Gå til innhold

Hvorfor sluttet du med Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Som tittlen sier, hvorfor sluttet du med Age of Conan?

 

Synes folk på denne tråden kan si hva de vil, uten å bli kritisert av spillere som enda holder ut.

Spytt ut, folk som har tenkt å starte kan faktisk ha god nytte av tråden.

 

 

 

Kan selv si hvorfor jeg sluttet.

 

Verden er LITEN, det er som å løpe fra Orgrimmar til Tanaris med forskjellige portaler dit og datt, spillet har ingen taxivirksomhet? eh, eller trenger man det? Ja, hadde trengt det for å si det mildt. Funcom har laget at du må bruke så JÆVLIG mye tid for å springe fra "A-B". De vil absolutt at spillet skal vare en stund, men seriøst... De har brukt 5år på dette lille området, mistet ALL lysten på AoC når jeg fikk vite de områdene jeg har sprunget rundt i er ALT, nei å nei.

 

Grafikk er ganske så bra, eller skal man si veldig bra? Jo, men grafikk er ikke alt, er mer interessert i et spill som gir spilleglede, god gameplay og evt bra historie.

Age of Conan klarer ikke å gi meg det, gir mer frustrasjon enn spilleglede.

 

Så over til QUESTS som er det verste... OK, når du nærmer deg level 50 da må du regne med MYE grinding, presse deg selv å gjøre de dårlige tenkt dungeons for å få mer XP, noe du trenger for å komme deg videre. For dere som ikke vet, så er det bare 1 level 40-50 område i hele spillet, går du tom for quests så må du GRINDE som faen i området for å komme deg videre, ELLLER, alternativ 2, løpe en halv time tilbake til det eneste store byen og dra til et annet sted hvor du kan entre dungeons som OFTEST er fullt med folk.

 

Er helt OK i begynelsen, men ikke nok med det, er du i dungeon og skal drepe en BOSS, gjett hva, et annet group har akkurat drept han, så må hele laget vente så jævlig lenge på respawn, how gay is that?

Respawns kan ha opp til 30min cooldown. OK, la oss si dere har gjort alle de quest i din level i det bestemte dungeon som ligger langt oppi GOKK. Greit nok du gikk 1 level opp i det dungeon og vet at du kan fortsette å quests der du var sist, da drar du dit igjen, og som sagt, DET TAR JÆVLIG LANG TID Å GÅ FRA A til B (wtb: taxi) tbh.

 

Må også nevne at det er VELDIG vanskelig å vite hvor skal dra å QUESTE, grett nok at du har "M" for MAP, men den SUGER. Ikke rart at noen folk har tatt seg tiden å kartlegge spillet hvor du kan gå å queste osv osv...

 

Hele verden er åpent world, BULLSHIT, vi som er vant med WOW, LOTRO vet at open world gir FRIHET på en måte, føler ikke så innestengt. MEN i Age of Conan, der kan du glemme det, det er så si null frihet forhold til andre spill som faktisk kan bli kalt for "open world". Hadde gledet meg noe så jævlig på dette men hva får jeg? Et spill med portaler dit og datt, loading loading, ZOMG.

Ikke nok med det, når du har gått inn i et portal eller et nytt område .. loading loading... så er det ikke sikker at du havner i samme INSTANCE som kompisen din.

 

Instance er i hvert område, det er for å ...begrense serveren eller at folk ikke skal havne i samme sted for det vil skape problemer ved questing hvis for mange gjør samme quest men WTF... hvorfor ikke bare lage et STØRRE VERDEN med flere områder til forskjellig LEVEL, christ FUNCOM.... instance er VELDIG dårlig, håper de innser det og fjerner det for GODT.

Greit nok at man blir vant med det, men ødelegger denne open world feelingen enda mer, selvom AoC ikke er noe open world med alle disse portaler dit og datt.

 

Og 5år har de brukt på dette, i mange år har man gledet seg til noe stort, som faktisk viser seg til å være LITEN.

 

 

Ganske latterlig av VG også, artikkelen er skrevet da spillet kom ut, 23mai, og gjett hva, terningkast 6? Latterlig...

Selvfølgelig måtte spillet få terningkast 6, er bare for at det er laget i NORGE.

 

Lurer faktisk om Funcom har betalt VG for å anemelde et spill for å få det mer populært.

Sto faktisk i første siden av VG, GG.

 

 

Og helt til slutt, skal følge rådet jeg fikk av en kompisen, vent 6mnd så vurderer du om det er vits.

 

 

Moderatornotis: Det er full lov å diskutere grunnene folk oppgir, såfremt de er saklig og i en behersket vending.

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis spillet og Funcom irriterte deg så jævlig mye som det kommer frem i tråden din, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du ikke bare knakk dvdene og gikk videre med et annet spill. Hvorfor gidder du bruke mer energi på det?

Du starter innlegget med å slenge ut i hytt og gevær om alle feilene og hvor mye det irriterer deg... Men avslutter med at du likevel skal ta imot tipset til kompisen din å kanskje vende tilbake om 6 mndr. Hvor vil du med tråden? :dontgetit:

 

Og hvorfor følger jeg ikke oppfordringen din med og ikke diskutere her? Fordi dette er et åpent diskusjonsforum, om du kun vil ha innspill fra andre quittere så lag tråden i et lukket forum, evt. kjøp domenet støtteforeningenforaocquitters.com

Endret av Knugo.
Lenke til kommentar
Ganske latterlig av VG også, artikkelen er skrevet da spillet kom ut, 23mai, og gjett hva, terningkast 6? Latterlig...

Selvfølgelig måtte spillet få terningkast 6, er bare for at det er laget i NORGE.

 

Lurer faktisk om Funcom har betalt VG for å anemelde et spill for å få det mer populært.

Sto faktisk i første siden av VG, GG.

 

Du har tydligvis ikke lest nesten samtlige andre annmeldelser også, så ta deg en titt før du lager deg en ny tinnfoliehatt og pønsker ut nye konspirasjonsteorier.

Lenke til kommentar

1. blir slaktet av trashmobs 20lvls under deg,de som ønsker det, bare fortsett med oblivion!

2. AA points blir innført

3. feats virker ikke som de skal.

4. zones! omg! eq flashback igjen

5. chat/guild/friends vindu ser ut som der er fra 1999 da man for første gang startet opp eq

6. spillet har vært ute i 3 4 uker..ja vi er tålmodig..mens vi venter på fixes..ikke nerfs!.se punkt 1.

7. nei du får ikke epicene mine

8. nei jeg bender ikke over på vei ut, vi gjorde alle sammen, fanboys included, når vi starta opp ;)

9. fix the moneyflow, vi er blakke fra lvl 1 til 80

10. lvl 50 gear er bedre enn lvl 80 gear..hallo?!.

11. http://en.wikipedia.org/wiki/Fanboy

12. http://f13.net/index.php?itemid=746

13. fatalitys er kule..thats about it. :D

14. se pnkt 6.

15. se pnkt 6.

16. se pnkt 6,14 og 15.

 

 

huhu..

Lenke til kommentar

Faktisk er jeg litt enig med nagina.

 

Synes de har brukt for mye tid på alle de små "show off" tingene istedet for å jobbe med det store. Da snakker jeg om voice de første 20 levlene osv istedet for å heller utvide verden enda mer eller for slags skyld bruke lengere tid på spillet.

Lenke til kommentar
Dette er ikke en anti AoC kampanje, han bare sier mye av sannheten som mange ikke klarer å se.

 

Spytt ut, folk som har tenkt å starte kan faktisk ha god nytte av tråden.

Ok? Hvilken sannheter og nytte har folk som vurderer AoC av tråden da? Dette er ikke sannheter, det er en persons subjektive mening om spillet.

Endret av Knugo.
Lenke til kommentar

Er faktisk enig i mye/alt trådstarter sier, dett er virkelig ting jeg erger meg over.

Så har vi dette med groups da, hva er vitsen med å groupe hvis si du slåss mot en virkelig hard boss 3 av de i groupen din dør, de må spawne langt unna og når dem kommer fram så er bossen død og de fikk ikke killet og må vente i evigheter på ny spawn(dett er faktisk en annen ting jeg erger meg over og det er spwan time, den er jo utrolig treg/sein). Så har vi dette med Våpen/armor/klasse, da mener jeg, jeg har en BS på lvl 50 og jeg bruker fortsatt de samme lvl 10 buksene jeg fikk i tortage, hva er greia med det, så har vi våpen for klasser da, dett kommer jeg til å rette veldig mot BS generlt fordi jeg synes att vi har altfor lite våpen alternativer, kunne dem ikke gitt oss two-handere som var planlagt i starten.

 

Jeg er ikke noen AoC hater, liker faktisk veldig godt spillet, men stoppet på lvl 50, jeg hater grinding det er alt, driver og levler en ToS akkurat nå.

 

 

Beklager så meget hvis jeg har en del skrivefeil eller evnetuelle komma og punktum feil, jeg vet hvor godt føler seg etter å ha kommentert att andre har skrevet feil, så min post kan dere kose dere med.

Lenke til kommentar
Så har vi dette med groups da, hva er vitsen med å groupe hvis si du slåss mot en virkelig hard boss 3 av de i groupen din dør, de må spawne langt unna og når dem kommer fram så er bossen død og de fikk ikke killet og må vente i evigheter på ny spawn(dett er faktisk en annen ting jeg erger meg over og det er spwan time, den er jo utrolig treg/sein).

 

Jeg er ikke noen AoC hater, liker faktisk veldig godt spillet, men stoppet på lvl 50, jeg hater grinding det er alt, driver og levler en ToS akkurat nå.

 

Fint at du nevnte dette med group.

Jeg var drit forbanna her en dag, group quest i field of the dead, greit nok, fighte gjennom XX monstere, og nå bossen til slutt (tar sin tid å drepe elite mobs på samme level) så dør man rett før bossen dør, gjett om du får med killen? Nei, det hele endte med groupen leavet og jeg og en til sto der uten complete, "oh my gosh", hvorfor kunne ikke funcom bare gjør det slik at man får killen selvom man er dau.

 

Kanskje dette er rettet nå, men skal dette fortsette så er det jo det veldig surt. Kan love at mange har vært borti dette.

Er klar over at det kan fikses, men uansett, virker som at viktige ting ikke blir prioritert så fort.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Så har vi dette med Våpen/armor/klasse, da mener jeg, jeg har en BS på lvl 50 og jeg bruker fortsatt de samme lvl 10 buksene jeg fikk i tortage, hva er greia med det, så har vi våpen for klasser da, dett kommer jeg til å rette veldig mot BS generlt fordi jeg synes att vi har altfor lite våpen alternativer, kunne dem ikke gitt oss two-handere som var planlagt i starten.

 

Det holder de på å fikse. De kommer med masse nytt armor og våpen veldig snart. (I følge en Funcom ansatt på forumet. Snart kan selvfølgelig bety så mangt. I løpet av Juni.)

 

Jeg er ikke noen AoC hater, liker faktisk veldig godt spillet, men stoppet på lvl 50, jeg hater grinding det er alt, driver og levler en ToS akkurat nå.

 

De kommer med nye områder for mid-30 og mid-50 i slutten av Juni. Og level 60-80 områder i Juli.

 

Hvis det er noe trøst selvfølgelig. Tenkte bare du ville vite det.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg sluttet med spillet var fordi jeg følte at det ikke tilbød noe nytt overhodet. I tillegg likte jeg den svært begrensede verdenen dårlig. Oppdragstypene vi ser mest av i Age of Conan ("gå og hent x til meg") gikk jeg lei av med World of Warcraft, mens grafikken ikke er spesielt imponerende. Jovisst, den er tidvis flott, men å bruke 2D-modeller som roterer med kamera er rett og slett grusomt og utdatert (sjekk ut den mindre vegetasjonen). Ærlig talt syns jeg grafikken i WoW er bedre på sine egne premisser, mens AoC tidvis ser flott ut som nevnt, men generelt sett føles billig eller bare greit nok. Grafikk er uansett ikke viktigst, men spillbarheten er. AoC har for mye repetisjon, for dårlig gjennomført oppdragssystem (kanskje de burde ha gjort det annerledes eller droppet det?) og en verden som ikke interesserer meg. Jeg liker Conan og Den hyboriske tidsalder, men dette spillet fanger så absolutt ikke ånden jeg følte ved de gode svarthvittegneseriene (mine favorittstriper er Disiplene og Tranicos skatt :cool:)

Lenke til kommentar

For all del, syntes Nagina skal få lov til å holde tråden sin gående slik at hans likesinnede får blåst ut. Men å forvente at de som ikke er enig i hans bastante konklusjoner skal holde seg unna er vel litt overmåte misforstått.

 

Det er egentlig en selvfølge at de som er uenige i et synspunkt får komme med sin versjon på diskusjonsforumet......ellers ville det være lite diskusjon.

 

Det ville nå være trist om slike tråder som dette var det eneste en potensiell AoCer fikk lese, og iallefall dersom utsagnede forble unyanserte og udiskuterte.

Lenke til kommentar

så verdenen er så enormt lukket siden du må "teleportere" deg mellom soner? selve sonene er jo totalt frie akkuratt som i wow. Har ikke følt at verdenen er så fantastisk lukket. De fleste som sier det er de som ikke har kommer ut av tourtage enda.

 

edit: hvor fant du det aoc bildet Myagos?

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Begynner å bli grundig lei av wow sammenligningen. Se på hvor forskjellige spillene er fra hverandre http://img366.imageshack.us/img366/5141/unbenannt2xx0.jpg

 

En som har spillt Halo i flere år går ikke på forums og klager over at spill fra andre verdenskrig burde få våpen mer lik Halo.

 

 

Påfuglen fra WoW- til høyre .

 

Sitering av bilder er ikke ønskelig.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...