Gå til innhold

ANMELDELSE: Fallout 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne skrevet mer om hvorfor jeg synes at 10/10 er en helt passe score, men er for opptatt med å bruke det lille jeg har av fritid til å spille Fallout 4. "Welcome home."

 

Hehe beste kommentaren så langt :)

 

Har ca 60 timer på Fallout 4 nå, og jeg tror faktisk det er det gøyeste spillet jeg har spilt noensinne.

40 av timene har jeg brukt på sidequests, og bugs er ikke noe å klage over.

 

Det er hvertfall ikke gamebreaking, for absolutt alle bugs har jeg klart å finne en fix for.

Skru på V-Sync i GPU driver dersom dialog tuller seg til eller om man ikke klarer å bevege seg etter man har brukt en terminal.

 

For bugs som er questrelaterte kan du alltid finne et svar på Google for å komme videre.

 

Av 60 timer har jeg kanskje brukt 20 minutter på å finne ut hvordan jeg kommer meg forbi bugs, så det kan ikke kalles gamebreaking slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

 

Dere som snakker om masse bugs og feil: Har dere opplevd dem selv eller lest det på nettet? Anmelder har spilt PC-utgaven 50 timer og ikke opplevd dem. Derfor kritiserer han heller ikke spillet for det.

Yours truly har spilt PC-utgaven i 10 timer, opplevde nok tull til å innse at dette er uspillbart p.d.d. -> googlet etter fix -> leser om tusenvis med samme problemer. Og hvilken rolle spiller det om det er lest på nett eller opplevd selv? Vil tro problemene er reèlle da andre store medier velger å publisere "quick fix" artikler(som bare delvis funker)?

 

Det at anmelderne her ikke kritiserer feil og mangler er ikke noe nytt når det gjelder store AAA-titler. ;)

 

 

Eneste jeg har hørt om som gjør spillet uspillbart er om du bruker 120hz monitor og spiller med 120 fps. Denne spillmotoren fungerer ikke med høy fps, men på 60 er det bare småbugs for min del(og de aller aller fleste), sier ikke at det er bugfritt, sliter en del med workbenches selv :p.

Lenke til kommentar

"Fallout 4 er et mesterverk. Det hører hjemme i rekken av spill du venter i årevis på"

 

Fallout 4 er i kjent Bethesda stil et uferdig, tomt spill med dårligere hovedhistorie enn sine forgjengere. Samtidig som det i likhet med Skyrim er mer streamlinet enn sine forgjengere, mister det mye av RPG dynamikken til tidligere utgivelser i serien.

 

Anbefalelse til folk som sitter på "gjerdet", vent! Vent til dette spillet er på salg og til moddere har fikset spillet som vanlig.

 

Ikke verdt day 1 release pris, manglende historie og RPG elementer 6/10.

 

Enig i at det har mistet mye rpg elementer, og at de fjernet alt som har med luck å gjøre(i fallout spill har luck hatt ganske mye å si, både positivt og negativt), de ødela hele special systemet osv. dette trekker mye for meg, men spillet er da ekstremt underholdene og har mye uventet morro.

 

Men å si at dette har dårligere historie enn skyrim eller fallout 3 blir for dumt. Fallout 3 hadde den dummeste historien bethesda har klart å lage ever :p uferdig blir en helt rar ting å si da det er veldig lite store bugs(i et så massivt spill er det alltid masse småbugs, lykke til med å finne et så massivt spill noe sted i verden av noen produsent som ikke har litt bugs). 

Lenke til kommentar

Etter 61 timer ble jeg nettopp ferdig med spillet, og har gjort alle sidemissions utenom de generiske.

 

Må bare få sagt hvor fantastisk dette spillet er.

 

For en story, stemmeskuespill, manus og stemning.

Avslutningen var helt enorm!

 

Gleder meg til DLC nå, første kommer vel i januar om jeg ikke tar feil?

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Etter 61 timer ble jeg nettopp ferdig med spillet, og har gjort alle sidemissions utenom de generiske.

 

Må bare få sagt hvor fantastisk dette spillet er.

 

For en story, stemmeskuespill, manus og stemning.

Avslutningen var helt enorm!

 

Gleder meg til DLC nå, første kommer vel i januar om jeg ikke tar feil?

 

Tror ikke de har annonsert noe DLC enda, annet enn at det kommer? Vet at Creation Kit kommer over nyttår, men noe mer en det er vel ikke offisielt enda.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tips til deg, Jonas Magerøy!

Neste gang du skal anmelde et spill gjør du følgende:

Sett opp 10/10 - 1/10 for hvert enkelt aspekt av spillet.

Historie, gameplay, bugs, nyvinning, utseende, load tider, personlig opplevelse osv. osv.

Summen av dette = karakter

Legg gjerne med de enkelte også, for leserens skyld.

 

Dette tvinger deg nemlig til å tenke en anelse objektivt, som forøvrig er akkurat det jeg ønsker fra deg.

En siklende fanboys skriblerier, kan jeg forestille meg selv;-))

 

Fallout4 = 10/10?

Det får meg bare til å tro at du ikke har spilt noe annet enn COD og Tekken.

 

Ellers, alt topp.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Arnor: Fremfor å sarkastisk prøve å fortelle at anmelders personlige mening er "feil", kan du ikke heller fortelle oss hva DU synes om Fallout 4. Hvorfor du ville gitt spillet score X av 10? Det er langt mer konstruktivt enn ditt forrige innlegg.

 

Var kanskje litt for skarp i tonen, men dette er bare ikke et 10/10 spill.

 

Det har en historie... hvor bra er den?

Det er en oppfølger... er det no nyvinning å se som tilsier 10/10?

Hvor bra er det tekniske, bugs, spillmotor?

Load tider? Hvis du bruker ett minutt på å komme deg ned i kjelleren på et hus, eller det samme på å komme deg gjennom tre porter inn til 'N.V the strip' Er det bra design?

 

At spillopplevelsen hans var 10/10 tviler jeg ikke på.

Det er en forbannet solid spillserie, men hva i all verden skal vi da gi spill som The last of us, AC2, eller Bioshock?

Med andre ord, en oppfølger som hviler på en allerede eksisterende verden, må opp i en helt annen liga en dette, for å få en 10er.

 

Så enkelt er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...