Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal det sies at jeg mangler intake vifter i kabinettet. Har ikke fått rota meg til å kjøpe enda.

Ser for meg at det vil hjelpe en god del.

 

Edit: Tror også kjøp av vannkjøling blir framskyndt.. Stock kjøleren er skikkelig bråkete

Endret av Ajoh
Lenke til kommentar

Takk for at kurerte meg for min interesse i asrock :D

Neida, noen andre som har dette problemet?

Du får droppe x570 likegreitt :p røkke ut kontakten er også lett.

Ingen problem med silent/utkobla om man har nirmal lyftflyt i kabinettet. God ribbe på taichi. Vifta er der nok for å sikre alle scenarioer. Inkludert de uten vifter i kabinettet.

Lenke til kommentar

Noen som kan peke meg i riktig retning. Vil ha forslag til hovedkort i den rimeligere kategorien, dessverre med noen krav.

 

-Må være wi-fi

-Helst bluetooth

-Minst 2x PCIe 3 M.2-spor (med mindre jeg kan ha en pcie3 ssd i et pcie2-spor, uten at det merkes stort med denne. For da hadde dette kortet vært ypperlig kandidat)

-Burde vel og nevne at det må være mulig å flashe

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Noen som kan peke meg i riktig retning. Vil ha forslag til hovedkort i den rimeligere kategorien, dessverre med noen krav.

 

-Må være wi-fi

-Helst bluetooth

-Minst 2x PCIe 3 M.2-spor (med mindre jeg kan ha en pcie3 ssd i et pcie2-spor, uten at det merkes stort med denne. For da hadde dette kortet vært ypperlig kandidat)

-Burde vel og nevne at det må være mulig å flashe

 

2TB 660p'en trenger bare 1800MBps. PCIe 2.0 x4 gir 2000MBps. Det er bare å ta en titt i manualen på pro carbon og se om den kjører M.2 slot'en i samme hastighet som PCIe 2.0 x16 slot'en. Det bør jo være mulig, men jeg er ikke sikker.

 

Fant spec siden, står spesifisert PCIe 2.0 x4 i M.2_2 slot'en, så 660p burde gå mer enn bra nok der. Regner med du skal ha noe enda mer snappy i M.2_1? ;)

 

PS: Glemte i farten; husk på at du mister 2 av de 6 S-ATA portene på hovedkortet når du benytter M.2_1. Og alle PCIe spor utenom det øverste om du benytter M.2_2.

 

unknown.png

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg mangler intake vifter i kabinettet. Har ikke fått rota meg til å kjøpe enda.

Ser for meg at det vil hjelpe en god del.

 

Edit: Tror også kjøp av vannkjøling blir framskyndt.. Stock kjøleren er skikkelig bråkete

 

Jeg sliter også med en høyfrekvent ulende lyd på bilen min, viser seg at det ikke er så greit å kjøre rundt på felgene uten dekk  :rofl:

 

Plukket vist med meg et x470 kort i Tokyo.

Endret av Nwader
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fant spec siden, står spesifisert PCIe 2.0 x4 i M.2_2 slot'en, så 660p burde gå mer enn bra nok der. Regner med du skal ha noe enda mer snappy i M.2_1? 

 

Herlige!! Jeg har valgt å høre på en som tilsynelatende har mer peiling på slikt enn meg. Denne gang var det Nizzen.

 

Intel 660P blir lagringsdisken, så skal jeg ha en A-Data XPG SX8200 til system.

 

Handlevognen har blitt litt korrigert siden sist.

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Uten luft inn XD

 

Hadde skrevet et svar til deg, men ser ut som jeg glemte å trykke post :p

 

Lian Li PC-O11 Dynamic kommer uten vifter. Hadde bestilt 6 stk (3 i bunn og 3 på siden) fra Multicom, men grunnet en annen ordrelinje så ble det meget forsinket. Kansellerte like greit hele ordren. Tenker jeg heller skaffer meg noen Noctua vifter.

 

Er dette greie kabinettvifter?

https://www.komplett.no/product/1068229/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/noctua-nf-s12a-pwm

Endret av Ajoh
Lenke til kommentar

Hadde skrevet et svar til deg, men ser ut som jeg glemte å trykke post :p

 

Lian Li PC-O11 Dynamic kommer uten vifter. Hadde bestilt 6 stk (3 i bunn og 3 på siden) fra Multicom, men grunnet en annen ordrelinje så ble det meget forsinket. Kansellerte like greit hele ordren. Tenker jeg heller skaffer meg noen Noctua vifter.

 

Er dette greie kabinettvifter?

https://www.komplett.no/product/1068229/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/noctua-nf-s12a-pwm

Hvis du skal ha vifter til radiator'en din så bør du skaffe deg statisk pressure vifter... de du linka til er "airflow" vifter.

Dvs. bra til og flytte luft gjennom kabinett (ikke radiator).

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha vifter til radiator'en din så bør du skaffe deg statisk pressure vifter... de du linka til er "airflow" vifter.

Dvs. bra til og flytte luft gjennom kabinett (ikke radiator).

Kjøper egne SP vifter til radiator, ja :)

Er disse Noctua viftene gode som kabinettvifter? I såfall plukker jeg opp noen i morgen.

Endret av Ajoh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...