Gå til innhold

ANMELDELSE: Fallout 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kjøpt og betalt. Skammlig. Et spill med så mange bugs skal aldri få toppkarakter, det skaper presedens som er farlig og gir et signal til utviklere om at "det er OK med bugs". Og troverdigheten til Gamer.no blir satt på spill når det sammenlignes med de legendariske 10'ere spillene som har kommet før.

 

Troverdigheten din blir satt på spill når du kommer med grunnløse beskyldninger om "kjøpt og betalt".

 

AtW

 

 

Ikke grunnløst. Når såpass sprø karakterer blir gitt til et spill som lider av en rekke  bugs og har et mildt sagt manglende dialogsystem (og dette kan ikke benektes, dialogvalgene og hva karakteren sier er ofte langt fra hverandre) er det høyest suspekt, alternativet er at anmelder fanboy blindet og jeg vil si at det er minst like ille.

 

Din integritet blir satt på spill når du går på person og ignorerer sak. 

Lenke til kommentar

Det er med stor glede jeg tenker tilbake til de tidligere spillene hvor uniformen du gikk i kunne gjøre at du ble akseptert i nye områder, og gjerningene du gjorde kunne få grupper som tidligere kastet deg ut til nå å like eller hate deg. (klassisk reputation-point system).

 

Dette er noe jeg absolutt også savner. Reputation gained/lost with "insert group". Karma var for så vidt også en artig greie å følge med på ;)

Lenke til kommentar

 

 

Kjøpt og betalt. Skammlig. Et spill med så mange bugs skal aldri få toppkarakter, det skaper presedens som er farlig og gir et signal til utviklere om at "det er OK med bugs". Og troverdigheten til Gamer.no blir satt på spill når det sammenlignes med de legendariske 10'ere spillene som har kommet før.

 

Troverdigheten din blir satt på spill når du kommer med grunnløse beskyldninger om "kjøpt og betalt".

 

AtW

 

 

Ikke grunnløst. Når såpass sprø karakterer blir gitt til et spill som lider av en rekke  bugs og har et mildt sagt manglende dialogsystem (og dette kan ikke benektes, dialogvalgene og hva karakteren sier er ofte langt fra hverandre) er det høyest suspekt, alternativet er at anmelder fanboy blindet og jeg vil si at det er minst like ille.

 

Din integritet blir satt på spill når du går på person og ignorerer sak. 

 

 

Jo, grunnløst. Å hoppe fra "en karakter jeg ikke er enig i" til "kjøpt og betalt", og "skammelig" er ikke noe annet enn latterlig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kjøpt og betalt. Skammlig. Et spill med så mange bugs skal aldri få toppkarakter, det skaper presedens som er farlig og gir et signal til utviklere om at "det er OK med bugs". Og troverdigheten til Gamer.no blir satt på spill når det sammenlignes med de legendariske 10'ere spillene som har kommet før.

 

 

Troverdigheten din blir satt på spill når du kommer med grunnløse beskyldninger om "kjøpt og betalt".

 

AtW

 

Ikke grunnløst. Når såpass sprø karakterer blir gitt til et spill som lider av en rekke  bugs og har et mildt sagt manglende dialogsystem (og dette kan ikke benektes, dialogvalgene og hva karakteren sier er ofte langt fra hverandre) er det høyest suspekt, alternativet er at anmelder fanboy blindet og jeg vil si at det er minst like ille.

 

Din integritet blir satt på spill når du går på person og ignorerer sak.

Spill er mye mer en bugs og dialogvalg. Når du skal gi en karakter må du gå for totalopplevelsen på et spill, og her holder Fallout 4 lett til en 10er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Kjøpt og betalt. Skammlig. Et spill med så mange bugs skal aldri få toppkarakter, det skaper presedens som er farlig og gir et signal til utviklere om at "det er OK med bugs". Og troverdigheten til Gamer.no blir satt på spill når det sammenlignes med de legendariske 10'ere spillene som har kommet før.

 

Troverdigheten din blir satt på spill når du kommer med grunnløse beskyldninger om "kjøpt og betalt".

 

AtW

 

Ikke grunnløst. Når såpass sprø karakterer blir gitt til et spill som lider av en rekke  bugs og har et mildt sagt manglende dialogsystem (og dette kan ikke benektes, dialogvalgene og hva karakteren sier er ofte langt fra hverandre) er det høyest suspekt, alternativet er at anmelder fanboy blindet og jeg vil si at det er minst like ille.

 

Din integritet blir satt på spill når du går på person og ignorerer sak.

Spill er mye mer en bugs og dialogvalg. Når du skal gi en karakter må du gå for totalopplevelsen på et spill, og her holder Fallout 4 lett til en 10er.

 

Når karakteren ikke sier hva man ønsker at den skal si, tross valgtre og derav får konsekvenser for resten av spillet med mindre man loader (noe som ødelegger innlevelsen) kombinert med mange, grove bugs og tungvinn UI - slikt skal ikke ha en tier. Et tier spill skal være så bra at nesten hvem som helst skal kunne se på spillet og si "yes, dette er et legendarisk bra spill".

 

Fallout 4 virker til å være et bra spill. Men det er for mange ting som spiller inn. Anmeldelser er subjektive og det er greit nok, men når man deler ut 10ere bør objektive faktorer også være helt på plass. Kanskje ved 10ere bør det anmeldes av flere, og med mindre alle er enige om en 10er, gies 9.

Lenke til kommentar

Til tross for litt skranglete teknikk til tider så er det såpass med kvaliteter i spillet som forsvarer en 10\10.
Deal with it haters, dette er lett GOTY. Har spilt litt over 20 timer på Xone og har enda ikke opplevd noen bugs, kun dårligere bildeoppdatering når flere beist angriper.

Endret av Dopegame
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bethesda har ikke noe frikort, men det er kanskje ikke uventet at store open-world spill har mere bugs enn "enklere" spill?

 

AtW

 

Det at det ikke er uventet betyr vel ikke at man skal se gjennom fingrene med det og kline til med 10/10? En veletablert utvikler som Bethesda bør klare å sørge for skikkelig kvalitetskontroll, særlig med tanke på størrelsen på produksjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rett og slett en fantastisk spillopplevelse så langt. Ufattelige mengder underholdning for pengene.

 

Jeg kan være enig i at det grafisk sett på ingen måter er banebrytende. Men det ser virkelig ikke så ille ut som enkelte skal ha det til. Jeg har flere ganger bare stanset opp noen sekunder for å ta inn alle inntrykkene.

 

Det er også noen bugs og feil i spillet som dessverre synes å ødelegge opplevelsen for noen. Personlig har jeg knapt merket en eneste bug, til tross for over 50 timer spilletid.

 

Dialogsystemet er etter min mening helt greit, faktisk er jeg positivt overrasket over at det fungerer så bra som det gjør. Det er ikke noe nytt at en protagonist med egen stemme uttrykker dialogvalgene noe annerledes enn det som står i valgene. Hvis han ordrett sa det samme, ville det jo være meningsløst.

 

Jeg storkoser meg gløgg i hjel, og er bare forbannet over at jeg må sitte her på jobb i stedet for å utforske videre.

Lenke til kommentar

 

 

Bethesda har ikke noe frikort, men det er kanskje ikke uventet at store open-world spill har mere bugs enn "enklere" spill?

 

AtW

 

Det at det ikke er uventet betyr vel ikke at man skal se gjennom fingrene med det og kline til med 10/10? En veletablert utvikler som Bethesda bør klare å sørge for skikkelig kvalitetskontroll, særlig med tanke på størrelsen på produksjonen.

 

 

Spørs vel hva du legger i "se gjennom fingrene med", men en gitt bug burde kanskje trekke mindre på et sånn spill ja, det er komplisert å holde så store verdener helt bugfrie, og man kan ikke forvente at man har evig med arbeidskraft tilgjengelig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det at det ikke er uventet betyr vel ikke at man skal se gjennom fingrene med det og kline til med 10/10? En veletablert utvikler som Bethesda bør klare å sørge for skikkelig kvalitetskontroll, særlig med tanke på størrelsen på produksjonen.

Kanskje grunnen til at det får 10/10 tross noen bugs er at resten er så dømrade bra, og burde stått til 12/10? Jo - fullt mulig å få en fortjent 10/10 tross noen småfeil.
Lenke til kommentar

"Fallout 4 er et mesterverk. Det hører hjemme i rekken av spill du venter i årevis på"

 

Fallout 4 er i kjent Bethesda stil et uferdig, tomt spill med dårligere hovedhistorie enn sine forgjengere. Samtidig som det i likhet med Skyrim er mer streamlinet enn sine forgjengere, mister det mye av RPG dynamikken til tidligere utgivelser i serien.

 

Anbefalelse til folk som sitter på "gjerdet", vent! Vent til dette spillet er på salg og til moddere har fikset spillet som vanlig.

 

Ikke verdt day 1 release pris, manglende historie og RPG elementer 6/10.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med @cryfest. Spillet er ikkje verdt å kjøpe enda.

 

XO og PS4 utgår da det ikkje er oppnådd 1080/60. PC-versjonen har sine feil som er med på å dra ned total-opplevelsen. Vurderer Fallout 4 på nytt til våren/hausten. Spillet blir garantert kjøpt, men støtter ikkje opp om Bethesda's latskap. Da blir det heller donert penger på gode mods.

Lenke til kommentar

Ser ut som mange er uenig i karakteren till fallout 4. Har langt fra spilt det nok til å legge noe dom over det enda. Men det var vel ikke så mye oppstyr rundt the witcher 3 når det kom ut? Det spillet har sine store svakheter også som fallout har slik jeg ser det ut fra denne tråden. Om jeg skal ta opplevelsen fra the witcher 3 så sugde kampene balleknas og levle virket helt ubetydelig og møtte på 2 bugs som satte meg fast slik at jeg ikke kom vidre i spillet.

 

Men etter x antall timer så koser jeg meg med witcher uansett da helheten av spillet er godt :) kan ikke se for meg at det er annerledes med fallout 4.

Lenke til kommentar

"Fallout 4 er et mesterverk. Det hører hjemme i rekken av spill du venter i årevis på"

 

Fallout 4 er i kjent Bethesda stil et uferdig, tomt spill med dårligere hovedhistorie enn sine forgjengere. Samtidig som det i likhet med Skyrim er mer streamlinet enn sine forgjengere, mister det mye av RPG dynamikken til tidligere utgivelser i serien.

 

Anbefalelse til folk som sitter på "gjerdet", vent! Vent til dette spillet er på salg og til moddere har fikset spillet som vanlig.

 

Ikke verdt day 1 release pris, manglende historie og RPG elementer 6/10.

 

Det er nettop det jeg gjør. Det jeg hovedsaklig venter på er en fungerende UI for mus/tastatur. Jeg håper også det er mulig å gjøre noe med multi-taster. Jeg har nok taster til å ikke ha flere funksjoner på en tast.

Lenke til kommentar

Overveldende mye engasjement rundt dette spillet, og karakteren jeg gav det. Morsomt å lese tilbakemeldinger :) Konstruktiv kritikk settes uhyre stor pris på.

 

Nå har jeg omsider fått testet det på PlayStation 4, og har oppdatert karakteren deretter. Det er for mange feil i konsollversjonen til at jeg kan forsvare full pott, og har dermed gitt det 9/10 på PS4.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...