Gå til innhold

Nytt spill fra Funcom: Conan Exiles (Early Access)


Anbefalte innlegg

 

mulig jeg skaffe meg det men vente en stund for å se hva folk synes, er veldig skeptisk til Funcom.

 

Tror ikke du er helt alene der akkurat  :roll:

 

Traileren var sinnsyk rå, men så er jeg sånn person som har vært nokså lenge i gamet og hype fungerer på en måte ikke.

Grunnen jeg synes den var rå var fordi jeg er litt små fan av open world, survival, og ja... jeg klarer lett å se om spillet er noe særlig hvis jeg får sjansen å se gameplay. Det jeg har sett så langt (visst på twitch) så er jeg ikke imponert, sett på fighting system? Skjønner det er early stages.

 

Vi så nu hvordan det gikk med Age of Conan, og hvem var der i fronten og klaget? Jeg :p alle prøvde å forsvare driten så godt de kunne men nå ser alle hvordan det gikk, flopp til de grader.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=968122 (2008) er ikke like hyper aktiv men det er ikke langt unna med tanke på hvor dårlige spillene har blitt. (AAA games) Joda, før noen i det hele tatt tar det fram, det finnes gode titler men det begynner å bli for mange av det dårlige.  :sick:

 

 

Traileren ser bra ut ja men på en annen side så ser de fleste trailere bra ut. ofte så vise bare trailerne en cutscene og sjeldent gameplay etc. veldig sjeldent jeg kjøpe spill før det har gått noen måneder etter release for å høre litt tilbakemeldinger om det ikke er utviklere jeg vet leverer det du forvente,

 

Så er det jo og slik at du lærer hvilke utviklere du kan stole på at levere varen.

 

Age Of Conan ga et bra første inntrykk men endte ikke opp med så mange timer i det ettervært for å si det slik.

 

Jeg håpe funcom får det til og at de nå gir ut et spill som det ose kvalitet av, Altid kjekkt med norske norsk utviklet spill som slår igjennom, er ikke for mange av de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir relativt likt ARK slik jeg har sett, men med endel nyanser da...

 

Det eneste jeg er særdeles skeptisk på er det der corruption greiene som er en slags debuff man får av og være i dungeons og "skumle plasser" noe jeg syns var usedvanlig idiotisk..

Det blir slik at man blir mer og mer debuffa på helse og stamina desto lenger man er der og det tilsier jo at det blir enda verre for de som ikke går i store grupper, såkalte alfa klaner som de faktisk har sagt de vil prøve og unngå skal dominere serverene..

For smågrupper og solo spillere blir denne corruption greia helt jævli teit, samtidig som at griefere eller feiginger såklart vil campe utgangene til disse plassene for og så hoppe på de som kommer derfra med redusert helse og stamina..

De kunne heller ha endret corruption greiene til noe fullstendig annet og nytt som kanskje ga mening, og at man faktisk fikk corruption av og gjøre noe som faktisk var "corrupted" ? 

 

Lenke til kommentar

Age of Conan feilet fordi de prøvde å lage en WOW-klone i conan verdenen. Folk er ikke opptatt nok av Conan til at det kunne holde seg gående over lang tid. De ville bare prøve det MMO'et med masse nakne pupper, og gadd ikke mere etter soloplayer delen. Vil tro de fleste som leser/har lest Conanblader er godt oppi 30+ aldersgruppa nå, ikke kule LoL kids.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Age of Conan feilet fordi de prøvde å lage en WOW-klone i conan verdenen. Folk er ikke opptatt nok av Conan til at det kunne holde seg gående over lang tid. De ville bare prøve det MMO'et med masse nakne pupper, og gadd ikke mere etter soloplayer delen. Vil tro de fleste som leser/har lest Conanblader er godt oppi 30+ aldersgruppa nå, ikke kule LoL kids.

Jeg for min del likte Age of Conan. Ja er godt langt over 30+ :)

Lenke til kommentar

Mja. Tja. Age of Conan gjorde jo veldig mye annerledes enn WoW med kampsystemet (for melee-klasser, iallefall), instancing, character creation, FFA PvP også videre. De hadde også cutscenes og sånt lenge før det ble standard i WoW.  Husker jeg likte godt leveling-biten, men etter det sluttet folk å spille ganske kjapt. Sikkert fordi mesteparten av det lovede endgamet (PvP sieges, strongholds, PvE raids) var uferdig og/eller veldig grindy, mens Funcom bare stakk hodet i sanden og polerte småbugs i et halvt år i stedet for å gjøre noe.

Er sikkert mye bedre nå, da, men jeg har ikke prøvd det på årevis. Funcom har jo også byttet ut sjefer og diverse siden den gang, så det trenger ikke nødvendigvis å ha noe å si for Conan Exiles. Tror kanskje Age of Conan kunne hatt godt av noen år i Early Access, men det var jo ikke en ting for ti år siden. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Age of Conan feilet fullstendig fordi spillet var langt ifra ferdig når det ble lansert. Det var kjempebra fra level 1-20, selv om alle uansett klasse gikk igjennom det samme området så lite variasjon sånn sett. Men fra level 20 og utover så gikk det i en temmelig bratt nedoverbakke. Gikk fra full voice-over og mange "story quests" over til mer eller mindre null voice acting og knapt et eneste "story quest" og på level 34, 40 eller hva det var så gikk det rett utenfor stupet når det plutselig var TOMT for quests og spillere var mer eller mindre tvunget til å manuelt grinde på mobs til de kom i høy nok level til å unlocke neste området.

 

Funcom var også alt, alt for treige med oppdatering. Så det var en del håpløse bugs som tok alt for lang tid å fikse. Og et spill som slet såpass med innholdet fra level 20 og utover hadde et desperat behov for content patcher vesentlig oftere enn hva Funcom klarte å levere.

Lenke til kommentar

Spiller det nå, det føles ganske likt som andre survival-spill i begynnelsen, byggesystemet er ganske likt Ark sitt system.

Kan bli ganske morsomt når man unlocker mer.

 

EDIT: Kan si at fps'en er varierende, men det kjører mye bedre enn det Ark gjorde i begynnelsen.

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

Jeg har spillt 4-5 timer idag, veldig fornøyd. Liker det bedre enn Rust og Ark som er favoritt survival spillene mine fra før. Byggingen er bedre, combat er ganske lik. Ellers så ser det mye bedre ut, enormt god grafikk til å være survival spill. Teabagging har aldri vært så bra i noen spill til nå heller, hehe....

Lenke til kommentar

Er jo ikke spillbart på offisielle servere. Selv med god ping så hopper og spretter du frem og tilbake. Satt opp min egen, og dessverre så er det tydeligvis endel av serverconfig som ikke fungerer enda så får ikke satt på full nudity, admin passsord fungerer ikke så kan ikke bli in-game admin og mye rart.

 

Førsteinntrykket er så, som, så. Syntes det er i overkant mange mobs med helt latterlig aggrorange som gjør spillet unødvendig frustrerende å spille i starten. Satt 4x EXP og dessverre så er config for harvesting bugget så får ikke økt den. Med ekstra EXP så blir det jo litt bedre, men er fremdeles en temmelig frustrerende opplevelse i starten.

 

Føler at spillet har et stykk igjen før det er noe jeg gidder å bruke så alt for mye tid på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...