Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Fikk en galaxy s7 i posten i dag, har tidligere hatt en s4, Har bare et par spørsmål. 

Går det ikke an å få messenger-samtaler til å dukke opp på låseskjermen?
I tillegg synes jeg frontkameraet er forferdelig dårlig, er det noen andres om har opplevd dette? Tar ikke klare bilder av ansiktet mitt i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Er S7 (flat) solid? Knuser baksiden lett? Hvis du er uheldig å få sprekk i skjermen, vil touch'en fortsatt fungere?

Er veldig usikker på om jeg skal velge S7 eller HTC 10. Har hatt HTC One (M7) i tre år, og er veldig fornøyd med at den har tålt flere fall i betong og asfalt uten at det har resultert i noe mer enn et par små hakk i kantene. Hater å bruke deksel/beskyttere, så det er ikke et alternativ.

Lenke til kommentar

Kjøpte den trådløse laderen igår og det var en stor skuffelse.. Bråker så mye at eg ikke kan ha den på nattbordet.

Jeg har den også til min S6 Edge+. Den står ved siden av stolen min i stua. Jeg vet at den har en vifte og det er ikke en S7 jeg bruker så det er mulig at den ikke blir like varm, men jeg har aldri hørt en lyd fra laderen - ja, selv om TV'en er av.  Kanskje du har vært uheldig med din lader?

Lenke til kommentar

Jeg klarer rett og slett ikke bestemme meg for om jeg skal ha S7 eller S7 Edge.

 

Jeg leste dette på Trusted Reviews:

"The S7 Edge does have a few screen issues though. The sides are prone to strong reflections and there's an ever so slight blue tinge when you're looking at apps with white backgrounds. It's a small issue, but it's hard to unsee once you spot it."

 

Er dette noe man egentlig legger merke til, eller overdriver de?

Lenke til kommentar

Jeg klarer rett og slett ikke bestemme meg for om jeg skal ha S7 eller S7 Edge.

 

Jeg leste dette på Trusted Reviews:

"The S7 Edge does have a few screen issues though. The sides are prone to strong reflections and there's an ever so slight blue tinge when you're looking at apps with white backgrounds. It's a small issue, but it's hard to unsee once you spot it."[/size]

 

Er dette noe man egentlig legger merke til, eller overdriver de?

Aldri merket det eller vært plaget av refleksjon. Det som jeg har vært "plaget" av var i enkelte situasjoner å komme borti skjermen på siden. Da registrerte telefon trykk som ikke var ment. Det ble bedre etterhvert som jeg ble vant med telefonen og forsvant helt når jeg fikk beskyttelse på mobilen. Liker designet så ville ha det så minimalistisk som mulig så gikk for Spigen Case Liquid Crystal. Anbefales  :thumbup:

Endret av Demonickon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det der så bra ut ja. Jeg har testet et par S7 Edge og fant ut at med deksel så ble det ikke noe feiltrykk, som du sier.

 

Men beskytter det der dekselet noe særlig mot støt?

 

Akk, the agony of choice! Det eneste jeg lurer på, er om jeg egentlig kommer til å bruke de Edge-funksjonene (snarveiene) som Edge tilbyr. Synes du de er veldig nyttige, eller er det bare utformingen/designen på Edge du liker? Batterimessig skulle jo S7 (flat) holde tilstrekkelig til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Det der så bra ut ja. Jeg har testet et par S7 Edge og fant ut at med deksel så ble det ikke noe feiltrykk, som du sier.

 

Men beskytter det der dekselet noe særlig mot støt?

 

Akk, the agony of choice! Det eneste jeg lurer på, er om jeg egentlig kommer til å bruke de Edge-funksjonene (snarveiene) som Edge tilbyr. Synes du de er veldig nyttige, eller er det bare utformingen/designen på Edge du liker? Batterimessig skulle jo S7 (flat) holde tilstrekkelig til mitt bruk.

 

Nei dessverre. Ikke mot støt. Den blir lettere å holde (ikke glatt) og riper ikke baksiden, kamera eller skjermen når den ligger på en rett flate i det minste

 

Kjøpte Edge'n KUN pga batteri/skjerm størrelse. Bruker Edge funksjonen en sjelden gang når jeg skal hurtigringe en kontakt, men ofte så er det ikke noe særlig raskere. Det blir bare en gimmick for min del ihvertfall. Jeg hadde Note før så gikk jeg til Z3 Compact og ønsket så stor skjerm som mulig igjen så derfor ble det Edge

Endret av Demonickon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du beskrive støyen?

Det er en vifte som begynner å surre når laderen blir varm. Eg trodde først det var PCen i naborommet som stod på. Det er ikke det at det er så sykt høy lyd, men når den står på nattbordet 0.5-1m fra hodet hører du det veldig godt. Eg er allergisk mot viftestøy når eg skal sove.. Kona ble også sur og ba meg plugge i vanlig lader.  :hm:

 

 

Kjøpte den trådløse laderen igår og det var en stor skuffelse.. Bråker så mye at eg ikke kan ha den på nattbordet.

Jeg har den også til min S6 Edge+. Den står ved siden av stolen min i stua. Jeg vet at den har en vifte og det er ikke en S7 jeg bruker så det er mulig at den ikke blir like varm, men jeg har aldri hørt en lyd fra laderen - ja, selv om TV'en er av.  Kanskje du har vært uheldig med din lader?

 

Eg vet ikke. Hadde den stått i stua hadde eg ikke reagert for der har eg allerede støy fra ventilasjon og PC. Som en sier nedenfor her så starter heller ikke vifta viss fast charging er slått av.

 

 

Kjøpte den trådløse laderen igår og det var en stor skuffelse.. Bråker så mye at eg ikke kan ha den på nattbordet.

Hvis du slår av hurtig trådløs lading så er ikke vifta på

 

Takk for tips! Hører desverre fortsatt en svak knitrelyd. 

 

Min konklusjon er at dette ikke er noe å ha på nattbordet, desverre.

 

EDIT: I tillegg lyser lyset opp hele soverommet. Egner seg nok bedre til feks kontoret på jobben.

Endret av Kleivis
Lenke til kommentar

Når jeg har hodetelefonen i mobilen, og noen ringer meg så kommer det lyd både som vanlig og lyd i hodetelefonene.

Er det noen innstillinger for å fikse dette? Altså ringelyden kun til å komme på hodetelefonen og slik at man hører at det ringer dersom man ikke har det på? De hodetelefonene jeg bruker er fra Iphone og ikke samsung sine egne. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...