Gå til innhold

Sony Z5 Samletråd


fflex

Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt en Z5C da jeg ble litt lei ustabilitet på lumia950. Etter en uke på z5c så velger jeg heller en noe ustabil l950 enn en sirrup treg sony. Skal det virkelig ta 10-15 sekunder å åpne apper etter litt bruk? Den var rask de to første dagene. Batteriet er heller ikke noe å skryte av. Flere med samme erfaring, eller er det mitt eksemplar det er noe galt med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med samme følelsen selv. Hatt min z5c siden August og er ikke nevneverdig imponert. Frontkameraet er fortsatt kornete, men langt bedre enn på z3c. Den er treg, blir varm og batteriet varer "kun" en normal dag. jeg lader den opp før jeg legger meg, men i 8-9 tiden neste kveld så er batteriet nesten tomt. Jeg har normal bruk av mobilen. Går mest i snap, facebook, twitter og et spill.

 

Jeg pleier å bytte telefon årlig (av en eller annen grunn), og er nå virkelig i tenkeboksen om jeg skal prøve XAultra, eller Galaxy S7edge. Produktene fra Samsung har rykte på seg å ikke være nevneverdig solide. Både TVer og mobiler har begrenset levetid ser jeg skremmende mange melder. Ser at XA kommer greit ut på specs, men den vil ligge ca 1500-200 under prisen av det z5 ble lansert som. Da er min bekymring; hvor har de spart inn på kostnadene?

Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt en Z5C da jeg ble litt lei ustabilitet på lumia950. Etter en uke på z5c så velger jeg heller en noe ustabil l950 enn en sirrup treg sony. Skal det virkelig ta 10-15 sekunder å åpne apper etter litt bruk? Den var rask de to første dagene. Batteriet er heller ikke noe å skryte av. Flere med samme erfaring, eller er det mitt eksemplar det er noe galt med?

 

Ja, jeg plages ofte med det samme på min Z5C. Kameraet er en plage å få opp. Noen ganger tar det bare lang tid, andre ganger henger det og vil ikke fungere. Andre ganger opplever jeg at batteriet plutselig tønnes kunstig fort. 

 

Spørsmålet er om det nytter å reklamere på dette? Eller om man da bare får tilbake en "reparert" telefon som er wipet, flashet og er like dårlig etter to uker. Noen som har erfaring på dette? 

 

Min generelle anbefaling er: ikke kjøp denne telefonen! Spar heller en måned til og kjøp en Galaxy S7 eller noe annet. 

Lenke til kommentar

Batteritiden kunne jeg godt levd med. Men den sinnsyke tregheten er forderdelig. Jeg har en Nexus 4, og en gammel HTC Desire, begge disse er mye raskere i vanlig UI/menyer.. Jeg tok tiden på å åpne kalkulator appen i stad. 4 sekunder.. La Z5c ogL950 ved siden av hverandre og testet div apper samtidig, helt tragisk. Det rare er at det fungerte fint de første dagene jeg hadde den, dvs uten at det lå noen apper installert.

Lenke til kommentar

Jeg har vertfall kommet frem til at jeg har kjøpt min siste Sony telefon. min Z5 Premium knuste her om dagen, etter ringt så og si alle service steder i Oslo/Akershus har jeg ikke funnet en enste en som har deler på lager eller vil bytte skjerm. Har fått beskjed fra Supertia at de ikke lenger komme til og ta inn noen Sony telefon på service. 

 

Noen som veit hvor en kan bytte skjermen i Oslo/Akershus?

Lenke til kommentar

Har den selv og knust hele baksiden. Vanlig Z5 var mye bedre å holde og ikke så glatt.

Ikke sant min gamle Samsung Galaxy S4 kunne jeg bytte skjerm på under halvtimen. 8 skriver og vips ferdig. 

med disse nye "glassteleonen" må man til med varmepistol og lim +++++ tar ørten år og vell så det

Lenke til kommentar

Flere som har hatt problemer med at nederste del av skjermen på Sony Xperia Z5 Compact slutter å fungere sånn plutselig? Skjermen ser helt fin ut, men touch fungerer ikke på nederste tredjedel av skjermen.

 

Dette skjedde med min telefon på lørdag. 

Endret av Shjer
Lenke til kommentar

Flere som har hatt problemer med at nederste del av skjermen på Sony Xperia Z5 Compact slutter å fungere sånn plutselig? Skjermen ser helt fin ut, men touch fungerer ikke på nederste tredjedel av skjermen.

 

Dette skjedde med min telefon på lørdag. 

 

Skjer med min mobil jevnlig. Henger seg opp og er ufattelig treg (selv etter resetting). Jeg bestilte meg en s7edge heller. Hatt mye problemer med compactmodellene z3c og z5c. Ingen problemer med min Z1 annet enn at den var ekstremt følsom for sollys (displayet reagerte ikke på touch ved direkte sollys.

Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt en Z5C da jeg ble litt lei ustabilitet på lumia950. Etter en uke på z5c så velger jeg heller en noe ustabil l950 enn en sirrup treg sony. Skal det virkelig ta 10-15 sekunder å åpne apper etter litt bruk? Den var rask de to første dagene. Batteriet er heller ikke noe å skryte av. Flere med samme erfaring, eller er det mitt eksemplar det er noe galt med?

 

 

Sitter med samme følelsen selv. Hatt min z5c siden August og er ikke nevneverdig imponert. Frontkameraet er fortsatt kornete, men langt bedre enn på z3c. Den er treg, blir varm og batteriet varer "kun" en normal dag. jeg lader den opp før jeg legger meg, men i 8-9 tiden neste kveld så er batteriet nesten tomt. Jeg har normal bruk av mobilen. Går mest i snap, facebook, twitter og et spill.

 

Jeg pleier å bytte telefon årlig (av en eller annen grunn), og er nå virkelig i tenkeboksen om jeg skal prøve XAultra, eller Galaxy S7edge. Produktene fra Samsung har rykte på seg å ikke være nevneverdig solide. Både TVer og mobiler har begrenset levetid ser jeg skremmende mange melder. Ser at XA kommer greit ut på specs, men den vil ligge ca 1500-200 under prisen av det z5 ble lansert som. Da er min bekymring; hvor har de spart inn på kostnadene?

 

 

 

Nettopp kjøpt en Z5C da jeg ble litt lei ustabilitet på lumia950. Etter en uke på z5c så velger jeg heller en noe ustabil l950 enn en sirrup treg sony. Skal det virkelig ta 10-15 sekunder å åpne apper etter litt bruk? Den var rask de to første dagene. Batteriet er heller ikke noe å skryte av. Flere med samme erfaring, eller er det mitt eksemplar det er noe galt med?

 

Ja, jeg plages ofte med det samme på min Z5C. Kameraet er en plage å få opp. Noen ganger tar det bare lang tid, andre ganger henger det og vil ikke fungere. Andre ganger opplever jeg at batteriet plutselig tønnes kunstig fort. 

 

Spørsmålet er om det nytter å reklamere på dette? Eller om man da bare får tilbake en "reparert" telefon som er wipet, flashet og er like dårlig etter to uker. Noen som har erfaring på dette? 

 

Min generelle anbefaling er: ikke kjøp denne telefonen! Spar heller en måned til og kjøp en Galaxy S7 eller noe annet. 

 

 

Jeg gikk fra en Z3C jeg hevet kjøpet på til en Z5C med bange anelser, men jeg fant ingen gode alternativer.

Som dere var det på min mye lagg, og batteriet tappet seg på 7-8 timer med normal bruk, der 3ern klarte 18-20 timer.

 

Istedetfor å reklamere, prøvde jeg (uten å ha særlig trua) å kjøre fabrikkgjenoppretting og deretter reparer programvare i Xperia companion.

 

Resultatet for meg er et MYE bedre batteri(ikke helt på nivå med 3ern enda), og absolutt all lagg og treghet er borte. Prøv det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...