Gå til innhold

ANMELDELSE: Fallout 4


Anbefalte innlegg

Du blir ikke hamret ned fordi du liker Fallout 4. Du får litt mild motbør fordi du kjefter på de av oss som ikke liker dette spillet, men som likevel våger å dele våre negative meninger her. For øvrig komisk at du selv har kritisert Witcher 3 på et eller annet forum, og at du samtidig synes alle som kritiserer Fallout 4 her burde finne på noe bedre å gjøre enn å "sitte på et forum og klage på spillet."

Touché!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig hvor mange mammagutter som har spilt i noen timer og klager over ting vi andre vet ikke er noen vits i å klage på. Hallo, dette er et Bethesda-spill! Såklart det er bugs, og mange blir sikkert rettet på. Men så langt er det langt færre enn i Skyrim, og Skyrim har jeg lagt ned minst 400 timer i.

 

Witcher 3 hadde haugevis av bugs, men jeg likte det også. Selv om jeg aldri fullførte det.

 

Fallout 4 er i mine øyne (etter ca 20 timer) et mesterverk som jeg kommer til å bruke nye 400 timer på. Og jeg liker ikke skytespill eller FPS generelt. I tillegg har jeg forståelse for hvordan spill lages og den innsatsen og utfordringene det medfører, så jeg klarer lett å se forbi feil og klarer å ta et spill for det det er.

 

Dagens gamere er clueless om spillutvikling og altfor kresne.

 

En annen ting, ang loot-systemet og at man sjeldent finner bedre våpen enn det man allerede har. Ja, that's kind of the point. Du oppgraderer våpen og armor som ingen andre har. Klart, andre raiders skulle klart å gjøre det samme, og dermed skulle man funnet bedre modifiserte våpen rundt omkring. Men det regner jeg med skjer etterhvert som levlene øker.

 

Og for én gangs skyld har man faktisk bruk for alt skrotet Bethesda har puttet rundt omkring. Geni-strek spør du meg.

 

Det blir nesten som å sammenligne å dra på konsert med et band som er skikkelig gode til å lage låter. Men noen minutter uti så spiller gitaristen kanskje en feil tone. Eller at vokalisten ikke når den lyse tonen han gjorde på plateversjonen. Da er det bare å storme ut av konsertlokalet som den lille drittungen du er og rope ut at "alt er ødelagt! 0 av10!"

Endret av Kenny Bones
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Utrolig hvor mange mammagutter som har spilt i noen timer og klager over ting vi andre vet ikke er noen vits i å klage på. Hallo, dette er et Bethesda-spill! Såklart det er bugs, og mange blir sikkert rettet på. Men så langt er det langt færre enn i Skyrim, og Skyrim har jeg lagt ned minst 400 timer i. 

 

Skjønner. Så Bethesda har altså et frikort når det kommer til bugs? Alle andre spill får pepper og redusert karakter pga bugs, men av en eller annen grunn skal man se gjennom fingrene med dette når det kommer til Bethesda?

 

Spørsmålet som melder seg da er om det finnes noen mer presis definisjon av "fanboy" enn dette.

 

---

 

Til dere som sår tvil om Metacritic user score: Hvis det er masse brukere som gir Fallout 4 karakter lavere enn 5, er det faktisk en grunn til dette. Jeg vil tro at det er mer sannhet i det tallet enn i en 10/10-karakter fra EN fanboy anmelder på gamer.no. Da snakker vi tvilsomt.

Endret av Visjoner
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Utrolig hvor mange mammagutter som har spilt i noen timer og klager over ting vi andre vet ikke er noen vits i å klage på. Hallo, dette er et Bethesda-spill! Såklart det er bugs, og mange blir sikkert rettet på. Men så langt er det langt færre enn i Skyrim, og Skyrim har jeg lagt ned minst 400 timer i.

 

Skjønner. Så Bethesda har altså et frikort når det kommer til bugs? Alle andre spill får pepper og redusert karakter pga bugs, men av en eller annen grunn skal man se gjennom fingrene med dette når det kommer til Bethesda?

På mange måter ja, de lager så store spill at bugs er uunngåelig. Noen pc-bruker hyler og skriker når et program gir en feilmelding og, mens andre bryr seg litt mindre. Så lenge bugsene ikke ødelegger fullstendig så. Og hittil har jeg hatt 1 bug hvor pip-boyen var usynlig. Savet og reloading også var det bra igjen.

 

Edit: nå mener jeg ikke at kun Bethesda skal få "frikort", men alle store spill har bugs. Slik er det. Har du spilt Ark Survival så har du sett hvor mye bugs man egentlig finner iløpet av spillutviklingen. At noen slipper gjennom er uunngåelig. Mener ikke at spillet skal få så dårligere score av den grunn.

 

Assassins creed unity kommer også i minnet, haugevis av bugs ble rapportert og folk skrek ut om det. Selv elsket jeg det og koste meg masse med det. Og møtte på nesten ingen bugs.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Både anmeldelsen og denne tråden sier meg at jeg skal vente en god stund med å anskaffe F4.

 

Tror det kan være veldig lurt. Som med dem fleste nye spill idag så er det best å vente flere mnd etter det kommer ut. Bare se på The Witcher 3 og hvor mye bedre det spillet er idag en på lansering. Selv fikk jeg Fallout 4 endel dager før lansering men det blir ikke spilt før endel mnd er gått...og om Bethesda ikke klarer å få orden på bilde flyten på PS4 (og forøvrig XBO) så dropper jeg den versjonen glatt for PC. Selv om det innebærer en oppgradering for å få det til....

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

Utrolig hvor mange mammagutter som har spilt i noen timer og klager over ting vi andre vet ikke er noen vits i å klage på. Hallo, dette er et Bethesda-spill! Såklart det er bugs, og mange blir sikkert rettet på. Men så langt er det langt færre enn i Skyrim, og Skyrim har jeg lagt ned minst 400 timer i. 

 

Skjønner. Så Bethesda har altså et frikort når det kommer til bugs? Alle andre spill får pepper og redusert karakter pga bugs, men av en eller annen grunn skal man se gjennom fingrene med dette når det kommer til Bethesda?

 

Spørsmålet som melder seg da er om det finnes noen mer presis definisjon av "fanboy" enn dette.

 

---

 

Til dere som sår tvil om Metacritic user score: Hvis det er masse brukere som gir Fallout 4 karakter lavere enn 5, er det faktisk en grunn til dette. Jeg vil tro at det er mer sannhet i det tallet enn i en 10/10-karakter fra EN fanboy anmelder på gamer.no. Da snakker vi tvilsomt.

Min favoritt Metacritics anmeldelse av Fallout 4 sålangt -

 

Disappointing af. aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids

 

Hvis dere ikke skjønte det så gav han det 0/10. Så har vi enda en her - 

 

A very mediocre game by all standards. Gameplay is a straightforward FPS with some role-playing elements, RPG elements are dumbed down significantly even compared to Fallout 3, dialogue is really bad, graphics look fine if you look at something from far away, but once you get close, Creation Engine really 'shines' with its horrible textures, audio is pretty good, animations are terrible. Story is really bad, especially the ending. Some of the dialogue is B-movie tier, some of it is C-movie tier. That's about it. PC port also crashes a lot for me, so 4/10 for me

 

Han sier selv 4/10, noe som er midt på treet nærmest. Men han har gitt spillet 0. Når slike ting glir igjennom så er det ikke rart at ratinga blir som den blir. Den siste anmeldelsen var ihvertfall grei nok. Det finnes jo selvfølgelig noen som går den andre veien og hauser det opp med 10/10 uten å skrive hvorfor. Likevel, hvordan skal man kunne ta det her seriøst?

Endret av Akrabra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

10/10 får et spill med masse bugs, utdaterte systemer som animasjon, grafikk etc.. Ikke helt enig (spesielt siden dere har spilt PC versionen som har mange flere problemer som FOV, unlocker du FPS får du 2x så mye bugs osv).

Bethesda er rett og slett late. Det har blitt en trend for dem og lage buggy og uferdig spill til den grad at de må tro at det er greit og gjøre slikt i 2015. Tenker meg at de forventer at spillerne skal fikse spillet med mods etc.. Folk som sier "det er bethesda derfor er greit" lever i sin egen verden.

Har bare 4-5 timer i spillet så skal ikke si noe direkte om spillet i seg selv, men teknisk sett er det absolut ikke noe og skryte av.

Endret av loggie24
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Dette er sant og ikke sant. Charisma er basis modifisering for alle dialog overtalelser. Men hvis du skal true noen og du har 10 i strength så vil charisma bruker strength med i modifisering av overtalelse. Dvs at du kan ha 1 i charisma, 10 i strength, true noen og fortsatt klare det ganske lett. Det vil jo også si at hvis du skal true noen, men har motsatt statistikk da 10 charisma og 1 strength, så blir det igjen vanskeligere.  Klassisk RPG system egentlig. 

 

Det er bra! Er det publisert noe info om detaljene på hvordan det fungerer?

Lenke til kommentar

 

Wow, jeg er faktisk imponert over hvor mange som klager over spillet. Det virker som om noen enkelte har spilt det i et par timer, og bare gjettet eller kopiert andre sine meninger. Jeg har spilt spillet i over 25 timer, og enda ikke kommet over noen seriøst irriterende bugs. Ja, det kan henge et lik i lufta i ny og ne, ja det er ikke det peneste spillet med den mest sinnsyke grafikken, men ikke kom her og fortell meg at dere forventer at et så stort og detaljrikt spill skal være nesten bug free,

The witcher 3 var meget pent og stort ja, men gud så mange bugs jeg opplevde der, og jeg følte at det ble unødvendig stort. satt for det meste på den jævla hesten og ridde meg halvt i hel for å komme meg frem dit jeg skulle. I fallout 4 derimot trenger man ikke det, for er det en ting bethesda er flinke på, så er det innhold i sandkassespill. Og grafikken er mer en bra nok folkens, skjerpe dere. Jeg syntes dette spillet er meget bra, og jeg gir det soleklart 9'5/10. Det eneste som trakk ned var ansiktsanimasjonene, det kunne de ha gjort bedre, men ellers syntes jeg det var kanondeilig å være tilbake i fallout universet.

Slutt og forsvar spillet -_-

 

har møtt på 3 bugs innen få timer,

 

1 hvor jeg sprang med dialogen forran skjermen , kunne ikke gjøre noe annet en og springe og ta mitt eget liv.

 

2 Hunden forsvinner visst du sender den hjem. basic bug som er hos de fleste. kan aldri få den igjen (har bare spillet 1 gang)

 

3 skjermen og sikte er fuckt up noen ganger. samme problemet i Skyrim bare 100 ganger verre her på pc og Fallout 4.

 

Slutt med det tullet at visst du har en bra runde så finnes det ikke bugs,, du finner ikke mer bugs en i Fallout og Elder scrolls. du mistet respekten min da du sa at Witcher var verre,

 

 

Prøv begge spillene 1000 ganger på rad og sammenlign.

 

Elsker Witcher 3 og Fallout 4. men jeg er da faen ikke dum.

 

Visst jeg hadde skrudd av auto save fra alle måter måtte jeg ha startet på nytt over 7 ganger ......

Bug fri my ass.

Haha, har du hørt. Jeg forsvarer da spillet så mye jeg vil, jeg er ikke så opptatt av at spill skal gå klokkeklart, iallfall ikke et spill av denne sjangeren. Det kan man så absolutt ikke forvente heller.

.

Jeg skrev ikke at spillet er bug free, jeg skrev at man kan ikke forvente at det skal være nesten bug free. Jeg har enda ikke opplevd at spillet har låst seg, ikke en eneste gang. Jeg eier det til xbox one da, så det kan jo være at det er stor forskjell fra pc til xbox one, hvem vet? Spillet er langt i fra perfekt, det er jeg veldig klar over, men disse bugsene, som i alle de forrige bethesda spillene, bryr jeg meg fint lite om, Kanskje jeg bare er mer tålmodig en andre.

 

Med disse bugsene du beskriver her, kan jeg forstå at du blir oppgitt, og det skal jeg ikke si noe på. Men min opplevelse av fallout 4, har sålangt vært helt fantastisk, med null kræsj, forsvinninger og avgjørende bugs.

 

Witcher 3 var bare kjedelig for min del. Jeg syntes det fortjener mye ros for grafikken og den levende verdenen, men for meg ble det etter de 20-30 timene (som er mer en nok timer for å kunne si sin mening), veldig repetitivt og kjedelig. Og samtalene med de fleste var veldig uinteressante, og dørgelig kjedelige. Så de prøvde seg på humor også, noe som de ikke klarte i det hele tatt. flirte ikke en eneste gang, noe som jeg har gjort uttalige ganger i fallout.

og på toppen av det hele, så var det masse svært irriterende bugs, som f.eks at at man sitter seg fast mellom et par små steiner i vannet, som en unge på 3 hadde klart å kommet seg ut av, og spillet fryste seg iallfall 10 ganger, og spesielt i områder hvor mye skjedde i et lite område, akkorat som om spillet ikke klarte å bære sin engen vekt, og det er ikke noe særlig imponerende. de fleste gangene jeg døde, så var det pga et "stup" på hele 2 meter, VIRKELIG!? En witcher med superkrefter dør av et fall på 2 - 3 meter.

 

Og nei, jeg blir ikke å prøve disse spillene 1000 ganger, for hvem i all verden gidder det?

Å ikke vær så arg, vi er alle venner her. ^^

Lenke til kommentar

Dette er sant og ikke sant. Charisma er basis modifisering for alle dialog overtalelser. Men hvis du skal true noen og du har 10 i strength så vil charisma bruker strength med i modifisering av overtalelse. Dvs at du kan ha 1 i charisma, 10 i strength, true noen og fortsatt klare det ganske lett. Det vil jo også si at hvis du skal true noen, men har motsatt statistikk da 10 charisma og 1 strength, så blir det igjen vanskeligere.  Klassisk RPG system egentlig. 

Det er bra! Er det publisert noe info om detaljene på hvordan det fungerer?

Det er det ikke. Alt jeg har er mine erfaringer der jeg har testet samme situasjoner med to forskjellige karakterer med annerledes stats fra hverandre. Har også lest om det på det offisielle Fallout 4 forumet. Er ikke noe direkte fra utviklerne da, dessverre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...