Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Vel virker som noen nå har testet 1700 oc potensialet er ikke stort. Den gjorde 4.050 max og kun 4.0 stabilt men kun i crosshair 6 kortet til asus. Minne virket å kunne kkøre 3000MHz på det samme kortet andre HK klarte ikke 2666MHz

 

For referanse sjekk redgamingtech siste video på youtube

Har han brukt den medfølgende kjøleren, mon tro?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så mye tro og egenmekka benshmarktall ute på forums rundt om kring. Rykter i hytt og gevær. Nyeste ryktet er at Ryzen sliter med høy ddr4 frekvens.

 

Jeg bryr meg ikkje, fordi jeg skal teste selv. Deretter tar jeg å konkluderer om jeg personlig er fornøyd eller ei.

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greit med mange kjerner og god ytelse i testing av programmer som utnytter multithreading, men hva med ytelsen i de fleste spill som ikke gjør det? Mot 7700K for eksempel?

 

Stemmer dette: ?

 

Ifølge YouTuberen Austin Evans slettede video overklokket man 1800X til 5.1 Ghz på LN2, for vanlige dødelige blir det vel godt under.

 

Kanskje RAM fra 3600 MHz og nedover?

 

AMD-Ryzen-7-1800X-vs-Intel-Core-i7-6900K

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Intel har begynt sette ned prisene, 6700K er gått ned 140$. Så kan vel trygt si leaks av Ryzen stemmer greit siden de nå må svare med noe. Er en ny en på anandtech forumet nå. 

This is the video; 



To sum up the things he stated;

"Overclock is no problem at all. Though we can not say a certain frequency due to NDA, I can say that it is impressive. Overclockers will be happy."
"I have friends from AMD Engineering department due to my experience in the hardware industry. Zen 2 or Zen B will be even more competitive. So we can say that Intel shall brood on the future"
"With our overclocked 1800x sample,under Noctua cooler given by AMD, we have passed beyond the stock single thread performance of 7700k, in a specific bench, and the temps were great. We had no concern about temps during our run which passes the ST performance of 7700k."
"In some benchmarks AMD(!). It seems ironical yes but AMD is presenting a CPU performance that Intel can not keep up with even with their 10 core 6950x!"
"Breaking NDA won't be a problem since the scores are beyond fantastic. But we will stick with the tradition."
"With one click I can reach great OC's. So I won't really bother with the manual OC no more."
"Single thread score will be so great. According to this performance we can say that 7700K will be history, even for gaming, from now on" he said.
"Intel shall shake themself. Because Ryzen will be a great choice for Overclock enthusiast."

 
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva tror dere om 1700 VS 1700X?

 

- 700 kr ekstra for XFR?

- 1700 booster opp til 3,7 mens 1700X går til 3.8, (men 3,9 med XFR?)

 

Med "Ryzen master"-verktøyet burde vel 1700 bli tilnærmet lik 1700X?

 

 

 

Hvis jeg finner adapter for Arctic Freezer 240 så er det fare for at jeg ryker på en 1700 eller 1700X

Forskjellen på de fysiske chipene bør bare være at den ene sannsynligvis er bedre binnet. Så om du overklokker selv, så har jo ikke turbofrekvenser og XFR noe å si. Det som har noe å si er hvor høyt du kan overklokke dem, og 1700X bør kunne klare høyere frekvenser. Slike ting er ikke godt å vite derimot. En må vente til folk får CPUene selv, tester og legger ut resultater på forum. Eller gjøre det selv. Det vil jo alltid være slik at det er lotteri innblandet.

 

Kanskje Nizzen finner ut noe når han tester :)

Endret av Lunaris
Lenke til kommentar

Det er et tankekors at AMD ikke har kjørt hardt på hypen mtp overklokking, mulig de ikke klokker noe særlig bra. Men dette er synsing selvsagt, beste er å vente til de faktisk er i hendene på noen som kan det :)

 

gøy at AMD er tilbake, men jeg er også utrolig skeptisk til overklokking. har mine tvil på at 1800X klarer mer enn 4.2-4.4Ghz med bra kjøling. ser ut som de kjørte MANGE minus på nitroen og klarte 5.2Ghz.

Lenke til kommentar

 

Det er et tankekors at AMD ikke har kjørt hardt på hypen mtp overklokking, mulig de ikke klokker noe særlig bra. Men dette er synsing selvsagt, beste er å vente til de faktisk er i hendene på noen som kan det :)

 

gøy at AMD er tilbake, men jeg er også utrolig skeptisk til overklokking. har mine tvil på at 1800X klarer mer enn 4.2-4.4Ghz med bra kjøling. ser ut som de kjørte MANGE minus på nitroen og klarte 5.2Ghz.

 

-195,79°C
Lenke til kommentar

 

 

Det er et tankekors at AMD ikke har kjørt hardt på hypen mtp overklokking, mulig de ikke klokker noe særlig bra. Men dette er synsing selvsagt, beste er å vente til de faktisk er i hendene på noen som kan det :)

 

gøy at AMD er tilbake, men jeg er også utrolig skeptisk til overklokking. har mine tvil på at 1800X klarer mer enn 4.2-4.4Ghz med bra kjøling. ser ut som de kjørte MANGE minus på nitroen og klarte 5.2Ghz.

 

-195,79°C

 

 

vet du at de faktisk kjørte med "full" pott og at cpuen ikke har coldbug? i såfall spøker det ENDA mer for normal klokking :(

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er et tankekors at AMD ikke har kjørt hardt på hypen mtp overklokking, mulig de ikke klokker noe særlig bra. Men dette er synsing selvsagt, beste er å vente til de faktisk er i hendene på noen som kan det :)

 

gøy at AMD er tilbake, men jeg er også utrolig skeptisk til overklokking. har mine tvil på at 1800X klarer mer enn 4.2-4.4Ghz med bra kjøling. ser ut som de kjørte MANGE minus på nitroen og klarte 5.2Ghz.

 

-195,79°C

 

 

vet du at de faktisk kjørte med "full" pott og at cpuen ikke har coldbug? i såfall spøker det ENDA mer for normal klokking :(

 

Det var temperaturen på nitrogenet jeg tenkte på. Den holder alltid den temperaturen når den koker ved atmosfæretrykk.

 

Du ser forøvrig bittelitt av nitrogenet i videoen under. Litt etter halvveis i filmen.

http://mirror.ninja/5vixv8

Lenke til kommentar

M-itx

 

ASRock will launch four high-end X370 chipset based units and five mainstream B350 motherboards. Most of the X370 and B350 boards are now already on pre-order for next week. A320M (mITX) boards will be announced later on likely in Q2.

 

Betyr at m-itx boards først i Q2? Kilde? Hvis så funderer sterkt å gå for et m-atx board i stedet og fractal core 1300. Heller vente på at noen skikkelig kule low weight small form factor itx cases blir lansert og flytte over til et bra itx board da!

 

Er vel ingen gode m-atx (mange phases) boards ute ved lansering er det vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...