Dubbla nic, dubbla m.2 med mera.

 

Det Gibbo säger på ocuk är inte direkt goda nyheter för 1700 och även om det bara är en av de första resulaten bekräftar det jag sade för ett par sidor sedan. 1. B350 blir inget bra med OC. 2. Dålig OC nu i början på i vart fall 1700. Kan också betyda att god luftström i kabinetter blir fint att ha. Tror du har valt riktigt kort Nizzen.

Jag tror silikonlotteriet blir svårare med 1700 än med 1800, men när det är sagt, kan man få ut 4ghz med en 1700 till det priset...är ju 25% överklock.

 

"But we just tested a 1700, it hit 4.0GHz stable in everything, but ONLY in the Crosshair mainboard, the lower-end boards it was hovering around 3.80GHz as the VRM's were cooking with extra voltage. It however was maxing around 4050MHz, so I'd say 1700 can do 3.9-4.1GHz, of course the 1800X will probably do 4.1-4.3 as no doubt better binned, but if your clocking the motherboard has a big impact on the overclock and so far Asus Crosshair and Asrock Taichi seem the best two."

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Få X370 har lika bra specs som asrock sitt i vart fall.

 

https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813157756&cm_re=asrock_x370-_-13-157-756-_-Product

 

Dubbla nic, dubbla m.2 med mera.

 

Det Gibbo säger på ocuk är inte direkt goda nyheter för 1700 och även om det bara är en av de första resulaten bekräftar det jag sade för ett par sidor sedan. 1. B350 blir inget bra med OC. 2. Dålig OC nu i början på i vart fall 1700. Kan också betyda att god luftström i kabinetter blir fint att ha. Tror du har valt riktigt kort Nizzen.

 

Jag tror silikonlotteriet blir svårare med 1700 än med 1800, men när det är sagt, kan man få ut 4ghz med en 1700 till det priset...är ju 25% överklock.

 

"But we just tested a 1700, it hit 4.0GHz stable in everything, but ONLY in the Crosshair mainboard, the lower-end boards it was hovering around 3.80GHz as the VRM's were cooking with extra voltage. It however was maxing around 4050MHz, so I'd say 1700 can do 3.9-4.1GHz, of course the 1800X will probably do 4.1-4.3 as no doubt better binned, but if your clocking the motherboard has a big impact on the overclock and so far Asus Crosshair and Asrock Taichi seem the best two."[/size]

...men har det TO ledige "slots" under den øverste x16 der?

Lenke til kommentar

Nå har vell Nvidia "offisiellt" droppet støtten for 3 og 4 way SLI, så dette kan muligens være ett trist hint til at AMD gjør det samme?

 

 

Spec på flere av X370 kortene viser støtte for 3xCFX og 2xSLI. Men det spørs jo hvor mye ytelse som vil "ramle av lasset" med lavere frekvens enn 7700K, eller færre PCIe lanes og minnekanaler med X99..

Lenke til kommentar

 

 

Kan være tilfeldig at jeg har vært uheldig, men tror kvalitet sjekken på billig hovedkort er produsert i kina.

Men de litt dyrere har blitt testet litt mere grundigere.

 

de fleste kjente hovedkorter, skjermkorter, billige og dyre blir alle produsert i kina dessverre, av et firma ved navn pegatron, de er taiwansk men har produksjonsfabrikk i kina. Dvs kjente merker som asus, gigabyte, asrock, sony playstation, Xbox, apple iphones og mye mer ble produsert hos pegatron i kina. jeg har ingen spesielle kilder å henvise til dessverre, men grunnen til at jeg vet dette såkalte "insider" informasjon var fordi jeg selv jobbet for asus i en periode på 3 år mot slutten av 2000 tallet, da jobbet jeg også med svensken markus hultin som var da verdensmester i overklokking som også var ansatt hos asus på den perioden.

du kan lese mer om pegatron i linken nedenfor, ellers kan du gjøre egne Research og gjøre enge mening om det jeg har sagt nå stemmer eller ikke   ;)

 

pegatron: https://en.wikipedia.org/wiki/Pegatron

markus: https://www.gathering.org/tg09/no/news/88/59/World-Record-attempt-in-overclocking/

Endret av Anonimofied
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så veldig lurt, med tanke på at jeg egentlig ikke trenger ny maskin, men har blitt så gira nå med lanseringen av Ryzen at jeg nå har bestilt

 

Fra Komplett

  • Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Kjøler og
  • 1800X

 

og fra Proshop 

  • ASUS Crosshair VI Hero, Socket-AM4
  • G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 DC - 16GB

 

Lurer litt på om jeg burde valgt en annen kjøler eller hovedkort?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...