Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Kommer vel an på hvilken GPU og andre deler du har, men tviler vel på at kun GPU og CPU vil dra så mye under normal bruk. Jeg pleier legge til minst 20% over maks som systemet kan trekke på PSU så det er på den sikre siden, samt at det er greit at PSU ikke ligger på max.

Har lagt inn alt jeg har koblet til PC i pcpartpicker pluss "innvoller" som CPU og GPU osv. og da står det 480W.

 

PSU fikk god review hos en eller annen PSU ekspert nettside jeg fant hvor de testet alt og åpnet den opp så da er jeg vel safe. ?

 

 

... Nettbutikken jeg handlet 3900X hos sender meg en 3600 til lån som plaster på såret for all ventingen så da får jeg testet alt det andre før 3900X kommer og har tid til å bytte hvis noe eventuelt skulle være dødt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Nettbutikken jeg handlet 3900X hos sender meg en 3600 til lån som plaster på såret for all ventingen så da får jeg testet alt det andre før 3900X kommer og har tid til å bytte hvis noe eventuelt skulle være dødt.

Bra service. Hvilken butikk er det?

 

750w er for øvrig mer enn nok. Enkelte føler de trenger PSU som skal kunne forsyne strøm til en middels stor by. 650 w, i det minste 750 w, er tilstrekkelig for 99,9 % av PCer med en GPU.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra service. Hvilken butikk er det?

Kl.ink. Er jo ikke deres feil i det hele tatt at vi som forhåndsbestilte må vente men allikevel tar de det på sin egen kappe. Bestilte også CPU kjøler derifra og den ble sendt samme dag og jeg hadde den kvelden etter. ? Endret av superflaks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan ser man hvilken driverversjon man har av chipsettet?

 

Får ikke bootet med Windows 1903. Blir stående på spinning dots etter POST. Har tilsynelatende oppdatert alle drivere, men finner ikke noe sted hvor jeg kan sjekke versjonen av chipsetdriveren. Radeon Software 19.10.16 er installert (det følger med chipsetdriveren), men dukker ikke opp som et program jeg kan åpne ettersom jeg ikke har skjermkort fra AMD.

 

Asus C6H X370, 1800X, 1080Ti

Lenke til kommentar

Hvordan ser man hvilken driverversjon man har av chipsettet?

 

Får ikke bootet med Windows 1903. Blir stående på spinning dots etter POST. Har tilsynelatende oppdatert alle drivere, men finner ikke noe sted hvor jeg kan sjekke versjonen av chipsetdriveren. Radeon Software 19.10.16 er installert (det følger med chipsetdriveren), men dukker ikke opp som et program jeg kan åpne ettersom jeg ikke har skjermkort fra AMD.

 

Asus C6H X370, 1800X, 1080Ti

Du skal vel ikke ha AMD Radeon Software, men AMD Chipset Drivers, last ned herfra og installer hvis du har X570 chipset.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Du skal vel ikke ha AMD Radeon Software, men AMD Chipset Drivers, last ned herfra og installer hvis du har X570 chipset.

 

Lastet ned riktige X370-drivere fra Asus / AMD, og begge sa at AMD Radeon Software var installert og at chipset ble installert vellykket. Ønsket bare å verifisere det en plass, men kunne ikke finne relevante driverversjoner i enhetsbehandling heller.

 

Viste seg uansett at det var en BIOS-oppdatering som også måtte til for å få bootet på 1903, så nå funker det fjell. :)

Lenke til kommentar

Har X570 noen fordeler over X370 dersom jeg ønsker å oppgradere til 10GbE, og kun har utstyr som støtter 3.0 eller lavere?

 

Jeg tenker at jeg sikkert egentlig burde vært over på Threadripper, har dette i maskinen fra før:

 

8x SATA (5 SSD-er)

1x NVMe (PM961)

1x Nvidia 1080Ti

 

Hvis jeg kjøper et 10GbE kort som krever PCIe 2.0 x8, vil dette "reservere" hele 8 PCIe 4.0 lanes, eller kan det egentlig anses som at det bare tar 2 PCIe 4.0? ...og kan skjermkortet anses for å bare spise 4 PCIe 4.0 dersom jeg egentlig er fornøyd med det i PCIe 3.0 x8?

Lenke til kommentar
AMD Radeon Software..   Ønsket bare å verifisere det en plass, men kunne ikke finne relevante driverversjoner i enhetsbehandling heller.

 

 

 

 

Er også beregnet for APU-er, 2200G/2400G/3200G/3400G i tilfelle noen bruker disse.

Endret av Jarmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...