Gå til innhold

Den nyeste Fallout 4-oppdateringen bedrer PlayStation 4-ytelsen betydelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den konsollen du beskriver er en "PC". For meg er en av fordelene ved å spille på konsoll nettopp at jeg slipper å styre med innstillinger. Plug and play.

 

Du slipper å styre med innstillinger, du kan bare la våre å gå inn i menyen som setter på 60 fps. (når det er sagt vil jeg si man slipper å "styre med innstillinger" på PC også i disse dager)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det ikke bare grafikk renderingen det kommer ann på, CPU'en må også kunne mate GPU'en raskt nok for å få 60FPS og dermed kan det være en begrensing på andre ting i spill designet. Rainbow Six siege på konsoll viser det ganske greit; 60FPS uten AI og 30FPS med. 

 

Ja, selvfølgelig, litt jobb for utvikleren må man nok regne med.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Nå er det ikke bare grafikk renderingen det kommer ann på, CPU'en må også kunne mate GPU'en raskt nok for å få 60FPS og dermed kan det være en begrensing på andre ting i spill designet. Rainbow Six siege på konsoll viser det ganske greit; 60FPS uten AI og 30FPS med. 

 

Ja, selvfølgelig, litt jobb for utvikleren må man nok regne med.

 

AtW

 

 

Men for ta enda en par åpenbare ting: selv utvikleren gjør en god jobb med optimaliseringen kan dem forsatt gjøre mer med 30FPS. For PC spillere er det positivt med 30FPS på konsoll da det potensielt gir penere og bedre multiplattform spill på PC i 60+FPS.

Lenke til kommentar

Er ikke motoren i spillet bare en oppusset versjon av den de brukte i Oblivion, eller husker jeg feil? Om det er tilfelle er det kanskje ikke så rart at de ikke utnytter nyere maskinvare så godt.

 

De har brukt samme engine helt siden Morrowind.

Den har bare blitt oppdatert gjennom årene

Lenke til kommentar

Er det bare meg som er litt skuffet over Fallout? Jeg føler ikke det er så altfor mye nytt fra hverken Fallout 3 eller Vegas.. Bygging osv er ikke noe som interesserer meg, så kanskje det er derfor.

 

Skytinga er kraftig forbedret, fiendene er mye smartere, våpen og armor mods er gøy,

Eneste nedturen er dialoger.

 

Det ser relativt likt ut som tidligere spill siden det er Fallout så mange av fiendene og gjenstandene går igjen.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som er litt skuffet over Fallout? Jeg føler ikke det er så altfor mye nytt fra hverken Fallout 3 eller Vegas.. Bygging osv er ikke noe som interesserer meg, så kanskje det er derfor.

 

jeg er på andre gjennomspilling nå, og når man bryr seg lite om byggingen så blir spillet passe smalt,

 

"løp dit, finn X. kom tilbake."

Lenke til kommentar

Syns fortsatt at det burde være mulig at utviklerne skulle kunne la konsolleiere få mulighet å velge ytelse framfor grafikk.

De som vil ha 1080p og 30fps kan kjøre med det vis de vil ( standard innstilling ), men for de som ønsker bedre flyt kan f.eks få velge en 60fps optimert innstilling hvor kanskje oppløsningen er satt ned til 1360x768 i tillegg noen pirketing skrudd av.

 

I GTA5 f.eks på konsoll ville jeg heller kjørt i 720p modus med 60fps kontra 1080p med 30fps.

Enig der. Konsollspill er jo ikke akkurat kjent for valgfrihet, men jeg synes godt at en simplifisert 60/30fps modus-switch absolutt burde finnes,spesielt i actionfylte spill. Det er en ganske stor demper på spillbarheten at kontrollene er sirup.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

 

Er det bare meg som er litt skuffet over Fallout? Jeg føler ikke det er så altfor mye nytt fra hverken Fallout 3 eller Vegas.. Bygging osv er ikke noe som interesserer meg, så kanskje det er derfor.

jeg er på andre gjennomspilling nå, og når man bryr seg lite om byggingen så blir spillet passe smalt,

 

"løp dit, finn X. kom tilbake."

 

Ja, er det inntrykket jeg har.. Jeg har drevet litt med våpen, armor mods osv, men synes det føles litt meningsløst. Men det er vell min egen feil da jeg ikke har klart å immerse meg selv godt nok inn i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...