Gå til innhold

Sony Z5 Samletråd


fflex

Anbefalte innlegg

Etter at jeg oppdatere til 6.0.1 får jeg feilmelding når jeg prøver å synkronisere ActiveSync til jobben. Det er en eller annen sikkerhetseinstilling som må endres på men det sies ikke noe om hvilke.

Bruker dere Intune? Jeg fikk samme feil. Slettet eppst konto og la den til på nytt og virket det igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe seriøst galt etter oppdateringen, ved normal bruk (les e-post og nettleser) så synker batteriet med ca 1% i minuttet!!!

Det er to timer siden jeg ladet batteriet for fult, og nå har jeg 62% strøm igjen. I følge battery usage så er følgende på toppen av strømforbruket:

Google play services - 6 %
Cell Standby - 6%

Android os - 6%

Android System - 4%

Phone idle - 3%

Noen tips eller forslag til hvordan jeg kan løse problemet? 

Lenke til kommentar

Åsså er det vel ofte anbefalt å kjøre en factory reset og repair via xperia programmet når man har oppdater?

 

Er d toth som nevner det vedr z3c?

 

 

Det er rimelig klønete om man i 2016 faktisk må kjøre en factory reset av en telefon, hvor leverandør kommer med en offisielt støttet firmware patch, but okay, I'll give it a try :)

 

 

Er vel den repair saken som er hovedsaken? Xperia Companion.

 

Eg vet ikke.

Jeg har gjort det ja, ikke på z3c men på Z5c - det er riktig at det er "reparere programvare" som er cluet, da den wiper telefonen totalt og innstallerer OS på nytt fra en fresh download - factory reset derimot sletter bare alt utenom OS, så det hjelper lite når problemet ligger i OS.

Jeg gjorde dette før den siste oppdateringen, og det var en radikal forbedring i batteritid og lagg, som jeg slet mye med. Har ikke forsøkt det nå etter 224, men det blir ikke lenge til om ikke batteriet stabiliserer seg.

Lenke til kommentar

Nå kjørte jeg en factory reset i går, whipa sd-kortet og rekrypterte tlf + sd-kortet. Telefonen brukte ekstremt lite strøm i natt, men på dagtid så har telefonen slukt strøm igjen. Som dere kan se fra bildet under, så er det Cell standby, screen og google services som sluker strøm.

 


post-170816-0-49332100-1466675177_thumb.png

Lenke til kommentar

Før og etter siste firmware oppdatering så har jeg opplevd prob med fingeravtrykk leser. Vekker opp skjermen med å trykke på powerknappen og så får jeg bare beskjed om at  "Maskinvare for fingeravtrykksensor er ikke tilgjengelig" (eller noe lignende, kom ikke opp nå).

 

Ikke hjulpet med full shutdown og reboot. Ikke prøvd å resette telefonene enda, prøver å unngå det. ;)

 

Noen vært borti dette og/eller har tips?

Lenke til kommentar

 

Jeg har hatt god batteritid de siste dagene, så nå har jeg aktivert VoLTE og wifi-tale for å se om ikke synderen finnes der.

Hvordan gikk dette?

 

Det er ikke like ille, men varer fortsatt ikke hele dagen slik det gjør uten wifitale/volte. Batteriet er nå på 70%, var fulladet 07:00. Skjermtid kun 49min, så jeg synes ikke det er veldig bra. Det stipulerer skjermtid på kun 2 timer og 45 min totalt på 100% batteri.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...