Gå til innhold

Forever Living, pyramidespill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er man lat og ikke er villig til å legge inn en innsats for hva man vil tjene å oppnå, er det veldig logiskt at nei da kommer man ikke så langt  i forever living nei :) da er det jo er trygghet da for de som vil jobbe fra 07-15.. der er det bare å stille opp hver dag og gjøre akkurat nok til å ikke få sparken, så holder man på den faste lønna si :)

Lenke til kommentar

er man lat og ikke er villig til å legge inn en innsats for hva man vil tjene å oppnå, er det veldig logiskt at nei da kommer man ikke så langt  i forever living nei :) da er det jo er trygghet da for de som vil jobbe fra 07-15.. der er det bare å stille opp hver dag og gjøre akkurat nok til å ikke få sparken, så holder man på den faste lønna si :)

Du har virkelig ikke innsett problemet, tror du bør lese tråden og se hva det har blitt vist til. 

 

Folk slutter fordi de ikke klarer å tjene mer enn de selv må betale inn til selskapet. Har ingenting med hvor hardt de jobber å gjøre, problemet ligger i hvordan selskapet er oppbygget. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Så lenge det ser ut som en pyramide, så er det en pyramide.

rema tusen er pyramide spill, der de ansatte  uansett hva, tjener mindre enn sjefen på toppen, og hver ansatt får omtrent like mye i lønn, selv om den ene står å henger mesteparten av arbeidsdagen, mens kanskje den andre løper beina av seg. 

 

 

Rema1000 krever ikke at de ansatte skaper inntekter for bedriften for å få lønn, de trenger ikke handle der. De får lønn for timene sine og betaler skatt. 

 

ja men er man bare verdt 145-190 kr timen?(vet ikke lønnen på butikkansatt) uansett hvordan innsatsen er på arbeidsplassen? sjefen tjener uansett mer.. og hvis man vil ha det rettferdig så er network marketing bedre  syns jeg :) men stå på :)

Lenke til kommentar

 

 

ja men er man bare verdt 145-190 kr timen?(vet ikke lønnen på butikkansatt) uansett hvordan innsatsen er på arbeidsplassen? sjefen tjener uansett mer.. og hvis man vil ha det rettferdig så er network marketing bedre  syns jeg :) men stå på :)

 

 

Sjefen får ikke masse betalt om han heller ikke gjør ett godt stykke arbeid. Og om den ansatte bidrar til ekstrem vekst vill han såklart bli belønnet for det. Poengene dine faller rett og slett igjennom, for all del gjør hva du vill men denne tråden er for å gi de som enda ikke er hjernevasket ett annet syn på hvordan det faktisk fungerer, de aller fleste feiler og de som ikke gjør det tjener penger på at de andre feiler. 

 

Stå på?

Lenke til kommentar

 

 

ja men er man bare verdt 145-190 kr timen?(vet ikke lønnen på butikkansatt) uansett hvordan innsatsen er på arbeidsplassen? sjefen tjener uansett mer.. og hvis man vil ha det rettferdig så er network marketing bedre  syns jeg :) men stå på :)

 

 

Sjefen får ikke masse betalt om han heller ikke gjør ett godt stykke arbeid. Og om den ansatte bidrar til ekstrem vekst vill han såklart bli belønnet for det. Poengene dine faller rett og slett igjennom, for all del gjør hva du vill men denne tråden er for å gi de som enda ikke er hjernevasket ett annet syn på hvordan det faktisk fungerer, de aller fleste feiler og de som ikke gjør det tjener penger på at de andre feiler. 

 

Stå på?

 

da syns jeg du skal ta en liten ekstra titt på forretningen en gang til :) for der er jeg ikke enig :) man tjener ikke på at andre feiler :) 

Lenke til kommentar

da syns jeg du skal ta en liten ekstra titt på forretningen en gang til :) for der er jeg ikke enig :) man tjener ikke på at andre feiler :)

 

 

 

Som jeg sier er dette allerede forklart og fremlagt info om. Les tråden du heller. Og jo, det er hele poenget til selskapet. Altså å få inn penger på at andre feiler. 

Lenke til kommentar

 

da syns jeg du skal ta en liten ekstra titt på forretningen en gang til :) for der er jeg ikke enig :) man tjener ikke på at andre feiler :)

 

 

 

Som jeg sier er dette allerede forklart og fremlagt info om. Les tråden du heller. Og jo, det er hele poenget til selskapet. Altså å få inn penger på at andre feiler. 

 

hva jobber du som?:)

Lenke til kommentar

rema tusen er pyramide spill, der de ansatte  uansett hva, tjener mindre enn sjefen på toppen, og hver ansatt får omtrent like mye i lønn, selv om den ene står å henger mesteparten av arbeidsdagen, mens kanskje den andre løper beina av seg.

Jeg tror du har misforstått hva et pyramidespill er.

 

I et pyramidespill kommer inntjeningen til høyere nivåer fra de underordnede nivåenes innbetalinger, gjerne i form av medlemskontingenter eller tvungne kjøp.

 

Rema 1000s inntekter kommer primært fra kundekjøp og markedsføringsavtaler med grossister/produsenter. For det første finnes det ikke nivåer slik man har i pyramidespill, for det andre betaler ikke de ansatte medlemskontingent for å få være ansatt i Rema 1000, ei heller kjøper de varene på egen risiko for å selge dem videre.

 

Det er butikken som kjøper og selger, slik at det er butikken i sin helhet som må sammenlignes med den enkelte distributør i et MLM-konsept. I MLM-konseptene bygger man på at distributøren utfører alle de oppgavene som i en butikk ligger til flere ansatte. Å sammenligne en eller flere enkeltansatte med en distributør er derfor ikke riktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Så lenge det ser ut som en pyramide, så er det en pyramide.

 

rema tusen er pyramide spill, der de ansatte  uansett hva, tjener mindre enn sjefen på toppen, og hver ansatt får omtrent like mye i lønn, selv om den ene står å henger mesteparten av arbeidsdagen, mens kanskje den andre løper beina av seg.

Å gjøre en sånn sammenligning, pyramidespill og rema er tullprat. Det vet alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

rema tusen er pyramide spill, der de ansatte uansett hva, tjener mindre enn sjefen på toppen, og hver ansatt får omtrent like mye i lønn, selv om den ene står å henger mesteparten av arbeidsdagen, mens kanskje den andre løper beina av seg.

Jeg tror du har misforstått hva et pyramidespill er.

 

I et pyramidespill kommer inntjeningen til høyere nivåer fra de underordnede nivåenes innbetalinger, gjerne i form av medlemskontingenter eller tvungne kjøp.

 

Rema 1000s inntekter kommer primært fra kundekjøp og markedsføringsavtaler med grossister/produsenter. For det første finnes det ikke nivåer slik man har i pyramidespill, for det andre betaler ikke de ansatte medlemskontingent for å få være ansatt i Rema 1000, ei heller kjøper de varene på egen risiko for å selge dem videre.

 

Det er butikken som kjøper og selger, slik at det er butikken i sin helhet som må sammenlignes med den enkelte distributør i et MLM-konsept. I MLM-konseptene bygger man på at distributøren utfører alle de oppgavene som i en butikk ligger til flere ansatte. Å sammenligne en eller flere enkeltansatte med en distributør er derfor ikke riktig.

Det endte ikke der nei... javel.

jeg er ganske sikker på at hun ikke mener at Rema 1000 er pyramidespill, men at hun prøver å si at Forever er like lite et pyramidespill som Rema 1000. Hvis man sammenligner de to er faktisk Rema 1000 nærmere pyramide enn Forever selv om ingen av dem er det...

Lenke til kommentar

 

da syns jeg du skal ta en liten ekstra titt på forretningen en gang til :) for der er jeg ikke enig :) man tjener ikke på at andre feiler :)

 

 

 

Som jeg sier er dette allerede forklart og fremlagt info om. Les tråden du heller. Og jo, det er hele poenget til selskapet. Altså å få inn penger på at andre feiler.

Fremlagt info? YouTube videoer fra andre mennesker med samme tanker som dere?

Hadde det vært hele poenget til selskapet så hadde det gått under for lenge siden... Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det.

Lenke til kommentar

 

 

da syns jeg du skal ta en liten ekstra titt på forretningen en gang til :) for der er jeg ikke enig :) man tjener ikke på at andre feiler :)

 

 

 

Som jeg sier er dette allerede forklart og fremlagt info om. Les tråden du heller. Og jo, det er hele poenget til selskapet. Altså å få inn penger på at andre feiler.
Fremlagt info? YouTube videoer fra andre mennesker med samme tanker som dere?

Hadde det vært hele poenget til selskapet så hadde det gått under for lenge siden... Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne det.

Nei det er lagt frem langt mer enn youtube videoer. Så lenge folk fortsetter å bedras så kommer det inn penger til dere som lever av dem:) hvorfor svarer du ikke krikkert på spørsmålene om selskapet ditt og momsregisteret?

Lenke til kommentar

Det endte ikke der nei... javel.

jeg er ganske sikker på at hun ikke mener at Rema 1000 er pyramidespill, men at hun prøver å si at Forever er like lite et pyramidespill som Rema 1000. Hvis man sammenligner de to er faktisk Rema 1000 nærmere pyramide enn Forever selv om ingen av dem er det...

Det er kun ett absolutt kriterium som er relevant for å vurdere pyramidespill (men det er ikke et tilstrekkelig kriterium - det må mer til for å være pyramidespill, men hvis dette spørsmålet besvares med "nei" er det aldri et pyramidespill): Må den fysiske personen som står for salget av produktet selv kjøpe produktet fra sin nærmeste leder?

 

Dette spørsmålet kan enkelt besvares med et kategorisk "nei" for Rema 1000. Hvis det besvares med alt annet enn et kategorisk "nei" for Forever Living, er Forever Living nærmere et pyramidespill enn Rema 1000 er.

 

Hvordan gikk det forresten med mva-registreringen din..?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Som med mye annet er nok Bekreftelses Biase tistede på begge sider av saken i større eller mindre grad. Det er lett å få tunellsyn når en har sterke meninger om noe.

 

Det er heller ikke rakettforskning(over grunnskole mattekunskaper) at dersom det oppfordres direkte eller indirekte til å få en downline med litt størrelse for å kunne tjene bedre enn en grovt utnytta au pair, så bør det ringe noen varselsbjeller om at de fleste vil tape penger.

Det handler ikke om dårlig innsats, men heller hva et marked kan tåle. Potensbasert salgsstrategi og et økt spredende dårlig rykte, gjør ikke saken bedre.

Kollegaene dine blir dine sterkeste konkurenter.

Dersom en åpner 25 kaffesjapper i et boligfelt sier det seg selv at de fleste vil tape penger.

 

Det kan godt hende du tjener penger, men hva med de under deg? Hva med de under der igjen, og de under der? Hvor mange av de tjener penger? Hvor mange rekruterte selgere har du mistet eller blitt degradert til kunde fordi de ikke klarer selge nok eller gir opp? Hvor mange har gått inn i tro at om noen få år sitter de med millioninntekt og nedbetalt stort hus og bil, men nå sitter med en psykisk og økonomisk slag i ansiktet?

Livet handler ikke bare om innsats, men også ta gode beslutninger. MLM er ikke en av de.

 

Det nytter ikke å ha et bra produkt dersom forretningsplanen er selvdestruerende for nye rekruterte.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det endte ikke der nei... javel.

jeg er ganske sikker på at hun ikke mener at Rema 1000 er pyramidespill, men at hun prøver å si at Forever er like lite et pyramidespill som Rema 1000. Hvis man sammenligner de to er faktisk Rema 1000 nærmere pyramide enn Forever selv om ingen av dem er det...

 

Nei, sammenligningen med Rema 1000 er absurd. Det er nemlig slik at dersom man summerer hva absolutt alle i Rema 1000 får utbetalt av penger og trekker fra det de selv har av utlegg for å kunne jobbe der, så er det i snitt flere hundre tusen i overskudd pr. medarbeider. Dersom man gjør det samme i et MLM-selskap får man i noen få tilfeller et meget lite beløp, men i de fleste tilfellene et negativt beløp, altså går den gjennomsnittlige medarbeider med tap totalt sett.

 

Likheten mellom Rema 1000 og Forever Living er at begge har en pyramidestruktur ved at de er bygget opp hierarkisk. Det som man har i Forever Living og som totalt mangler i Rema 1000 er pyramideeffekt. Forskjellen mellom disse to begrepene er det stort sett ingen som driver MLM som kan forklare, og det er nokså logisk, for ellers ville de selvsagt ikke ha drevet med MLM.

 

Pyramideeffekten inntreffer når det gis incentiver for å verve nye deltakere under påskudd av at de også skal kunne tjene penger på å verve nye personer under seg. Det betyr at den som lar seg verve er villig til å akseptere å gå med tap i starten i den tro at dette vil snu til et betydelig overskudd etter kort tid. For de aller fleste skjer ikke dette, men deler av pengene som disse taper skyves oppover i hierarkiet. Det er svært enkelt å se på markedsføringen til FLP at det sentrale er å verve en stor organisasjon under seg. Det er helt umulig å opparbeide seg en heltidsinntekt kun ved å selge produkter. Hele konseptet er rigget for kontinuerlig verving, i praksis fungerer det akkurat som et pyramidespill.

 

Det er opplagt at ingen med grunnleggende kompetanse i bedriftsøkonomi ville falle for de tåpelige argumentene fra MLM-bransjen (f.eks. om at Rema 1000 er et pyramidespill). Det betyr imidlertid ingenting, for det er ikke disse som er i målgruppen til disse selskapene. Det er de uutdannede og godtroende de er på jakt etter, og dem finnes det dessverre mange av i dette landet. Forskjellen mellom MLM og annen type svindel er imidlertid at MLM-selskapene lar svindelofrene utbre svindelen for seg, samtidig som de sørger for å skjerme seg selv best mulig for å unngå å bli satt i den juridiske saksen. Fenomenet kalles nyttige idioter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det endte ikke der nei... javel.

jeg er ganske sikker på at hun ikke mener at Rema 1000 er pyramidespill, men at hun prøver å si at Forever er like lite et pyramidespill som Rema 1000. Hvis man sammenligner de to er faktisk Rema 1000 nærmere pyramide enn Forever selv om ingen av dem er det...

Det er kun ett absolutt kriterium som er relevant for å vurdere pyramidespill (men det er ikke et tilstrekkelig kriterium - det må mer til for å være pyramidespill, men hvis dette spørsmålet besvares med "nei" er det aldri et pyramidespill): Må den fysiske personen som står for salget av produktet selv kjøpe produktet fra sin nærmeste leder?

 

Dette spørsmålet kan enkelt besvares med et kategorisk "nei" for Rema 1000. Hvis det besvares med alt annet enn et kategorisk "nei" for Forever Living, er Forever Living nærmere et pyramidespill enn Rema 1000 er.

 

Hvordan gikk det forresten med mva-registreringen din..?

Så fint da. I Forever living er svaret på det "nei". :)

Så da er det ikke pyramide.

Diskusjon over.

Lenke til kommentar

 

 

Det endte ikke der nei... javel.

jeg er ganske sikker på at hun ikke mener at Rema 1000 er pyramidespill, men at hun prøver å si at Forever er like lite et pyramidespill som Rema 1000. Hvis man sammenligner de to er faktisk Rema 1000 nærmere pyramide enn Forever selv om ingen av dem er det...

Det er kun ett absolutt kriterium som er relevant for å vurdere pyramidespill (men det er ikke et tilstrekkelig kriterium - det må mer til for å være pyramidespill, men hvis dette spørsmålet besvares med "nei" er det aldri et pyramidespill): Må den fysiske personen som står for salget av produktet selv kjøpe produktet fra sin nærmeste leder?

 

Dette spørsmålet kan enkelt besvares med et kategorisk "nei" for Rema 1000. Hvis det besvares med alt annet enn et kategorisk "nei" for Forever Living, er Forever Living nærmere et pyramidespill enn Rema 1000 er.

 

Hvordan gikk det forresten med mva-registreringen din..?

Så fint da. I Forever living er svaret på det "nei". :)

Så da er det ikke pyramide.

Diskusjon over.

 

Du unngår fortsatt å svare på ett veldig sentralt spørsmål her, stilt av krikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...