Jump to content

O.A.G.

Medlemmer
  • Content Count

    204
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

165 :)

Recent Profile Visitors

2192 profile views
  1. Audi har også byttet moduler i batteripakken på (ur)e-tron. Derimot ikke hørt om at de går ned på cellenivå. Det bør være neste steg.
  2. Opplever at flere lysende fartskilt som viser 60 blir lest som 80 på grunn av fonten som brukes. Spesielt på ring 3 i Oslo.
  3. Derimot så er tak første steg i riktig retning slik det er ved Circle K Kongsbergporten. Tidligere og de fleste steder fortsatt så er man prisgitt å stå ute i all slags vær uten tak mens man starter lading med fare for fukt i kontakten. Å bygge vegger i tillegg, er kostnad som vil fordyre allerede dyre ladestasjoner så det tror jeg blir lenge til vi ser på frittliggende energistasjoner langs veien. Det vil nok vegger kommer først når det elektriske energisalget passerer 70-80 % av totalt energisalg og det blir mer kamp om å få innom kundene til lading for at de skal legge igjen penger i cafeen/restauranten. Kanskje det går så langt at hvis man bestiller et fullt måltid og oppgir ladenummer i kassen så blir strømmen 10 øre (eller 10 %) billigere pr kWh kontra å bare å sitte i bilen mens den lades..
  4. Hva med utlendinger i Norge da? Vi må betale for diverse oblater i utlandet slik landets innbyggere gjør. Da må det være et system som gjør at utlendinger betaler her slik vi gjør.
  5. Snakk om tulle bukker som har funnet på det. Man skal altså ikke ha med seg bagasje da føttene er inn på plassen man hadde bagasje i stedet for inn under forsetene med føttene. Legger man inn bagasje (selv noen får handleposer) mellom bena i en slik konstruksjon og får en frontkollisjon så tør jeg ikke tenke på hvor store skader de bakovervendte passasjerene får. Med tanke på tyngden på batteriet så er det ikke gunstig med høyere tyngdepunkt. Hvor lett er det å få ut hele batteriet når det blir feil på det? Som en annen skriver, hva med vekten når man får en kraftig frontkollisjon. Batterifestet/-boksen må veie enormt for å få laget det så sterkt at batteriet ikke kan skade de i forsetene. Hva med lange gjenstander i bilen. Kommer batteriet med skiluke...?
  6. @FrihetensRegn: Nye boligområder (ikke 'eplehage utbygging') på Kongsberg får 400 V TN nett. Får det selv på Frydenbergåsen.
  7. Ikke HC vennlig i hvert fall. Da må det være rullestolvei via tunnel og da blir det nok for dyrt.
  8. Hva med å bruke overskuddskraft til å produsere hydrogen og ha brenselseller for å produsere strøm som backup?
  9. Flere kommuner mangler komplette data. Blant annet Øystre Slidre. Mulighet å få det på plass?
  10. Med Miljøpartiet De Gale så får man ikke kjøre biler heller. Selv elbiler gjør de det vanskelig for i Oslo. MDG = NEI TAKK Med MDG blir vel dette fremtiden: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/23/Pferdewagen_Eisenreifen.jpg
  11. Samme tåpelige displayet foran fører hvor man ikke kan få opp NAVI kart med trafikk, som på ID.3? Nå har Volkswagen flott AID på e-Golf, T-roc med fler, hvor man kan gå opp kart og trafikk rett foran fører uten å flytte blikket til siden. Så kaster de godt utviklet produkt 'på havet' med et mindre og tåpelig display. HUD erstatter ikke fullt NAVI kart, men et godt supplement. Snakk om å gå baklengs inn i fremtiden og ødelegge for seg selv.
  12. Med tanke på brann så er den jo ikke den løsningen tett. I tillegg så leder den regnvann bort fra veibanen noe som både minsker jo faren for vannplaning og i tillegg mindre energiforbruk på grunn av mindre rullemotstand enn om alt vannet ville kommet ned i veien.
  13. Det gjenstår å se. Vinner APene valget og tar med Miljøpartiet De Gale så blir det nok bråstopp på veibygging. Bare se hvordan de ødelegger for bilkjøring i Oslo. Også for elbiler!
×
×
  • Create New...