Gå til innhold

Forever Living, pyramidespill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du har vel en vanlig 9-16 jobb tenker jeg? En business tar tid å bygge opp. I starten er det mye jobb og lite inntekt, så blir det lite jobb og høyere inntekt. Jeg vil heller jobbe hardt i 3-5 år og så ha den livsstilen jeg drømmer om resten av livet enn å jobbe hardt i 40 år uten en dritt mer enn det jeg må ha for å leve helt greit...

Og jeg må ikke legge ut noe for å "holde nivå", et oppnådd nivå mister man aldri i Forever, men at du sier det viser jo hvor lite du har satt deg inn i ting før du uttaler deg. Og for siste forbanna gang, jo, jeg betaler skatt og moms. Inntekten jeg har skrevet er ren inntekt. Etter alt av utgifter.

 

Jeg skal si meg enig i at det krever endel i starten av en bedrift og en jobber mye for lite i oppstarten. Men når veien til suksess er at alle skal få nok [/font][/color]distributører under seg, så er det en business plan som rett og slett ikke holder mål . Regnestykket går rett og slett ikke opp og løgnen om at dette er noe alle kan bli rike på vil bare bli større for hvert ledd en går ned. MLM tar rett og slett ikke til høyde for metting av markedet.

Et annet argument jeg hører er at en ikke trenger å ha folk under seg for å tjene penger i MLM , det er bare en mye smartere måte å bli rik på .

Men med denne omvendte psykologien (om det kan kalles det) så sier det jo seg selv at alle da lyst til å være "smarte" og bli suksessrike ved å satse på rekrutteringen.

 

For å sette det litt på spissen. La oss si at en helst bør rekruttere minst 5 stk. Om en tar 5^9 så er det 1/3 av Norges befolkning

Dette er 1/3 av Norges befolkning som alle roper ut hvor bra FL er og inviterer venner og bekjente på homeparties, kjøper mye produkter selv og stikker på dyre kursreiser med likesindige MLM folk.

Går en et ekstra steg opp (5^10) så snakker vi 2x Norges befolkning. Ved generasjon 13 har en allerede passert jordens befolkning.

Så hva sier heftet ditt om hvor mange en bør rekruttere for å komme til første nivå? Regner med at de fleste som starter med dette har en dag lyst å komme til Diamond eller hva det nå er som kreves for at en kan begynne å tjene greit med penger på dette?

Det sier seg selv at folk flest ikke vil tjene penger på det? Jo senere en kommer inn jo større sjangs er det for at en heller bruker mer penger/tid enn en vil få igjen for det senere.

Og det er helt greit det, om en faktisk liker produktet og ønsker å bruke penger på det. Bare ikke selg løgnen om at dette er noe alle kan bli rik på ;) Noen vil, men flesteparten vil ikke.

 

Det er ikke for ingen grunn til at så mange kaller MLM for pyramidespill. Av og til må en bare kalle en spade for en spade.

 

.

PS! Dette er ikke ment som et personlig angrep på deg. Jeg er bare skeptisk til hele forretningsmodellen til MLM.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Selv brookline nine nine Tv serien mener at MLM er en scam?

Så nettopp S2:E11 på netflix

"No no list" ca 12:45 uti episoden.

Han ene skriver på listen :

 

- No more Multi Level Marketing scams!

 

Mens han andre skriver

 

- Stop calling legitimate business proposals scams!

 

(De krangler om hva de ikke har lov til å gjøre/prate om på stakeout)

 

 

 

Ellers har du også denne

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

http://myaloevera.no/laptoplifestyle/nb/about-forever
Arbeide med Forever
Forever arbeider med Team marketing, et konsept som gir alle samme mulighet til å starte opp og drive en lønnsom virksomhet uten de økonomiske risikoene som et eget foretak vanligvis har. Forhandlerne er selvstendige og arbeider for seg selv, men gjennom Forever. Det betyr at de får ta del av tryggheten det er å ha et sterkt varemerke og et godt etablert foretak i ryggen, men de får samtidig selv bestemme over sin virksomhet, sine mål og sin framgang.

Forhandlerne får støtte og opplæring fra både sine veiledere og fra Forever. Hvis de velger å ta steget fra å bare engasjere seg i salg til også å introdusere nye forhandlere og coache disse til framgang, får de kompensasjon fra foretaket for dette arbeidet.

Fordelene med egen virksomhet er mange. Mulighet til å selv styre ditt arbeid og din inntekt er to av de. Resultat og inntekt er en direkte refleksjon av forhandlers arbeidsinnsats: du velger altså selv hva du vil oppnå med din virksomhet. Mange begynner i det små for å tjene litt ekstra penger, og kan etter hvert gå over til å forsørge seg på sin virksomhet – alt avhengig av hvilke mål de har.

Direktesalg er alltid personlig og skjer aldri i butikk. Istedenfor møtes kunde og forhandler hjemme, på arbeidsplassen eller i andre sammenheng. Den personlige servicen er en viktig faktor, og i kombinasjon med den høge kvaliteten på Forevers produkter er det enkelt å bygge opp en fornøyd og lojal kundebase.

http://myaloevera.no/laptoplifestyle/nb/work-with

Jeg søker medarbeidere!

Jeg har muligheten til å være 100 % til stede og tilgjengelig for familien min.

Nå søker jeg medarbeidere som vil ha samme mulighet som jeg selv har fått!

Er du den jeg leter etter?

Jeg leter etter hyggelige, positive, serviceinnstilte mennesker som har et ønske om å hjelpe andre.

Jeg veileder deg etter hva du ønsker - hva dine mål er. Om målet ditt er å tjene 1000 - 5000 ekstra i mnd så hjelper jeg deg med å oppnå det, eller om det er å ha råd til drømmehuset, drømmebilen eller drømmeferien, så hjelper jeg deg med det!

Du er hjertlig velkommen i mitt team!

Om du ikke bor i nærheten tar vi veiledningen via mail/skype/facebook/tlf. Jeg foretrekker personlige møter ihvertfall innimellom, så når du er kommet litt i gang, tar jeg uansett turen for å møte deg.

Bare deg selv begrenser hva du kan oppnå.
 
http://foreverliving.no/
Om Team Marketing
Vår forretningsmodell
 
Tanken om å kutte ut mellomleddene og i stedet organisere personlig salg gjennom nettverk vokste frem i USA på 1950-tallet. Siden den gang har metodene utviklet seg og blitt stadig mer populære. Forevers form for direktesalg kalles Team Marketing og innebærer at uavhengige forhandlere markedsfører, selger og distribuerer produkter direkte til kunder gjennom personlig kontakt. Fordelene for kundene er mange, for eksempel:

  • Personlig service og rådgivning gjennom direktekontakt med selgeren

Får også dette i "vanlige" butikker. Er bare å gå bort til en selger og spørre i vei. Vanskelig ikke sant?

  • Tilgang til unike produkter

Sier meg ingen ting. Hva er unikt? Har sett lignende produkter som Forever Living har i f.eks helsekost butikker o.l og faktisk til og med på KIWI!

  • Personlige demonstrasjoner og tips

Kan også få dette i "vanlige" butikker. Og på apotek, bare å spørre selgeren om du kan få en demostrasjon. Er en grunn til at det står endel vareprøver / utstillinger.

  • Mulighet til å prøve uten kjøpetvang

I endel "vanlige" butikker kan man faktisk bytte varen / få pengene tilbake hvis man ikke er fornøyd. Rart ikke sant?

  • Returrett også for oppbrukte varer

Trenger litt utdypning her, hva mener du er returrett? Og hvordan fungerer kundesupport hvis man ikke er fornøyd? Kontakter man "selgeren" direkte? Eller kontakter man kundesupport?
Som "distributør" jobber man da med både salg, markedsføring, import, support? Høres ut som ganske mye jobb.

 

Lukter sterkt av pyramide. Men kanskje Forever Living har produkter som kan dempe denne pyramide lukten?

Lenke til kommentar

Forever Living Products Norway (proff.no)
 
http://myaloevera.no/laptoplifestyle/nb/start/
Når jeg kun taster inn http://myaloevera.no/, så kommer jeg rett inn på http://www.foreverliving.no/
 
Når jeg søker på postnummer 3269 så er det 14 andre "distributører" med deg så blir det 15 stykker, på et veldig lite "marked". Der jeg bor så er det rundt 20 "distributører". Blir det da ikke vanskelig å livnære seg av dette når man har såpass mange man MÅ konkurrere med?
 
Folk kan søke på et postnummer selv her (bare velg at du ikke har noen tidligere kontakt), så kan andre også se hvor "mettet" et lite område faktisk er: http://www.foreverliving.no/hitta-aterforsaljare


Her er noe en tilfeldig har skrevet på sin "profil":


 

Jeg kom "tilfeldigvis" over forever da en venninne startet som forhandler. Jeg startet med å bestille noen produkter og plutselig var jeg helt hektet, både på produktene og konseptet. I utgangspunktet ønsket jeg bare å bestille til eget bruk og arbeide i små mengder, men dette er jo så GØY at jeg nå ønsker å nå ut til flest mulig med disse fantastiske produktene.

 

Pyramide!
 

11219656_539390542890954_106076124607260

 

Venstre = Menneske.

Høyre = Plastikkdukke.

Endret av Gnålern
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde du sett litt nøyere etter ville du sett at de 14 som kommer opp er ikke bare fra det postnummeret... Taster man inn mitt postnummer kommer det opp alle aktive forhandlere i hele Larvik, Stavern, Porsgrunn, Sandefjord og Stathelle. 14 på de områdene er ikke akkurat mye. 

 

Åssen er det den tilfeldige hadde skrevet et tegn på at det er pyramide?

 

Når det gjelder personlig service og rådgivning gjennom direktekontakt er det snakk om at man tar en time til å gå igjennom og avdekke kundens behov, anbefale produkter deretter, fortelle egen erfaring med produktene, fakta om produktene og svare på eventuelle spørsmål, evt la kunden teste produktene gratis i noen dager, så dra personlig til kunden, spørre hva de synes, evt ta imot bestilling, levere varene personlig på døra til kunden, evt ha en ekstra gjennomgang av produktene, deretter ringe kunden etter noen dager for å spørre hvordan det går, gi noen tips og råd, ta imot nye bestillinger via tlf eller facebook og igjen levere personlig på døra.I tillegg til å sende kort og evt gratis produkter på bursdager og til jul til de beste kundene. Får man DET i vanlige butikker? I don't think so.

 

Tilgang til unike produkter - Som jeg har nevnt tidligere, vi er verdens største dyrker, produsent og distributør av aloe vera produkter. Vi var de første til å få international aloe science counsil seal of approval. Vi har patent på en unik stabiliseringsmetode som går ut på kaldpressing for å ikke ødelegge næringsstoffene. Vi dyrker økologisk. I svært mange av våre produkter er aloe vera basen. I de fleste andre produkter fra andre produsenter er basen vann. Hvordan er det ikke unikt?

 

Personlige demonstrasjoner og tips: Igjen, vi drar hjem til kunden og gir en times presentasjon av produktene - får du det i vanlig butikk?
 

Mulighet til å prøve uten kjøpetvang, returrett også for oppbrukte varer: Jada, det er noen andre som har garantier, men det er svært få som har 90 dagers 100 % fornøydgaranti selv om hele produktet er brukt opp, uansett grunn. Man leverer produktet helt eller brukt opp eller alt imellom til forhandleren man kjøpte av, som gir deg pengene tilbake, tar det videre til selskapet og får tilbake selv.

Det står også på kvitteringen man får når man handler at man har 90 dagers fornøydgaranti og hvordan man går frem for å kunne benytte seg av den. 

 

Ja, vi har definitivt produkter som kan "dempe pyramidelukten" siden du mener den er der i utgangspunktet.

 

Å kalle meg en plastikkdukke er vel ikke så veldig saklig...

Lenke til kommentar

 

Du har vel en vanlig 9-16 jobb tenker jeg? En business tar tid å bygge opp. I starten er det mye jobb og lite inntekt, så blir det lite jobb og høyere inntekt. Jeg vil heller jobbe hardt i 3-5 år og så ha den livsstilen jeg drømmer om resten av livet enn å jobbe hardt i 40 år uten en dritt mer enn det jeg må ha for å leve helt greit...

Og jeg må ikke legge ut noe for å "holde nivå", et oppnådd nivå mister man aldri i Forever, men at du sier det viser jo hvor lite du har satt deg inn i ting før du uttaler deg. Og for siste forbanna gang, jo, jeg betaler skatt og moms. Inntekten jeg har skrevet er ren inntekt. Etter alt av utgifter.

 

Jeg skal si meg enig i at det krever endel i starten av en bedrift og en jobber mye for lite i oppstarten. Men når veien til suksess er at alle skal få nok [/font][/color]distributører under seg, så er det en business plan som rett og slett ikke holder mål . Regnestykket går rett og slett ikke opp og løgnen om at dette er noe alle kan bli rike på vil bare bli større for hvert ledd en går ned. MLM tar rett og slett ikke til høyde for metting av markedet.

 

Et annet argument jeg hører er at en ikke trenger å ha folk under seg for å tjene penger i MLM , det er bare en mye smartere måte å bli rik på .

Men med denne omvendte psykologien (om det kan kalles det) så sier det jo seg selv at alle da lyst til å være "smarte" og bli suksessrike ved å satse på rekrutteringen.

 

For å sette det litt på spissen. La oss si at en helst bør rekruttere minst 5 stk. Om en tar 5^9 så er det 1/3 av Norges befolkning

Dette er 1/3 av Norges befolkning som alle roper ut hvor bra FL er og inviterer venner og bekjente på homeparties, kjøper mye produkter selv og stikker på dyre kursreiser med likesindige MLM folk.

Går en et ekstra steg opp (5^10) så snakker vi 2x Norges befolkning. Ved generasjon 13 har en allerede passert jordens befolkning.

Så hva sier heftet ditt om hvor mange en bør rekruttere for å komme til første nivå? Regner med at de fleste som starter med dette har en dag lyst å komme til Diamond eller hva det nå er som kreves for at en kan begynne å tjene greit med penger på dette?

Det sier seg selv at folk flest ikke vil tjene penger på det? Jo senere en kommer inn jo større sjangs er det for at en heller bruker mer penger/tid enn en vil få igjen for det senere.

Og det er helt greit det, om en faktisk liker produktet og ønsker å bruke penger på det. Bare ikke selg løgnen om at dette er noe alle kan bli rik på ;) Noen vil, men flesteparten vil ikke.

 

Det er ikke for ingen grunn til at så mange kaller MLM for pyramidespill. Av og til må en bare kalle en spade for en spade.

 

.

PS! Dette er ikke ment som et personlig angrep på deg. Jeg er bare skeptisk til hele forretningsmodellen til MLM.

 

Alle har ikke det som kreves for å klare det, så nei, alle kommer ikke til å få mange "under" seg. 

Men jo, alle KAN. Hvis de gjør jobben. Men tror du alle kommer til å faktisk gjøre det som kreves? Man må ha utholdenhet, tåle motgang, tåle alle mulige utfordringer, takle avslag, jobbe hardt FØR man ser resultater, ha en vannvittig stå-på-vilje og være målrettet. Ikke alle takler det. 

Siden du nevner nivået Diamond - når man blir Diamond tjener man nesten 1 mill i måneden. Det er vel ganske langt forbi "begynner å tjene greit med penger"? For å bli Diamond må man ha 25 direkte rekrutterte som er aktive og som har blitt manager (ledere). Selvsagt kommer ikke alle til Diamond, men for å tjene 100-200 000 i mnd trenger man kun ca 5 som har blitt ledere. Det kreves mye jobb for å komme dit og de aller fleste faller fra lenge før. Så i praksis så er ikke dette en problemstilling. Men det stemmer virkelig ikke at kun de som kommer inn først tjener noe. Hvorfor er det da nye som startet for 2 år siden som tjener over 100 000 i mnd nå? Selskapet har eksistert og hatt stabil, god vekst i 40 år.

Nei, de fleste vil ikke lykkes. Fordi de ikke er villige til å gjøre jobben som kreves.

 

Jeg vet ikke hvor du har hørt at "man trenger ikke rekruttere for å tjene penger, men det er en smartere måte å bli rik på", men her er fakta:

Du kan tjene kun på personlig salg, som en ekstra-inntekt. Men de som satser karriere trenger et team. Det er akkurat som i vanlige firma. Skal du starte et grave-firma så kan du jobbe alene, men vil du bli millionær på det må du tenke større. Dette gjelder jo ikke kun i MLM. Dette gjelder i alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke vanskelig å se at "etter"-bildet er photoshoppet.

Å herregud. :nei: Nei, det er ikke det. Seriøst, hvor patetisk går det an å bli? Har du ingenting bedre å gjøre enn å prøve å trykke meg ned på et forum og komme med falske anklager?  :realmad:

 

 

På facebook-siden din sier du jo dette i diskusjonen under det nevnte bildet:

 

Jeg får beklage at jeg ikke er så teknisk av meg, jeg aner ikke hva beautyfilter er, men uansett hva det er, det sto på 2/10 og er helt skrudd av nå

Endret av Karl Skapeland
Lenke til kommentar

 

 

Ikke vanskelig å se at "etter"-bildet er photoshoppet.

Å herregud. :nei: Nei, det er ikke det. Seriøst, hvor patetisk går det an å bli? Har du ingenting bedre å gjøre enn å prøve å trykke meg ned på et forum og komme med falske anklager?  :realmad:

 

 

På facebook-siden din sier du jo dette i diskusjonen under det nevnte bildet:

 

Jeg får beklage at jeg ikke er så teknisk av meg, jeg aner ikke hva beautyfilter er, men uansett hva det er, det sto på 2/10 og er helt skrudd av nå

 

Det er da for faen ikke photoshoppet! Hvis du skal komme med sånne kommentarer så vit hva du snakker om da i det minste

Endret av Maria Øyhaugen - Laptop Lifestyle
Lenke til kommentar

 

Det er da for faen ikke photoshoppet! Hvis du skal komme mewd sånne kommentarer så vit hva du snakker om da i det minste

 

 

 

Begge er bilderedigeringprogram, så vill ikke si det er store forskjellen. Det er uansett data manipulert for å late som om det er sminken som gjør det, om produktet var godt så ville det ikke vært nødvendig.  

Lenke til kommentar

 

 

Det er da for faen ikke photoshoppet! Hvis du skal komme mewd sånne kommentarer så vit hva du snakker om da i det minste

 

 

 

Begge er bilderedigeringprogram, så vill ikke si det er store forskjellen. Det er uansett data manipulert for å late som om det er sminken som gjør det, om produktet var godt så ville det ikke vært nødvendig.  

 

Beautyfilter er ikke et redigeringsprogram, det er ikke datamanipulert, det er noe som automatisk kommer når man tar selfie med tlf.

Lenke til kommentar

 

Beautyfilter er ikke et redigeringsprogram, det er ikke datamanipulert, det er noe som automatisk kommer når man tar selfie med tlf.

 

 

 

Ja ikke sant, det er noe som magisk flyr ut av mobilen og pudrer deg  :rofl: Selvfølgelig er det manipulering av data... 

 

Men i svarte faen da!!! Google det. Beatutyfilter kommer AUTOMATISK. Jeg har ikke redigert en forbanna dritt!

Lenke til kommentar

Men i svarte faen da!!! Google det. Beatutyfilter kommer AUTOMATISK. Jeg har ikke redigert en forbanna dritt!

 

 

 

 

Tok deg på ordet jeg og googlet det og fant dette i forklaringen av programmet: 

 

 

 

Description

*** #1 Photo app in Japan, Korea, Thailand, and Taiwan with 70 million users worldwide! ***

 

*** Version Update >> New “mute camera” function added! Take silent selfies anywhere you go! ***

 

BeautyPlus is the ultimate selfie camera app that will automatically enhance your beauty in an instant! Take gorgeous photos of yourself anywhere you like!

 

- Auto beauty enhancement and auto face-lift in one fast tap! All you need to do is press the shutter and we’ll do all the rest!

- Enhance beauty while retaining the natural look of your skin and hair, and improving the image quality.

- Intelligent Exposure allows you to take clear and glowing pictures of yourself even in low-light conditions. 

 

INTELLIGENT SELF PORTRAIT

- Totally intelligent! Just snap and see your photo get perfectly beautiful like magic.

- 5 levels of beauty enhancement adjustability to choose from in one fast tap.

- Intelligent Exposure that enables you to easily take great shots at night or in darker environment.

- Multiple face recognition in real time. Have fun taking photos together with your friends!

- Switch to back camera to enjoy 22 times sharper photos and more beautiful results!

- 3-second delay auto timer that allows you to get the perfect shot hands-free!

- Instantly share your beauty on Facebook, Twitter, etc.

 

BEAUTIFY - MORE POWERFUL PHOTO EDITING OPTIONS

- Beauty Filters: 11 quality one–tap effects specially designed for portraits that will make you stunningly beautiful in an instant!

- Smooth and whiten skin: Remove wrinkles, optimize skin tones and give your skin a perfect look.

- Remove blemishes:Tap to remove acne, blemishes or any other skin imperfections.

- Slimming:Face-lift or weight-lose with the touch of your fingers. Get the perfect body shape that you always wanted.

- Remove dark circles and bags under the eyes.

- Enhance eyes: Brighten and enlarge your eyes to look amazingly attractive!

 

-Supports photo-taking through the volume key, screen touch, and selfie stick Bluetooth remote controls. 

 

What are you waiting for? Try it now and impress your friends with your beautiful photos!

 

[NOTE]

• Supports iOS 7 and above.

• iOS 7 requires turning ON in “iPhone’s Settings – Privacy – Photos - BeautyPlus” in order to save photos to phone album.

 

FOLLOW US

• Facebook: http://www.facebook.com/beautypluscom

• Twitter: http://twitter.com/beautypluscom

• Instagram: @beautypluscom

• LINE: beautypluscam

 

Du vet hva editing er sant? Eller må jeg google dette for deg også? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...