Gå til innhold

ANMELDELSE: Fallout 4


Anbefalte innlegg

Synes det er morsomt at Gamers redaksjon og Bethesda fanboys klager på korte, sarkastiske tilsvar på denne "anmeldelsen" mailet til dem fra Bethesda, men forumbrukerne bruker jo bare Fallouts fantastiske dialogsystem, og det elsker jo anmelderen, så jeg synes Gamer må bestemme seg for hva de faktisk mener. Dere kan ikke forvente utfyllende svar på forumet, når dere sier dere strålende fornøyd med "Yes", "No" og "Sarcastic" i løpet av 1000 fetch quests skrevet av barneskoleelver, supplert med The Sims-bygging. Denne samtaleformen er jo tross alt "mer engasjerende, og føles mer som man er til stede og deltar i samtalen. Det er en stor motsetning til å måtte lese gjennom fulle replikker", for å bruke nøyaktig de samme ordene som anmelderen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Metacritic sin user score er jo helt latterlig og usaklig. Se bilde under:

 

post-212512-0-23609000-1447449177.png

 

Alt som er negativt er altså under 5/10, og mesteparten av de negative "anmeldelsene" inneholder whining om at ting kræsjer/ikke funker, eller gamleskolen som ikke liker de nye spillene. Man ser kanskje noe av "det samme" på den andre siden, men ikke på langt nær like mye.

 

Ønsker man seg et bilde av hvordan spillet er før man kjøper det, ikke gå ut ifra scoren på metacritic. Les heller user reviewsa.

 

vet ikke hvor du har fått dette bilde ifra .. men tror du er på feil spell .. fordi fallout 4 sin metacritic fra users ser helt motsatt ut .. 2/3 ga den negative anmeldese nesten

http://www.metacritic.com/game/pc/fallout-4

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Metacritic sin user score er jo helt latterlig og usaklig. Se bilde under:

 

attachicon.gifSkjermbilde.PNG

 

Alt som er negativt er altså under 5/10, og mesteparten av de negative "anmeldelsene" inneholder whining om at ting kræsjer/ikke funker, eller gamleskolen som ikke liker de nye spillene. Man ser kanskje noe av "det samme" på den andre siden, men ikke på langt nær like mye.

 

Ønsker man seg et bilde av hvordan spillet er før man kjøper det, ikke gå ut ifra scoren på metacritic. Les heller user reviewsa.

5/10 er akkurat hva dette middelmådige spillet fortjener. Jeg syntes det er overraskende hvor ofte jeg er fullstendig enig med user scoren på metacritic. Nå er jeg også veldig kritisk og kresen da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wow, jeg er faktisk imponert over hvor mange som klager over spillet. Det virker som om noen enkelte har spilt det i et par timer, og bare gjettet eller kopiert andre sine meninger. Jeg har spilt spillet i over 25 timer, og enda ikke kommet over noen seriøst irriterende bugs. Ja, det kan henge et lik i lufta i ny og ne, ja det er ikke det peneste spillet med den mest sinnsyke grafikken, men ikke kom her og fortell meg at dere forventer at et så stort og detaljrikt spill skal være nesten bug free,

The witcher 3 var meget pent og stort ja, men gud så mange bugs jeg opplevde der, og jeg følte at det ble unødvendig stort. satt for det meste på den jævla hesten og ridde meg halvt i hel for å komme meg frem dit jeg skulle. I fallout 4 derimot trenger man ikke det, for er det en ting bethesda er flinke på, så er det innhold i sandkassespill. Og grafikken er mer en bra nok folkens, skjerpe dere. Jeg syntes dette spillet er meget bra, og jeg gir det soleklart 9'5/10. Det eneste som trakk ned var ansiktsanimasjonene, det kunne de ha gjort bedre, men ellers syntes jeg det var kanondeilig å være tilbake i fallout universet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et mesterverk på samme måte som skyrim/oblivion som for meg er makkverk (?), hovedsakelig pga en voldsom fordumming av spillere som belønnes med å være verdensmester før man har satt seg inn i spillet. Der man slipper å sette seg inn i så mye som et fetch quest om man ikke gidder for alt lyser opp å viser vei uansett, å når du har klart denne "unike" oppgaven er du den spesielt utvalgte. For å passe på at man ikke føler seg for svak (selv om man ikke mestrer kontrollene) passer lvl scaling på deg, er vi der, er det et mesterverk i samme bane?.

 

Det har en tid da spill skulle være en utfordring slik at det var en reel mestringsfølelse der. Darksoul feks er ikke unikt vanskelig spill, det er bare slik spill pleide å være, man måtte faktisk konsentre seg om spillet for å klare det ...

 

Brent meg på kjøp av Oblivion/Skyrim pga hype så venter med kjøp her, skeptisk. Gikk i fella med Gothic også, siste i Risen (samme produsent) serien var jo bare søppel, på lik linje med oblivion (min smak, for å poengtere det), tydelig at de skulle treffe et så bredt publikum som mulig, men de feilet nok på det også, akkurat det har Bethesda klart med deres spill de siste årene, men det har også ført til at spillene de seneste årene ikke er for meg, jeg må føle litt motstand for å få mestringsfølelsen.

 

Wow, da har du ikke prøvd fallout 4 på survival mode. Kan love deg at du blir å finne utfordring ;)

Lenke til kommentar

Wow, jeg er faktisk imponert over hvor mange som klager over spillet. Det virker som om noen enkelte har spilt det i et par timer, og bare gjettet eller kopiert andre sine meninger. Jeg har spilt spillet i over 25 timer, og enda ikke kommet over noen seriøst irriterende bugs. Ja, det kan henge et lik i lufta i ny og ne, ja det er ikke det peneste spillet med den mest sinnsyke grafikken, men ikke kom her og fortell meg at dere forventer at et så stort og detaljrikt spill skal være nesten bug free,

The witcher 3 var meget pent og stort ja, men gud så mange bugs jeg opplevde der, og jeg følte at det ble unødvendig stort. satt for det meste på den jævla hesten og ridde meg halvt i hel for å komme meg frem dit jeg skulle. I fallout 4 derimot trenger man ikke det, for er det en ting bethesda er flinke på, så er det innhold i sandkassespill. Og grafikken er mer en bra nok folkens, skjerpe dere. Jeg syntes dette spillet er meget bra, og jeg gir det soleklart 9'5/10. Det eneste som trakk ned var ansiktsanimasjonene, det kunne de ha gjort bedre, men ellers syntes jeg det var kanondeilig å være tilbake i fallout universet.

Slutt og forsvar spillet -_-

 

har møtt på 3 bugs innen få timer,

 

1 hvor jeg sprang med dialogen forran skjermen , kunne ikke gjøre noe annet en og springe og ta mitt eget liv.

 

2 Hunden forsvinner visst du sender den hjem. basic bug som er hos de fleste. kan aldri få den igjen (har bare spillet 1 gang)

 

3 skjermen og sikte er fuckt up noen ganger. samme problemet i Skyrim bare 100 ganger verre her på pc og Fallout 4.

 

Slutt med det tullet at visst du har en bra runde så finnes det ikke bugs,, du finner ikke mer bugs en i Fallout og Elder scrolls. du mistet respekten min da du sa at Witcher var verre,

 

 

Prøv begge spillene 1000 ganger på rad og sammenlign.

 

Elsker Witcher 3 og Fallout 4. men jeg er da faen ikke dum.

 

Visst jeg hadde skrudd av auto save fra alle måter måtte jeg ha startet på nytt over 7 ganger ......

Bug fri my ass.

Endret av Realzi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes det er morsomt at Gamers redaksjon og Bethesda fanboys klager på korte, sarkastiske tilsvar på denne "anmeldelsen" mailet til dem fra Bethesda, men forumbrukerne bruker jo bare Fallouts fantastiske dialogsystem, og det elsker jo anmelderen, så jeg synes Gamer må bestemme seg for hva de faktisk mener. Dere kan ikke forvente utfyllende svar på forumet, når dere sier dere strålende fornøyd med "Yes", "No" og "Sarcastic" i løpet av 1000 fetch quests skrevet av barneskoleelver, supplert med The Sims-bygging. Denne samtaleformen er jo tross alt "mer engasjerende, og føles mer som man er til stede og deltar i samtalen. Det er en stor motsetning til å måtte lese gjennom fulle replikker", for å bruke nøyaktig de samme ordene som anmelderen.

1000 fetch quests? Vet ikke helt med deg, men jeg har kanskje gjort 30 quests iløpet av de 30 timene jeg har spilt, litt mer. Og bare et færre tall av dem føltes ut som de var så kalt "fetch". Resten bidro til og utfylle verden, fortelle en historie og gjøre settingen troverdig. Noe som er ganske viktig i et åpen verden spill, sånn for din informasjon.

 

Så nå klager du på at når det står Yes/No, så sier karakteren din Yes/No? Dialog systemet kunne vært mer utfyllende over hva du skal si, men utenom det så flyter det godt. Det er ingenting som tilsier at du må ha svære dialogbokser der karakteren din sier et lite sammendrag hver bidige gang du prater. Oss som mennesker kommuniserer ikke på den måten. Det handler om å skape en troverdig setting, med alt som passer inn i det. Hvis vi ser tilbake på dialogen i Fallout 3, som er spillet vi må sammenligne Fallout 4 med. Så er dette et stort steg frem, iforhold til Skyrim også. Faktisk mye skryt til Bethesda her for jobben de har gjort med dialog og skriving av sagt dialog. 

 

Forresten jeg er av den "gamle" garden som spilte de originale Baldurs Gate, og Fallout 2 i sin tid. Jeg må helt ærlig si at jeg foretrekker rollespill slik som de er idag. Jeg føler meg som en større del av spillet, og verden spillet er satt i. Min personlige greie kanskje, men jeg får en bedre tabletop følelse av slik som ting er nå enn før. 

Lenke til kommentar

Metacritic sin user score er jo helt latterlig og usaklig. Se bilde under:

 

attachicon.gifSkjermbilde.PNG

 

Alt som er negativt er altså under 5/10, og mesteparten av de negative "anmeldelsene" inneholder whining om at ting kræsjer/ikke funker, eller gamleskolen som ikke liker de nye spillene. Man ser kanskje noe av "det samme" på den andre siden, men ikke på langt nær like mye.

 

Ønsker man seg et bilde av hvordan spillet er før man kjøper det, ikke gå ut ifra scoren på metacritic. Les heller user reviewsa.

vet ikke hvor du har fått dette bilde ifra .. men tror du er på feil spell .. fordi fallout 4 sin metacritic fra users ser helt motsatt ut .. 2/3 ga den negative anmeldese nesten

http://www.metacritic.com/game/pc/fallout-4

Den kommer til å forskyve seg og ender opp på 8.0 etter nyttår. Det er jeg nærmest 100% sikker på. Siden igår så har det kommet inn 10 negative anmeldelser til, men over 100 positive. Fordi som faktisk sitter å spiller fortsatt og vil gi spillet en god sjanse har ikke lagt inn sin mening enda. Var ikke like ille med Skyrim, men det var ikke langt ifra. Bethesda mister noen "hardcore" fans ved hvert produkt ser det ut til, men til gjengjeld så får de mange tusen nye. 

Lenke til kommentar

 

Hvorfor mener du det er bortkastet tid å sette fokus på negative aspekt ved et produkt, mens det ikke er bortkastet tid å sette fokus på positive aspekt ved et produkt? Jeg er av motsatt oppfatning. Jeg skumleser som oftest hva folk synes er positivt, og bruker mye mer tid på hva som er negativt. Jeg er ikke så opptatt av å delta i en circlejerk, men veldig opptatt av å vite hva som evt. er problematisk med et produkt.

Men du leter vel etter en vurdering av spillet og vil vite hva slags "problemer" det har? Jeg prøver å si at de som har spilt spillet kanskje skal prøve å fokusere på det positive de har funnet mens de spiller. Det er sånn jeg liker å gjøre ting ihvertfall, og slik jeg liker og leve. Men skal ikke stoppe noen andre fra sitt.

 

Det som er artig er at når jeg snakket ut mot The Witcher 3 tidligere på visse forum så ble jeg hamret ned av fanboys og andre fordi jeg ikke forstod spillet og bla bla bla. Men nå som jeg er her og prøver å vise at jeg virkelig liker Fallout 4 så skjer det samme? Verden er ikke snill tydeligvis. 

Lenke til kommentar

Du blir ikke hamret ned fordi du liker Fallout 4. Du får litt mild motbør fordi du kjefter på de av oss som ikke liker dette spillet, men som likevel våger å dele våre negative meninger her. For øvrig komisk at du selv har kritisert Witcher 3 på et eller annet forum, og at du samtidig synes alle som kritiserer Fallout 4 her burde finne på noe bedre å gjøre enn å "sitte på et forum og klage på spillet."

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Føler at det blir feil å si at en anmeldelse skal være helt subjektiv. Den skal også være opplysende. Den bør også utforske det mulige negative, og ikke glatte over feil fordi man f.eks. ikke ønsker at folk skal kunne peke på en mulig mangel man skriver om og si at karakteren ikke kan stemme. Du KAN snakke om feil og mangler og fremdeles gi et spill 10/10.

 

Det eneste jeg selv merket var at det ble en endring i ordlyden når man kom borti mangler som jeg selv opplever at har en kraftig innflytelse på spillgleden min. Det går fra entusiasme til en rask notis. Samtidig hjelper det ikke å fortelle at noe er bedre enn et tidligere spill som presterte svakt på de gitte feltene. Bruk sammenligninger til andre moderne eller lignende spill. Det vil kaanskje gi et annet syn også.

 

F.eks. er min påstand at historieformidlingen, manus og stemmeskuespill vært langt under par fra bethesda siden Oblivion. Å sammenligne Fallout 4 med de tidligere spillene gir derfor veldig lite relevant informasjon. Men om man sammenligner med spill der historien virkelig engasjerer de aller fleste som spiller, får man bedre info om spillet faktisk har en fantastisk historie med tilhørende fremstilling. For å sammenligne og si at noe er bedre enn å spise hvit fluesopp sier bare at du har mindre kjangse til å dø, men ikke at det faktisk er bra for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oblivion fekk vel óg 10/10, og etter det har eg teke karakterar på Bethesda-spel med ei god klype salt. Når det er sagt, likte eg både Fallout 3 og Skyrim, og dette ser og høyrast interessant ut. Det er spesielt positivt dersom dei har forbetra dialog, historie og faksjonssystemet. Har dei klart å skape ei overbevisande spelverd denne gongen?

 

Eg ser fram til å spele dette, men kjem nok til å vente til neste år. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Vent, kva? Dei har ikkje skrive fulle replikkar for spelaren? Eg fekk ikkje med meg dette når eg skumma over omtalen første gong. Det høyrast i alle fall ikkje ut som noko framsteg. Dette var vel ein av tinga som var veldig bra i dei gamle spela, der du til og med fekk forskjellige dialogalternativ avhengig av intelligens.

 

Kay

Lenke til kommentar

Vent, kva? Dei har ikkje skrive fulle replikkar for spelaren? Eg fekk ikkje med meg dette når eg skumma over omtalen første gong. Det høyrast i alle fall ikkje ut som noko framsteg. Dette var vel ein av tinga som var veldig bra i dei gamle spela, der du til og med fekk forskjellige dialogalternativ avhengig av intelligens.

 

Kay

Desverre ser det ut til at det bare er Charisma som påvirker dialogalternativene. Jeg har ikke spilt verken Oblivion, Skyrim eller Fallout 3 ved lansering, har alltid ventet på mods. Blir å gjøre mye det samme med F4.

Lenke til kommentar

Likte godt starten av spillet når man får robot armor, og skal kjempe mot death claw. Det som skjer er at jeg står fortsatt på taket og skyter på mennesker, deathclaw kommer opp og dreper 1-2 stk. nede på bakken og forsvinner gjennom veggen på huset i enden av gaten mot der jeg står, og det eksploderer og ser aldri noe igjen til den. GG tenkte jeg, og når gruppen rykker ut, stopper lederen opp og "ser" på vesenet som er dødt, men vesenet er ikke å se, deretter klarer ikke lederen å gå, henger fast og 10 sekunder etterpå popper han opp 500 "meter" unna på ett gjorde og går causal vider.

Lenke til kommentar

Vent, kva? Dei har ikkje skrive fulle replikkar for spelaren? Eg fekk ikkje med meg dette når eg skumma over omtalen første gong. Det høyrast i alle fall ikkje ut som noko framsteg. Dette var vel ein av tinga som var veldig bra i dei gamle spela, der du til og med fekk forskjellige dialogalternativ avhengig av intelligens.

 

Kay

Desverre ser det ut til at det bare er Charisma som påvirker dialogalternativene. Jeg har ikke spilt verken Oblivion, Skyrim eller Fallout 3 ved lansering, har alltid ventet på mods. Blir å gjøre mye det samme med F4.

Dette er sant og ikke sant. Charisma er basis modifisering for alle dialog overtalelser. Men hvis du skal true noen og du har 10 i strength så vil charisma bruker strength med i modifisering av overtalelse. Dvs at du kan ha 1 i charisma, 10 i strength, true noen og fortsatt klare det ganske lett. Det vil jo også si at hvis du skal true noen, men har motsatt statistikk da 10 charisma og 1 strength, så blir det igjen vanskeligere.  Klassisk RPG system egentlig. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...