Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Er det noe kjente USB problemer med Ryzen? på mitt Crosshair 8 med 3900x så den og kobler fra og kobler til hele tiden på min Corsair H150i kjøler =/

Hva har USB med Ryzen (CPU) å gjøre tror du? :)

 

USB-porter (interne/eksterne) sitter på ett hk.. og "drives" av Bios/drivere i det OS du måtte kjøre.

 

I tillegg kan jo også Corsair sw være problematisk..

 

Du finner sikkert ut av det.

 

Du kan også sjekke power-settings.. her er det ofte default strømsparing (som gir slike symptomer... burde dog ikke gjøre dette for denne typen USB-hw).

Lenke til kommentar

Hva har USB med Ryzen (CPU) å gjøre tror du? :)

 

USB-porter (interne/eksterne) sitter på ett hk.. og "drives" av Bios/drivere i det OS du måtte kjøre.

 

I tillegg kan jo også Corsair sw være problematisk..

 

Du finner sikkert ut av det.

 

Du kan også sjekke power-settings.. her er det ofte default strømsparing (som gir slike symptomer... burde dog ikke gjøre dette for denne typen USB-hw).

 

Nei, alle USB porter drives ikke kun av chipset

 

84149e21-86a0-4150-95c7-7bbc48f99b05.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Uansett noe funky med x570 chipset og Corsair Icue , har fungert greit for meg i mange år frem til nå.

Tydeligvis... og jeg har ikke "fulgt med i timen" (ref over fra Excalibur) :)

Lenke til kommentar

Problemer med CPU vs chipset-USB? Lest om brukere som har hatt alt fra online/offline (enheter som kobler seg av/på, disker f.eks) til lavere diskhastighet (SSD over USB3.1 gen 2 type C mk 4256etc). Driverproblemer, eller bare Windows 10? Jæskla mye rart med OSet for tiden også på Intel-maskiner så vanskelig å vite...

Lenke til kommentar

For jeg har full Icue pakke cpu kjøler , vifter , rgb lys. Men får Corsair Commander Pro til og fungere men USB enhetene som er koblet til den igjen fungerer 50/50 kan ta en restart og de funker også en ny restart for jeg skal innom Bios og endre på litt OC osv også funker de ikke også funker de igjen :p

 

Skal sende Asus og Corsair en epost om dette se hva de sier :)

Endret av Datafriken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...