Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt dere er i gang ;):)

Uansett, om AMD legger seg hakket over 3080, så bryr jeg meg fint lite om det kommer et 3080Ti. Da er det bra nok for meg :)

Og dersom det stemmer at det heteste kortet kommer med 16gb, så er det jo et forholdsvis trygt kort å kjøpe for de neste årene :)

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar
1 hour ago, Sarasin said:

Godt dere er i gang ;):)

Uansett, om AMD legger seg hakket over 3080, så bryr jeg meg fint lite om det kommer et 3080Ti. Da er det bra nok for meg :)

Og dersom det stemmer at det heteste kortet kommer med 16gb, så er det jo et forholdsvis trygt kort å kjøpe for de neste årene :)

Håper på et kjøligere kort jeg. 5600XT har omtrent 150 Watt strømforbruk. Så hva vil vi få i 6000-serien til AMD montro?

Lenke til kommentar
G skrev (16 minutter siden):

Håper på et kjøligere kort jeg. 5600XT har omtrent 150 Watt strømforbruk. Så hva vil vi få i 6000-serien til AMD montro?

Nå som Nvidia har lansert kort på 350W forventer jeg et 450W kort fra AMD slik at de klarer å nå 90-95% av ytelsen til et 3080 med et ekstremt høyt klokket kort. Det hadde i alle fall vært omtrent normalen for AMD

Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (10 minutter siden):

Nå som Nvidia har lansert kort på 350W forventer jeg et 450W kort fra AMD slik at de klarer å nå 90-95% av ytelsen til et 3080 med et ekstremt høyt klokket kort. Det hadde i alle fall vært omtrent normalen for AMD

Kunne jo vært litt gøy, hvis man da fikk (skikkelig) nytte av vannkjøling av skjermkortet.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Cowboystrekk said:

Null problem. Undervolt. Jeg kjører mitt 5700XT på 1610MHz@850mv mye av tiden, såvidt over 100W max ved last, veldig stille og 90% av ytelsa ved stock.

Kan jeg spørre om poenget med så voldsom uv? Mediacenter eller? ? Har litt UV på mitt, men går jeg ned til 1,1V så er det jo veldig stille samt bedre ytelse enn stock 

Edit : lyst å prøve vann og power tables 

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
37 minutes ago, N o r e n g said:

Nå som Nvidia har lansert kort på 350W forventer jeg et 450W kort fra AMD slik at de klarer å nå 90-95% av ytelsen til et 3080 med et ekstremt høyt klokket kort. Det hadde i alle fall vært omtrent normalen for AMD

De klarte 65 Watt på 3700x ("gives dominant gaming experience..") i CPU-verdenen da :wee:

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (24 minutter siden):

Kan jeg spørre om poenget med så voldsom uv? Mediacenter eller? ? Har litt UV på mitt, men går jeg ned til 1,1V så er det jo veldig stille samt bedre ytelse enn stock 

Edit : lyst å prøve vann og power tables 

Liker å ha det stille og kjøling, svært lite kabinett og referansekjøler med blower, kjører opp til [email protected] når jeg en sjelden gang trenger ekstra kraft i benchmarks etc. Spiller med 1080p 60fps lock så da er selv den setupen overkill atm, får se når Cyberpunk kommer ;)

Lenke til kommentar
G skrev (12 minutter siden):

De klarte 65 Watt på 3700x ("gives dominant gaming experience..") i CPU-verdenen da :wee:

På GPU har alltid AMD kjørt opp volt og MHz langt over det fornuftige på flere av utgavene, Fury X, RX 480/580/590, Vega 56/64, 5700XT for å konkurrere på ytelse med Mvidia. De kan lage svært energieffektive kort om de vil, eks RX 470, 5600XT og 5700 vanilla. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (3 timer siden):

Like bra til halv pris. Altså like bra på ALT. Må jo være vesentlig billigere siden AMD brukt er verdt forsvinnende lite her i Norge.

Du trenger ikkje være enig :p

Hvem er det som tenker på hva man får for kortet sitt brukt? Det er hvertfall ikke noe jeg tenker eller bryr meg om når jeg kjøper noe nytt. Nvidia holder seg heller ikke godt i brukt pris nå etter at 30 serien ble avslørt. Hva er det 2080TI er verdt nå om dagen? 4-4500 eller der omkring. Det er jo 7-8000kr tapt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Quote

Display Driver Uninstaller (DDU) V18.0.2.9 Released.

ChangeLog:

DCH Drivers: Deprovision Package For All Users before removing the Appx.
AMD-DCH: Support for the removal of the AMD Radeon Software installed from the MS store.
AMD-DCH: new command line argument : -RemoveAMDCP
NVIDIA: do not remove opencl.dll
INTEL: More Registry leftover removal.
All: Check if Warn the user if .NET 4.5 or higher is not installed.

https://www.wagnardsoft.com/content/display-driver-uninstaller-ddu-v18029-released

Lenke til kommentar

Hadde vært gøy om AMD kunne kommet på banen med noe som virkelig sparker, men er minst to ting de bør få på plass:

1: Dag 1 drivere som fungerer

2: Spille på lag med partnerene sine. La dem designe gode kort og la dem slippe dem med en gang. AMD kan lage gode brikker, men designe grafikkort er de ikke gode på. 

Lenke til kommentar
Sarasin skrev (1 time siden):

Litt synsing om (de potensielle) forskjellene på 3000 nVidia og Big Navi. Det er så lite at jeg ikke klarer å la være å drømme :D

 

Dette har vi sett før, VII skulle utkonkurrere 2080 ti, Vega 64 skulle liksom ta rotta på 1080 ti, og Fury X skulle slå 980 ti.

Nei, hypetrain har alltid vært urealistisk. Tatt i betraktning at AMD allerede har lagt en generasjon bak de 3 siste generasjonene, så tviler jeg på at Big Navi kan måle seg med Ampere, dessverre.

Tipper Big Navi vil konkurrere med RTX 3070. Mer tro har jeg dessverre ikke, spesielt ikke med hvor stille det har vært fra AMD. 

Tror det blir en stille launch, hvor de sender ut noen kort som konkurrerer med mid-range ampere og high-end turing.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...