Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skjer det kanskje saker i AMD-leiren:

Quote

Something Big is Coming To The AMD Battle Arena!

AMD Radeon RX 6000 Big Navi RDNA 2 GPU Teaser_Official_

The first person to spot this easter egg was an AMD-sponsored streamer on Facebook who goes by GinaDarling. This was most definitely a marketing stunt as Gina was not only playing the game on a custom map made for AMD but also knew to enter the 6000 code. It is definitely an interesting way to tease its next-generation RDNA 2 products. The 6000 code definitely points to the AMD Radeon RX 6000 series branding for the next-generation parts and it looks like we will be getting the launch soon since AMD's competitor, NVIDIA, has already displayed its next-generation gaming products.

Artikkelen er MYE lengre..

https://wccftech.com/amd-radeon-rx-6000-big-navi-graphics-card-teased-in-fortnite/

Quote

Some of the features to expect from 2nd Generation RDNA Navi GPUs would be:

Optimized 7nm process node
Enthusiast-grade desktop graphics card options
Hardware-Level Ray Tracing Support
A mix of GDDR6 graphics cards
More power-efficient than First-Gen Navi GPUs

 

Endret av G
syntes det ga mer mening direkte til selve oppdagelsen å quote litt nedi artikkel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 9/4/2020 at 9:21 PM, -=HellBound=- said:

 

 

 

For meg var det utrolig overraskende at nVidia priser 3080 så aggressivt. Jeg kan ikke forstå annet enn at de er "redde" for hva AMD kommer med denne gang. Det er vel gjerne derfor det allerede svirrer tilsynelatende fornuftige rykter om 3070/3080 ti-modeller ? Ingenting hadde gledet meg mer enn et AMD-kort som legger seg litt lavere i pris enn 3080, og som ligger på 3080ti-kvalitet ?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Kan også tenkes at de ikke vil lande i samme bås som Intel har gjort ift AMD/Ryzen. Diller man for mye med mikke mus launcher så blir man til slutt rævkjørt. Men jeg håper jo også Amd kan bryne seg litt mot 3070 og kanskje også 3080.

Det jeg lurer på er om nvidia har nok kort til å fylle hyllene. Er redd det blir smått å velge i, og mange om beinet. 

Endret av Kyrre S.
Skrivefeil
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er jo absolutt en problemstilling for nVidia, om de ikke klarer å levere nok kort. 3080 er jo absolutt et meget interessant kort vs pris (så langt man tror i hvertfall), men dersom de ikke kan levere nok kort kjøper folk som meg AMD i stedet for å vente.

Dersom prisene stiger på grunn av mangel på kort, vil det også gi fordel AMD dersom de i alle fall kan levere fornuftig ytelse til fornuftig pris OM de leverer ?

 

Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at 3080 virker fristende. Og da hadde det blitt mitt første "grønne" kort. Mye av det har med at AMD(RTG) har ikke nødvendigvis levd opp til "hypen" de siste launchene. Selv om de oftest har holdt seg bedre med årene, så holder ikke det alltid.

I forbindelse med CP2077 så kommer jeg til å oppgradere, men jeg skal klare å holde meg i tøylene frem til RTG viser frem hva de har. Blir mer nysgjerrig når de, RTG, ikke pusher så mye som de har gjort tidligere på hypen av kommende produkter og timingmessig burde det gå fint med lansering av spillet.

Lenke til kommentar

Nå må vel Big Navi enten yte bedre enn 3080 til samme pris, eller har lik ytelse til vesentlig lavere pris. 

Hvis AMD priser seg likt som nvidia med lik ytelse, taper de pga. mangel på god implimentert ray tracing og dlss. 

Jeg tipper AMD kommer med noe tilsvarende 3070, til samme pris, uten alle funksjonene som nvidia kan tilby. Har derfor ikke spesielt store forventninger til AMD. 

Nvidia kutter nok ikke prisen slik enkelte tror, med mindre Big Navi er på nivå med 3090, eller at Big Navi blir så billig at 3080 blir en dårlig deal. Begge deler er gamske usannsynlig, da AMD alltid har ligget en generasjon bak.

Får vel et dusin av kritikk for dette innlegget, med masse hype :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (8 minutter siden):

Nå må vel Big Navi enten yte bedre enn 3080 til samme pris, eller har lik ytelse til vesentlig lavere pris. 

Hvis AMD priser seg likt som nvidia med lik ytelse, taper de pga. mangel på god implimentert ray tracing og dlss. 

Jeg tipper AMD kommer med noe tilsvarende 3070, til samme pris, uten alle funksjonene som nvidia kan tilby. Har derfor ikke spesielt store forventninger til AMD. 

Nvidia kutter nok ikke prisen slik enkelte tror, med mindre Big Navi er på nivå med 3090, eller at Big Navi blir så billig at 3080 blir en dårlig deal. Begge deler er gamske usannsynlig, da AMD alltid har ligget en generasjon bak.

Får vel et dusin av kritikk for dette innlegget, med masse hype :D 

Jeg er enig med deg. De må gi mer ytelse per krone enn Nvidia. Hvis de gjør det og har et kort som yter litt bedre enn 3080, så blir det veldig spennende. 

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (27 minutter siden):

Nå må vel Big Navi enten yte bedre enn 3080 til samme pris, eller har lik ytelse til vesentlig lavere pris. 

Hvis AMD priser seg likt som nvidia med lik ytelse, taper de pga. mangel på god implimentert ray tracing og dlss. 

Jeg tipper AMD kommer med noe tilsvarende 3070, til samme pris, uten alle funksjonene som nvidia kan tilby. Har derfor ikke spesielt store forventninger til AMD. 

Nvidia kutter nok ikke prisen slik enkelte tror, med mindre Big Navi er på nivå med 3090, eller at Big Navi blir så billig at 3080 blir en dårlig deal. Begge deler er gamske usannsynlig, da AMD alltid har ligget en generasjon bak.

Får vel et dusin av kritikk for dette innlegget, med masse hype :D 

Vi vet ikke hvordan implementeringa av RT blir ennå, time will show, men tipper Nvidias er bedre. DLSS er et nisjeprodukt enn så lenge, men om mange spill får støtte snart blir det et større argument. Om de lager noe på nivå med 3080 (ikke 3090, men det er et nisjeprodukt pga pris) er de på samme gen/nivå for første gang siden 290, dog med litt færre funksjoner. Følger de siste år vil de tilby ganske lik ytelse til lavere pris slik de gjorde med RX 480 vs 1060, Vega 56 vs 1070, 5600/5700/XT vs 2060/2070. 

Noen få ganger har Nvidia kutta i pris pga AMD, f.eks da 5600XT kom droppa de prisen på 2060, det kan skje igjen men tviler. 

Forbrukerne blir uansett vinnerne, usikker på hva jeg velger, men synes RIS hos AMD er ekstremt godt implementert og egentlug den eneste funksjonen jeg har brukt i freestyle så gir AMD mer bang for bucks i ren ytelse går jeg nok for dem neste gang og. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...