Gå til innhold

Høgmo må gå! | Sparket


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen (orker ikke google) liste opp VM-gruppen vår? Og hvor mange går videre fra hver gruppe?

 

Min vurdering av framtiden for de norske spillerne:

Nyland: Gjør én tabbe. Den er stor, men det er ikke alene grunnen til at vi ryker. Har vært god ellers.

Jarstein: Fin backup. Kommer aldri i livet til å være fast i bundesliga neste sesong.

Aleesami: Middels back. Tror vi kan konstatere det nå. Birger Meling mot VM-kvaliken (skjer aldri, men håper).

Forren: Meget god. Bør helst ut i bedre liga.

Hovland: God, men trenger kamptrening. Kan bli en klippe med riktig kampgrunnlag.

Elabdellaoui: Fast i 10 år framover.

Skjelbred: Takk og farvel, du er ikke kapteinsmateriale i det hele tatt. Skal slite med å få spille i framtiden på landslaget.

Johansen: I form er han meget god, må dog ut av skotsk liga - det er en elendig liga som gir altfor dårlig matching.

Tettey: Utrolig nok en av våre beste spillere. Har alltid vært klønete med ball, men defensivt er han topp 15 i den defensive rollen.

Ødegaard: Må få spille kamper på høyere nivå - kan bli viktig i neste kvalik.

Moi: Må ut i Europa, kan bli veldig god.

Pedersen: Vet ikke helt hva man kan forvente av ham framover; må prestere over tid.

Søderlund: Bye-bye, må være noe av det verste som noensinne er besatt på topp for Norge.

Henriksen: Helt middels, har aldri hatt en god landskamp. Lar meg ikke blende av prestasjoner i nederlandsk liga. Må bli mye bedre.

Selnæs: Bør ut i Europa og være fast i neste kvalik.

Berget: Tja, vanskelig å se for seg rivende utvikling i svensk liga.

 

Dersom man ikke klarer å komme seg til EM med dette mannskapet kommer vi aldri til å klare det. Høgmo må rett og slett gå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Høgmo må sparkes, så kommer Tor Ole Skullerud inn som trener med Lars Tjærnås (ja, faktisk :)) som sin makker. Søderlund, Berget, Skjelbred, Aleesami og Johansen er per dags dato ikke god nok for landslaget, og burde ikke fått spilletid. Det de gjør på banen er å springe etter ballen, men ser ikke muligheter bortsett fra å dempe den og slå den videre.

 

Samtidig må ikke det bare fokuseres på spillere i de største klubbene. Det er en dum greie med at gode spillere på mindre lag ikke kan spille på landslaget, for ja - sånn er det.

Endret av kjekset
Lenke til kommentar

1 GK Thomas Myhre 16 oktober 1973 (alder 26) 10 Everton 2 DF André Bergdølmo 13 oktober 1971 (alder 28) 24 Rosenborg 3 DF Bjørn Otto Bragstad 5 januar 1971 (alder 29) 11 Rosenborg 4 DF Henning Berg (k) 1 september 1969 (alder 30) 70 Manchester United 5 DF Trond Andersen 6 januar 1975 (alder 25) 8 Wimbledon 6 MF Roar Strand 2 februar 1970 (alder 30) 23 Rosenborg 7 MF Erik Mykland 21 juli 1971 (alder 28) 72 Panathinaikos 8 MF Ståle Solbakken 27 februar 1968 (alder 32) 57 Aalborg BK 9 FW Tore André Flo 15 juni 1973 (alder 26) 48 Chelsea 10 MF Kjetil Rekdal 6 november 1968 (alder 31) 83 Vålerenga 11 MF Bent Skammelsrud 18 mai 1966 (alder 34) 35 Rosenborg 12 GK Frode Olsen 12 oktober 1967 (alder 32) 14 Sevilla 13 GK Morten Bakke 16 desember 1968 (alder 31) 1 Molde 14 DF Vegard Heggem 13 juli 1975 (alder 24) 18 Liverpool 15 MF John Arne Riise 24 september 1980 (alder 19) 5 Monaco 16 DF Dan Eggen 13 januar 1970 (alder 30) 17 Deportivo Alavés 17 FW John Carew 5 september 1979 (alder 20) 12 Rosenborg 18 FW Steffen Iversen 10 november 1976 (alder 23) 15 Tottenham Hotspur 19 MF Eirik Bakke 13 september 1977 (alder 22) 5 Leeds United 20 FW Ole Gunnar Solskjær 26 februar 1973 (alder 27) 30 Manchester United 21 MF Vidar Riseth 21 april 1972 (alder 28) 25 Celtic 22 DF Stig Inge Bjørnebye 11 desember 1969 (alder 30) 71 Liverpool

 

 

Dette var laget vi hadde siste gang vi var med i EM. Se hvilke klubber disse spillerne var i og sammenlikn med dagens triste mannskap. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan noen (orker ikke google) liste opp VM-gruppen vår? Og hvor mange går videre fra hver gruppe?

Tyskland, Tsjekkia, Nord-Irland, Aserbajdsjan, San Marino.

 

Ett lag går videre, de åtte beste toerne til playoff. De tre første vant alle sine kvalikgrupper og poengtapet mot Aserbajdsjan viste seg å være helt avgjørende så de er heller ikke noe å kimse av. Skal normalt ha kontroll på San Marino da.

 

Nei, det blir ikke noe VM heller. Det neste store målet bør være UEFA Nations League i 2018/19, der havner vi i hvert fall i en pulje hvor alle lagene er på vårt nivå.

Lenke til kommentar

Drillo var mann nok. Hdde nok klart dette bedre enn Høgmo. 

 

Du må ha glemt hvordan tilstanden var da Høgmo tok over. Drillos filosofi var gull verdt på 90-tallet, men førte oss til 4. plass i gruppa bak Island og Albania (!!). Jeg tror ikke løsningen nå er å hente inn gamle landslagstrenere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Drillo var mann nok. Hdde nok klart dette bedre enn Høgmo. 

 

Du må ha glemt hvordan tilstanden var da Høgmo tok over. Drillos filosofi var gull verdt på 90-tallet, men førte oss til 4. plass i gruppa bak Island og Albania (!!). Jeg tror ikke løsningen nå er å hente inn gamle landslagstrenere.

 

 

Ja var det verre enn nå? Pointet til NFF var å gamble på at Høgmoe skulle få til noe i de 2 siste kampene. Vi hadde fremdeles sjansen, Drillo og gruppa var veldig optimistiske men fikk fyken - Høgmo feilet. Ikke sikkert Drillo ville gjort det, får vi aldri svar på. Han var bedre enn Høgmo i slike situasjoner.

 

Men nå mente jeg ikke Drillo tilbake nå. Nevnte Hareide, uten at det er realsitisk. Men tror han kunne gjort en grei jobb. Han dret seg vel ikke ut sist og er ønsket av bl a Danmark nå.

Sollied ville jeg valgt forlengst, men vet ikke hvordan det er med han nå. Han har tidvis alcoholproblemer skjønner jeg, men det betyr ikke at han ikke kan bli en bra LL trener. Kanskje det som skal til.    

 

Lenke til kommentar

Kan noen (orker ikke google) liste opp VM-gruppen vår? Og hvor mange går videre fra hver gruppe?

 

Min vurdering av framtiden for de norske spillerne:

Nyland: Gjør én tabbe. Den er stor, men det er ikke alene grunnen til at vi ryker. Har vært god ellers.

Jarstein: Fin backup. Kommer aldri i livet til å være fast i bundesliga neste sesong.

Aleesami: Middels back. Tror vi kan konstatere det nå. Birger Meling mot VM-kvaliken (skjer aldri, men håper).

Forren: Meget god. Bør helst ut i bedre liga.

Hovland: God, men trenger kamptrening. Kan bli en klippe med riktig kampgrunnlag.

Elabdellaoui: Fast i 10 år framover.

Skjelbred: Takk og farvel, du er ikke kapteinsmateriale i det hele tatt. Skal slite med å få spille i framtiden på landslaget.

Johansen: I form er han meget god, må dog ut av skotsk liga - det er en elendig liga som gir altfor dårlig matching.

Tettey: Utrolig nok en av våre beste spillere. Har alltid vært klønete med ball, men defensivt er han topp 15 i den defensive rollen.

Ødegaard: Må få spille kamper på høyere nivå - kan bli viktig i neste kvalik.

Moi: Må ut i Europa, kan bli veldig god.

Pedersen: Vet ikke helt hva man kan forvente av ham framover; må prestere over tid.

Søderlund: Bye-bye, må være noe av det verste som noensinne er besatt på topp for Norge.

Henriksen: Helt middels, har aldri hatt en god landskamp. Lar meg ikke blende av prestasjoner i nederlandsk liga. Må bli mye bedre.

Selnæs: Bør ut i Europa og være fast i neste kvalik.

Berget: Tja, vanskelig å se for seg rivende utvikling i svensk liga.

 

Dersom man ikke klarer å komme seg til EM med dette mannskapet kommer vi aldri til å klare det. Høgmo må rett og slett gå.

 

Du ser deg ikke blind på Henriksen som er i en bedre liga enn norge, men moi ser vi oss ikke blind på? Jeg synes moi falt vanvittig igjennom. Han skal og bør selfølgelig få prøve seg i utlandet, men frykter han overhode ikke har fysikken for å lykkes på et høyere nivå. Det var akkurat som å se på en gutt vs menn. Ja han er ganske ung enda men logikken i og hause opp en ganske god tippeliga spiller og slakte en som faktisk gjør det bra i en bedre liga blir mildt sagt ulogisk.

 

Forøvrig ser jeg overhode ingen grunn til å forsette med Høgmo, han fikk tidenes muligheter og dret seg loddrett ut. Men selfølgelig får han forsette og vi forsetter denne fantastisk spennende trenden i en årrekke til. Lett det mest nitriste landslaget og trener jeg noen gang har opplevd. En tredjeplass og tap i kvalikk i seg selv er ikke katastrofalt, men ser man litt bak resulatatene og det som har blitt levert er det vanvittig tynn suppe.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...