Gå til innhold

Forever Living, pyramidespill?


Anbefalte innlegg

 

 

Forklar hva du mener med det da?

 

At de har muligens andre inntekter enn forever living, som ett tillegg.

Det som er mest morsomt med denne tråden er at du Salvesen prøver å drite ut et menneske som prøver å jobber for å tjene penger, men hyller alle som kommer til landet og lever på andres skattepenger resten av livet uten å jobbe en time.

For en latterlig kommentar..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Forklar hva du mener med det da?

At de har muligens andre inntekter enn forever living, som ett tillegg.

Det som er mest morsomt med denne tråden er at du Salvesen prøver å drite ut et menneske som prøver å jobber for å tjene penger, men hyller alle som kommer til landet og lever på andres skattepenger resten av livet uten å jobbe en time.

For en latterlig kommentar..

 

Latterlig? Bare fordi ikke alle har samme mening som deg? Dere har kommet med personangrep og prøvd å trykke meg ned lenge nå, og når noen andre er på "min side" så er det latterlig? DU er latterlig.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Forklar hva du mener med det da?

At de har muligens andre inntekter enn forever living, som ett tillegg.
Det som er mest morsomt med denne tråden er at du Salvesen prøver å drite ut et menneske som prøver å jobber for å tjene penger, men hyller alle som kommer til landet og lever på andres skattepenger resten av livet uten å jobbe en time.
For en latterlig kommentar..

Latterlig? Bare fordi ikke alle har samme mening som deg? Dere har kommet med personangrep og prøvd å trykke meg ned lenge nå, og når noen andre er på "min side" så er det latterlig? DU er latterlig.

Det var sammenligningen som var latterlig, ikke at han er enig med deg. Alle får ha sin egen mening, til og med jeg. Om du hadde fulgt med prøver vi jo bare å åpne øynene dine. Men sakte men sikkert ser jeg at det ikke går:)

Lenke til kommentar

Og forresten, nei de har ikke andre inntekter enn Forever. Dette er mennesker som jobber fulltid med Forever. Gått tom for argumenter siden du begynner å komme med ting som kun er spekulasjoner?

Det er jo bare til å søke opp selv. De har flere roller i næringslivet. Da finnes det muligheter for at de har andre inntekter. Forøvrig tjente Ingn av de så mye som du tror. Men godt mulig de har ganget lønnen sin med ti i 2015;) får uansett ikke vite før om neste år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Forklar hva du mener med det da?

At de har muligens andre inntekter enn forever living, som ett tillegg.

Det som er mest morsomt med denne tråden er at du Salvesen prøver å drite ut et menneske som prøver å jobber for å tjene penger, men hyller alle som kommer til landet og lever på andres skattepenger resten av livet uten å jobbe en time.
For en latterlig kommentar..
Du må gjerne utdype litt.

For det første så stemmer det ikke at flyktninger aldri kommer til å jobbe, kjenner mange hardtarbeidende flyktninger.. For det andre er det en debatt som ikke passer inn her i det heletatt. Hva jeg ønsker av våre skattepenger har ingenting med mlm å gjøre, som tilfeldigvis er fylt med masse svart arbeid...

 

Så ja, den sammenligningen der er helt på jordet. Lag gjerne en egen tråd så kan vi diskutere, men jeg kommer ikke til å diskutere dette videre her, for det passer seg på ingen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Forklar hva du mener med det da?

At de har muligens andre inntekter enn forever living, som ett tillegg.
Det som er mest morsomt med denne tråden er at du Salvesen prøver å drite ut et menneske som prøver å jobber for å tjene penger, men hyller alle som kommer til landet og lever på andres skattepenger resten av livet uten å jobbe en time.
For en latterlig kommentar..
Latterlig? Bare fordi ikke alle har samme mening som deg? Dere har kommet med personangrep og prøvd å trykke meg ned lenge nå, og når noen andre er på "min side" så er det latterlig? DU er latterlig.
Det var sammenligningen som var latterlig, ikke at han er enig med deg. Alle får ha sin egen mening, til og med jeg. Om du hadde fulgt med prøver vi jo bare å åpne øynene dine. Men sakte men sikkert ser jeg at det ikke går:)
Les igjennom tråden engang til. Prøver å åpne øynene, ok. Jeg synest mest at tråden er et fint eksempel på kollektiv mobbing med deg i spissen. Gratulerer, du har vunnet prisen for beste mobber.

Om dette er ett generelt inntrykk for de som leser tråden vill jeg beklage så mye ovenfor TS. Det var ikke hensikten. Hensikten var å diskutere mlm og hva jeg synes om saken. Om det oppfattes på en annen måte så må jeg igjen beklage.

Lenke til kommentar

Og forresten, nei de har ikke andre inntekter enn Forever. Dette er mennesker som jobber fulltid med Forever. Gått tom for argumenter siden du begynner å komme med ting som kun er spekulasjoner?

 

Av ren kuriositet, hvordan vet du dette?

Hvis de nevnte har flere roller i norsk næringsliv er det ganske nærliggende å anta at de tjener penger på det.

Det er veldig få som har roller i næringslivet uten å få noe ut av det...

 

 

 

snip..

Har JEG kort lunte? Gå igjennom hele tråden. Jeg har forsøkt i snart en måned å være saklig og forklare dere hvordan dette fungerer.

Det er mye du kan si om deg selv, men å være saklig er i mange tilfeller å overdrive ganske drastisk. For kun kort tid siden påsto du hardnakket at et bilde ikke var redigert (når det klart var det). Og når folk prøvde å forklare deg at selv om DU ikke redigerer det, men en setting på telefonen gjør det (automatisk) så var det absolutt ikke noe du hverken ville gå med på eller skjønne.

 

Det er greit å rydde i egen hage før man påpeker møkk i andres...

Endret av wampster
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Herregud, se på hva dere har skrevet da. Jeg kunne anmeldt dere for trakassering, men så lavt gidder jeg ikke synke. Du prøver å åpne øynene mine? For hva? Du har jo tydeligvis ikke peiling på dette, men det har jeg. Hvordan kan du forvente at jeg skal være åpen for noe av det du sier når du er så vannvittig trangsynt til det jeg sier? Prøv å åpne øynene dine selv du.

 

Og ja, det er det generelle inntrykket folk får når de leser tråden. Jeg har fått mange tilbakemeldinger på det.

Lenke til kommentar

Herregud, se på hva dere har skrevet da. Jeg kunne anmeldt dere for trakassering, men så lavt gidder jeg ikke synke. Du prøver å åpne øynene mine? For hva? Du har jo tydeligvis ikke peiling på dette, men det har jeg. Hvordan kan du forvente at jeg skal være åpen for noe av det du sier når du er så vannvittig trangsynt til det jeg sier? Prøv å åpne øynene dine selv du.

 

Og ja, det er det generelle inntrykket folk får når de leser tråden. Jeg har fått mange tilbakemeldinger på det.

 

Som sagt beklager jeg om du føler deg trakassert, det er ikke poenget. Poenget er at du nekter for ting vi viser til, det er ikke trakassering. 

 

Jeg er generelt i mot slike bedrifts modeller som lover og lyger og som unnlater å betale skatt(som mange i denne bransjen gjør), og det har jeg rett til å mene. 

 

Og nei, du kunne nok ikke anmeldt for trakassering. 

 

Ett tips, se hvor mange som er med deg i denne tråden, hvor mange som har gode erfaringer fra produktet og lignende selskap. Det sier ganske mye om du tenker deg om. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan nevne at jeg har sett bekjente drive med dette. Venner rundt dem blir ofte slitne av å ha en selger i gruppen som ønsker å selge sine produkter, reklamere for julegaver osv, eller invitere til produktkvelder og lignende. Oppsøkende salg er definitivt ubehagelig for veldig mange.

Et uheldig resultat blir ofte at kontakten mellom selgeren og venner svekkes, som for meg fort kan bli ganske naturlig når noen skal livnære seg på sine nærmeste.

Endret av afterall
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Poenget er at JEG nekter for det DERE viser til? Se deg i speilet for faen. Nei, når dere holder på sånn så skjønner jeg godt at folk ikke tør å skrive direkte her. De sender meg heller melding. 

 

Men i svarte faen da, JEG BETALER SKATT. HAR DERE FÅTT DET MED DERE NÅ?!

 

Er det mulig?  :nei:

 

Btw, jeg pusher aldri produkter eller muligheten på folk. Jeg spør selvsagt om det er noe de kan tenke seg å teste ut, men har de sagt nei, så har de sagt nei. Jeg spør alltid på måter som gir dem en enkel exit-mulighet, spesielt om det er nære venner og familie. Som regel kommer jeg bare med anbefalinger også sier jeg at de kan ta kontakt med meg dersom de har lyst til å bestille eller de kan bestille fra nettbutikken min.

Men min hovedstrategi er ikke å kontakte folk engang. Jeg bruker facebook-siden min og bloggen, så kan de som er interessert kontakte meg. Jeg holder kun helsekvelder for de som spesifikt ber om det.

Jeg kan selvsagt ikke snakke for alle andre, men dere angriper meg personlig uten at jeg har gjort noe som helst "galt" verken etter loven eller moral.

Har jeg en eneste gang i løpet av denne "samtalen" spurt om noen vil kjøpe produktene eller bli med i teamet? NEI. Er jeg da en pushy selger? NEI. Så jeg synes dere kan gi faen i å fremstille meg som det.

 

Dere må ha et forbanna kjedelig liv i grunn. 

Jeg er i denne tråden fortsatt fordi jeg har fått henvendelser fra folk som genuint ønsker å vite mer om dette, enten kun for opplysning eller fordi de er interessert. Hvorfor er dere fortsatt her? For å hakke på meg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En skal være forsiktig i slike diskusjoner at en angriper sak (MlM konseptet) og ikke person. Så beklager om du tar noe av det jeg skriver personlig?? Det er så absolutt ikke meningen.

 

Jeg er bare skeptisk til hele MLM konseptet, og jeg er ikke den eneste. Så å prøve å gi det litt konstruktiv kritikk burde være lov :)

Som sakt har jeg flere i min omgangskrets som er i diverse MLM konsepter og jeg har selv blitt forsøkt rekrutert. Derimot gikk pyramidespill alarmen min relativt kjapt. Selv om det er i grenseland ifølge loven har det litt for mange fellestrekk. Nå vet jeg ikke direkte med Forever Living men MLM konsepter generelt har et dårlig rykte. Forretningsmodellen er rett og slett dårlig i det store bildet.

Det blir gitt store forhåpninger om at så lenge en virkelig står på så kan en om noen år tjene bra med penger og jobbe mindre. Ofte blir en oppfordret til å delta på kurs og sagsserminar (for en liten sum forstålig nok) rekrutere flere, bruke og kjøpe produktene selv, selge abonnement til venner og bekjente, kjøpe salgsmaterialet og MLMbøker.

 

Da jeg ble forsøkt rekruttert så fikk jeg beskjed om å rekrutere først 4 kunder og så 4 nye distrubitører. For så å hjelpe disse 4 distrubitørene med å skaffe og selv skaffe 4 nye distrubitører og 4 nye kunder samtidig som jeg selv måtte skaffe tilsvarende nye kunder på abonomanget.

Grunnlønnen ville øke for hver gang en fikk minst 4 under seg til å gå opp et nivå + provisjon på salget.

 

 

 

Et annet problem med MLM konsepter er rett og slett at folk får det opp til halsen til slutt. En har kanskje fått 4-8 diverse henvendelser om å være med på homeparties eller bli med å ta en kaffe for å diskutere en fantastisk business mulighet!

Vennskap blir ikke lengre kun vennskap. Ikke at en skal dra alle selgere under en kam.

 

Det er ikke noe galt i å prøve å starte opp en egen business og det er sikkert noen som klarer å tjene bra penger på MLM , men folk flest vil ikke gjøre det.

Istedet vil de bruke mer penger på kjøpe inn produkter til eget forbruk, salgskurs/events og ikke minst mye tid.

Jo flere som rekruterer en "downline" i omganskretsen din, jo flere "konkurenter" får en , markede blir mettet etterhvert og folk vil falle fra.

 

 

 

Kom forest over denne artikkelen som beskriver det ganske bra.

https://sometimesmagical.wordpress.com/2014/04/12/cult-spotting-101-breaking-down-multi-level-marketing-schemes-guest-post/

 

Ellers har du også denne fyren på youtube som har mange bra videoer angående MLM

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...