Gå til innhold

Forever Living, pyramidespill?


Anbefalte innlegg

I tillegg så er det vanskelig for enkelte å innsjå at det er eit tapsprosjekt på eit tidlig tidspunkt.

Litt som med speleavhengige som har spelt vekk store summar, men som berre må spele litt til for å kanskje vinne tilbake litt av investeringa.

 

I mange MLM selskap så må du blant anna kjøpe inn så og så mykje for å kvalifisere til å få utbytte, så då er det mange som kjøper litt fleire produkt for å få være med ei runde til og med håp om at det snart løsner og det blir lett å få solgt produkta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I FL - hvor det kanskje er et spesielt fokus på å stige i gradene - blir en vel nesten også oppfordret til å ha et varelager for å også kunne forsyne andre forhandlere en har under seg i teamet sitt når det er nødvendig? Dette er vel også noe som fungerer en stund, men heftig frafall av de lavest rangerte forhandlere gjør vel fort at dette lageret blir stående.

Lenke til kommentar

Nei, forever living er IKKE et pyramide spill. Jeg jobber meg forever living og det gjør venninna mi også. Å vi er ærlige mennesker, så her er det ikke noe pyramidetull..

Les tråden du, så revurderer du kanskje jobb situasjonen før det er for sent. Fl har flere ganger måtte punge ut for brudd på disse lovene med mer.

Lenke til kommentar

 

Nei, forever living er IKKE et pyramide spill. Jeg jobber meg forever living og det gjør venninna mi også. Å vi er ærlige mennesker, så her er det ikke noe pyramidetull..

Les tråden du, så revurderer du kanskje jobb situasjonen før det er for sent. Fl har flere ganger måtte punge ut for brudd på disse lovene med mer.

 

Har dere egentlig bevis på at det er et pyramidespill? hvorfor tror dere at det er det?

Lenke til kommentar

 

 

Har dere egentlig bevis på at det er et pyramidespill? hvorfor tror dere at det er det?

 

 

Nei, for de pr i dag ikke har noen saker på seg som tilsier at de er det. Men om de er det ene eller det andre spiller ingen rolle, det er fortsatt enn forferdelig bransje som tjener penger på andre sin ulykke. Igjen refererer jeg til tråden, det ligger masse av informasjon her. Anbefaler deg å lese litt om sannsynligheten for å gå i null, eller tjene penger. Den er ekstremt liten, det er nesten bedre å tippe. 

Lenke til kommentar

 

 

Har dere egentlig bevis på at det er et pyramidespill? hvorfor tror dere at det er det?

 

 

Nei, for de pr i dag ikke har noen saker på seg som tilsier at de er det. Men om de er det ene eller det andre spiller ingen rolle, det er fortsatt enn forferdelig bransje som tjener penger på andre sin ulykke. Igjen refererer jeg til tråden, det ligger masse av informasjon her. Anbefaler deg å lese litt om sannsynligheten for å gå i null, eller tjene penger. Den er ekstremt liten, det er nesten bedre å tippe. 

 

Ikke snakk om ting du ikke vet noe om du, så blir det ikke krig her i verden

Lenke til kommentar

 

 

Ikke snakk om ting du ikke vet noe om du, så blir det ikke krig her i verden

 

 

Hva er det for en kommentar? Skal du starte krig for jeg har en mening om FL og MLM generelt? Jeg har studert emne ganske godt, det er vellkjent det jeg kommer med her. Men jeg skjønner jo at du ikke har gjort det, igjen anbefaler jeg deg å lese deg litt opp før du blir en av de som kommer dårlig ut av det. Men klart du kan jo absolutt komme til topps, ved at andre havner til bunns. Men igjen så kan en også vinne i lotto. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nei, forever living er IKKE et pyramide spill. Jeg jobber meg forever living og det gjør venninna mi også. Å vi er ærlige mennesker, så her er det ikke noe pyramidetull..

Er en brennende vedkubbe og en brennende trekullbit det samme? Ja og nei, men du brenner deg like mye på begge om du tar handa rundt den.

 

Https://www.dailymail.co.uk/femail/article-3598017/Can-really-earn-350-000-year-selling-aloe-vera-thousands-women-join-controversial-home-selling-empire-read-Candice-s-cautionary-tale.html

 

De fleste FLere og MLM distrubitører gjør det noki god tro og er sikkert gode og ærlige mennesker de. Men det er mye som er blitt gjort i god tro og samtidig er en ekstremt dårlig invistering for en selv og de rundt som en får med på "moroa".

 

Han her handlet sikkert i god tro han og, men tviler på vennene er så glad for det

https://www.nrk.no/vestfold/svindlet-venner-for-30-millioner-1.13309012

 

 

Kort oppsumert: blir en oppfordret til å kontakte 100venner på facebook og få folk under seg for å i det hele tatt tjene nok til smør på brødskiven så er det en matematisk dårlig deal.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Nei, forever living er IKKE et pyramide spill. Jeg jobber meg forever living og det gjør venninna mi også. Å vi er ærlige mennesker, så her er det ikke noe pyramidetull..

 

Jeg tror absolutt at dere er ærlige mennesker, og det er også viktigste årsaken til min avsky for MLM-bransjen og selskaper som Forever Living. Den rekrutterer vanlige, ærlige mennesker til å løpe sitt ærend, og har rigget systemet slik at risikoen er lagt på selgeren. Vanlige mennesker gjøres altså om til lurendreiere i et skittent spill. De fleste er heldigvis ærlige nok til at de ikke tar i bruk metodene som er nødvendige for å avansere til de store inntektene, for det innebærer nemlig løgn, manipulasjon og lovbrudd. Det er rett og slett ikke mulig å gjøre det bra på dette uten å være kynisk og ignorant.

 

Du spør også om bevis på at dette er et pyramidespill. Det viktigste beviset ligger i at det er en ekstrem gjennomtrekk av selgere, samt at det er svært lav omsetning pr. selger som tyder på at nesten all omsetning genereres av selgernes egne kvalifiserende kjøp. Produktene er kraftig overprisede fordi det i prisen er innbakt en avgift for å delta i pyramiden, disse pengene er det som benyttes til å betale leddene oppover i hierarkiet for å ha vervet nye deltakere. De indirekte bevisene består i at kompensasjonsplan, markedsføringsmateriell, konkurranser etc. har et langt større fokus på å rekruttere nye deltakere fremfor å selge produkter til sluttkunder. Et annet særtrekk ved pyramidespill er at man oppfordres til å kjøpe seg til posisjoner, dette er også helt vanlig i FLP.

 

Den dagen dere skjønner at dere ikke fikk det til, vær glad for at dere bare tapte noen tusenlapper. De som lykkes med dette risikerer å tape langt mer verdifulle ting som vennskap, ekteskap, ærlighet, empati og kritisk sans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ingen liker å inse at de har blitt lurt. Er en overbevist om at dette er veien til rikdom og en sikker inntekt i mange år fremover, er det vanskelig å se det som noe annet.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Han her handlet sikkert i god tro han og, men tviler på vennene er så glad for det

https://www.nrk.no/vestfold/svindlet-venner-for-30-millioner-1.13309012

 

Hovedpersonen her er et godt eksempel på hva som skjer når man blir oppslukt av pyramidespill, han er nemlig en gjenganger innenfor slikt. Han har nok tapt en del penger på dette gjennom årenes løp, men det verste er nok at han fullstendig har tapt sin kritiske sans. Dette er et ekstremt eksempel på hvor ille det kan gå, men det finnes masse slike historier.

 

Her kan man lese om en annen notorisk pyramidespiller som selv ble lurt i en helt opplagt investeringssvindel:

http://www.rb.no/lokale-nyheter/ble-lovet-150-mill-i-utbytte/s/1-95-4031094

 

Mye av utbyttet fra det norske pyramidespillet PlexPay ble investert videre i den helt åpenbare Ponzi-svindelen PIPS. En annen norsk pyramide hvor ledelsen har gått i baret er LifeClub som klarte å rote bort medlemmenes penger i en forex-svindel.

 

Konklusjon: Å drive med pyramidespill er fordummende og destruktivt, man lulles inn i en fiktiv verden som ved første øyekast fremstår som rosenrød og berikende, men som i virkeligheten består av illusjoner, løgn og bedrag. I tillegg kommer alt kvakksalveriet som følger med disse selskapene.

Lenke til kommentar

 

Han var iallefall registrert i mva registeret. Jeg ser lengre ned at Maria enda ikke er det

Ikke så rart, er jo ikke registrert med inntekt heller.

Mente det sto noen sider lengre bak at det var femsifret i mnd?

Jaja, det virker som det begynner å bli vanskelig å fylle opp plassene, når man bruker finn for å rekrutere folk under seg

Lenke til kommentar

 

Slike annonser er bare å rapportere til finn.no, de strider mot retningslinjene. Den inneholder også en rekke villedende påstander og bryter dermed markedsføringsloven.

 

Denne unge karen fremstilles som en stor suksess innad i FLP, og han har bl.a. holdt innlegg for 1.500 selgere i Oslo Spektrum. Likevel har han ikke høyere tittel enn Manager, altså et stykke unna en vanlig norsk fulltidslønn. Det er trist å se at unge, talentfulle og lett påvirkelige personer får sin karriere rasert på denne måten.

 

Tilbake til Audun Myskja som påstod han ikke var involvert i salg av FLP. Det kan han nok ikke si lenger, for i romjulen registrerte han seg nemlig som selvstendig selger:

https://shop.foreverliving.com/retail/entry/Shop.do?store=USA&distribID=460000753439&language=en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...