Gå til innhold

ANMELDELSE: Fallout 4


Anbefalte innlegg

 

 

Problemet med F3 og NW er bullet spongy fiender, at super mutanter og goulds tåler litt er greit.

Men memneske er menneske. Får de en 7.62 i skallen bør de ikke forsette å løpe rundt som ingen ting.

Enig, med unntak for Power armor eller andre high Tech hjelmer. Hjelmene som er i bruk av soldater i dag kan ta 7.62 treff.

Jo da, men.

 

1. Mohawks og piggsveis er vekdig dårlige til å stoppe selv en .22lr for å ikke nevne en 7.62.

2. Jeg tror ikke fallout gjør forskjell på hode og tryne. Hjelper ikke at hjelmen stopper 7.62 om du blir skutt i nesa teller i munnen.

 

Igjen er enig med deg, men 308 i skolten tar alt jeg har vært borti unntatt supermutants.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anmelderen ga 10/10.. Holy Shit.. Men jeg føler det er omtrent hva jeg ville gitt også, og da har jeg kun spilt 4-5 timer og er ingen kvalifisert anmelder med erfaring engang så det at han etter 50 timer kan si noe sånt er meget sterkt.

 

Det er vanvittig gøy og spille og allerede nå så føler jeg at jeg ser IKKE frem til slutten, jeg vil ha så mye glede av det som mulig så jeg har avviktet fra Main Quests og gjør nå bare utforskning/div. side quests. Og bare det er knallgøy. Vanskelig å slutte å spille når man starter. Alltid noe en kan gjøre. Bethesda klarte det igjen, bare denne gangen enda bedre.

Lenke til kommentar

Helt alvorlig...jeg tror spillet er skamfett MEN..er vi nødt å løpe rundt i den supermanndrakten? Jeg syntes rett og slett det er ekkelt å se på den blå rumpen der...og det er kun fra skjermcaptures..jeg har enda ikke spillet..

 

Please..say it aint so!!

 

Ja helt alvorlig så har du prøvd å sette på noe annet enn Vault 111 drakta? Du vet du kan det? :p har byttet ut dette med Kelloggs suit og det hjalp skikkelig å greier til og med det :)

Lenke til kommentar

 

 

12 timer?? Da må man ha fulgt historien temmelig slavisk ja?

 

Ikke helt slavisk. Som sagt, mini review for meg er første intrykka. Jeg ser ikke en stor forandring på det jeg har allerede skrevet. Ikke misforstå meg, jeg gleder meg til å komme tilbake å spille mer av det siden det er fantastisk tema (personelig elsker jeg pre-apocalyptic scenario veldig godt.) Men jeg går ikke tilbake for å se hva historien har å by på. Kanskje en dag så lager jeg en ordentlig review og ikke en tullete en som denne, men jeg syns ikke Gamer.no viser fram negative tingene ved spillet som er der. Spillet er ikke et mesterverk.

Det er vel post apokalypse og ikke pre... Pre = før , Post = etter

 

Ellers enig. Men litt av sjarmen har blitt borte, og det hadde være mye bedre UI/Grafikk om det var en ren PC tittel. Man kan jo drømme... :)

 

-ED-

 

My bad! Mente Pre-Apocalypse!

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe gap mellom observerer, og det observerte. Trodde folk var informerte nå til dags.

 

Hele verden er subjektiv, og kan ikke objektivt observeres. Dette er inntrykk fra gamer sin anmelder, og kommentarfeltet kan gi deg et annen inntrykk om du velger å basere ditt valg av kjøp på andre sine subjektive uttalelser.

Lenke til kommentar

Enig. Men 9/10 her, pga et kjeitete system på byggedelen. Mangler forklaring på hvorfor det er et ! på defence i samtlige 6 samfunn jeg har opprettet, selv om jeg har satt ut kanoner og kommandert folk i vakttårn. Byggedelen er i overkant vrien, etter to mislykka forsøk på å lage et "hus" i stål, valgte jeg å gå for den trygge prefab-løsningen. Når du skal møblere, må du velge møbler utafor strukturen, og gå inn for å plassere dem. Har heller ikke blitt klok på hvordan jeg gjør om skrotetet til nyttedeler uten å kaste alt på bakken, før jeg skraper det gjenom workshop. Ellers, som du sier, fantastisk. Velger sjelden short travel, siden jeg bestandig er nysgjerrig på hva jeg ikke har oppdaga noen 100 meter til høyre/venstre for hovedmålet. Å sammenligne dette med MGSV er som å sammenligne Ferrarri med Skoda

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt 25 timer i F4 så er jeg veldig ambivalent til hele greien.

 

Først vil jeg si at jeg er langt ifra objektiv her. Fallout er en serie jeg har spilt til døde, med gjerne 5+ gjennomspillinger på hvert eneste spill. Kanskje kan jeg si at det er den spillserien jeg har viet mest tid og innsikt i.

 

Jeg syntes F4 er et vakkert spill, det har virkelig klart å beholde den gode feelingen av ødemarken som jeg elsker ifra alle Falloutspillene. Det er rett og slett deilig å være en ensom vandrer med wiskey-flasken på hoften og et livredd syn på hva som venter rundt neste hjørne.

 

Det som er problemet mitt med F4 er rett og slett en av de tingene som mange skryter av. Nemlig dyden i det.

 

Jeg føler at hele verden er blitt mer eller mindre svart hvitt, enten er man grønn på vats og da snakker man, eller så er man rød og da skyter man.

 

Det er med stor glede jeg tenker tilbake til de tidligere spillene hvor uniformen du gikk i kunne gjøre at du ble akseptert i nye områder, og gjerningene du gjorde kunne få grupper som tidligere kastet deg ut til nå å like eller hate deg. (klassisk reputation-point system).

 

Jeg ender opp med å spørre "hvorfor i alle dager hater de meg" hele tiden i F4. Du møter en gruppe for første gang, spent går du fram med våpenet vekke slik at de ikke skal bli truet av deg. De ser deg, de klikker og angriper.

 

Ok ok.. De er som raidere.

 

Du finner en ny gruppe, de ser militarisert ut, de er godt utrustet, langt ifra din klassiske kannibalistiske ondsinnede "khan" raider her nei. Forsøker igjen å være den karismatiske personen jeg har skapt meg til å være. De ser meg, de klikker og angriper.

 

Ok ok.. så folk er bare generelt mer drapsrettet nå enn før. De skyter før de snakker og de ser jeg har mye gear som de vil ha.

 

Jeg finner en tredje gruppe. Fire menn sitter på baken under en bro og snakker høylydt. Jeg tar ingen sjanser, sniker meg fram og med våpenet trukket og fingeren på avtrekkeren spretter jeg usett ut ved siden av dem og stapper våpenet opp i ansiktet deres.

 

De flincher ikke, de kommenterer det ikke, de sitter like beinharde på baken, hoppet ikke over et eneste ord i setningen. De bare rett og slett stoler blindt på villmarken, en villmark der de fleste ukritisk angriper deg..

 

Jeg gir opp. Dette er en shooter, ikke en rpg. Det er en deilig, vakker og nydelig shooter, men ikke noen Fallout Rpg...

 

I am sad..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig. Men 9/10 her, pga et kjeitete system på byggedelen. Mangler forklaring på hvorfor det er et ! på defence i samtlige 6 samfunn jeg har opprettet, selv om jeg har satt ut kanoner og kommandert folk i vakttårn. Byggedelen er i overkant vrien, etter to mislykka forsøk på å lage et "hus" i stål, valgte jeg å gå for den trygge prefab-løsningen. Når du skal møblere, må du velge møbler utafor strukturen, og gå inn for å plassere dem. Har heller ikke blitt klok på hvordan jeg gjør om skrotetet til nyttedeler uten å kaste alt på bakken, før jeg skraper det gjenom workshop. Ellers, som du sier, fantastisk. Velger sjelden short travel, siden jeg bestandig er nysgjerrig på hva jeg ikke har oppdaga noen 100 meter til høyre/venstre for hovedmålet. Å sammenligne dette med MGSV er som å sammenligne Ferrarri med Skoda

 

Skrot gjør du enkelt om ting resurser ved å sende dem til en workbench.

 

Gå til benken, få opp "send junk to workbench" og vips er de gjort over til godsaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enig. Men 9/10 her, pga et kjeitete system på byggedelen. Mangler forklaring på hvorfor det er et ! på defence i samtlige 6 samfunn jeg har opprettet, selv om jeg har satt ut kanoner og kommandert folk i vakttårn. Byggedelen er i overkant vrien, etter to mislykka forsøk på å lage et "hus" i stål, valgte jeg å gå for den trygge prefab-løsningen. Når du skal møblere, må du velge møbler utafor strukturen, og gå inn for å plassere dem. Har heller ikke blitt klok på hvordan jeg gjør om skrotetet til nyttedeler uten å kaste alt på bakken, før jeg skraper det gjenom workshop. Ellers, som du sier, fantastisk. Velger sjelden short travel, siden jeg bestandig er nysgjerrig på hva jeg ikke har oppdaga noen 100 meter til høyre/venstre for hovedmålet. Å sammenligne dette med MGSV er som å sammenligne Ferrarri med Skoda

Skrot gjør du enkelt om ting resurser ved å sende dem til en workbench.

 

Gå til benken, få opp "send junk to workbench" og vips er de gjort over til godsaker.

 

Thank u. Sparte meg for jævlig mye arbeid. Spesielt "artig" å ha med roboten som til stadighet spyr ut sarkastiske kommentarer når jeg plukker skrot :)

Lenke til kommentar

Helt alvorlig...jeg tror spillet er skamfett MEN..er vi nødt å løpe rundt i den supermanndrakten? Jeg syntes rett og slett det er ekkelt å se på den blå rumpen der...og det er kun fra skjermcaptures..jeg har enda ikke spillet..

 

Please..say it aint so!!

Springer rundt i en Cronan-bukse jeg fant på en plass jeg ikke vil fortelle om. Så inga blå drakt her ;)

Lenke til kommentar

Dere som snakker om masse bugs og feil: Har dere opplevd dem selv eller lest det på nettet? Anmelder har spilt PC-utgaven 50 timer og ikke opplevd dem. Derfor kritiserer han heller ikke spillet for det.

Har spilt opp til lvl 18 så langt, måtte ta to reloads da jeg gjorde to dumme feil (pickpocketing er ikke alltid smart). Har kun opplevd at spillet har hengt seg i 4-5 sekunder, 0 kræsj. I motsetning til millionselgeren FIFA......

Lenke til kommentar

 

 

Hmmmmmmmmm. Jeg har ingen problem med grafikken, og hvis du har spilt de forrige Fallout spillene tror jeg ikke det er de har hatt i hovedtanken, noe som jeg er helt enig i.

 

Hvis du blir så frustrert av companions, hvorfor ha dem med? De er helt valgfrie, jeg meg selv tok sjeldent ibruk av companions i de gamle spillene, men i Fallout 4 føler jeg du blir belønnet for å ha de med. Perk, ekstra person å fulle opp med tilfeldig plukk rundt om fra Commonwealth.

 

Lite belønnende loot-system? Har du spilt spillet? Hva en du kan plukke opp har fått en bruk i spillet, modifisere våpen, power-armor, armor og bygging!

Jeg har iallefall tatt opp alt for mye loot.

 

Har såvidt spilt historien, har bare ankommet Diamond City. 15 timer ingame. Kan ikke si noe her. Voice actinga er god, og jeg innlever meg i samtalen, spesielt når det er fler som snakker samtidig! Her er punktet jeg er enig med deg i, flesteparten av side-questene er drep "X" som befinner seg ved "Y" og hent "Z".

 

Har vært bort to bugs, fant en flygende gjenstand, og når jeg skulle lese på en terminal satte karakteren seg fast. Heldigvis har jeg save-paranoia fra elder Fallout og TES spill :p

 

Jeg var også irritert med pc-porten først, men jeg ble vant til det, og har egentlig ingen problemer nå. Regner med at en faktisk må spille spillet for å kunne klare det *hint hint*.

 

Jeg får mye glede ut av settlement building. Jeg føler at vi gjenoppbygger de øde Commonwealth områdene, og hjelper mennesker. Samtidig tjener jeg caps og dette er vel en av de viktige ressursene en kan ha? Eller må du ha en belønning for hver eneste lille ting du gjør?

 

Fra meg så får spillet 8/10 eller 9/10. Avhenger av fremtidige quests og storyline. Istedenfor å være kritisk til alt du gjør, kan du ikke heller bare slappe av og nyte spillet?

 

 

Jeg har store problemer med at grafikken er altfor uforutsigbar. Noen steder ser den meget bra ut, andre steder ser den helt forferdelig ut. Ansiktsanimasjoner og animasjoner generelt er livløse, og det ser ikke ut som det har utviklet seg siden Oblivion ble utgitt. Dette er absolutt ikke å forvente i et spill fra 2015 når du sammenligner med andre lignende spill. Det hele virker for meg som latskap fra Bethesda sin side.

 

Så siden Companion AIen er ufunksjonell og rotete så bør jeg bare finne meg i det, og heller droppe å ha en companion? Saklig argument, latskap fra Bethesda sin side enda en gang.

 

Hva jeg mener med loot-systemet er at det er utrolig lite mangfold av unike våpen og armor. Ofte er det som dropper dårligere enn det du har fra før, for du har jo tross alt modifisert det med en haug av oppgraderinger, noe som gjør at nærmest alt jeg har funnet på legendariske mobs og lignende har vært mye dårligere enn våpnene og armoren jeg har fra før. Jeg har hatt den samme pistolen i 30 timer, fordi den er mye bedre enn alt annet jeg finner. Det syns jeg ødelegger litt for utforskningens del.

 

Voice-acting er helt middelmådig og dialogsystemet er lite inspirert da du knapt har dialoger å velge mellom. Det hele blir repetert til de grader. Selve dialogen er også uinspirert og mangler sjel, spesielt når den blir levert av livløse karakterer.

 

*hint-hint* Jeg har faktisk over 40 timer i spillet og det er mer enn nok til å gi min mening om spillet.

 

Fint at du får mye glede ut av building-featuren, det gjør ikke jeg. Syns det er en interessant men ganske meningsløs feature.

 

Hvorfor skal jeg slappe av og nyte spillet når det er så mange irritasjoner ved det? Slik tankegang er nettopp hvorfor Bethesda får drive på som de gjør og det er trist.

 

Spill noe annet? Føl med på hva som skjer ellers i verden? Om du har spilt det aldri så lenge, betyr ikke det at du er "utlært". Valgte å gå den litt risky vegen på perks ved å bli en trader med (til nå) 7 allierte områder. Sliter med nummer 8, hvor folk bare er veldig blide og rare. Har fått kontakt med Brotherhood, som hjelper meg med å beskytte områdene mine, siden jeg har hjulpet dem. Grafikken har jeg aldri hengt meg opp i, da jeg er langt mer interessert i god flyt og historie. MEN en ting kunne de fortsatt tråden på; ulike samfunn legger hverandre for hat i FO3 og FONV. Dette har så langt ikke skjedd i FO4 for min del. Gjør at valgene dine blir mer lette å ta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...