Gå til innhold

Nytt spill fra Funcom: Conan Exiles (Early Access)


Anbefalte innlegg

NITRADO tungt oppgraderinger HARDWARE OG taklinger Conan Exiles RUSH 
løpet av de siste par dagene, industrien var OVERRASKET BY den enorme suksessen of Conan Exiles. SELV OSS PÅ NITRADO hadde ikke forventet en slik enorm RUSH. 

Vi har ikke sett noe lignende på en stund: i løpet av få dager etter utgivelsen av Conan Exiles, ble flere tusen servere leies på Nitrado. På det nåværende tidspunkt, over en fjerdedel av alle privat vert Conan servere globalt arrangeres med Nitrado. 

Vi har vanligvis ekstra maskinvare i å vente på omstendigheter som dette, men vi hadde ingen anelse om at vi skulle se så mange leie så raskt. Dette førte til noen systemer for å bli overbelastet. Mange av dere har kanskje lagt merke til tilfeldige kobler fulgt av restart løkker på spill som krever Windows. Fordi Conan krever en heftig mengde RAM, minne var den største flaskehalsen i våre systemer. Vi har oppgradert alle systemer der det er mulig, til 384GB RAM. Totalt rundt 1500GB RAM ble installert i Tyskland alene, og en annen 1500GB RAM for steder i USA også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funcom today also released the custom Conan Exiles Dev Kit allowing creators everywhere to develop modifications for the game. Anyone can now create and upload ‘mods’ to the Conan Exiles Steam Workshop, whether it’s small changes and quality of life improvements, or total conversion mods introducing new creatures, characters, and worlds. To get started, head over to UnrealEngine.com and download the Unreal launcher to access the dev kit.

Lenke til kommentar

Game Developers conference 27.feb-3.mars 2017

 

Detailed on the official website for the title, Funcom reveals some of the additions they are already working to include as part of the Early Access, such as the lethal Trebuchet and the ability to dye your garments into your chosen colors. The developers will be revealing exclusive first glimpses of new content and features at the Game Developers Conference, as well as allowing fans the chance to play the title for themselves and answering questions about their project on the showfloor, plus giving away printed comics that accompany the game.

Lenke til kommentar

 

Bygg basen høyt oppe på et fjell, så fjerner du bare trappa opp til basen når du logger ut. :)

Har gjort det, men synest ikke det er slik spillet skal spilles.

 

Enig. Har bare sett en på servern som har bygd base sin "trygt" på en fjelltopp. Irriterer meg grønn over at folk joiner PvP med destruksjon (finnes PvP uten destruskjon). Også feiger de ut vet å bruker smutthull i spillet ved å fjerne trapper osv. Heldigvis hadde ikke denne luringen her som bor på toppen av fjellet gjort en god nok jobb. Så jeg kom allikevel inn, jeg ødela alt av workbenches og kister. Han er den eneste jeg har raida, og han fortjente det. Ser jeg en sånn base igjen, kommer jeg til å sende en gud til å rydde opp hele dritten :p

Lenke til kommentar

Mitt main base er laget sånn at den skal raides, jeg ser det som poenget med spillet. En fyr på serveren derimot, han har løpt rundt hele fjellet og plasert blokker rundt sånn at folk ikke skal kunne bygge rundt og komme inn... Her snakker vi om stort område, det er ikke bare fjellet hvor han har basen men småe fjell rundt. Dette gjør også at ting ikke respawner i disse områdene lenger.

 

Synes de skal legge til "plotpole" lignende ting,  lite ting man må bygge før man kan plassere blokker rundt overalt og begrenset.

 

Hvordan har dere plassert attribute points? Mye strength bla annet? 

 

Str: 27

Vit: 22

Grit: 20

Agility: 15

Accuracy 0

Survival 6 (angrer at jeg satt poeng her) men men.

Encumbrance 15?

 

http://conanexiles.gamepedia.com/Attribute

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Dette er jo klassisk i starten av et survivalspill som Conan Exiles. Det tok temmelig lang tid før Rust fikk balansert detaljer som dette. Folk bygget oppå steiner da folk rett og slett ikke kunne komme seg opp og dette var før Rocket Launchers var lagt til i spillet så folk var jo sjanseløse. Når Rocket Launchers kom så måtte man jo investere latterlig mye tid og ressurser for å kunne ta ned "fjellbaser" ettersom du var helt avhengig av å sto å fyre løs og håpe du fikk de riktige veggene så du kom deg til cupboard og fikk ødelagt denne så du fikk byggetillatelse i området så du kunne bygge deg opp til basen.

 

Det var jo også ekstremt populært å bygge baser på isbreer langt ut i vannet. Det var et helvete å svømme ut uten å dø, samtidig som når du først kom bort så hadde de jo gjerne sørget for cupboards over hele isbreen så du hadde jo ingen mulighet for å bygge deg opp til toppen. Ergo var det komplett umulig å få tilgang på disse basene på en fornuftig måte. Det skal jo dog sies at de som bygger på isbreer må jo ofre endel, da det er fryktelig upraktisk for dem å frakte ting til og fra basen på en effektiv måte.

 

 

Så introduserte de jo stiger i spillet, som du kan sette ut selv i områder hvor du ikke har byggetillatelser, og da brøt jo helvete løs. Det blir nok mye frem og tilbake i Conan Exiles også. Men det skal jo i utgangspunktet ALDRI være mulig å bygge baser som er helt utilgjengelig og dermed ikke kan RAID'es. Det er jo på grensen til exploit i slike spill spør du meg.

Lenke til kommentar

Mitt main base er laget sånn at den skal raides, jeg ser det som poenget med spillet. En fyr på serveren derimot, han har løpt rundt hele fjellet og plasert blokker rundt sånn at folk ikke skal kunne bygge rundt og komme inn... Her snakker vi om stort område, det er ikke bare fjellet hvor han har basen men småe fjell rundt. Dette gjør også at ting ikke respawner i disse områdene lenger.

 

Synes de skal legge til "plotpole" lignende ting,  lite ting man må bygge før man kan plassere blokker rundt overalt og begrenset.

 

Hvordan har dere plassert attribute points? Mye strength bla annet? 

 

Str: 27

Vit: 22

Grit: 20

Agility: 15

Accuracy 0

Survival 6 (angrer at jeg satt poeng her) men men.

Encumbrance 15?

 

http://conanexiles.gamepedia.com/Attribute

Investert ca 10 str og 40 eller noe i vit. Str gir veldig lite utslag. 

Lenke til kommentar

 

snip

Investert ca 10 str og 40 eller noe i vit. Str gir veldig lite utslag. 

 

 

Skjønner du har lest Reddit  :closedeyes: Men nei, det er nok mye som ikke fungerer i det hele tatt, eller er tatt i bruk. Noen våpen funker ikke så bra med strength, noen gjør. Så er det mye som ikke fungerer i det hele tatt. 

 

Lagde i går sandstorm mask, null effekt når stormen kommer.

 

Har kjørt litt balance, for ting vil bli patchet hele tiden. :hrm:

Lenke til kommentar

Jaja. Da har vi spilt 3 dager på "[NO] Rulers of the west" . Hver natt (3) har det vært noen i basen vår og ødelagt alt av benker, wheel of pain, furnace, drept trells osv.
Ser ikke ut som de har tatt noe, bare ødelagt.

De bør seriøst gjøre det slik at dørene tåler mer enn 2-3 slag fra stålvåpen. Alle våpen burde gjort skade på dører, men av varierende virkning.
Våres 10 dører stoppet i hvertfall ingenting.
Sleipe triks som å bygge på toppen av fjell, fjerne trapper osv. burde ikke være nødvendig!

Slik det er nå går de som har kommet til stål bare rundt og raider alle de mindre mens de er offline. De uten stål har ikke sjangs til å gjøre det samme tilbake.

Tror vi heller holder oss til egen server. Lite vits i å spille pvp server når folk heller venter til vi har lagt oss med å angripe.
Skulle fjernet hele PVP eller omdøpt det til PVS (Player Vs Structure).

Dette problemet har eksistert i aller fleste survival spill og er årsaken til at jeg ikke spiller dem lenger.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Ubalanse mellom tiers er typisk i sånne spill, og man kan vel på mange måter si at det er "rettferdig". De som investerer mer tid og ressurser i spillet, de vil også få et naturlig overtak på de som investerer mindre tid og ressurser.

 

Men akkurat dette med baser, som mye annet i spillet fremstår temmelig dårlig balansert, og mye virker å ikke være implementert i det hele tatt. Tidligere så var det vel 1-2 skudd med bue også var en tradisjonell dør revet ned. Det gir jo lite mening. Det burde alltid kreve ganske så mye for å rive ned en litt mer omfattende base, egentlig helt uavhengig av hvilke våpen osv man stiller opp med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har tier 2 dør og vegger, ingen har kommet gjennom dem enda, selvom det kan gjøre med Jar bomben, men nå valgte jeg helt fresh server med få spillere (mest pga laggyness /desync issues) men serveren er stor nå igjen, 16 av 20. Nei, spiller ikke på 50-70 ppl servere, det er bare sinnsykt laggfest og bare jalla faenskap. Da områdene er ikke så store når det blir såpass mange spillere.

 

20 synes jeg er perfekt i nåværende tidspunkt, kanskje 30.

 

Du skjønner vel at ting må ødelegges før folk kan ta dine ting? Jeg har fått basen min overkjørt 2 ganger. Siste gang måtte jeg bare se på avstand når 3 personer strippet basen helt  :rofl: men klager ikke. Angerer bare at jeg ikke gikk på angrep men 3 vs 1 og folk rubberbanded så jeg bare lot det være, ville ikke miste det jeg hadde på meg  :wee:

 

Kom på (Nor) Proteinkrangel server - relaxed til tider men kan fort skje hærvææærk  :cool:

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Hvis dere er mange så burde dere ikke hefte å sette opp tier 3 vegger og dør, problem solved?

 

Litt "dominance" må man vel tåle :w00t:

Gleder meg å komme meg hjem nå, igår før jeg la meg merket at en hadde begynt å bygge base rundt et fjell for å komme inn på basen min, blir spennende å se om counter attacken min holder stand  :dremel:

Lenke til kommentar

Hvis dere er mange så burde dere ikke hefte å sette opp tier 3 vegger og dør, problem solved?

 

Litt "dominance" må man vel tåle :w00t:

Gleder meg å komme meg hjem nå, igår før jeg la meg merket at en hadde begynt å bygge base rundt et fjell for å komme inn på basen min, blir spennende å se om counter attacken min holder stand  :dremel:

Det tar fremdeles lang tid å levle opp til å få bygget dette. Tier 2 (brick) begynner på lvl 20 (reinforce wooden door @ lvl 23).

Lenke til kommentar

Jeg har spilt en del de siste dagene, men jeg holder på for meg selv, så har ikke kommet så langt. I dag lagget jeg ut av serveren jeg spiller på, og har ikke greid å logge meg på serveren etter det. Jeg ser serveren, ser hvor mange spillere som er på, men når jeg skal koble til, er det bare en svart skjerm uten noe aktivitet fra PC'en. Ganske irriterende. Noen som har opplevd noe lignende? Den aktuelle serveren heter NorExiles #2 hvis noen gidder å prøve å logge inn for å se om det funker.

 

Jeg får vel finne en annen i mellomtiden...

Lenke til kommentar

Kommer en storstor patch snart. Ser lovende ut! :)

 

We've been paying close attention to your feedback over the past couple of weeks, and are working to release the biggest patch the Exiled Lands has seen to date! 

Look out for this patch in the next couple of days:

 

Performance and Tech fixes

• Fixes to loading screens
• Server Performance Fixes
• NPCs should be less jittery when rotating
• A fix for connecting to servers via the steam server browser and when using steamconnect
• Buildings should now load in much faster
• Placeables placed on foundations and ceiling tiles will now be saved correctly
• Several improvements to how rocks behave when they are harvested


 

General Bug Fixes and improvements

• Small Placeables will no longer claim land (!)
• NPC Camps now have their own land claim to prevent people from building so close to them that they stop spawning NPCs (!!)
• You should no longer get phantom duplicates in the wheel of pain
• T2 Altars should no longer disappear
• Surrender should no longer break early when using fists
• Removed invisible collision that was blocking a certain chest in the world
• Arrows will now longer shoot in “Random crazy directions”
• Ranged weapons should now always fire correctly
• Rhinos should no longer try to walk through players
• Palisades will now correctly deal damage on contact
• Palisades should now be easier to place
• Fixed a case where players were able to destroy rocks with their fists. Sorry, but this privilege is reserved only for Conan himself.
• Fixed an issue where interactable objects would spam “Press E to interact” on the GUI
• Added an arrow to many placeables to help players orient them correctly
• The Offering of Mitra recipe now correctly requires 1 human heart and 1 unblemished meat
• Fixed an issue with stair placement detection
• The Gong and the Horn will now be audible over greater distances
• Added new emotes that can be learned by tracking down Story NPCs and getting them to teach you


 

Balance and Gameplay Fixes

• Some feat requirements have been simplified or removed. For example, it is now possible to learn Journeyman Craftsman as soon as you hit level 10. Due to the impact of this change all players have gotten a free feat respec.
• Ansel will now respect collision preventing people from moving through walls and other structures
• Non Admins will be restricted to 2 meters of movement when using Ansel 
• Balance pass on Bows. Simple Bow range has been increased, Hyrkanian Bow range has been dramatically increased. Crossbow range has been reduced but they now shoot much faster
• We have done an overhaul on what monsters can damage which tier of buildings. If you haven’t upgraded from sandstone you might want to think about doing that.
• Increased crafting XP across the board with greater increases for crafting more complex (higher tier) items
• Inverted Wooden Roof Wedge and Stonebrick Frame now require Journeyman Craftsman instead of Master Craftsman
• Black rocks in the starting desert are now harvestable
• Higher grade tools will now yield higher amounts of secondary resources (Bark/branches)
• Resetting your Knowledge Points will no longer cause you to lose your selected religion
• Removed Corruption sources from starting area caves
• Removed the Regen component from Purified Meat. This perk is reserved to Mitra's Ambrosia and Healing Potions. Purified Meat is still an extremely good food source
• Player corpses can only be harvested for religious purposes once every 30 minutes
• Balance pass on the amount of materials requires for basic chemistry potions
• Armor drops removed from chests
• Emus will now give less XP


 

Visual Improvements

• The Dogs of the Desert finally got their uniform shipment and will be donning their new outfits
• Visual adjustment to the Medium Tasset to reduce clipping issues
• Visual adjustments to the Setite Choker and Shendyt to reduce clipping issues
• Cutless and Falcata have had their icons updates
• Visual flair added to several hairstyles
• Visual improvements to female heads


We hope you're as excited as we are to get these changes live. Thank you again for being with us on the journey that is Early Access!

-The Conan Exiles team

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...