Gå til innhold

Høgmo må gå! | Sparket


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Problemet er vel at det er stor sjanse for at erstatteren er samme typen. En som har vært innom NFF systemet tidligere og vet hvordan det funker/hva som kreves.

 

Det som irriterer meg mest med denne greia er at NFF ikke engang vil diskutere Høgmo. Målet om EM-sluttspill var klinkende klart, og likevel så går de ut umiddelbart etter kampen mot Ungarn og freder Høgmo. Det er faktisk litt provoserende, og man får inntrykket av at Høgmo kan gjøre det så dårlig han bare vil og fortsatt sitte trygt. Når resultater ikke betyr noe, da er vi i ute å kjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/sport/fotball/landslaget/norge-har-falt-20-plasser-paa-fifa-rankingen-siden-oktober/a/23572739/

 

"Norge ligger nå på 54. plass på FIFA-rankingen. Det er åtte plasser ned fra forrige måned.

 

Det skal sies at i forkant av oktoberkåringen, lå Norge som nummer 69, altså lavere enn nå. Men nå faller de norske landslagsgutta igjen: Nærmere bestemt åtte plasser fra november-rangeringen.

Og i alt 20 plasser fra listen i oktober."

 

Se opp der nede, her kommer vi fallende!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Det norske landslaget i et nøtteskall. Prat, prat, prat. Fokus på alt annet enn prestasjoner. Må ha PL standard utenfor banen for bortskjemte fotballspillere som ikke presterer, mens NFF drømmer om hvilke regelendringer de kan få gjennom i FIFA, samtidig som de freder landslagstreneren som bommer på det soleklare målet. Hva har egentlig nåværende ledere i NFF fått til i sin periode bortsett fra det tåpelige handshake for peace? Høgmo kommer til å bli husket for babling om dikt og ballett, men dessverre fint lite positivt som har med fotball å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Solbakken hadde nok vært den beste landslagstreneren, men tvilsomt at han er tilgjengelig. De som burde ha sparken er NFF. I en oversikt over hvor økonomisk lukrative fotball ligaer er, landet tippeligaen meget langt nede og bak skuffende mange svake og uinteressante ligaer.

 

Satsingen i Norge kan lære en del av Danmark, som produserer verdensklassespillere på rekke og rad og lille Island, som selv med så svakt lag spiller så bra som de gjør.

 

Solbakken kan kanskje redde Norge. Kanskje er Ronny Deila en som burde få muligheten først, og kanskje han er rett man for Norge sitt landslag. Et tredje alternativ er Ole Gunnar Solskjær. Høgmo har fått sin mulighet og har ikke bevart den.

 

Norge burde være stabilt på topp 30 på verdensrangeringen og vi burde klare en og annen kvartfinale i et mesterskap, selv om det ikke må være et krav til treneren. Kvalifisering til EM derimot, det burde være et minstekrav, og kvalifisering til VM burde være et grunnlag å vurdere jobbsikkerheten på. Normalt sett burde Norge klare å kvalifisere seg til 3 av 5 VM

Lenke til kommentar

Skal ikke slakte deg, for jeg mener alle de du nevner er oppgraderinger over PHM, men jeg mener at det ikke bør være en nordmann som tar over for PHM. Her trengs det en utlending med peiling. Per dags dato finnes det ingen gode (nok) trenere fra Norge. Hent en kompetent spanjol med en systematisk plan så snakkes vi. Før da blir det ikke noe EM, VM eller topp 30 ranking. Ikke at spillermaterialet per dags dato tilsier at noen av disse er en selvfølge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke mannskapet er godt nok for tiden.

Forsvaret lekker og ingen målscorer som kan skyte godt nok.

Det er alt for mye slurv og alle misser på enkle pasninger.

Få inn en utenlandsk veteran trener som virkelig vil noe.

Da er vi med om 2 år.

Da har vi muligheter for moro med landslaget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke mannskapet er godt nok for tiden.

Forsvaret lekker og ingen målscorer som kan skyte godt nok.

Det er alt for mye slurv og alle misser på enkle pasninger.

 

Ja helt klart.

Etter å ha fått skuffelsene på avstand, innser jeg at det er for enkelt å bare skylde på Høgmo. Det kan nok være at en utenlandsk trener kunne vært bedre, og Høgmo har gjort noen rare valg.

 

Men hovedproblemet er at vi har et middelmådig midtforsvar og keeper. Det ser også dårlig ut med kandidater. Framover ser det mye lysere ut. Der vil det bare bli bedre med alle de unge talentene som er  på gang. Meget lyst. 

Midtstoppere derimot, der har vi et alvorlig problem det er bare å erkjenne. 

Det var landslagets adelsmerke, midtstoppere i verdensklasse. Nå fins det ikke en eneste av dem etter at Hangeland gav seg.

 

Jeg mener man må sette betydlige ressurser inn på å jobbe med forsvaret og den defensive delen. Det slippes inn enkle mål i hver kamp.

 

Vi bør bare støtte Høgmo nå innfor VM kavlik. Han kommer uansett ikke til å gå før vi eventuelt er ute av den.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...