Gå til innhold

Forever Living, pyramidespill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Gøy med fanatisme hos FLere:

 

attachicon.giffl.JPG

 

haha work from home mum! For en gjeng, lovnader i hytt og gæver. Hvordan blir de tatt seriøst? 

 

Forøvrig er Anna Bäsén ikke kåret til "årets villeder 2014", ei heller var hun nominert av VoF.

Derimot var hun tilsynelatende nominert, uten å vinne, av noen (uvisst hvor mange) på en passe useriøs blogg som ligger på aretsforvillare.nu.

 

Må jo le av at posten til Work from Home Mum presterer å spre feilinformasjon - som er akkurat det den selv kritiserer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det samme slo meg :) ettersom denne eneste kilden jeg klarte å spore opp lå på en side som minnet mer om en privat blogg.

 

Merker jeg får litt Donald Trump og Scientologi feeling.

Angrep er det beste forsvar. Ad hominem. Det trenger ikke være sant bare en sier det nok ganger. For hvem bryr seg vel om sannheten når en kan så tvil?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så en bekjent av meg på Facebook nå nettopp som var blitt manager, hvor mye kan disse tjene pr mnd?

 

Det ligger en oversikt her over hva FLP mener deres distributører tjener:

http://www.foreverliving.no/website/views/scripts/presentation/ap_no/data/Slide12.swf

 

En Manager skal altså kunne forvente å ha en månedlig utbetaling mellom 10.000 og 20.000 kr. Dette er imidlertid ikke det samme som lønn. For å oppnå tittelen som manager er det også mange som ikke har tålmodighet til å skaffe nok personer under seg til å oppnå volumet som kreves, og de supplerer med personlige kjøp for å rekke opp. Dette koster selvsagt langt mer enn det smaker, men det gjøres i visshet om at når de først har oppnådd manager-status så vil forretningen ta av (det gjør det som regel ikke). En selger som har oppnådd tittelen manager hylles normalt av selskapet og nettverket som en suksessrik leder, men svært ofte har de så langt gått med tap totalt sett idet de oppnår denne tittelen. Det kreves selvsagt svært mye arbeid å selge en elendig forretningsidé og overprisede produkter, og det er like energikrevende å overtale sin downline til å ikke gi opp selv om de taper penger over en lav sko. Alt i alt har en manager mye å gjøre, men belønnes med knapper og glansbilder for å generere inntekter til FLP for titusener. Det er langt høyere timelønn for en ekstrajobb på en bensinstasjon enn som manager i FLP.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så en bekjent av meg på Facebook nå nettopp som var blitt manager, hvor mye kan disse tjene pr mnd?

Det ligger en oversikt her over hva FLP mener deres distributører tjener:

http://www.foreverliving.no/website/views/scripts/presentation/ap_no/data/Slide12.swf

 

En Manager skal altså kunne forvente å ha en månedlig utbetaling mellom 10.000 og 20.000 kr. Dette er imidlertid ikke det samme som lønn. For å oppnå tittelen som manager er det også mange som ikke har tålmodighet til å skaffe nok personer under seg til å oppnå volumet som kreves, og de supplerer med personlige kjøp for å rekke opp. Dette koster selvsagt langt mer enn det smaker, men det gjøres i visshet om at når de først har oppnådd manager-status så vil forretningen ta av (det gjør det som regel ikke). En selger som har oppnådd tittelen manager hylles normalt av selskapet og nettverket som en suksessrik leder, men svært ofte har de så langt gått med tap totalt sett idet de oppnår denne tittelen. Det kreves selvsagt svært mye arbeid å selge en elendig forretningsidé og overprisede produkter, og det er like energikrevende å overtale sin downline til å ikke gi opp selv om de taper penger over en lav sko. Alt i alt har en manager mye å gjøre, men belønnes med knapper og glansbilder for å generere inntekter til FLP for titusener. Det er langt høyere timelønn for en ekstrajobb på en bensinstasjon enn som manager i FLP.

Du virker fryktelig sikker i din sak? Manager er det nivået der mange reduserer stillingen eller slutter helt i sin andre jobb og det ville nok vært vanskelig hvis man gikk med tap... Jeg kunne skrevet en bok om resten av kommentaren din, men det skal jeg ikke gjøre.

 

Jeg gidder uansett ikke å bruke mer tid på denne diskusjonen da de fleste her kun vil diskutere, uten å faktisk være villig til å se andres synspunkt eller undersøke sine egne påstander.

 

Jeg kikker bare innom her fordi jeg lovte å oppdatere etter et år, som det begynner å nærme seg.

 

Jeg er en småbarnsmamma på 21 år og jeg jobber kun med Forever living. Sønnen min går kun i barnehagen 3 dager i uka. Jeg kjører mercedes (Ingenting i lån på den) og har nettopp kjøpt hus på 300 kvadrat - mesteparten nyoppusset og resten pusser vi opp nå. Jeg står som eneste låntaker.

 

Jeg kommer ikke til å endre mening på grunn av hva dere sier, av den enkle grunnen at dere ikke betaler mine regninger. Ingen andre som vet hva selskapet vårt faktisk er og står for kommer heller til å endre mening.

 

Jeg håper dere kan avslutte denne tåpelige diskusjonen nå og finne noe bedre å bruke tiden deres på.

 

Lag dere en fin kveld!

Endret av Maria Øyhaugen - Laptop Lifestyle
Lenke til kommentar

Jeg ser du ikke er mva-registrert, og du har ingen andre firmaroller enn eget ENK.

 

Dette hinter om en av tre ting: Du lyver om inntekten din, du snyter på skatten, eller at du ikke egentlig driver for deg selv.

Mlm bransjen er jo notorisk kjent for å jobbe «svart» i desperasjonens hete, deasverre.

Lenke til kommentar

Jeg er en småbarnsmamma på 21 år og jeg jobber kun med Forever living. Sønnen min går kun i barnehagen 3 dager i uka. Jeg kjører mercedes (Ingenting i lån på den) og har nettopp kjøpt hus på 300 kvadrat - mesteparten nyoppusset og resten pusser vi opp nå. Jeg står som eneste låntaker.

 

Heldigvis er ikke mercedes og stort hus det som definerer suksess. Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva du jobber som: Selvstendig næringsdrivende innenfor Network marketing (Forever Living)

Hvor gammel du er: 21

Hva du tjener du i timen/månedslønn: Mer for hver måned ^^ Juli: ca 5000 August: ca 8000 September: ca 12000 

Jobber ca 8 timer i uka, hjemmefra og har sønnen min hjemme <3 

 

Off jeg blir trist av å lese både innlegget og sitatet ditt, snakkes om ett år når du har innsett at det ikke er bærekraftig over tid slik som tusenvis av personer før deg :) Husk i det minste å betal skatt og moms, mange som går ut av det der som gjeldsslaver.. 

 

Denne tråden er splittet ut fra "Hva tjener du? Hvor jobber du? Hvor gammel er du?"

 

 

Det går veldig fint ann å leve av forever living :)

Lenke til kommentar

Så lenge det ser ut som en pyramide, så er det en pyramide.

rema tusen er pyramide spill, der de ansatte  uansett hva, tjener mindre enn sjefen på toppen, og hver ansatt får omtrent like mye i lønn, selv om den ene står å henger mesteparten av arbeidsdagen, mens kanskje den andre løper beina av seg. 

Lenke til kommentar

 

Så lenge det ser ut som en pyramide, så er det en pyramide.

rema tusen er pyramide spill, der de ansatte  uansett hva, tjener mindre enn sjefen på toppen, og hver ansatt får omtrent like mye i lønn, selv om den ene står å henger mesteparten av arbeidsdagen, mens kanskje den andre løper beina av seg. 

 

 

Rema1000 krever ikke at de ansatte skaper inntekter for bedriften for å få lønn, de trenger ikke handle der. De får lønn for timene sine og betaler skatt. 

Lenke til kommentar

 

 

Så en bekjent av meg på Facebook nå nettopp som var blitt manager, hvor mye kan disse tjene pr mnd?

 

Det er stor sannsynlighet for at de ikke tjener penger og går i minus, dessverre. 

 

Man tjener etter innsats :) veldig rettferdig :)

 

 

Er det veldig rettferdig at de 5% tjener penger av de 95% sine tap? Jeg er ikke enig i det, men folk har forskjellige tankeganger.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...