Gå til innhold

Forever Living, pyramidespill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva anser du som pyramide? Hvis det ikke er hvor man tjener opp og ned en linje. Hva er det da?

Lotterlioven § 16:

 

Det er forbudt å opprette, drive, delta i eller utbre pyramidespill eller lignende system. Som omfattet av forbudet regnes ethvert system der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som bare følger av at andre verves til pyramidespillet mv.

Forbudet i første ledd omfatter pyramidelignende omsetningssystem der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som særlig skyldes at andre verves til systemet, og ikke salg eller forbruk av varer, tjenester eller andre ytelser.

Lenke til kommentar

 

bare 2 av disse hadde over 500k i inntekt i fjord og bare en hadde over 1mill , alle har Enkeltpersonforetak av forelige slag registrert på seg , Torun er jo helt klart en frontfigur i foreverliving i norge etter hva google forteller meg .

I fjor kanskje. Men det viser jo for faen ikke hvilken inntekt de har nå. Dette er mennesker som har hatt svært rask vekst, flere av dem startet i fjor.

 

 

Ettersom selskapet ditt har drevet med dette siden 1970-tallet, kunne du kanskje nevnt noen som begynte før 2014?

Lenke til kommentar

En skal være forsiktig i slike diskusjoner at en angriper sak (MlM konseptet) og ikke person. Så beklager om du tar noe av det jeg skriver personlig Det er så absolutt ikke meningen.

 

Jeg er bare skeptisk til hele MLM konseptet, og jeg er ikke den eneste. Så å prøve å gi det litt konstruktiv kritikk burde være lov :)

Som sakt har jeg flere i min omgangskrets som er i diverse MLM konsepter og jeg har selv blitt forsøkt rekrutert. Derimot gikk pyramidespill alarmen min relativt kjapt. Selv om det er i grenseland ifølge loven har det litt for mange fellestrekk. Nå vet jeg ikke direkte med Forever Living men MLM konsepter generelt har et dårlig rykte. Forretningsmodellen er rett og slett dårlig i det store bildet.

Det blir gitt store forhåpninger om at så lenge en virkelig står på så kan en om noen år tjene bra med penger og jobbe mindre. Ofte blir en oppfordret til å delta på kurs og sagsserminar (for en liten sum forstålig nok) rekrutere flere, bruke og kjøpe produktene selv, selge abonnement til venner og bekjente, kjøpe salgsmaterialet og MLMbøker.

 

Da jeg ble forsøkt rekruttert så fikk jeg beskjed om å rekrutere først 4 kunder og så 4 nye distrubitører. For så å hjelpe disse 4 distrubitørene med å skaffe og selv skaffe 4 nye distrubitører og 4 nye kunder samtidig som jeg selv måtte skaffe tilsvarende nye kunder på abonomanget.

Grunnlønnen ville øke for hver gang en fikk minst 4 under seg til å gå opp et nivå + provisjon på salget.

 

 

 

Et annet problem med MLM konsepter er rett og slett at folk får det opp til halsen til slutt. En har kanskje fått 4-8 diverse henvendelser om å være med på homeparties eller bli med å ta en kaffe for å diskutere en fantastisk business mulighet!

Vennskap blir ikke lengre kun vennskap. Ikke at en skal dra alle selgere under en kam.

 

Det er ikke noe galt i å prøve å starte opp en egen business og det er sikkert noen som klarer å tjene bra penger på MLM , men folk flest vil ikke gjøre det.

Istedet vil de bruke mer penger på kjøpe inn produkter til eget forbruk, salgskurs/events og ikke minst mye tid.

Jo flere som rekruterer en "downline" i omganskretsen din, jo flere "konkurenter" får en , markede blir mettet etterhvert og folk vil falle fra.

 

 

 

Kom forest over denne artikkelen som beskriver det ganske bra.

https://sometimesmagical.wordpress.com/2014/04/12/cult-spotting-101-breaking-down-multi-level-marketing-schemes-guest-post/

 

Ellers har du også denne fyren på youtube som har mange bra videoer angående MLM

Mye av dette har jeg allerede forklart og denne bloggen er jo bare latterlig. Jeg har kommentert direkte inne på bloggen, så dere kan jo lese der når (hvis) det blir godkjent... Men bare for å nevne et par ting - i MLM er statistikken på hvor mange som lykkes totalt irrelevant fordi det er så mange forskjellige grupper. Noen vil bare ha produktene til innkjpøspris, noen vil ha en ekstrainntekt, noen kommer aldri ordentlig i gang, noen finner ut at det ikke passet for dem (men av-registrerer seg sjeldent med mindre det er medlemsavgifter, som det forresten ikke er i mitt selskap), noen tror det er en "Get rich quick" metode og gir seg når de skjønner at de må jobbe hardt, noen er utålmodige eller takler ikke motgang (som man som regel får i starten) etc...

En annen ting, siden man i legitime selskap kun tjener noen få ledd nedover, stemmer ikke eksempelet hans med at det er begrenset hvor mange ledd nedover man kan gå. Han kaller oss "ansatte" - selskapene ansetter oss ikke, så det viser jo hvor lite han har satt seg inn i dette. Det som blir beskrevet både på bloggen og i videoen ang hvordan opplæring er så langt ifra sannheten man kommer. 

Ingen av disse har noen som helst kunnskap om dette, det er helt tydelig.

Lenke til kommentar

dette ser ut som en treningsfilm fra forever living , her er alle bonus systemene forklart , den forteller et annet bilde en op angående bonuser ( dog kan være andre systemer i andre land som er mere pyramide vennelig ) og her er det jo meget klart hvor mye som går til og betale bonuser av salgsummen 

https://youtu.be/3h0KrHsfPrI

 

 

Hva er annerledes i denne videoen enn hva jeg har sagt? Og hva mener du er feil med det?

Lenke til kommentar

 

 

bare 2 av disse hadde over 500k i inntekt i fjord og bare en hadde over 1mill , alle har Enkeltpersonforetak av forelige slag registrert på seg , Torun er jo helt klart en frontfigur i foreverliving i norge etter hva google forteller meg .

I fjor kanskje. Men det viser jo for faen ikke hvilken inntekt de har nå. Dette er mennesker som har hatt svært rask vekst, flere av dem startet i fjor.

 

 

Ettersom selskapet ditt har drevet med dette siden 1970-tallet, kunne du kanskje nevnt noen som begynte før 2014?

 

En veldig enkel grunn til at jeg nevnte folk som ikke startet for lenge siden er for å samtidig vise at man trenger ikke å komme inn "først" for å tjene penger. Disse menneskene er 100 eller flere ledd nedover. Men du vil ha en som startet for lenge siden? Javel - Rolf Kipp, John Curtis, Jayne Leach. Rolf har jeg møtt, John og Jayne skal jeg møte i januar når selskapet spanderer reise på meg og mannen igjen..

Lenke til kommentar

Et negativt aspekt kan være det at det blir billigere å melde seg inn for å kjøpe produkter til seg selv isteden for å kjøpe fra en selger som allerede er medlem. Det betyr at selgeren ikke tjener penger på salg av produkter.

Med mindre de kjøper veldig mye så vil de fleste være kunder, både fordi de synes det er enklere da jeg tar meg av det meste og fordi da slipper de frakt. :) 

Lenke til kommentar

Anbefaler å lese The Economists siste artikkel om MLM: http://www.economist.com/news/business/21676809-growing-battle-over-how-spot-pyramid-scheme-pharaonic-creations

 

Spesielt følgende er interessant:

What data do exist suggest that they have substantial sales but an outsized number of sellers. The lobby group reports that direct sales, mostly by MLMs, reached $34 billion last year, up 16% from 2004 (see chart). However, the number of those at some point involved in the business grew at twice that pace, reaching 18m people in 2014, or one in 13 American adults. Just 12% of these earned more than $25,000 in 2014 and 62% earned less than $6,000. That does not account for expenses, such as purchases of the companies’ products.

Lenke til kommentar

Der kom den ja; det vanlige argumentet med dette magiske Direktesalgsforbundet. 

Gidder du å fortelle meg hvorfor dette er et kvalitetsbevis? 

Og så kommer de, argumentente om "børsnotert selskap", "vært her siden attenfirreåførr", "ikke pyramide, men multi-level-marketing". Nei fyfan, jeg kjenner jeg har disse selskapene og deres slue fremgangsmåte som er i en gråsone til loven langt oppe i halsen. 

Det er nyttesløst for oss å prøve å fortelle deg noe fornuftig når skylappene er på og selskapet spanderer konferansetur ser jeg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Der kom den ja; det vanlige argumentet med dette magiske Direktesalgsforbundet. 

 

Gidder du å fortelle meg hvorfor dette er et kvalitetsbevis? 

 

Og så kommer de, argumentente om "børsnotert selskap", "vært her siden attenfirreåførr", "ikke pyramide, men multi-level-marketing". Nei fyfan, jeg kjenner jeg har disse selskapene og deres slue fremgangsmåte som er i en gråsone til loven langt oppe i halsen. 

 

Det er nyttesløst for oss å prøve å fortelle deg noe fornuftig når skylappene er på og selskapet spanderer konferansetur ser jeg. 

Hvis du er så negativ til mine argumenter, hvorfor kommer du ikke med noen fornuftige argumenter selv? 

Hva vet du egentlig om network marketing?

 

Og hvis du leser det som står der jeg linket til, så ser du jo hvilke punkter som må være i orden for at man skal kunne være medlem. Det er kvalitetsbeviset. Det blir som om du hadde spurt om jeg er en ekte hjelpepleier (for å ta et eksempel) og jeg hadde vist deg fagbrevet. Men så klart så gidder ikke du å lese det jeg linket til, fordi du er ikke interessert i å forstå, du er interessert i å krangle.

Endret av Maria Øyhaugen - Laptop Lifestyle
Lenke til kommentar

 

Og hvis du leser det som står der jeg linket til, så ser du jo hvilke punkter som må være i orden for at man skal kunne være medlem. Det er kvalitetsbeviset.

Det samme sa vel VW om motorene i bilene sine.....

 

Og, du skal jo ikke kunne være tidligere straffedømt eller lignende for å jobbe i barnehage eller som lege heller... Men skitt au, har du sett.. Det er visst ganske mange som har klart det likevel.. Men dette MLM/Forever living må være unikt, for her STÅR det sort på hvit at dette er kriteriet for å være medlem, så da er det nok slik..

 

Bare fordi det står et sted betyr ikke at det er sånn.

 

edit: At jeg fortsatt gidder. Det eneste jeg ville frem til i starten var å få frem at dette er pyramidevirksomhet.. Men som en nevnte ovenfor her.. "Det er nyttesløst for oss å prøve å fortelle deg noe fornuftig når skylappene er på" så til de grader

Endret av wampster
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Og hvis du leser det som står der jeg linket til, så ser du jo hvilke punkter som må være i orden for at man skal kunne være medlem. Det er kvalitetsbeviset.

Det samme sa vel VW om motorene i bilene sine.....

 

Og, du skal jo ikke kunne være tidligere straffedømt eller lignende for å jobbe i barnehage eller som lege heller... Men skitt au, har du sett.. Det er visst ganske mange som har klart det likevel.. Men dette MLM/Forever living må være unikt, for her STÅR det sort på hvit at dette er kriteriet for å være medlem, så da er det nok slik..

 

Bare fordi det står et sted betyr ikke at det er sånn.

 

edit: At jeg fortsatt gidder. Det eneste jeg ville frem til i starten var å få frem at dette er pyramidevirksomhet.. Men som en nevnte ovenfor her.. "Det er nyttesløst for oss å prøve å fortelle deg noe fornuftig når skylappene er på" så til de grader

 

Du har jo ikke kommet med noe som helst fornuftig! For det er ikke pyramide! Jeg har motbevist alle argumenter. Dere aner ingenting om dette. Tror du virkelig at du - som tydelig ikke vet de mest grunnleggende ting om dette, vet mer om hva det er enn meg som driver business innenfor dette?

 

Jeg vet ikke hva du jobber med, men se for deg dette:

Hvis jeg hadde latet som at jeg er en ekspert på det du jobber med, og jeg hadde sagt masse dritt som ikke stemmer om jobben din, og så kommet med personangrep sammen med en gjeng med andre folk når du prøvde å forklare fakta... Ville du synes det var greit?

 

Det er for faen dere som har skylapper. 

 

Vet du hva? Dette er faktisk ganske grov trakassering og jeg er langt ifra den eneste som mener det - slapp av, det er ikke bare snakk om deg, men de fleste som deltar i denne tråden. Jeg og flere sliter virkelig med å tro at dere er voksne, oppegående mennesker... Det er virkelig trist at samfunnet har blitt sånn at voksne mennesker kapper hue av alle som følger drømmene sine. Jeg anbefaler at dere får dere en JÆVLA GOD psykolog.

Men det er det vel jeg som trenger eller? Siden jeg har "feil" jobb? Har egentlig bare venta på den, så tenkte jeg skulle komme dere i forkjøpet. 

Fuck off bitches. I've got a job to do.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Og hvis du leser det som står der jeg linket til, så ser du jo hvilke punkter som må være i orden for at man skal kunne være medlem. Det er kvalitetsbeviset.

Det samme sa vel VW om motorene i bilene sine.....

 

Og, du skal jo ikke kunne være tidligere straffedømt eller lignende for å jobbe i barnehage eller som lege heller... Men skitt au, har du sett.. Det er visst ganske mange som har klart det likevel.. Men dette MLM/Forever living må være unikt, for her STÅR det sort på hvit at dette er kriteriet for å være medlem, så da er det nok slik..

 

Bare fordi det står et sted betyr ikke at det er sånn.

 

edit: At jeg fortsatt gidder. Det eneste jeg ville frem til i starten var å få frem at dette er pyramidevirksomhet.. Men som en nevnte ovenfor her.. "Det er nyttesløst for oss å prøve å fortelle deg noe fornuftig når skylappene er på" så til de grader

 

Du har jo ikke kommet med noe som helst fornuftig! For det er ikke pyramide! Jeg har motbevist alle argumenter. Dere aner ingenting om dette. Tror du virkelig at du - som tydelig ikke vet de mest grunnleggende ting om dette, vet mer om hva det er enn meg som driver business innenfor dette?

 

Jeg vet ikke hva du jobber med, men se for deg dette:

Hvis jeg hadde latet som at jeg er en ekspert på det du jobber med, og jeg hadde sagt masse dritt som ikke stemmer om jobben din, og så kommet med personangrep sammen med en gjeng med andre folk når du prøvde å forklare fakta... Ville du synes det var greit?

 

Det er for faen dere som har skylapper. 

 

Vet du hva? Dette er faktisk ganske grov trakassering og jeg er langt ifra den eneste som mener det - slapp av, det er ikke bare snakk om deg, men de fleste som deltar i denne tråden. Jeg og flere sliter virkelig med å tro at dere er voksne, oppegående mennesker... Det er virkelig trist at samfunnet har blitt sånn at voksne mennesker kapper hue av alle som følger drømmene sine. Jeg anbefaler at dere får dere en JÆVLA GOD psykolog.

Men det er det vel jeg som trenger eller? Siden jeg har "feil" jobb? Har egentlig bare venta på den, så tenkte jeg skulle komme dere i forkjøpet. 

Fuck off bitches. I've got a job to do.

 

Les gjennom tråden en gang til, så ser du fort hvem som trakasserer hvem.

 

Forresten, å "drive business" innebærer at man betaler skatt :wee:

Endret av Trollface
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...