Gå til innhold

Funcom lager sitt første soloeventyr siden Drømmefall


Anbefalte innlegg

Så funcom finner ut at de skal gå tilbake til røttenne sine å starte å lage spill i sjangeren som i utgangspunkte gjorde dem populære? Smart, hadde det ikke vært for at de allerede har gitt bort/solgt den mest populære usluttede IPen sin til Red Thread Games, samt at mesteparten av det virkelig store talentet i selskapet har gått over til RTG. Tipper det sitter noen å stanger hodet i veggen nå etter den avgjørelsen :)

 

Ønsker Funcom lykke til, og håper det blir et godt spill selv om fraværet til Ragnar Tørnquist i et slikt prosjekt får meg til å miste til dels litt troen på det.

 

De har kun lisensiert ut IPen til RTG, i teorien står de vel fritt til å fortsette TLJ hvis de ønsker det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Single-player spill selger ikke så bra for tiden, folk vil være sosiale og spille med folk eller i mot folk.

Jaja, de får prøve, håper det blir bra, spiller det lett jeg om det blir bra.

 

The Witcher 3 har solgt 6 millioner kopier på 6 uker. Nå vil jeg ikke si at Funcom er på samme nivå som CD Projekt Red eller noe slikt. Men med et godt konsept og god markedsføring så kan singleplayer spill selges i bøtter og spann.

Lenke til kommentar

 

 

Er nok ikke dumt å satse mer på singleplayer framover. Veldig vanskelig å hevde seg i MMO-markedet.

Sier hvem ?

Sier resultatregnskapet.

 

Hvor ?

Final Fantasy tjener mer penger på Online spillene.

Få Bedrifter slipper ut hvor mange active spillere de har, og ingen av de fra Kina og Korea kommer som regel ut heller,

 

Når jeg ser fans diskutere om penger i gaming sider så må jeg bare le siden ingen av dere har jobbet i bransjen og vet hvor pengene kommer og går.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Hvor ?

Final Fantasy tjener mer penger på Online spillene.

Få Bedrifter slipper ut hvor mange active spillere de har, og ingen av de fra Kina og Korea kommer som regel ut heller,

 

Når jeg ser fans diskutere om penger i gaming sider så må jeg bare le siden ingen av dere har jobbet i bransjen og vet hvor pengene kommer og går.

 

 

Når han funcom som faktisk er det artikkelen å diskusjonen dreier seg om snart gått under pga. sin MMO satsing, så det funker jo tydligvis ikke så fryktelig bra for dem eller hva? Så jeg tror ikke du heller har så fryktelig mye peiling på hva du faktisk snakker om :)

 

 

 

De har kun lisensiert ut IPen til RTG, i teorien står de vel fritt til å fortsette TLJ hvis de ønsker det.

 

 

Det er nok mulig, men tviler uansett på at det vil fungere så fryktelig bra for funcom om de lager samme spillet som RTG har laget/holder på å lage, bare uten Tørnquist på laget. Det de selvfølgelig kan gjøre er jo å lage en spinnoff fra samme universet som i seg selv kunne vært et spennende prosjekt :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er nok ikke dumt å satse mer på singleplayer framover. Veldig vanskelig å hevde seg i MMO-markedet.

Sier hvem ?
Sier resultatregnskapet.

Hvor ?

Final Fantasy tjener mer penger på Online spillene.

Få Bedrifter slipper ut hvor mange active spillere de har, og ingen av de fra Kina og Korea kommer som regel ut heller,

 

Når jeg ser fans diskutere om penger i gaming sider så må jeg bare le siden ingen av dere har jobbet i bransjen og vet hvor pengene kommer og går.

Og likevel øker for eksempel Paradox sine inntekter med flere titalls prosent år etter år, på spill som hovedsakelig er SP. Tro ikke du har mer peiling enn oss andre. :p

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er nok ikke dumt å satse mer på singleplayer framover. Veldig vanskelig å hevde seg i MMO-markedet.

Sier hvem ?
Sier resultatregnskapet.
Hvor ?

Final Fantasy tjener mer penger på Online spillene.

Få Bedrifter slipper ut hvor mange active spillere de har, og ingen av de fra Kina og Korea kommer som regel ut heller,

 

Når jeg ser fans diskutere om penger i gaming sider så må jeg bare le siden ingen av dere har jobbet i bransjen og vet hvor pengene kommer og går.

Og likevel øker for eksempel Paradox sine inntekter med flere titalls prosent år etter år, på spill som hovedsakelig er SP. Tro ikke du har mer peiling enn oss andre. :p

 

Så hva vi har funnet ut idag er at du selger like bra så lenge du lager et godt spill og har god reklame. uansett mmo eller singleplayer.

 

Jeg har da ikke peiling på finans og bedrifter, men det jeg prøver og si er at du kan ikke lese gaming sider og tru at man vet noe om hva som tjener mest penger og hva som tjener minst. Det blir bare gjetting, er så teit når jeg ser kommentarer hvor folk tror de vet alt om mmo markedet og single player markedet,

Lenke til kommentar

 

Single-player spill selger ikke så bra for tiden, folk vil være sosiale og spille med folk eller i mot folk.

Jaja, de får prøve, håper det blir bra, spiller det lett jeg om det blir bra.

The Witcher 3 har solgt 6 millioner kopier på 6 uker. Nå vil jeg ikke si at Funcom er på samme nivå som CD Projekt Red eller noe slikt. Men med et godt konsept og god markedsføring så kan singleplayer spill selges i bøtter og spann.

 

Tenk om de lagde Age of Conan single player spill i Witcher 3 stil.. sikle.

Funcom er flinke til å lage fine maps også.

Endret av Lunalotic
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk om de lagde Age of Conan single player spill i Witcher 3 stil.. sikle.

 

Funcom er flinke til å lage fine maps også.

Absolutt. De kunne også lagd et fantasy-rpg satt i vikingtiden sterkt inspirert av det Norrøne og brukt alle mytene derifra. Norske historie, Norsk kultur. Dette er jo nøyaktig hva CDRP har gjort, slavisk middelalder i spillform med mytene. 

Lenke til kommentar

 

Tenk om de lagde Age of Conan single player spill i Witcher 3 stil.. sikle.

 

 

Funcom er flinke til å lage fine maps også.

Absolutt. De kunne også lagd et fantasy-rpg satt i vikingtiden sterkt inspirert av det Norrøne og brukt alle mytene derifra. Norske historie, Norsk kultur. Dette er jo nøyaktig hva CDRP har gjort, slavisk middelalder i spillform med mytene. 

Ja det kunne blitt veldig bra. Nesten usannsynlig at det ikke har vært på tegnebordet i FunCom en eller annen gang. Hvis det dukker opp får du evt. spørre om royalties. ;-)

 

Et viking-crpg kunne blitt bra fordi:

1. FunCom kan fin grafikk (kunne fått det til å se flott og storslått ut)

2. FunCom kan gode quester (Tortage i AoC).

3. FunCom kan/kunne innovativ combat (AoC), og i et cprg har det ikke noe å si om det er ikke er balansert.

4. Det har lite å si i et singleplayerspill at feil rettes seint.

5. Litt overdreven markedsføringsteknikk bør heller ikke by på utfordringer i et slikt spill.

 

Dog lurer jeg litt på. Hvor står FunCom om dagen ift innovasjon og kunstnerisk frihet? De hadde dette for endel år siden, men fant ut når en tittel begynte å slite at det er bedre å sitte stille i båten, velge det sikre og det majoriteten vil ha. Etter noen underskuddsår også med det sikre, er det nå rom for for litt prøve og feile igjen?

 

Noen som vet hvor mye en tittel som dette kan tjene inn (tenker nå på tittelen i artikkelen)? Vil en slik tittel kunne dekke inn andre kvartals underskudd på 34,9 mill.? Evt. tenker FunCom seg en raskere release takt på slike type spill?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...