Gå til innhold

Her er Funcoms nye Conan-spill


Anbefalte innlegg

 

På en måte er markedet mettet men samtidig ikke, da de fleste spillene har floppet helt, dayz, h1z1, rust etc..

ingen som klarer å få det riktig. På tide at noen kommer med noe fullverdig. 

Både DayZ og Rust har solgt over 3 millionar eksemplar, kan vel vanskeleg kalle det ein flopp.

 

Einig at det er mykje rart ute i early access verda då.

 

Jeg føler meg selv lurt, de la til biler ganske nylig... etter nesten ca 3 år i development... og du kan jo se i videon hvor bra det fungerer.  Hadde det blitt mulig å refundert spillet hadde nok over halvparten gjort det.  Alle de 10 jeg spile arma 2 dayz mod med angrer selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler meg selv lurt, de la til biler ganske nylig... etter nesten ca 3 år i development... og du kan jo se i videon hvor bra det fungerer.  Hadde det blitt mulig å refundert spillet hadde nok over halvparten gjort det.  Alle de 10 jeg spile arma 2 dayz mod med angrer selv.

Er ikke Day Z ferdig enda? Holder ikke utvikleren på med ett nytt spill? Early Access er noe dritt uten like. Ikke ofte jeg er negativ til noe, men akkurat det der plager meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan bli bra dette her, selv om jeg heller ville hatt en skikkelig singleplayer RPG a la Witcher. Ser for meg at Hyboria kunne fungert utmerket til dette.

 

Helt enig. De kunne brukt masse quests og assets fra AOC og expansions til dette. Håper de får noe gjenbruk til dette spillet da.

Lenke til kommentar

Tror nok at Funcom har kompetanse og mulighet til å få dette til, men om de får til oppskriften perfekt eller ikke gjenstår å se da.

Survival spill er ikke helt min greie, men i Conan universet så kunne jeg nok tenkt meg å teste ut, spes om det er singleplayer og evt co-op muligheter. Er ikke så glad i pvp spill, men samarbeid er bra. :) Men om de får til alle 3, single, pve og pvp så tror jeg de treffer ett enda større market og Funcom har erfaringen og kompetansen på det meste der fra før.

 

De skriver i papirer på oslobors.no at de har mye materiale fra AoC som de kan bruke videre, de være seg kart, grafikk, konsept tegninger, ide'er, musikk, lydeffekter etc etc som kan også hjelpe til å redusere kostnadene og tid for produksjon.

 

Blir uansett spennende å se hvordan resultatet blir. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Funcom har talent, men ingen penger. Survival spill er langt billigere å produsere da de kommer seg unna med å ha sub-par historie, ingen nevneverdige quest og ha en haug grafiske glitches i og med at store deler av verden skal være mulig å manipulere. Håper funcom tjener greit på dette, så de kan produsere noen AAA titler igjen

Lenke til kommentar

Det er jo en viss logikk i dette med overlevelsesspill og Conan da. Det er tross alt en nådeløs verden med mange magikere og så videre. Men et klassisk rollespill hadde nok vært enda bedre...

Conan er mer eller mindre et fantasi verden satt til tidlig antikken, da kunne man like greit satt det til år 800 fkrs i tryrika eller hellas. Eneste forskjellen er magikere.

Lenke til kommentar

Høres veldig bra ut. sitter og spiller 7 days nå for tida sammen med venner, og jeg må si at slike sandkassespill hvor man kan spille COOP med mange venner er kjempegøy.

 

hyboria burde tilby god bakrunn for crafting.

i 7 days kan man ødelegge alt, bakken, vegger osv slik som i minecraft. alt er bygget opp av firkantete bokser med innhold som har forskjellige kvaliteter.

håper dette blir en del av dette conan spillet også.-

Lenke til kommentar

Først feilet de med The Secret world, og nå har de bestemt seg for å prøve seg på ''openworld survival'' sjangeren, som alle har blitt lei?

Studioet går konkurs snart, hvis de ikke begynner å tenkte nytt. Og det fort.

 

Rart det finnes masse survial spill på topplisten til Steam akkurat nå da, jeg visste ikke at folk kjøpte spill i sjangere de var lei av - men åpenbart vet du noe annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fett - funcom har endelig lært og svingt av MMO bølgen. The Park og nå dette gjør at jeg faktisk har litt troa igjen. Ingen erfaring med slike hardcore survival spill, men håper det blir bra.

 

Gjort riktig kan slike survival spill bli underholdende, men akilesshælen til spill i denne sjangeren er innhold. Det er vanskelig å ha nok innhold til at spillet ikke blir ensformig og kjedelig i lengden.

http://www.dorkly.com/post/58310/dayz-ed-and-confused

Er vell litt av problemet

har vært prøvd med åpen pvp og loot I mmo masse ganger også uten at det har fungert godt.

Lenke til kommentar

"– Det finnes ikke bedre univers for et overlevelsesspill i en sandkasseverden, åpner regissør Joel Bylos presseskrivet med. "

Det er jeg faan meg helt enig i :D Elsker Conan novellene, i alle fall Howard og Robert Jordan bøkene. Har ikke lest de andre. Bedre overlevelses univers enn LOTR, Warhammer, GoT og Faerun ettersom alt er så åpen selv om IP er established. Magi er mektig men ikke slik at en vær og enkel idiot kan bruke det og perfekt for adventure/utforskning med all Tombs og eldgamle civilizations som ikke er over the top og ikke noe Armageddom/epic conflict between good and evil som de fleste fantasi univers har.

Nice Choice Funcom!

 

Ser alle James Bond filmene på nytt, og faan så kjipt at Conan filmene floppet etter med Destroyer og Red Sonja. Producerne ville ha Conan til å bli en James Bond type filmserie med en ny film hvert tredje eller fjerde år. Men that being said så er Destroyer og Red Sonja horrible filmer.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

De fleste survival spill virker jo og være i evig early access, Så om de klarer lage ett bra produkt som faktisk blir lansert så er jo det flott. hehe

 

Forøvrig kunne jo Conan funket bra som hoved karakter i ett lignende spill som shadow of mordor for eksempel. Eller i ett The Witcher lignende konsept. Conan lisensen har jo egentlig vannvittig mye potensiale for all slags fete spill egentlig.

Lenke til kommentar

De fleste survival spill virker jo og være i evig early access, Så om de klarer lage ett bra produkt som faktisk blir lansert så er jo det flott. hehe

 

Forøvrig kunne jo Conan funket bra som hoved karakter i ett lignende spill som shadow of mordor for eksempel. Eller i ett The Witcher lignende konsept. Conan lisensen har jo egentlig vannvittig mye potensiale for all slags fete spill egentlig.

 

Ja det er nettop her de kan skille seg ut, komme med et fullverdig optimalisert spill! Siden alle disse andre survival spillene h1z1 dayz rust etc ikke klarer dette og er som du sier  i "evig early access". 

Lenke til kommentar

Er ikke markedet snart mettet for slike survival spill. Flopp incoming.

 

Markedet er ikke mettet slik jeg har oppfattet det. Det er fremdeles ekstremt mange som nyter disse type spillene, og enda flere ser ut til å hive seg på den allerede lange og store bølgen. DayZ-lignende moder på ARMA3 virker som tar helt av for tiden. DayZ, etter slik jeg har forstått det, ser ut til å bli mer og mer aktivt om dagene, og så har vi selvfølgelig H1Z1, som er et forkastelig spill, etter min mening, men som enda nyter popularitet. Vi har også enda flere, i varierende kvalitet, og hvis FunCom gjør ting riktig denne gangen, og ikke hiver seg på DLC/season-pack/mikrotransaksjon og en haug med andre dilldall-kjøpdittogdatt for tusenvis av kroner (etterhvert), så virker dette veldig tiltalende. Det er synd, og direkte deprimerende for en som elsker hardcore-spill, å se at det stort sett er DayZ som er ett av de eneste spillene som holder seg på en ren, ærlig og tillitsfull linje når det kommer til utvikling og markedsføring. Her kjøper man spillet (som ikke en gang er dyrt om man sammenligner med alternativer), ferdig arbeid. Ingen pissing bak ryggen på deg. Kjøp, spill, dø. FunCom tenker jo kun penger, ser det ut til, så at dette blir en flopp tviler jeg ikke på, og kommer det noen sinnsyke "forhåndskjøp elite-pakker med ekstra bag, 10.000kr", eller lignende, så håper jeg alle boikotter det, og ber dem ryke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...