Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

I Tyskland.

 

Skulle hatt en for Norge :)

 

 

Eller hva med Mongolia, siden du først poster statistikk fra en utenlandsk butikk :p

 

Mest solgt av cpuer i Nordens største? nettbutikk for datakomponenter altså Komplett:

 

Sjekket nå, og her er resultatet per dags dato:

 

Mest solgt cpu 01092019.PNG

 

 

3600 er på plass nr 12 i Norden.

Å bruke komplett der som statistikk blir litt rart siden den er utsolgt for nær sagt alle i 3000-serien. Folk kjøper nok heller et sted de har på lager.

 

https://www.prisjakt.no/category.php?q=Cpu&k=500

https://prisguiden.no/kategorier/prosessor-cpu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bruke komplett der som statistikk blir litt rart siden den er utsolgt for nær sagt alle i 3000-serien. Folk kjøper nok heller et sted de har på lager.

 

https://www.prisjakt.no/category.php?q=Cpu&k=500

https://prisguiden.no/kategorier/prosessor-cpu

 

Så finn noe bedre salgsstatistikk i Norge da :)

 

Husk at Komplett (Norek aka komplettbedrift) også er leverandør til mange andre butikker. Altså grossist.

At det ser ut som det er utsolgt, betyr ikkje at de ikkje har solgt bøttevis. Ting blir sendt ut fortløpende, og rekker aldri å få "lagerstatus".

 

 

Tror du ikkje vil godta "statistikken" til Komplett, fordi den ikkje passer inn i din formening om hva som "burde" vært solgt mest i Norden...

 

 

Akkurat nå er det jo Ryzen 3600 som gir mest ytelse for penga, det er det ingen tvil om. Det betyr ikkje at folk bryr seg like mye om "mest for pengene" i Norden.

 

Sammenlikne salgsstatistikk i Norge VS Tjekkia med salg av type biler, gir jo heller ikkje noe klart bilde om noe som helst, annet enn det er 2 helt forskjellige land i Europa.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Så finn noe bedre salgsstatistikk i Norge da :)

 

At det ser ut som det er utsolgt, betyr ikkje at de ikkje har solgt bøttevis. Ting blir sendt ut fortløpende, og rekker aldri å få "lagerstatus".

 

 

Tror du ikkje vil godta "statistikken" til Komplett, fordi den ikkje passer inn i din formening om hva som "burde" vært solgt mest i Norden...

 

 

Akkurat nå er det jo Ryzen 3600 som gir mest ytelse for penga, det er det ingen tvil om. Det betyr ikkje at folk bryr seg like mye om "mest for pengene" i Norden.

 

Sammenlikne salgsstatistikk i Norge VS Tjekkia med salg av type biler, gir jo heller ikkje noe klart bilde om noe som helst, annet enn det er 2 helt forskjellige land i Europa.

For noe tull, jeg har ingen ting mot at Inyel selger mest, har ikke Ryzen selv en gang, kjører coffee lake selv.

 

Norsk statistikk finner du meg bekjent ikke da ingen norske nettbutikker oppgir salgstall.

 

Tenk litt selv da Nizzen, tror du virkelig 3600X selger best av alle 3000 serien eller kan lagerstatus være medvirkende?

Endret av Cowboystrekk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For noe tull, jeg har ingen ting mot at Inyel selger mest, har ikke Ryzen selv en gang, kjører coffee lake selv.

 

Norsk statistikk finner du meg bekjent ikke da ingen norske nettbutikker oppgir salgstall.

 

Tenk litt selv da Nizzen, tror du virkelig 3600X selger best av alle 3000 serien eller kan lagerstatus være medvirkende?

Ja

 

Mange overklokker ikkje, så da gir 3600x mye ytelse rett ut av boksen, samtidig som den yter som et uvær :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ingenting å diskutere dette. Ryzen 3000 selger som et helv.. og utkonkurrer Intel for øyeblikket. Drit i å se på salgstall her på berget, les finansrapporter globalt.

Dette er jo et forum, så hvorfor ikkje diskutere salgstall her på berget. Utlandet interesserer meg mindre midt på leggen. Er jo et norskt forum :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Skal man diskutere salgstall bør man ta det på de virkelige tallene og ikke individuelle tall som forretningene skaper for å kvitte seg med hva de selger mindre av eller hva det nå skal være ( som mangel på modeller osv ), sånn sett vil jeg si meg enige med andre her at tallene man får om hele cpu serien kan være feil i forhold til hva som virkelig selges mest av.

Personlige preferanser kan også være med på å blokkere litt hva som er lurt å kjøpe men man må også huske at vi alle har "kompiser" i en eller annen nettbutikk og noen ganger kan det være såpass ille at det gjøres direkte reklamering for en eller annen bedrift indirekte eller direkte.

 

Sånn sett mener jeg at forumet vårt kan være en grei referanse, men man kan aldri stole hundre prosent på oss som skriver her inne, jeg er selv litt mer glad i Amd enn intel produkter pga pris / ytelse faktoren for tiden og som regel antall tilkoblinger via pcie osv...

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...