Gå til innhold

Disse blir de første 4K-Blu-ray-filmene fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reis til polen, bulgaria, spania så finner man billigere øl, alkohol.

Problemet i disse landene er vel disse ikke tidlig ute med ny teknologi, heller ikke kina.

 

Snakkes om norge vil gjøre slutt på gratis frakt fra kina

Da både norge og butikkene taper store penger på dette.

 

Artikkelen handler ikke om at norge vil gjøre slutt på gratis frakt fra kina.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 Jeg misliker uansett Hollywood og de store fimselskapene at jeg laster ned og streamer med svært god samvittighet.

 

 

Fremdeles i trassalderen?

 

 

Ja. Så trass er jeg at jeg selv velger hvem jeg skal gi pengene mine til! Stakkars Sony og Universal som nå ikke får råd til smør på brødskivene sine.

 

 

Ja, huff. De slemme mennene. Huff, huff.

Lenke til kommentar

"4K" versjonene gir ikke bare bedre oppløsning, men også bedre fargedybde. Vi som har har jobbet i 4K noen år nå vet at kvaliteten er merkbart bedre på. Det hele er veldig sammenlignbart med SD/HD overgangen. Å tro at 4K på Netflix er i nærheten av 4K platene i artikkelen er helt feil.

 

Samtidig kan en nok advare om at det fremtidige 8K nok ikke vil ha særlig hensikt med mindre "alle" skal over på 70+" skjermer. - Eller nye formater vi ikke bruker i dag.

Angående 8K skal dere heller ikke undervurdere kravene i produksjon. Hollywood har problemfritt kunnet jobbe i 4K i noen år nå, men for små og mellomstore bedrifter - de som lager mesteparten av innholdet dere ser på - Har først de siste to årene hadd tilgang til billig utstyr som kan håndtere det. (I billig-land ligger datamaskiner til 20,000 og kamera til 200,000).

Filmskapere har også blitt vant til å gjøre opptak i 5K eller 6K for å levere i 4K. Det første 8K kamera kan komme før nyttår - Vi har altså noen år foran oss før vi kommer til 8K land.

Lenke til kommentar

Kjøper du alkohol på andre butikker?

Da "stjeler" du vel produktet deres?

 

Om jeg handler pils på Scotsman eller Dubliner så får fortsatt Ringnes betalt for den.

 

Om jeg ser en film på Netflix eller laster ned fra Piratebay så får Universal i sistnevnte tilfelle ikke betalt. Ser du forskjellen?

 

For all del, jeg er pragmatisk i "pirat-debatten", men tankeløse sammenligninger er like tankeløse uansett hvilken agenda de fremmer.

Lenke til kommentar

Folk har gjerne en tendes til å knytte verdi til noe fysisk og kultur er vel også noe som vi bare er i og ikke føler for å betale for på samme måte. Det er vel gjerne det at når noe digitaliseres reduseres det ned til noe som ikke er fysisk, men produktet er fremdeles et åndsverk og det er lagt ned arbeid i det.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

 

Kjøper du alkohol på andre butikker?

Da "stjeler" du vel produktet deres?

 

Om jeg handler pils på Scotsman eller Dubliner så får fortsatt Ringnes betalt for den.

 

Om jeg ser en film på Netflix eller laster ned fra Piratebay så får Universal i sistnevnte tilfelle ikke betalt. Ser du forskjellen?

 

For all del, jeg er pragmatisk i "pirat-debatten", men tankeløse sammenligninger er like tankeløse uansett hvilken agenda de fremmer.

 

 

Enig i at den sammenlikningen ikke er så treffende, men det er ikke sammenlikningen mellom å stjele og kopiere heller.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...