Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, 3700X koster 3/4 av prisen til en 9900k, men en 3700X er sjelden bare 3/4 ytelsesmessig.

Egentlig kan du si den koster enda mindre og siden wraith prism faktisk funker helt greit til 3700X, mens du bør ha en luftkjøler til rundt 600+ for 9900k og hk til minimum 1200 om du skal kjøre stock. Flere ryzen-hk til rundt 800-900 funker fint med 3700X :)
Lenke til kommentar

AMD sliter vist veldig med levering av 3900x, får see hvordan det går med 3950x, noen som husker om intel sleit like med med 9900k?

 

Jeg fikk min første 9900k 6 november 2018. Da var det ikkje mange andre som fikk. Større leveringer kom ikkje før etter jul. Så enten var det sykt mange som ville ha 9900k, eller så var det lite leveranser av den. Jeg tror det siste.

 

Jeg fikk tydeligvis 9900k ved første leveranse fra komplett.no, det samme med 3900x. Det er fordelen av å ikkje tvinne tommeltotter de første dagene. Er flere som har spurt om jeg snart skal kvitte meg med 3900x snart :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er fordelen av å ikkje tvinne tommeltotter de første dagene. Er flere som har spurt om jeg snart skal kvitte meg med 3900x snart :p

 

Den tommel tvinningen gjorde at jeg valgte 9900K isteden :p

Ikke at ytelsen til 3900X er håpløs på noen måte, men alt det virrvaret med ulike AGESA versoner og sånt fikk meg til å velge noe annet. Klart ikke alt er positivt med 9900K heller. Den blir god og varm...men greit under gaming.

Lenke til kommentar

9900K gir best ytelse ut av boksen til de fleste spill. Du betaler litt mer, men får og noen prosent met. Hadde jeg skulle kun spilt og hatt noe jeg slipper å oppgradere de neste 3-4 årene hadde 9900K vært et lett valg for meg :) Dog liker jeg og fikle med ram, bios etc og driver ikke bare med spill så hadde nok valgt 3700X om jeg skulle kjøpt nå.

Lenke til kommentar

9900K gir best ytelse ut av boksen til de fleste spill. Du betaler litt mer, men får og noen prosent met. Hadde jeg skulle kun spilt og hatt noe jeg slipper å oppgradere de neste 3-4 årene hadde 9900K vært et lett valg for meg :) Dog liker jeg og fikle med ram, bios etc og driver ikke bare med spill så hadde nok valgt 3700X om jeg skulle kjøpt nå.

Min opplevelse er at det er mer å tweake på Intel, og større gevinst attpåtil.

 

På AMD er det mange innstillinger, men de har veldig spesifikke punkter som er optimale eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...