Gå til innhold

Forever Living, pyramidespill?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hva mener du at produktene har fått advarseler fra legen? Det eneste produktet som er litt så som så er de nye slanke dietene og detvhar mer med dietene å gjøre en selve produktet

 

 

flere leger har gått ut mot alovera produktene og har sagt at de er dårlig for leveren eller noe slik. I ett hemmelig opptak ble en av de høyere oppe i systemet tatt i å lære fra seg at en burde lyge om disse undersøkelsene. Tror det var ett svensk medie hus som dekket den saken. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja

 

 

 


 

 

Hva mener du at produktene har fått advarseler fra legen? Det eneste produktet som er litt så som så er de nye slanke dietene og detvhar mer med dietene å gjøre en selve produktet

 

 

flere leger har gått ut mot alovera produktene og har sagt at de er dårlig for leveren eller noe slik. I ett hemmelig opptak ble en av de høyere oppe i systemet tatt i å lære fra seg at en burde lyge om disse undersøkelsene. Tror det var ett svensk medie hus som dekket den saken. 

 

Men der var  pga c9 dietten og jeg er tror det har mer med måten den  dieten er satt opp på en selve produktene. Ingen som kjøper aloe vera jucen kjøpe den for at den smaker godt, de kjøper dem for at de syns den funker.  uansett er det meste av salget kremer å kan ikke skjønne at slikt kan være hælse farlig men jeg er sikker ikke objektiv nokk siden jeg er forhandler  

Lenke til kommentar

Det er riktig at de testet litt i Sverige,og det viste at man kunne få forhøyede leververdier eller noe sånt av å innta det innvortes. Er vel også undersøkelser på rotter eller mus som har vist en høyere fare for kreft. Ingen av disse undersøkelsene er vel god nok dokumentasjon for noen ting, på samme vis som at å innta aloe vera heller ikke kan sies å være helsefremkallende på noen måte. De skryter vel av at det renser kroppen og tarmer, kanskje ikke så rart det også føles slik, når aloe vera inneholder naturlige lakserende midler. 

 

De har sikkert mange gode produkter, aner ikke, men det går ikke ann å tjene sitt levebrød på kun salg av de, noe jeg finner merkelig hvis produktene er så fantastiske som de fremstilles

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da var listene ute, godt å se at den ivrigste mlm'eren her inne bidro med en hel 200 lapp til samfunnet i fjor....

Nei, nå må du slutte å tulle slik med oss her. Hun MÅ jo være veldig rik med tanke på denne påstanden her.. :D

Jeg kjører mercedes (Ingenting i lån på den) og har nettopp kjøpt hus på 300 kvadrat - mesteparten nyoppusset og resten pusser vi opp nå. Jeg står som eneste låntaker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Den boligen og bilen har umulig noe med hva hun jobber med å gjøre.

 

21 år gammel, oppgir inntekt på 5.000, 8.000 og 12.000 i forrige kvartals måneder.

 

Dette er jo vannvittig lite penger.

 

Da jeg var 21 startet jeg å jobbe etter fullført bachelor, og tjente 30.000 brutto med en relativt lav nybegynnerlønn.

 

8 år senere tjener jeg 44.000 brutto, og selv med en inntekt til fra ektefelle har vi ikke råd til 300 kvm bolig og tysk bil. Spesielt ikke å cashe det ut.

Hadde jeg sitti med det hun oppgir hadde dette vært arv. Selv i dag etter 10 år som yrkesaktiv og boligeier.

 

Kjenner i alle fall jeg er glad for at jeg fikk meg en jobb for 10 år siden, og ikke startet med dette greiene her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sånn forøvrig, så er det jo slikt som dette skattelistene er "frigitt" hvermansen for? De folka her er jo notoriske til å skryte av sine bonuser i hytt og gevær, betaler de riktig skatt? 

 

Med inngående kjennskap til denne bransjen kan jeg si at det foregår skatteunndragelser i betydelig omfang. Det er i alle fall besynderlig mange av dem som utad profilerer seg selv med millioninntekter fra MLM som står oppført med 0 kr i inntekt i skattelistene, dette gjelder også i de store selskapene som er medlemmer av Direktesalgsforbundet og som dermed skal være "seriøse". For de aller fleste er det imidlertid ikke skatteunndragelser som gjør at de ikke står på inntektstoppen i sine kommuner, men det sørgelige faktum at de slett ikke tjener penger.

 

Et slagord som går igjen i disse kretsene er "Fake it 'till you make it", altså oppfordres man til å smøre tykt på når man forteller om egen "suksess", for de store pengene er jo like om hjørnet likevel. Om noen taper 10.000 eller 20.000 kr på et MLM-selskap kan det høres ille nok ut i seg selv, men det mest skadelige er tapet av etiske sperrer, sosial intelligens, vennskap og kritisk tankegang. Man skulle tro at det å tape 20.000 kr på MLM skulle gjøre en person mindre sårbar for å bli lurt på nytt, men faktum er at det er det motsatte som skjer. Dette har med det fordummende tankesettet som spys ut gjennom disse svindelkonseptene. Dette bærer med seg en lei bivirkning, nemlig irrasjonelle fordommer og konspirasjonsteorier om myndighetene. Det er f.eks. ikke tilfeldig at det er god overlapp mellom MLM-bransjen og vaksinemotstandere. Dette er hovedgrunnen til at jeg ønsker å forby MLM, ikke pga. de økonomiske tapene, men pga. desinfomasjonen og hjernevasken som følger med på kjøpet og som har store negative konsekvenser for vårt samfunn.

 

Vil anbefale å lese boken "Førstehjelp for førstelinja" skrevet av en veteran innen nettverkssalg, Steinar Husby som nylig tapte søksmålet mot staten etter at WorldVentures ble erklært å være et ulovlig pyramidespill:

http://www.nb.no/nbsok/nb/70e5b1bf3bf5402ce0d47d604e75f31b?index=1#10

 

Boken (som utrolig nok er skrevet i fullt alvor) illustrerer på nokså skremmende vis hvordan mennesker blir manipulert til å tro på de mest hinsidige illusjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Man taper jo ingen ting på å starte med

 

Rart fleste parten taper masse penger da?

 

Det eneste kravet de har for å være forhandler er at du må gjøre 1 bestilling iløpe av 3 måner, hvor stor denne bestillingen er bestemmer du selv. Og la oss si du sier ja til å være forhandler  å bestiler varer for 2000kr da har du 1 år på å ombestemme deg å få tilbake 90% av de 2000kr så da taper du ikke så mye. Jeg har ikke tapt noe på dette men det tok ca 6 måner før jeg tjente penger på det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...