Gå til innhold

Sony Z5 Samletråd


fflex

Anbefalte innlegg

Hatt en z3 compact nå et års tid. Porøs dritt telefon. Men den er så usannsynlig digg når den er vanntett og i bruk.

 

Hvordan er z5 compact på dette området? Mange rapporter om sprekk i front og bak?

 

Edit:et kjapt Google søk var ikke oppløftende.....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klassisk er å skru av GPS, Wifi, Mobildata etc når det ikke er i bruk. Om ting står på, så avinstaller programmer som bruker push/pull notifications mye, evt skru av dette via innstillinger, eller sett sørg for tregere intervall. Skru ned lysstyrken når du ikke trenger mye lys. Sjekk også innstillinger og Batteri om du ser noen programmer som spiser batteri som ikke er din egen skyld, f.eks spill gjør du jo aktivt. ;)

Lenke til kommentar

Etter den nye oppdateringen sliter jeg med en ting: når jeg skal sende et bilde i meldinger (mms) å trykker på ikonet lagrede meldinger, kommer ALLE bildene på rekke og rad. Har en del bilder inne, men de ligger i mapper. Går det an å velge å vise mappe fra inne i meldingen? Når alle bildene kommer finner jeg ikke det rette. Har fått sendt ved å gå til album og finne mappe å så bilde, men skulle så gjerne hatt muligheten fra meldingstråden. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Forrige uke fikk jeg nok av Sony Z5c, har virkelig prøvd å like mobilen for designmessing var den i utgangspunktet akkurat slik jeg håpet på. Hadde den hatt noe annet enn snapdragon 810 v2,1 og mer enn 2 GB ram hadde jeg lett beholdt den. Men sp810 er en batteridreper og så ustabil, kombinert med at jeg alltid er oppe i 2 GB ram etter å ha brukt fundamentale aps som snap, face, instagram og tv2sumo så måtte jeg til slutt vurdere alternativer. Holdt på å koke over når jeg så den nye serien fra Sony, når prisen er 5800 kr og mobilen ikke lengre er vanntett og har en degradert prossesor (snapdragon 650 + 3 GB ram) da undrer jeg meg over hva Sonys visjon er. http://www.tek.no/artikler/sony-med-helt-ny-mobilserie/277271

Etter 3 år med hhv Sony Z, Z1 z1 compact og deretter Z5 kjøpte jeg nå spontant Galaxy s7 og la inn google launcher. Etter å ha testet litt merket jeg hvor utdatert Z5c allerede er. Batteritid er ikke lengre et problem og for aller første gang opplever jeg at uansett hvor mye en kaster på mobilen så går ting absolutt sømløst konstant, ikke blir den varm heller. Dette har vært målet mitt med android mobiler, en sømløst opplevelse. I tillegg til Sony har jeg siden 2010 hatt HTC Desire HD, Galaxy SII, Samsung Nexus, Samsung Galaxy SIII, Nexus 4, Nexus 5, LG G2 + Sony mobilene. Med andre ord har det vært en konstant utskifting i min utopiske jakt. Endelig kan jeg si meg fornøyd med en mobil som i tillegg er "fremtids-rettet. Vil takke for alle bidragene i denne tråden, tips og oppdateringer og håper at sony til slutt klarer å slippe software som finner en balanse mellom ytelse batteri-tid. 

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Forrige uke fikk jeg nok av Sony Z5c, har virkelig prøvd å like mobilen for designmessing var den i utgangspunktet akkurat slik jeg håpet på. Hadde den hatt noe annet enn snapdragon 810 v2,1 og mer enn 2 GB ram hadde jeg lett beholdt den. Men sp810 er en batteridreper og så ustabil, kombinert med at jeg alltid er oppe i 2 GB ram etter å ha brukt fundamentale aps som snap, face, instagram og tv2sumo så måtte jeg til slutt vurdere alternativer. Holdt på å koke over når jeg så den nye serien fra Sony, når prisen er 5800 kr og mobilen ikke lengre er vanntett og har en degradert prossesor (snapdragon 650 + 3 GB ram) da undrer jeg meg over hva Sonys visjon er. http://www.tek.no/artikler/sony-med-helt-ny-mobilserie/277271

 

Etter 3 år med hhv Sony Z, Z1 z1 compact og deretter Z5 kjøpte jeg nå spontant Galaxy s7 og la inn google launcher. Etter å ha testet litt merket jeg hvor utdatert Z5c allerede er. Batteritid er ikke lengre et problem og for aller første gang opplever jeg at uansett hvor mye en kaster på mobilen så går ting absolutt sømløst konstant, ikke blir den varm heller. Dette har vært målet mitt med android mobiler, en sømløst opplevelse. I tillegg til Sony har jeg siden 2010 hatt HTC Desire HD, Galaxy SII, Samsung Nexus, Samsung Galaxy SIII, Nexus 4, Nexus 5, LG G2 + Sony mobilene. Med andre ord har det vært en konstant utskifting i min utopiske jakt. Endelig kan jeg si meg fornøyd med en mobil som i tillegg er "fremtids-rettet. Vil takke for alle bidragene i denne tråden, tips og oppdateringer og håper at sony til slutt klarer å slippe software som finner en balanse mellom ytelse batteri-tid. 

 

Mulig Samsungen er mer framtidsrettet, men problemet med Samsung er at de aldri varer særlig lenge. Har hatt div. Samsung produkter men de må jo inn på service i ett sett. Har aldri hatt noen problemer med Sony produkter men Samsung kommer jeg aldri mer til å kjøpe frivillig!

Lenke til kommentar

noen som har z5 compact, eller har hatt den en stund? Er det en telefon dere ville anbefalt? 

Jepp, jeg anbefaler den, men den har sine quirks. Men sånn vil det være med de fleste mobiler. Om min hadde blitt ødelagt nå, ville jeg kjøpt en ny identisk. Har hatt den siden oktober eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Hei, min z5 Premium døde i dag. Skjermen begynte å blinke/flimre å nå lyser den bare svart. Ingen farger. Det virker som om lcd gikk i stykker. Må jeg kjøpe ny skjerm for å fikse den? Fingeravtrykksensoren reagerer og mobilen piper når for eksempel alarmen er stilt inn. Men skjermen og toutchen er svart. Selve baklyset lyser fortsatt. 

Det hele skjedde mens jeg bladde gjennom facebook på morgenen. 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar

Hei, min z5 Premium døde i dag. Skjermen begynte å blinke/flimre å nå lyser den bare svart. Ingen farger. Det virker som om lcd gikk i stykker. Må jeg kjøpe ny skjerm for å fikse den? Fingeravtrykksensoren reagerer og mobilen piper når for eksempel alarmen er stilt inn. Men skjermen og toutchen er svart. Selve baklyset lyser fortsatt. 

Det hele skjedde mens jeg bladde gjennom facebook på morgenen. 

Noen som har tips?

Har du prøvd forced restart? at du trykker inn den lille knappen inne i luka til venstre?

 

Høres rart ut, og leit at du allerede har skiftet bakglasset mtp garantien :( 

 

Anbefaler forøvrig å bruke panzerglass som f.eks Dragon Trail eller Gorilla både bak og fremme! Har reddet min Z5P et par ganger!

Lenke til kommentar

 

Hei, min z5 Premium døde i dag. Skjermen begynte å blinke/flimre å nå lyser den bare svart. Ingen farger. Det virker som om lcd gikk i stykker. Må jeg kjøpe ny skjerm for å fikse den? Fingeravtrykksensoren reagerer og mobilen piper når for eksempel alarmen er stilt inn. Men skjermen og toutchen er svart. Selve baklyset lyser fortsatt. 

Det hele skjedde mens jeg bladde gjennom facebook på morgenen. 

Noen som har tips?

Har du prøvd forced restart? at du trykker inn den lille knappen inne i luka til venstre?

 

Høres rart ut, og leit at du allerede har skiftet bakglasset mtp garantien :( 

 

Anbefaler forøvrig å bruke panzerglass som f.eks Dragon Trail eller Gorilla både bak og fremme! Har reddet min Z5P et par ganger!

 

Jepp, har prøvd det meste. Ble en ny Iphone 6s plus istedet. Noen som har mening om hva den gamle er verd om jeg selger den slik den er?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...