Gå til innhold

Sony Z5 Samletråd


fflex

Anbefalte innlegg

Har Z5C. Bortsett fra elendig batteri tid så får jeg ikke tatt bilder med kamera. Innebygde kamera henger seg opp. Klarer å ta bilder via Whats App eller snap, men de er som regel ut av fokus. Virker som mobilen sliter med å fokusere. Skjedde etter en mindre oppdatering for noen måneder siden. Har tatt factory reset.

 

Merker at jeg er lei mobilen. Elendig battery, mye lag og nå kamera problemer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Z5C. Bortsett fra elendig batteri tid så får jeg ikke tatt bilder med kamera. Innebygde kamera henger seg opp. Klarer å ta bilder via Whats App eller snap, men de er som regel ut av fokus. Virker som mobilen sliter med å fokusere. Skjedde etter en mindre oppdatering for noen måneder siden. Har tatt factory reset.

 

Merker at jeg er lei mobilen. Elendig battery, mye lag og nå kamera problemer

Helt samme som jeg opplevde - jeg la den i en skuff og kjøpte en Honor 8, enormt god batteritid, minst det dobbelte av Z5C.

 

Nytter ikke å reklamere, da den fungerer greit noen dager etter reset, og verkstedet alltid tar en reset og tester i fem min.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Har Z5C. Bortsett fra elendig batteri tid så får jeg ikke tatt bilder med kamera. Innebygde kamera henger seg opp. Klarer å ta bilder via Whats App eller snap, men de er som regel ut av fokus. Virker som mobilen sliter med å fokusere. Skjedde etter en mindre oppdatering for noen måneder siden. Har tatt factory reset.

 

Merker at jeg er lei mobilen. Elendig battery, mye lag og nå kamera problemer

Skulle tro det var min mobil du hadde. Jeg har avventet Nougat oppdateringen for å se om Z5Cen ble bedre, om ikke var tanken en Honor eller P9.

Jeg flasha inn Nougat på min i går pluss full wipe, manuelt da jeg ikke gadd å vente på det rulles ut OTA i norge, og opplever den som raskere og med godt batteri, men så er jeg på første dagen. Flere på XDA er enige i at den føles bedre ut. Kameraet klarer ihvertfall å fokusere.

 

Enten kan du selge den da de går for litt ennå, eller gjør som meg og prøv å flashe den selv. Det var ikke store problemet.

Min kjører den firmwaren som ble sluppet i australia, men de er lik den norske. Jeg måtte bare endre språk til norsk da det ikke kom som standard.

Nå aner jeg ikke ditt tekniske nivå, men jeg kan linke deg det du trenger om du vil prøve. Det er ikke snakk om rooting eller noe, ren stock sony.

Edit: På egen risiko selvfølgelig.

Endret av Ztaeyn
Lenke til kommentar

 

Har Z5C. Bortsett fra elendig batteri tid så får jeg ikke tatt bilder med kamera. Innebygde kamera henger seg opp. Klarer å ta bilder via Whats App eller snap, men de er som regel ut av fokus. Virker som mobilen sliter med å fokusere. Skjedde etter en mindre oppdatering for noen måneder siden. Har tatt factory reset.

 

Merker at jeg er lei mobilen. Elendig battery, mye lag og nå kamera problemer

Skulle tro det var min mobil du hadde. Jeg har avventet Nougat oppdateringen for å se om Z5Cen ble bedre, om ikke var tanken en Honor eller P9.

Jeg flasha inn Nougat på min i går pluss full wipe, manuelt da jeg ikke gadd å vente på det rulles ut OTA i norge, og opplever den som raskere og med godt batteri, men så er jeg på første dagen. Flere på XDA er enige i at den føles bedre ut. Kameraet klarer ihvertfall å fokusere.

 

Enten kan du selge den da de går for litt ennå, eller gjør som meg og prøv å flashe den selv. Det var ikke store problemet.

Min kjører den firmwaren som ble sluppet i australia, men de er lik den norske. Jeg måtte bare endre språk til norsk da det ikke kom som standard.

Nå aner jeg ikke ditt tekniske nivå, men jeg kan linke deg det du trenger om du vil prøve. Det er ikke snakk om rooting eller noe, ren stock sony.

Edit: På egen risiko selvfølgelig.

Alt er gull og glitter den første tiden etter en flash. La oss håpe det varer. Jeg orker ikke å bruke mer tid på flashing, men send meg gjerne XDA link i tilfelle jeg ombestemmer meg.

 

Alternativ til Z5C? Foretrekker mobil i samme størrelse.

 

Merkelig at en så elementær feil på kamera ikke blir fanget opp og rettet opp. Har vært i kontakt med support og de mener det er hardware feil (?!)

Lenke til kommentar

 

Alternativ til Z5C? Foretrekker mobil i samme størrelse.

 

 

Tekst markert i rødt er problemet - jeg var i akkurat samme situasjon som deg, men det er rett og slett ingen andre som lager flaggskip i denne størrelsen - jeg bet i eplet og gikk for Honor 8, og det er en helt annen verden. Sonyen var laggy og tom for strøm på 12 timer, Honoren er glatt som smør og batteriet holder lett 40 timer.

Lenke til kommentar

Fikk varsel i dag at minnet var fullt. 32 GB var brukt. Lagring viste 32 GB men applisten tilsa halvparten. Viste seg at sikkerhetskopiering legger seg på internminnet og ikke minnekortet. Selv om minnekort er valgt.

 

Kjenner eg begynner å bli lei Android og bruken av minnekort. Nesten ikke vits å ha det. Når sikkerhetskopien legger seg på internminnet ser eg ikke helt poenget.

Lenke til kommentar

Fikk varsel i dag at minnet var fullt. 32 GB var brukt. Lagring viste 32 GB men applisten tilsa halvparten. Viste seg at sikkerhetskopiering legger seg på internminnet og ikke minnekortet. Selv om minnekort er valgt.

 

Kjenner eg begynner å bli lei Android og bruken av minnekort. Nesten ikke vits å ha det. Når sikkerhetskopien legger seg på internminnet ser eg ikke helt poenget.

Det besvarer ikke spørsmålet ditt, men hvorfor tar du ikke backup til PC?
Lenke til kommentar

 

Fikk varsel i dag at minnet var fullt. 32 GB var brukt. Lagring viste 32 GB men applisten tilsa halvparten. Viste seg at sikkerhetskopiering legger seg på internminnet og ikke minnekortet. Selv om minnekort er valgt.

 

Kjenner eg begynner å bli lei Android og bruken av minnekort. Nesten ikke vits å ha det. Når sikkerhetskopien legger seg på internminnet ser eg ikke helt poenget.

Det besvarer ikke spørsmålet ditt, men hvorfor tar du ikke backup til PC?

Funker like dårlig

Lenke til kommentar

 

Heh. Hver gang jeg prøver å sikkerhetskopiere telefonen, stopper alt opp på 50 % med "Mindre enn 1 minutt igjen". Stått sånn i en time, nå.

 

Hver. Jævla. Gang.

Legger den seg på sd kortet hos deg?

 

Aner ikke. Finner de aldri igjen, verken med innebygd filutforsker eller de få gangene jeg får kobla den til en PC.

 

E: Dette blir verre og verre. Nå fryser explorer.exe i det jeg velger "Overfør filer" når jeg kobler mobilen til PC-en. Uansett hvilken PC jeg prøver. ><

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

 

 

Funker quick charge for dere?

På mitt z2 tablet står det "lader raskt" med min hurtiglader. Men på Z5c tror eg bare den lader som en 2A lader.....
Same shit her. Bruker du orginal lader fra Sony? Burde egentlig ikke ha noe si
Nei. Prøvd to forskjellige qualcomm godkjente ladere. Begge fungerer på tablet. Ingen på Z5c.
Lenke til kommentar

 

Fikk varsel i dag at minnet var fullt. 32 GB var brukt. Lagring viste 32 GB men applisten tilsa halvparten. Viste seg at sikkerhetskopiering legger seg på internminnet og ikke minnekortet. Selv om minnekort er valgt.

 

Kjenner eg begynner å bli lei Android og bruken av minnekort. Nesten ikke vits å ha det. Når sikkerhetskopien legger seg på internminnet ser eg ikke helt poenget.

Det besvarer ikke spørsmålet ditt, men hvorfor tar du ikke backup til PC?
Nja. Har egentlig ikke brukt backup så mye. Tror nok eg aktiverte det når eg satte opp telefonen men uten å tenke noe særlig over det. Men fjernet apper fra backup og slettet den 13gb backup og da ble det masse ledig.

 

Hvorfor ingenting er mulig å få over på sd kort har eg gitt opp å forstå. Det er så ræv dårlig på Android.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...