Gå til innhold

– Ikke last ned det nye The Witcher 3-innholdet


Anbefalte innlegg

 

I swear to god, jeg begynner å bli så lei av dette gnålet. Du og dine meningsfeller er jo omtrent kristenkonservative i kvinnesynene deres!!! Når jeg ser Ciri i en løssittende skjorte så ser jeg en sterk selvstendig kvinne som har omfavner og er selvsikker sin seksualitet.

 

Hvorfor er du så sex-negativ? Hvem er du til å diktere hva som er "anstendig" eller "sømmelig" for kvinner å kle seg? Du er ikke noe annerledes enn kristenkonservative som reagerte på synet av ankler på 1800-tallet.

 

 

Hvem er du til å diktere hvordan spill skal være da? Han har vel like stor rett som alle andre til å mene noe om hvordan spillet skal lages?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ciri sin rolle i spillet er ikke bare som et selvstendig og sterkt individ. Det har helt sikkert vært tilsiktet å fremstille en sårbarhet samtidig. Geralt er bekymret for henne, og det driver hovedhistorien. Jeg ser ikke bort fra at hun ser slik ut for å underbygge dette. Realistisk eller ikke.

 

Veldig godt poeng. Jeg ser ikke for meg at jeg som spiller hadde vært like bekymret om hun løp rundt med full rustning, lanse og kamphest.

Lenke til kommentar

 

 

Så, hva skal man gjøre om man allerede har lastet den ned?

 

 

 

Det er vel bare å deaktivere den? Vet ikke hvordan det fungerer på PS/XB, men på pc (via gog-klienten) er det ihvertfall bare å klikke av/på utvidelsene.

Fant ingen måte å gjøre dette på PS4. Får google litt og se om jeg finner det ut, men forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske de kunne komme med anstendige alternative antrekk til de kvinnelige hovedpersonene. At heksene kler seg litt ekstravagant gir mening lore-wise, men alle de andre? Det er ingen grunn til at Ciri ikke skal kneppe igjen skjorten.

 

Jeg har ikke ennå prøvd Witcher 3 så jeg vet ikke om utseendet til denne damen er noe jeg ville hengt meg opp i, men slik som deg irriterer jeg meg av og til over hvordan kvinnelige krigerer blir fremstilt i fantasy spill. Det det er ganske mye annet i mange fantasy spill som irriterer meg mer, men det er en stadig tilbakevendende ting jeg skulle ønske ble bedre.

 

Det er ikke på grunn av feministiske, konservative eller religiøse grunner jeg misliker dette, det er bare det at det virker så utrolig teit at kvinner som skal ut i kamp ikke er bedre beskyttet enn de er. Mest mulig naken hud minsker overlevelse sjansene heller enn å øke dem i møte med skarpe egger, klør og tenner. Jeg vet at denne typen "utrustning" er vanlig i Sword & Sorcery og annen fantasy av B, C og D typen, men i spill som tar seg selv seriøst og prøver å skape en troverdig verden så ødelegger det litt.

 

Jeg synes ikke det gjør noe om spillheltinnene blir "seksualisert" og "objektivisert" (tullebegrep), men det finnes mange mer kreative måter å gjøre dette på som ikke kræsjer helt med troverdigheten til spillet. Både menn og kvinner (særlig førstnevnte!) liker blikkfang, vakre kropper og naken hud, jeg gjør det selv og syns det er helt ok å bake det inn slike spill som dette. Men det er mange andre måter man kan gjøre det på.

 

Hiv gjerne inn romantikk, seksualpartnere, forhold, ekteskap, utroskap, prostituerte, bordeller, slaveri og seksualforbrytere for min del, bare prøv å få det til å passe sammen med resten av spillet. (Men styr helst unna animerte sex-scener for det ser som regel veldig teit ut.)

 

Man kan også fint lage et fantasy spill i en verden som har en seksualmoral som er mer lik den som rådet i 1968 eller den vi har i vesten i dag, selv om det ser ut som europeisk middelalder, men uansett hvilke normer som råder så er det ren og skjær idioti å dra ut i kamp i noe slikt som dette:

http://vallejo.ural.net/1988/show.php?005

 

Jeg håper slik utrustning etterhvert havner på spillindustriens søppelhaug men jeg er ikke så veldig optimistisk.

Endret av Mithridates VI
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg til at hun bruker sminke inn i kamp? Virkelig? Maskara og øyenskygge, hvorfor? Mange spill som har problemer med slikt, til og med DA:I som hadde mange sterke og spennende kvinnelige karakterer.

Helt enig i at de kunke ha spart seg for det men Dragon Age: Inquisition er jo egentlig veldig mye verre, ihvertfall etter mine personlige preferanser. Botox\Photoshop looken til karakterene der gir meg ikke noen fantasy følelse og ødelegger innlevelsen for min del. Kult at de tør å gjøre en del ting med karakterene sine som mange andre ikke tør, men grafikkstilen i det spillet er ikke bra på en plass.

 

Witcher 3 har en mye mer realistisk og troverdig stil etter det jeg har sett, slik som Bethesda og Elder Scrolls spillene deres.

Endret av Mithridates VI
Lenke til kommentar

Helt enig i at de kunke ha spart seg for det men Dragon Age: Inquisition er jo egentlig veldig mye verre, ihvertfall etter mine personlige preferanser. Botox\Photoshop looken til karakterene der gir meg ikke noen fantasy følelse og ødelegger innlevelsen for min del. Kult at de tør å gjøre en del ting med karakterene sine som mange andre ikke tør, men grafikkstilen i det spillet er ikke bra på en plass.

Witcher 3 har en mye mer realistisk og troverdig stil etter det jeg har sett, slik som Bethesda og Elder Scrolls spillene deres.

Syns ikke Bioware traff bra på kvinnelige karakterer før DA:I. Der fikk man en god balanse med at utseende reflekterte personligheten. Cassandra spesielt er en utrolig god kvinnelig karakter i alle aspekter.

 

Eneste som plager meg i Bethesda sine spill er boob-plate armor. Heldigvis er det mods som fikser dette. 

 

boob-plate-armor-skyrim.jpg

 

Ingen i sitt rette sinn ville brukt en slik rustning i kamp. Fienden vet jo nøyaktig hvor de skal slå for å skade og man er 100 ganger mer sårbar pga det. Det har forøvrig ingenting med realisme og gjøre, mer sunn fornuft. Sverd, øks og andre våpen fungerer likt i Tamriel som på Tellus. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

boob-plate-armor-skyrim.jpg

 

Ingen i sitt rette sinn ville brukt en slik rustning i kamp. Fienden vet jo nøyaktig hvor de skal slå for å skade og man er 100 ganger mer sårbar pga det. Det har forøvrig ingenting med realisme og gjøre, mer sunn fornuft. Sverd, øks og andre våpen fungerer likt i Tamriel som på Tellus.

Ganske så latterlig ja.

Lenke til kommentar

Ciri har blitt trent til og være en Witcher. Det ville bare vært logisk for henne og bruke en form for rustning, ihvertfall noe lett av lær. Geralt gjør det og han ville ha lært det videre til henne, samme med Vesemir.

 

Utseende de har valgt for henne i spillet er ikke over seksualisert akkurat, det bare passer ikke tema og historien til verdenen spillet er satt i. Grunnen til at Heksene kler seg som de gjør er 100% lore relatert.

 

I tillegg til at hun bruker sminke inn i kamp? Virkelig? Maskara og øyenskygge, hvorfor?

 

Dette ble faktisk sagt i spillet. Gerald fersket Ciri i å ta på seg kjole engang, og etter en mindre uenighet (husker ikke nøyaktig ordleggingen, men Gerald var hvertfall uenig i at at hun skulle kle seg som noe annet enn witcher/soldat), så måtte han innse slaget som tapt og at også hans lille pike vokse opp til å bli en vakker dame som ønsket å te seg.

 

Jeg synes det egentlig snakker mer styrke enn motsatt. Videre er Ciri mest mage, så dette med rustning er egentlig ikke viktig for henne i det universet (men hun trenger masse lommer, og det har hun).

 

Til orientering husker jeg befalet i militæret (virkeligheten dette, eldre krigsveteran) sa noe i retning "det viktigste er å se bra ut når du skal ut i strid, så får det heller gå til helvete noen ganger" (han refererte til å løpe med berett (mange andre tok av seg lua)). Selv om det nok var sagt halvveis på spøk, så ligger det et poeng der.

 

Gerald på sin side har vel også nok av merkelige hendelser hvor han går mye mer utsatt til, ofte for style points alene (fist fight med rock troll / grizzly bjørn i bar overkropp anyone?).

Lenke til kommentar

 

I swear to god, jeg begynner å bli så lei av dette gnålet. Du og dine meningsfeller er jo omtrent kristenkonservative i kvinnesynene deres!!! Når jeg ser Ciri i en løssittende skjorte så ser jeg en sterk selvstendig kvinne som har omfavner og er selvsikker sin seksualitet.

 

Hvorfor er du så sex-negativ? Hvem er du til å diktere hva som er "anstendig" eller "sømmelig" for kvinner å kle seg? Du er ikke noe annerledes enn kristenkonservative som reagerte på synet av ankler på 1800-tallet.

 

Sorry, men det kristen-konservative standpunktet vil være at kvinner ikke har noen verdi utover sin seksualitet. Jeg forfekter det nøyaktig motsatte. Les deg opp og prøv igjen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

 

I swear to god, jeg begynner å bli så lei av dette gnålet. Du og dine meningsfeller er jo omtrent kristenkonservative i kvinnesynene deres!!! Når jeg ser Ciri i en løssittende skjorte så ser jeg en sterk selvstendig kvinne som har omfavner og er selvsikker sin seksualitet.

 

Hvorfor er du så sex-negativ? Hvem er du til å diktere hva som er "anstendig" eller "sømmelig" for kvinner å kle seg? Du er ikke noe annerledes enn kristenkonservative som reagerte på synet av ankler på 1800-tallet.

 

Sorry, men det kristen-konservative standpunktet vil være at kvinner ikke har noen verdi utover sin seksualitet. Jeg forfekter det nøyaktig motsatte. Les deg opp og prøv igjen.

Sorry men hva vil du egentlig? Poengtere at du synes at hun har for lite klær på seg og hakke på alle som er uenig med deg? Eller ønsker du at utviklerne skal gi henne noen i dine øyne mer "anstendige", "realistiske" klær? Skjønner helt ærlig ikke hva du ønsker å oppnå. Hva er egentlig poenget med å henge seg opp i synlige BH stropper, oppkneppede knapper o.l. ?

Lenke til kommentar

 

 

I swear to god, jeg begynner å bli så lei av dette gnålet. Du og dine meningsfeller er jo omtrent kristenkonservative i kvinnesynene deres!!! Når jeg ser Ciri i en løssittende skjorte så ser jeg en sterk selvstendig kvinne som har omfavner og er selvsikker sin seksualitet.

 

Hvorfor er du så sex-negativ? Hvem er du til å diktere hva som er "anstendig" eller "sømmelig" for kvinner å kle seg? Du er ikke noe annerledes enn kristenkonservative som reagerte på synet av ankler på 1800-tallet.

Sorry, men det kristen-konservative standpunktet vil være at kvinner ikke har noen verdi utover sin seksualitet. Jeg forfekter det nøyaktig motsatte. Les deg opp og prøv igjen.

Sorry men hva vil du egentlig? Poengtere at du synes at hun har for lite klær på seg og hakke på alle som er uenig med deg? Eller ønsker du at utviklerne skal gi henne noen i dine øyne mer "anstendige", "realistiske" klær? Skjønner helt ærlig ikke hva du ønsker å oppnå. Hva er egentlig poenget med å henge seg opp i synlige BH stropper, oppkneppede knapper o.l. ?

 

 

Det han har hakket på er den veritable flommen av elendige motargument som har kommet og det er godt innafor, jeg er ikke helt enig med Isbilen, men jeg blir nesten mer enig per elendig motargument jeg leser...

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det har jeg allerede forklart.

Kan du være så snill å forklare det igjen? For jeg forstår ærlig talt ikke hva du ønsker å oppnå med hovedinnlegget og ddiskusjonen din.

 

Det forekommer opptil flere ganger i klartekst. Hvis jeg skulle ta frem teskjeen nok en gang ville det vært en anerkjennelse av "jeg forstår ikke" som argument. Og det har det jo aldri vært, og vil aldri bli.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det har jeg allerede forklart.

Kan du være så snill å forklare det igjen? For jeg forstår ærlig talt ikke hva du ønsker å oppnå med hovedinnlegget og ddiskusjonen din.

Det forekommer opptil flere ganger i klartekst. Hvis jeg skulle ta frem teskjeen nok en gang ville det vært en anerkjennelse av "jeg forstår ikke" som argument. Og det har det jo aldri vært, og vil aldri bli.

Når det åpenbart er vanskelig for andre å forstå hva du vil bør du kanskje ta frem teskjeen på nytt og forklare. Men siden du tydeligvis ikke gidder, er det noen andre som kan forklare meg hva Isbilen vil oppnå med sine innlegg? Mulig jeg burde forstå det men det gjør jeg altså ikke.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

I swear to god, jeg begynner å bli så lei av dette gnålet. Du og dine meningsfeller er jo omtrent kristenkonservative i kvinnesynene deres!!! Når jeg ser Ciri i en løssittende skjorte så ser jeg en sterk selvstendig kvinne som har omfavner og er selvsikker sin seksualitet.

 

Hvorfor er du så sex-negativ? Hvem er du til å diktere hva som er "anstendig" eller "sømmelig" for kvinner å kle seg? Du er ikke noe annerledes enn kristenkonservative som reagerte på synet av ankler på 1800-tallet.

Sorry, men det kristen-konservative standpunktet vil være at kvinner ikke har noen verdi utover sin seksualitet. Jeg forfekter det nøyaktig motsatte. Les deg opp og prøv igjen.
Sorry men hva vil du egentlig? Poengtere at du synes at hun har for lite klær på seg og hakke på alle som er uenig med deg? Eller ønsker du at utviklerne skal gi henne noen i dine øyne mer "anstendige", "realistiske" klær? Skjønner helt ærlig ikke hva du ønsker å oppnå. Hva er egentlig poenget med å henge seg opp i synlige BH stropper, oppkneppede knapper o.l. ?

 

 

Det han har hakket på er den veritable flommen av elendige motargument som har kommet og det er godt innafor, jeg er ikke helt enig med Isbilen, men jeg blir nesten mer enig per elendig motargument jeg leser...

 

AtW

Hvis du ikke har noe å komme med selv så foreslår jeg at du ikke er med i debatten. Isbilen syns sikkert det er koselig at du backer han opp, men du tilføyer nada med dine kommentarer.

Lenke til kommentar

 

Helt enig i at de kunke ha spart seg for det men Dragon Age: Inquisition er jo egentlig veldig mye verre, ihvertfall etter mine personlige preferanser. Botox\Photoshop looken til karakterene der gir meg ikke noen fantasy følelse og ødelegger innlevelsen for min del. Kult at de tør å gjøre en del ting med karakterene sine som mange andre ikke tør, men grafikkstilen i det spillet er ikke bra på en plass.

 

Witcher 3 har en mye mer realistisk og troverdig stil etter det jeg har sett, slik som Bethesda og Elder Scrolls spillene deres.

 

Syns ikke Bioware traff bra på kvinnelige karakterer før DA:I. Der fikk man en god balanse med at utseende reflekterte personligheten. Cassandra spesielt er en utrolig god kvinnelig karakter i alle aspekter.

 

Eneste som plager meg i Bethesda sine spill er boob-plate armor. Heldigvis er det mods som fikser dette. 

 

boob-plate-armor-skyrim.jpg

 

Ingen i sitt rette sinn ville brukt en slik rustning i kamp. Fienden vet jo nøyaktig hvor de skal slå for å skade og man er 100 ganger mer sårbar pga det. Det har forøvrig ingenting med realisme og gjøre, mer sunn fornuft. Sverd, øks og andre våpen fungerer likt i Tamriel som på Tellus.

Sverd og delvis øks er ubrukelige på platerustning.

 

Med mindre du har lightsaber kommer ikke sverdet gjennom.

 

Når platerustning ble vanlig, ble polearms også mer vanlig.

Du prøver ikke gå gjennom rustningen, men felle mostanderen for å sa ta han av dage selv eller med en med soldat.

 

En standard praksis var at noen soldater gikk med sverd mens andre med poleaxe eller lignende. Den med sverdet ville gå inn og felle mostanderen. Da sverd var overlegent når det kom til kontroll og variasjoner i bruk. Når han med sverd fikk fienden i bakken, tok han med poleaxe og derpte han på bakken (vanligvis med et stikk i halsen eller gjennom visiret)

Eventuelt om han hadde plass vil øksejodet på en poleaxe gå gjennom platerustning om han brukte nok kraft (stor sving på våpenet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig at det vil være mer realistisk med herded lær enn en hvit bluse, men på vei til sengs 24/7 er å dra det vel langt.

 

 

Ville heller gått med lette klær enn herdet lær hvis jeg noen gang var så mobil som Ciri... (ink teleport) Men det er viktigere at kvinner er dekket til enn at de logisk nok trenger mobiliteten løse klær gir dem. Ettersom herdet lær ikke hadde beskyttet mot de skadene hun har pådratt seg uansett.

 

tl;dr SJWs som tror de har peiling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...